בתי ספר פרטיים (לא יהודיים)

Boston Guy

New member
המחשבה שלי צצה בראש הייתה "מענייין מה סטטיסטיקת ההתאבדות"

למרות שבבתי ספר מהסוג הזה פשוט לא סופרים את אלו שבית הספר פלט מתוכו - ומתגאים בכך שפולטים כל מי שכושל...
 

ron1222

New member
בדיוק

אני מכירה באופן אישי מישהי ששלחה את הבת שלה לבית ספר נוצרי פרטי מאוד נחשב באחת הקרוליינות, כזה שמתגאה ביצירת מסלול לליגת איוי, ושכרגע נמצאת באמצע תהליך מייסר של תביעת ייצוגית נגד הבית ספר שפולט מתוכו כל מי שיש לו איזשהו קושי, כולל קושי רפואי.
 

debby12

New member
מנהל
אין ספק שהם מעיפים כל תלמיד עם קושי

היתה לי קולגה/חברה ששלחה את הבן שלה ל- Sidwell (בית ספר מאוד נחשב פה, בנותיו של אובמה למדו בו..., 40 אלף דולר לשנה וכו')

למרבה הצער, הבן לקה במפתיע באפילפסיה ולקח הרבה זמן עד שהצליחו לאזן אותו. בזמן הזה הוא סבל מלא מעט התקפים אפילפטיים שגרמו לו לירידה (נדמה לי שזמנית?) ביכולות הקוגניטיבית. מסתבר - לפחות ככה היא הסבירה לי - שהתקפים אפילפטיים "מטגנים" את המוח וגורמים לירידה ביכולות הקוגניטיביות

הוא התקבל לסידוול במקור כי עבר את המבחנים וכו'

כמובן שבסוף אותה שנה הם הודיעו לה שהוא לא עומד ברמה שלהם יותר והיא מתבקשת למצוא לו מוסד חינוכי אחר...

דובר בילד צעיר יחסית - כיתה א' או ב'

היא שלחה אותו לציבורי לשנה אחת ומאז לפרטי אליטיסטי אחר לילדים עם קשיים

היא למשל אחת מאלה שלא עולה על דעתה לשלוח את ילדיה לחינוך ציבורי. והיא לא כזו מיליונרית. אבל היא נעזרת בתמיכה מההורים וגם התגרשה "טוב" וזה מאוד מאוד חשוב לה. על חשבון דברים אחרים.
 

משל333

New member
אצלנו אין את התיכונים הפרטיים הסופר יוקרתיים שבוסטון ציין

מה שאני רואה אצלנו זה שהתיכונים הפרטיים הם או דתיים, או נחשבים - prep school, כלומר, מתמקדים בהכנה לקולג'. יש הרבה שהם גם דתיים וגם college prep.

שולחים לשם הורים שגרים באיזור בהם התיכונים לא טובים, והחינוך חשוב להם. הורים גם שולחים לשם את הילדים בתקווה שסיכויי הקבלה שלהם בקולג' נחשב יגדלו. גם הורים לילדים מאוד מוכשרים שולחים אותם לשם, כדי שיתאפשר להם ללמוד ברמה גבוהה המתאימה להם.

ולדעתי הבלתי קובעת, הסנוביזם גם מדבר. הרבה אנשים פה חושבים שאם הילדים בחינוך הציבורי, גם אם הוא מעולה, זה משליך לא טוב עליהם ועל הילדים. הם מקווים שבמקומות הפרטיים היקרים יפגשו הורים שהם מקווים שהם ממעמדם או גבוה יותר, והילדים יצרו קשרים עם ילדים מהמעמד הראוי להם, לא עם פשוטי העם. זה כמו להיות חבר בקאנטרי קלאב במקום ללכת לבריכה של ה- YMCA.

בעיני, אם התיכון הציבורי טוב מספיק, ואם הילד מוכשר וחכם, אין צורך לבזבז הון על תיכון פרטי.
 

placid1

New member
אזעקת הרגעה

ברור שלכולנו (רובנו?) חשוב שהילדים יהיו תלמידים טובים ושיצליחו להתפרנס ממקצוע שישמח אותם רוב הזמן, אבל אני חושבת שכל הלחץ הזה מצד ההורים שרק מלבים את ההיסטריה זה של זה ממש מיותר.

