ברוכים הבאים

מהם תשתיות=

שם כולל לכל המערכות הבסיסיות המאפשרות ליישוב, ארגון או חברה לפעול כיאות ולהתפתח. מערכות התשתית העיקריות הן: מים, חשמל, ביוב, תחבורה ותקשורת כפי שניתן להבין תחום התשתיות הוא תחום מרתק שמחולק להרבה נושאים אבל בין כולם ישנו קשר והוא התקדמות החברה האזרחית הרי בלי נניח תשתיות ביוב ומים נאותות אנשים היו ממשיכים למות כמו זבובים כפי שהיה בעולם עד לפני כמה מאות שנים ממגיפות ומחלות. ובנוגע לתקשורת. הנה כתבה מעניינת על מהפיכת התקשורת הבאה שכולנו נרגיש אותה בקרוב בתחום תשתית האינטרנט המסופקת בישראל ועלות אותה תשתית היא 2 מיליארד ש"ח שבזק תשקיע בשנים הקרובות בפרוייקט הNGN . לא ממתינים יותר: הנהלת בזק מגבשת אסטרטגיה עסקית חדשה להשקעות הקבוצה בטכנולוגיות עתידיות שלח באי-מייל 18:07 | 11.12.2006 ערן גבאי תגיות: NGN, VOB, בזק, משרד התקשורת הנהלת בזק מגבשת בימים אלה אסטרטגיה עסקית חדשה להשקעות הקבוצה בטכנולוגיות עתידיות, וזאת על אף שהחברה לא קיבלה עדיין אופק רגולטורי ליכולתה לעשות שימוש עתידי בטכנולוגיות - כך נודע ל-TheMarker. הדיונים בנושא וגיבוש האסטרטגיה העסקית החדשה בעיתוי הנוכחי מפתיעים ביותר כיוון שמשרד התקשורת טרם הכריע בעניין יכולת קבוצת בזק לעשות שימוש בשירותי ה-VOB (שירותי טלפוניה על גבי פס רחב באמצעות פרוטוקול האינטרנט), ולא קיבל החלטה באם תורשה בזק להפעיל שירותי תוכן על גבי רשת ה-NGN, רשת דור העתיד שלה. במשרד התקשורת דווקא נוטים שלא לאשר לחברות הבנות של בזק פעילות במסגרת שירותי הטלפוניה על גבי האינטרנט (VoIP). בזק הקפיאה את המהלכים להקמת רשת ה-NGN בהשקעה של כ-500 מיליון דולר כדי ללחוץ על הרגולטור לאשר לה הקלות בפעילות כקבוצת תקשורת ולאפשר לה להעביר תכנים על גבי הרשת החדשה. הסוגייה אמורה להתבהר רק במסגרת דיוני הוועדה הציבורית לבחינת התחרות בשוק התקשורת בעוד כחצי שנה, אך עדיין החליטו בבזק לקיים את הדיונים לגיבוש אסטרטגיה עסקית כבר עכשיו. הדבר עשוי להעיד על כך שבבזק עשויים לקבל החלטה להשקעה ברשת ה-NGN גם מבלי שימתינו לגמר דיוני הוועדה הציבורית. בזק הודיעה לפני כחצי שנה, בצעד מפתיע, שהיא לא תבצע את ההשקעה ברשת דור העתיד, ה-NGN, שאמורה לאפשר לכל קבוצת בזק לספק את כלל שירותי התקשורת על גבי רשת האינטרנט (ה-IP), וקבעה כי החלטתה זו לא תשתנה עד שיוסרו הקשיים שמערימים עליה גורמי הרגולציה, לטענתה. בבזק טענו עד כה כי אם לא יתאפשר לחברות הבנות בקבוצה לפעול במסגרת תשתית הרשת העתידית, אין טעם מבחינתה להיכנס להשקעות בסדרי גודל שכאלה. בזק צפויה באמצעות הקמת רשת ה-NGN לספק יכולות העברת מידע בקצבים של 20 מגה ביט ולהציע את כלל שירותי התקשורת של הקבוצה על גבי פלטפורמת ה-IP, ובכללם את שידורי הלוויין על גבי המערך הקרקעי וכן למזג בין מערכי ההנדסה של בזק ופלאפון כחלק מהמהלך לחיבור בין התשתית הנייחת של בזק לתשתית הסלולר של החברה הבת פלאפון. כמו כן, הרשת אמורה לספק ללקוחות, בין השאר, שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה הרבה יותר, ביצוע שיחות בטלפון סלולרי על גבי הרשת הנייחת, כולל חיוב בתעריף של שיחה נייחת והורדה והעלאה של מידע ברוחבי פס הגבוהים פי עשרה מהמקובלים כיום.
 

