בתי ספר פרטיים (לא יהודיים)

debby12

New member
מנהל


גם אני לא ידעתי שאת הבוסטון גירל המקורית.

אני מסכימה עם הגישה שלך לחלוטין. אכן למרבה הצער תואר אחד לא מספיק (אלא אם כן הילד/ה פותחים איזה סטרט-אפ, עושים אקזיט וצוחקים על ההורים כל הדרך לבנק... וזה גם בסדר)

מסכימה איתך שכל מה שצריך לתואר ראשון-כללי שכזה זה משהו שלא יגביל את הילדה בגראד סקולז.

תעדכני איך נסגר עם הילדה שלכם (בוסטון-גירל-ג'וניור) יען כי אני סקרנית לשמוע...
 

משל333

New member
יש לי שאלה אלייך

נניח ומדובר בילד שגאון בתחום מסויים, נניח מתמטיקה. נניח שמדובר בילד מחונן באחוזון הגבוה מ- 99%, שמצטיין בכל תחומי המתמטיקה, ושאר הציונים בסדר. מישהו כזה, האוניברסיטאות לא יחזרו אחריו גם אם ציון ה SAT לא בשמיים (כלומר, מושלם במתמטיקה אבל ממוצע בשאר)?גם אם לא הוכיח שהוא well rounded person?
לתומי חשבתי שאוניבסיטאות יחזרו אחר ילדים עם פרופיל שכזה?
 

placid1

New member
בוודאי שיחזרו, לי יש אחד כזה

שבגלל שהגיע למקום ראשון בתחרות ארצית במתמטיקה ומדעי המחשב (CEMC) של אוניברסיטת ווטרלו, קיבל הזמנה לקייטנת מוכשרי מתמטיקה שאוניברסיטת ווטרלו יחד עם טורונטו מציעה בקיץ לילדים שהם מאתרים מראש וזה השלב הראשון של החיזור. יש עוד כל מיני תוכניות, בעיקר בקייצים, מטעם האוניברסיטאות, שמעבר להיותן מעניינות ומאתגרות הן מהוות מדרגה לתוכניות הרובוטיקה, מתמטיקה ומחשבים.
 

iris mom of two

New member
קולג' שלא יגביל את הילדה הלאה בחיים

הוא קולג' שהיא תסיים, שיש לו שם טוב באזור ובתחום שבו היא לומדת.
יש קולג'ים שנותנים מס ערך מוסף, כמו הארוורד וMIT, אבל רובנו לא שולחים את הילדים לשם. המס ערך מוסף, הוא קשרים ושם המוסד ותו לא.
&nbsp
מצד שני בעלי, שלא למד בשני מוסדות אלו, הוא הבוס של כמה שכן...
 

Midriff

New member
אז בדקתי את שלנו

התיכון ה- 8 במדינה אבל די רחוק מה- 1000 (מלמטה) בארה"ב, עם מתמטיקה ואנגלית מאוד גבוהים, אבל מוכנות לקולג' 33%. מה זה אומר תכלס, לא ממש יודעת כי מכירה יוצאי תיכון שהתקבלו לסטנפורד, ייל MIT ועוד אי אלו אוניברסיטאות מהמכובדות ביותר שבהן.
 
המספר הוא תוצאה של נוסחא סטטיסטית

שבודקת כמה מהתלמידים ניגשו למבחני AP ודומיהם ומה היו ציוניהם. סה"כ המספרים והנתונים שאת מציינת הם בד"כ מזהים של קהילה הטרוגנית מבחינה סוציואקונומית והשכלתית.
 

משל333

New member
העובדה שהוא לא מדורג

לא אומרת כלום לדעתי. ראיתי שגם תיכון שנחשב כבסדר גמור באיזור שלנו לא מדורג. הם כנראה לא מדרגים את כל בתי הספר, אלא מדגם מייצג. כלומר, אם בדיסטריקט יש יותר מתיכון אחד, אולי הם בוחרים לדרג רק את חלקם.