מספיק גרוע בעיני שהילדים כאן (צפון אמריקה) נכנסים למסלול מציאת המקצוע והעבודה כבר בגיל 18, בלי הפסקה לנשום אחרי שאושפזו למשך 12 שנים במוסדות לימוד ואילוף חברתי. לשלוח את הילדים שלי לבית ספר שמכריח לעשות אינטרנשיפ בקייצים זו התעללות בעיני, לשלוח אותם לבית ספר פרטי כדי שיתחברו עם פוצים מקושרים נראה לי מטופש כי אנחנו מלכתחילה לא במילייה החברתי הזה וזה רק יגרום לבעיות ובכלל, הנסיון לדחוף את הילדים למערכת אקדמית או חברתית שלא בהכרח מתאימה להם נדון לכשלון ברוב המקרים. אם בכלל, אני הייתי מעודדת לקחת שנה שנתיים כדי לעבוד/לטייל/להתבטל. לעבוד במקצוע שיבחרו יהיה להם מספיק זמן בהמשך...... מהבחינה הזאת תקופת השירות הצבאי ואחריה הטיול הגדול בישראל קוסמים מאד.

אני בדיעה שאם הילדה תלמידה טובה פחות או יותר וטוב לה חברתית, היא תצליח גם בתיכון השכונתי, בהנחה שאתם גרים במקום שהסביבה דומה לכם.
 

Gidi Shemer

New member


 

Boston Guy

New member
או, קנדה... הלוואי עלינו, תושבי ארה"ב, עלות שכר הלימוד אצלכם

אכן - לא צריך להיות בלחץ כשעלות שכר הלימוד לתושב קנדי באוניברסיטה הפרטית הכי טובה בקנדה היא 20% מעלות שכר הלימוד באוניברסיטה מקבילה בארה"ב.

ואני לא יודע עד כמה הסביבה "דומה להם"...
אין לי בעיה עם המדד הערטילאי של "מוכנות לקולג'" בתמונה שהיא הציגה בהודעה שלה לגבי בית הספר. אני לא בטוח שאני מבין מה המדד הזה מודד.
מה שכן מדאיג אותי שם הם ציון "Mathematical proficiency" שהוא רק 22%, וציון "English proficiency" שהוא רק 44%.
אלו ציונים נמוכים. מאוד. זה סוג המספרים שרואים בבתי ספר של INNER CITY, שעתירים ב"אוכלוסיות מוחלשות" שמושכות את הרמה האקדמית של כלל בית הספר למטה.

זה גם לא מסתדר עם הסטטיסטיקה שאומרת ש 80% מהתלמידים בבית הספר הזה הוגשו למבחני AP. איך ארבע חמישיות מבית הספר עברו מבחני AP, אם הרמה הכללית כל כך חלשה באנגלית ובמתמטיקה?

חסרים נתונים - ואלו נתונים שבית ספר ציבורי חייב לדווח עליהם, ולכן אני בטוח שפותחת השירשור יכולה למצוא אותם.
נתונים של איזה אחוז מתלמידי בית הספר מסיים אותו בהצלחה ומקבל דיפלומה.
נתונים של איזה אחוז מבוגרי התיכון הלכו לקולג' 4 שנתי בכל שנה.
נתונים של איזה אחוז סיימו קולג'...

כל אלו סטטיסטיקות שלפחות לגבי בתי ספר במדינה שבה אני גר - חייבים להיות גלויים לציבור.
בתיכון שבו ביתי לומדת, בכנס ההורים של ה SENIORS בתחילת השנה, הציגו בפנינו נתונים מפורטים של המחזור של שנה שעברה: כמה הלכו לקולג', לאילו קולג'ים אנשים התקבלו וכמה התקבלו לכל קולג', כמה הלכו ל GAP YEAR וכיוצ"ב.
 

placid1

New member
אתה בודאי יודע שיש קנדים

שנוסעים ללמוד בארהב. במקצוע הספציפי שלי (שנחשב ליקר מאד מבחינת שכר לימוד, בקנדה ובארה״ב) יש בערך 10-12 מקומות שנפתחים כל שנה בקנדה, אבל לבורדז ניגשים כל שנה 25-30 נבחנים כך שרוב הנבחנים בעצם למדו בארה״ב שאמנם יקרה יותר, אבל ההתמחות קצרה בשנה (שנתיים לעומת שלוש בקנדה) כי לא מחייבים לעשות גם MSc בנוסף להתמחות. גם באנדרגראד יש הרבה שלומדים בארה״ב, כי יש אינסוף מוסדות יחסית לפה ובסופו של דבר יותר קל להתקבל. בקיצור, יש צדדים לכאן ולכאן.