alantan

New member
גם אני אם אני

אני מאוד שמח וגם קצת בדכאון מפתיחת הפורום.
שמח, מסיבות ברורות -- כמו רבים מחובבי התח"צ, גם אני אוהב תשתיות (במקרה שלי רק דרכים ומסילות ברזל). לכן ברצוני לאחר מזל טוב ודרך צלחה לפורום החדש שיצטרף למועדפים שלי!!! דכאון, משום שמדובר בעוד פורום שיש לעקוב אחריו יום וליל. יש את פורום תח"צ הוותיק, פורום רכבת תחתית בלונדון, פורום דרכים בריטי, בלוגים למיניהם, ועתה נוסף עוד מקור מידע ומקום להחליף דיעות. כבר מזמן אני לא מספיק לצבוע את כל התגובות בכחול. ההרגשה שאני עשוי לפספס איזו הודעה חשובה מוציאה אותי משלוותי...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אין כמוני מסכים איתך!

זו בדיוק הבעיה שלי גם. גם! יש לי את פורום תח"צ, פורום תעופה קלה, פורום סימולטורים, פורום של רשת IVAO, פורום חובבי תעופה שאותו אני מנהל, 3 קומונות ששתיים מהן אני גם מנהל... פיוווו
...
 

בועז ל

New member
תתחדש ערן !

מברוק גדול על פתיחת הפורום החדש. תשתיות מבחינתי הינו נושא מרתק השוזר בתוכו נושאים מרתקים לא פחות : סביבה , טכנולוגיה , חברה, ואיך אפשר בלי ידידתנו המצורעת - הפוליטיקה. ערן , מאחר ושימשת בעברך הקרוב גם כמנהל פורום תח"צ , בטוחני כי תשכיל שלא להגיע לנקודות השקה וחפיפה בין שני הפורומים , שהינם מתכון ודאי לצרות. מי כמוך יודע זאת.אז זהו זה. ברגע זה הוספתי את הפורום החדש לספריית המועדפים שלי ואני מבטיחך לקפוץ לכאן לביקורים תדירים. עלה והצלח ! (איפה לעזאזל מתחבאים האמוטיקונים של תפוז ? לא נורא , דמיין חיבוק !)
 

mucool2

New member
לא צריכה להיות שום בעיה עם חפיפה

מסוימת, כמו שלא פעם נידונים בפורום תח"צ נושאים שמתימים גם לפורום חובבי תעופה, כך גם פורום תשתיות ופורום תח:צ יכולים להפרות זה את זה ולא בהכרח להתחרות זה בזה.
 

promter

New member
אז מה?! לא נח לרגע אתה...

יפה מאוד ואחלה רעיון שבעולם, מקווה שהפורום הזה יתפתח אט אט (ולא כמו A1 ) וימלא עמודים שלמים וכמובן תמונות מעניינות לרוב. אותי נושא התשתיות תמיד עניין ולאו דווקא בהקשר של תח"צ, לפני כמה חודשים עלה רעיון בפורום תח"צ, לפורום תשתיות, אבל מי יכול לקחת את זה ברצינות ולהאמין שיצליח?! אז כנראה שיש אחד כזה... זאת ההודעה של אורי404 מאותו שרשור ארוך, ומעניין האשכול שעסק בנושא הזה. אני רק מקווה ששבוע הבא לא יקום פורום הגורם האנושי כאיזון, אבל בכל מקרה באותו שרשור עמית כבר התנדב לנהל אותו... שיהיה בהצלחה.
 
אני רוצה להזהיר אותך ערן:

אתה חייב להתרכז בלימודים !!! הלימודים שלך הם קודש הקודשים ואל תעצבן אותי אחי ! אני מצרף לך "מתקן תשתית" ממוסך עיר-גנים...... ליל מנוחה, אביה.
 

fireman

New member
חיכית שאני אפתח פורום

בשביל לראות אותי בכחול? יכולת לקפוץ לבקר ב164 או 1630
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo49.gif יא חלודה!

אני מרגיש פה כבר בבית... כל החבר'ה הטובים פה.
 
למעלה