מה שנראה מוזר בנתונים שהבאת הוא שאחוז המצליחים במתמטיקה ואנגלית הוא כל כך נמוך. מצד שני, ה- AP טסטד והקולג' רדינס הם גבוהים. ממש מוזר ואני לא יודעת איך מפרשים נתונים כאלו.

לדעתי חשוב שהילדה תהיה בבית ספר שלילדים בו יש מוטיבציה ללמוד ושההורים שלהם מחשיבים את הלימודים כחשובים. גם אם היא תלמידה מעולה, לא יהיה לה נעים להיות בכיתות בהן היא החנונה היחידה ובין היחידים שמעוניינת ללכת לקולג'
 

debby12

New member
מנהל
מעניין תודה. מבאס שלכל הרוחות לא טרחו לדרג אותו

לדעתי יש בו שתי אוכלוסיות - ילדי העשירים-יחסית מהאזור שלנו, וילדי האינטגרציה מסילבר ספרינג שאני מניחה שעבורם בית הספר מרושת בהרבה מאוד שלטים בספרדית

יכול להיות שזה יוצר דואליות באוכלוסית התלמידים.

היא בטוח לא תהיה החנונה היחידה - הקבוצה של הילדים שהלכו איתה ליסודי/חטיבה הם חנונים באותה המידה.
 

KallaGLP

New member
הדירוג הזה נראה לי בעייתי בלשון המעטה.

למשל, בית הספר שבו למדו ילדיי בקליפורניה מדורג במקום ה-76 בארה"ב, אבל המורים שם היו ממש גרועים וראש קשה, וההורים הסינים שלחו את ילדיהם ללימודים פרטיים אחרי בית ספר ולדעתי רק בזכות זה הם הצליחו כל כך. כלומר, היה פער בין הדרישות הגבוהות במבחנים לרמת ההוראה, הההשקעה והאכפתיות של המורים. הילדים אהבו את בית הספר כי היו שם ילדים מקסימים והיו להם שם חברים ממש טובים, אך אני שנאתי את בית הספר כי היחס היה ראש בקיר ולא היה עם מי לדבר. מה גם שהאוכלוסייה שם הייתה מאוד הומוגנית - שכונה אחת נחשבת בעיר המורכבת ממעל 90% אסיאתים.
לעומת זאת, בית הספר הנוכחי שלהם אינו מדורג כלל (שאין לי מושג מה זה אומר), אך ברור לי שהוא הרבה יותר הטרוגני מבחינת אוכלוסיה, יש הרבה יותר לבנים ולצד ילדים של הייטקיסטים אמידים (אוכלוסיית העיר שלנו, למשל), יש גם אוכלוסיות של ישובים כפריים שכנראה פחות משכילות בחלקן, וברור שההטרוגניות הייתה משפיעה על הדירוג, לו היה כזה. יחד עם זאת, הילדים אומרים שהמורים מסבירים הרבה יותר טוב ואני רואה שהם גם הרבה יותר אכפתיים ויצירתיים, ולי אישית זה הרבה יותר חשוב מדירוג כזה או אחר. אני מצטערת על כך שהילדים נאלצו להיפרד מחבריהם, אבל כאמא אני מתענגת על היחס בבית הספר החדש, ויחד עם זה רואה שהחומר דומה וגם הדרישות הלימודיות גבוהות מספיק, ואותי אישית זה משמח ומספק.
 

