בעקבות שינוי שם הפורום

epitaph

New member
ועדיין לא ענית על השאלה שלי...

כמה הזויה שהיא נשמעת...
 

חולוני

New member
מה לא עניתי ?

שאלת אם פופזה כל מה שפופלארי, אז עניתי שכן. ושוב, אני חוזר על זה בפעם ה 10000, פופ זה לא סגנון מוזיקלי, זהו מושג. רוק לעומת זאת הוא כן סגנון מוזיקלי. אין קשר בין התרגום שלו ( סלע..) למוזיקה. הפופ זהו קיצור של פופלארי, במקום להגיד "אני שומע מוזיקה מוזיקה פופלארית" אומרים "אני שומע פופ". זה הכל.
 

a_duck

New member
אמ...

לפי ההגדרות שלך ביטלס זה פופ...אבל אני לא חושב שזה פופ כי אני לא מסכים עם מה שאמרת...ובקשר לכסף...את לא יכולה לדעת למה נירוונה התחילו לנגן ולמה בריטני התחילה "לשיר"...
 

epitaph

New member
מממ...

את כול מה שכתבת אתה יכול להגיד גם על האופספרינג,אז?
 

epitaph

New member
בעצם,אם חושבים על זה...

אז ההגדרה שלך מתאימה להרבה להקות פאנק רוק...האם גם הן פופ?
 

חולוני

New member
זה מה שנקרא פופ ממוסחר

כל המוזיקה של של בריטני, ולהקות הבנים-בנות זהו הפופ הממוסחר שנוצר למען המסחריות וההצלחה ולא למען האמנות. אני מתבייש לקרוא לתעשייה הזאת מוזיקה בכלל, כי היא לא. היא סתם תעשייה מניפולטיבית לטיפשים את כל המניפולציות והסקס אפיל של "הזמרים\זמרות\להקות". לעומת זה יש את הפופ, הרגיל. הפופ הזה יכול להיות כל סגנון מוזיקלי, כי הוא בעצמו לא סגנון מוזיקלי אלא קיצור של המושג "פופלארי", ולכן כל דבר שפולארי הוא פופ. ויכול להיות הכל - פופ ממוסחר, פופ-רוק, פופאנק, פופ-מטאל ( הניו מטאל בעיקר..), פופ סלסה, פופ ג´אז, פופ היפ הופ, פופ Rn´B, וכל סגנון מוזיקלי שיכול להיות. זהו הפופ. ולכן למשל גם קריידל שהם פופלאריים מאוד, הם גם פופ בסגנונם. הבנת ? ואני לא מדבר בולשיט, כי שנה שעברה עשיתי בגרות באמנות, והיה לי פרק בבגרות שנקרא "אמנות הפופ".
 

ed547

New member
אתה לא צודק לדעתי..

מה אם נגיד יש להקה מחתרתית והיא לא במיינסטרים והוא לא מוכרת ויש לה את כל האלמנטים להיות אן סינק אז היא לא תיקרא פופ?? פופ כבר מזמן הפך להיות תופעה שכולנו יודעים איך היא נשמעת.
 

חולוני

New member
הסבר

תראה אם יש להקה מחתרתית שלא במיינסטרים והיא כמו אנ סינק אז - 1) היא חלק מתעשייה, כי אנ סינק זאת לא ממש מוזיקה , אלא תעשייה ממוסחרת. 2) היא תתפרק כעבור פחות משבוע מכיוון שכל הרעיום בפופ הממוסחר כדוגמת אנ סינק הוא להצליח ולמכור, ואם הלהקה תהיה מחרתרתית היא לא תצליח ולכן תאלץ להתפרק מיידית. ללהקות כמו אנ סינק אין שאיפות אומנותיות. 3) להקה שהיא לא פולארית היא לא פופ. היא תהיה להקה אלקטרונית, מקהלה, להקת מתנס"ים, כל דבר, אך לא פופ. כי פופ זה כל מה שפופלארי. מה שלא פופלארי לא פופ. נקודה.
 

פלונטר

New member
אז

אתה אומר שכל להקת פופ בעצם משתייכת לאיזשהו ז´אנר אחר. אז מה אן סינק? או בריטני?
 

חולוני

New member
בריטני ואנ סינק הם חלק מתעשייה.

אני מתבייש לקרוא לזה מוזיקה בכלל אבל שיהיה.. ולסגנון המוזיקה שלהם נתנו את הכינוי בשנים האחרונות - "פופ ממוסחר". למעשה הז´אנר של בריטני הוא דאנס, טין דאנס. וכל להקות הבנים בכלל צריכות להיות מסווגת תחת מקהלות, כי הן לא עושות כלום חוץ מלשיר. מקהלה או לא מקהלה ? ועוד משהו שמאפיין את תעשיית הפופ הממוסחר הוא שהן נוצרו מלכתחילה על מנת להתפרסם ולהצליח, ולכן הם לא חדרו למיינסטרים ונהיו פופ כמו כל להקה בז´אנר אחר, אלא הם היו מאז ומתמיד פופ.
 