KallaGLP

New member
דוגמה קיצונית אחת למה שאני מדברת עליו (והיו הרבה קיצוניות

קצת פחות, אך חמורות מספיק): מורה למדעים שכל מה שהיא עושה בשיעור זה מכינה אוכל, מחממת אותו במיקרוגל ואוכלת מול פרצופם של התלמידים (ויש לנו תיעוד בווידאו) ובינתיים אומרת לתלמידים לקרוא משהו לבד בספר או סתם לשבת בשקט, וכך כל פעם. אחר כך היא זורקת עליהם רשימה של חומר למבחן והם צריכים לשבת לבד בבית, לחפש חומר ולהתכונן (ואני הייתי עדה לזה, היו מתאספות בביתנו קבוצות גדולות של תלמידים מבולבלים ולחוצים שניסו יחד למצוא דרך להבין מה המורה מצפה מהם), ואז מגיע המבחן שאין בינו לבין החומר שהיא נתנה להתכונן אליו שום קשר. כמעט כל הכיתה נכשלת, חלק מההורים מתלוננים, והמנהל מסביר להם שאין לו מה לעשות, למורה יש קביעות, והדרך היחידה היא לעבור תהליך ארוך מאוד ורב שלבים, שעל אף אחד מהם לא ניתן לדלג, מול ה-school district, שממילא ייקח בערך את כל השנה (מניסיון, כי היינו בין ההורים הבודדים שבאמת לקחו את התלונה דרך כל השלבים הללו, אך כמובן לא יצא מזה בסוף כלום כפרט להבטחה שילדינו הפרטיים לא יקבלו יותר את המורה הזו. המנטליות של ההורים הסיניים, לעומת זאת, היא שהמורה תמיד צודק ואם הילדים לא מצליחים צריך לשלוח אותם למורים פרטיים ולהכריח אותם ללמוד יותר קשה, עד שיצליחו). בסופו של דבר, מרבית הכיתה (מעל 80%) נכשלה במקצוע ופשוט נאלצה לקחת summer school, שממנו כמעט כולם יצאו עם ציון A והרבה ידע בחומר הנלמד. אנחנו רתחנו, אך היינו חסרי אונים מול המערכת האטומה. אבל העיקר שבסוף הציונים מעולים והדירוג בשמיים.
 

debby12

New member
מנהל
שיט - סיפור זוועה עם המורה הזו

לא היתה דרך להשתמש בסרטון התיעוד בוידאו כדי לפטור את התלמידים האומללים מעולה?
 

KallaGLP

New member
מדהים, אבל לא במחוז שלנו!!! במיוחד אם למורה יש קביעות

ואז להנהלת בית הספר אסור בכלל לגעת בה. לקח זמן עד שקלטנו שיש בעיה חמורה ומתמדת שלא ניתנת לפתרון. בהתחלה חשבנו שמה שהילדים מספרים זו בדיחה גרועה משמשת כתירוץ לכישלונות במבחנים, אבל אז הציונים הגרועים המשיכו להגיע אף על פי שראינו שהם לומדים קשה ומתכוננים, וילדים אחרים סיפרו את אותם הדברים, ואחר כך גם הגיע הווידאו. ניסינו לפנות למורה, אבל היא לא ממש הגיבה (התחילה להגיב רק כשהבינה שאנחנו מנהלים נגדה תלונה רשמית). פנינו למנהל חמושים בסרטון, אך הוא הסביר שאין לו זכות להתערב ושאסור בכלל שידעו שפנינו אליו כי זה לא לפי סדר הנהלים! תלונות על מורים צריך להפנות דרך המחוז, וגם זה רק אחרי שעוברים כמה שלבים של לכתוב למורה על הכוונה להתלונן אם המצב לא ישתנה, לתת לה מספיק זמן להגיב ולהשתפר, ואם זה לא קורה לדבר איתה בפגישה אישית ולתת לה מספיק זמן להגיב ולהשתפר, אחר כך לארגן פגישה גם בנוכחות הצוות הניהולי ולתת זמן להגיב ולראות אם יש שיפור לאורך זמן, ורק אז, אם כל זה לא עוזר, בכלל אפשר לפנות למחוז במכתב, להמתין המון זמן לתגובה, ואז עוד כמה תהליכים שכבר לא הספקנו לסיים את כולם כי התקרב סוף השנה והיה ברור שבכל מקרה עדיף להם לעשות סאמר סקול כי ציון D שהיא הייתה מוכנה לתת כפשרה ועדות לרצון טוב לא היה ממש עוזר לרקורד של הילדים שלי. אז פשוט באותו קיץ כמעט כל הכיתה הייתה בסאמר סקול, כולל ילדים שתמיד מצטיינים בכל דבר. חלקם סיפרו שהוריהם כועסים עליהם וטוענים שהם לא לומדים מספיק קשה, חלקם אף קיבלו עונשים! זו המנטליות האסיאתית בכל הנוגע ללימודים, וזה באמת החיסרון העיקרי שלהם, כי בתחומים אחרים הם אנשים נעימים מאוד.
 

Gidi Shemer

New member
בלת״ק

אנחנו גרים באיזור עם מערכת ציבורית שנחשבת (די בצדק) למצויינת. המקרים שאני מכיר שבהם הילדים נשלחו לבתי ספר פרטיים הם מהסיבות הבאות:
1. ילדים שהם מאד מוכשרים בתחומי האומנויות וההורים (והילדים) הרגישו שבתי הספר הציבוריים לא מספקים
2. ילדים ששובצו לבתי הספר הטובים אבל לא הכי טובים בדיסטריקט. במקרים הללו יש בתי ספר פרטיים יותר טובים ולמי שיש כסף..
3. תפיסה לפיה בתי ספר פרטיים יהיו מסלול מוצלח יותר להתקבל לאוניברסיטאות של ivy league
4. חשש מסמים וחברה בעייתית בבתי הספר הציבוריים

ומתנצל אם כולם כבר כתבו את זה. לא קראתי את התגובות עדיין
 

Gidi Shemer

New member
האמת? לא יודע

אני מכיר טוב את עולם האקדמיה וה- admissions, אבל לא את ה- ivy league. בוקובזה אולי יודע
 
יש בזה אחיזה במציאות

לפי מה שאני יודעת, בחלק מבתי הספר הפרטים יש אינפלציה של ציונים ויותר קל להגיע לGPA מושלם כי חשוב להם להראות רקורד שמראה שהרבה מהתלמידים שלהם הלכו ל-איבי ליג.
הם גם דוחפים את התלמידים יותר מתיכונים עירוניים, אצלנו למשל, אף אחד לא דיבר על אינטרנשיפ בקיץ, הזכירו את זה פה ושם אבל לא דחפו את התלמידים לעשות את זה, בבתי ספר פרטיים שאני מכירה, כל התלמידים היו חייבים לעשות אינטרנשיפ ובית הספר עזר להם למצא מקומות נחשבים לעשות בהם אינטרנשיפס.

בתיכון העירוני חשוב להם להראות שאחוז ההולכים לאוניברסיטה בסיום התיכון היה גבוה, אבל לא חשוב לאיזה אוניברסיטה התלמידים הולכים, לפרטיים מאוד חשוב להראות שבוגרים הגיעו לאיבי ליג.

אצלנו בתיכון (העירוני) הרבה תלמידים נעזרים ביועצי קבלה לקולג' פרטיים, שנותנים להם מידע, שהם לא מקבלים מבית הספר, לגבי דרכים לשפר את הסכויים להגיע לאיבי ליג, בפרטיים זה חלק הרבה יותר משמעותי מהתפקיד של היועצים בביה"ס.
 
אני עובדת בבית ספר פרטי PK3-12

אני יכולה להעיד ממקור ראשון שלפחות אצלנו התנאי הראשון לקבלה הוא מבחנים לא קלים וראיונות עם מורים ולא היכולת הכספית של ההורים. כל משפחה שגרה במחוז שלנו יכולה להגיש בקשה ואם הילד עובר את מבחני הקבלה והמשפחה לא יכולה להרשות לעצמה לשלם יש מערכת ענפה של עזרה כלכלית.

גם לאחר הקבלה, ילדים שלא עומדים בקריטריונים חינוכיים יוזמנו לעזוב גם כשההורים מולטי מיליונרים.

הכיתות קטנות, המורים טובים ביותר שניתן להשיג הטכנולוגיה המתקדמת ביותר והתוצאות מדברות בעד עצמן. 100% קבלה לקולג'ים רבים מהם לאייבי ליג, רבים מקבלים מלגות.
מלבד זאת יש דגש חזק מאד על נתינה לקהילה על ידי התלמידים וההורים גם יחד. ילדים מגיל 4 לומדים לתת בחזרה ולעזור לאחרים.
 

xbuffalomen

New member
מי שעובר את "המבחנים הלא קלים" יתקבל לקולג'

גם בלי צורך ללמוד דווקא אצלכם ... הסטטיסטיקה שהצגת חסר כל משמעות
 
למעלה