אם כך

אז מה משמעות האלטרנטיב פופ והאינדי פופ? אני חושב שיש משמעות מוסיקלית ולא רק תרבותית למושג פופ, שאפשר להבחין רק על פי שמיעה במוסיקת פופ. משהו, מבנה קליט, מוסיקה קלילה, זה פופ.
 

חולוני

New member
אין דבר כזה.

אלטרנטיב ואינדי פופ, פשוט אין דבר כזה. פופ זה פופלארי. מוזיקה פופלארית. אלטרנטיבה זאת ברירה\תחלופה משנית. זה ההפך מפופ. כל מה שהוא לא פופ הוא אלטרנטיבה ולכן לא יכול להיות מצב כזה שיהיה פופ אלטרנטיבי.
 

a_duck

New member
אני לא ממש מסכים אבל יש בזה משהו...

אם למשל מורביד אנג´ל יהיו מפורסמים מאוד אז הם יקראו פופ? אז לדעתי הם לא יקראו פופ כי הם אף פעם לא יהיו פופולריים כמו בריטני כי זאת ממש אל מוזיקה קלילה וקליטה והרבה אנשים לא יתחברו לזה...אז אפשר להגיד הלהקות מפורסמות כי הן עושות פופ ולא שהלהקות נקראות פופ כי הן מפורסמות...אם אתה מבין למה אני מתכוון...
 

חולוני

New member
לא.

להקה שהיא מפורסמת ופופלארית היא פופ, ולא להקה שהיא פופ היא פולארית ומפורסמת. הפופ לא קיים מאז ומתמיד. הפופ התפתח בשנות ה 60 בעקבות השאיפה של העם האמריקאי להגשים את החלום האמריקאי - הצלחה ופירסום. עשיתי על זה בגרות אחי. ולכן אם מורביד אנג´ל הייתה להקה פופלארית ומפורסמת היא הייתה פופ.
 

a_duck

New member
אמ...

אבל להקה כמו מורביד אנג´ל אף פעם לא תהיה מפורסמת ברמה כזאת שהיא תיקרא פופ...אפילו נירוונה לא עד כדי כך מפורסמים...אני מכיר מלא ילדות קטנות שאין להן מושג מי אלה אבל הן יודעות בע"פ את כל השמות של כל ה"זמרים" בלהקות בנים...מוזיקה שלא נוצרה בשביל להיות מצליחה לא תהיה מפורסמת כמו מוזיקה שנוצרה בשביל כסף...וכל הלהקות שהן פופ הן פופ לא בגלל שהן התפרסמו...הקטע שהן היו אמורות להתפרסם זה היה מתוכנן מההתחלה כי אם לא אז הן היו מתות...בגלל זה להקה שהיא פופ כמו לימפ ביזקיט ובריטני היא מפורסמת ולהקה כמו מורביד אנג´ל אף פעם לא תהיה פופ כי היא אף פעם לא תהיה מפורסמת...
 

ed547

New member
מפורסמת זה יחסי..

מי שמתעניין במיינסטרים ואך ורק במיינסטרים לא יכיר אותה והיא לא תהיה מפורסמת בשבילו. מי שמתעניין בדת´ בטוח יכיר אותה ביחד עם אינפליימס(אני יודע שהם לא דומות) ככה שמפורסם או לא זה תלוי בקהל יעד. אגב אתה רציני לגבי ילדות שלא מכירות את נירוונה?? לא חשבתי שדבר כזה קיים.
 

a_duck

New member
אמ...

לא דיברתי על זה שמי שמתעניין בדאת´ אז מורביד מפורסמים בשבילו...התכוונתי פרסום ברמה של דברים כמו בריטני...שכולם מכירים... ובקשר לנירוונה...כן יש כאלה...פעם לפני הרבה זמן היה לי איזה ויכוח בקשר לנירוונה עם חבר שלו אז אחותו שמכירה את כל הלהקות המסריחות האלה ויודעת מה הכלב של הספר של בריטני אוכל לארוחת בוקר...בקיצור היא חשבה שזאת להקה רוסית בכלל ואמרה שאף פעם לא שמעה עליהם...למרות שאז היו שמים הרבה את הקליפ שלהם בMTV והיא לא ממש קטנה...בת 15...והיא לא יחידה...יש עוד די הרבה כאלה...
 
למעלה