לגבי התיכון המיועד שהבת של דבי מיועדת אליו, יכול להיות שזה תיכון מחורבן, אין לי מושג. בתור הורה אחראי הייתי, כמוה, מנסה לברר מה הרמה האקדמית, ויותר חשוב, מה האוירה החברתית בתיכון המדובר ולפי זה מחליטה. אצלנו בטורונטו, במערכת הציבורית, לא משויכים רק לתיכון אחד, יש כמה אופציות וכל מיני תוכניות מיוחדות (MAST, אמנות, Extended French, IB program כך שלא משנה איפה אתה גר, רוב התיכונים פתוחים לתלמידים מכל רחבי העיר (בחלקם צריך לעבור מבחני קבלה).

אצלנו באזור יש ארבעה תיכונים. שניים לא משהו מבחינת האוכלוסיה, אבל בכל אחד מהם יש תוכנית יוקרתית שמהווה מגנט לתלמידים טובים יותר ושני האחרים הם באותה רמה (גבוהה) פחות יותר מבחינה אקדמית אבל באחד מהם האוכלוסיה מאד הומוגנית ויש הרבה ילדים מפונקים ומשועממים ובשני האוכלוסיה פחות הומוגנית ובית הספר פחות קליקי ויותר קל להיות ״לא בשטאנץ״. ואפשר גם לצאת מהשכונה וללמוד בבתי ספר אחרים.
 

Gidi Shemer

New member
קחי בחשבון שציוני SAT הם לא בהכרח מרכיב חשוב בקבלה

זה כבר משהו שמשתנה מאד בין קולג׳ אחד לשני. אצלנו נותנים משקל נמוך יחסית לציוני ה- SAT. יש אוניברסיטאות אחרות שנותנות משקל גבוה יותר
 

Ani15

New member
תמהתני

במחי יד את מבטלת את ה"מוביליות הסוציו-אקונומית" שהיא מקור גדול לגאווה האמריקאית (ומקור לדאגה כשנדמה שיש ירידה ביכולת המוביליות של דור העתיד). ואת זה את עושה בפורום של אנשים שניתן להניח שחלקם לפחות עקרו מהמילייה החברתי והמשפחתי שלהם בדיוק לצורך מימוש המוביליות הזו. רק לי זה נראה מוזר?
 

iris mom of two

New member
המוביליה החברתית

בארה"ב היא פיקציה.
&nbsp
היא מזמן כבר לא קיימת. רובנו נמצאים במעמד הבינוני מהנמוך ועד הגבוה. אבל המעמד הבינוני, אין לנו סכוי להגיד למעמד הגבוה, ורובינו מוגנים מהמעמד הנמוך, לפחות לבינתיים.
&nbsp
הבנתי את זה בפעם הראשונה כשפגשתי את השכנים של אחותי, מבוססי מעמד גבוה. אין בכלל השוואה בצורת המחשבה. קשה להסביר את זה במילים.
&nbsp
אבל...
&nbsp
המעמד הבינוני גבוה הוא לא מקום רע בכלל.
 
האבחנה בנוגע למשתתפי הפורום

נראית לי מאוד מאוד לא מדוייקת. הרושם המתקבל הוא שהרוב המכריע פה היה זוכה פחות או יותר לאותו מעמד בישראל, ועם הרבה פחות מאמץ. אם כבר, רבים פה ויתרו על כל מיני פריווילגיות חברתיות שהיו להם בישראל. נראה שמוביליות סוציו-אקונומית היתה מניע משמעותי למעט מאוד מהמשתתפים, אם בכלל.
&nbsp
זה לא שכותבים פה יותר מדי מזרחים יוצאי שכונות ועיירות פיתוח, עולים לשעבר ממזרח אירופה, מרכז אסיה, או אפריקה, וערבים.
 

placid1

New member
מה שדוחף אנשים, כולל חלק מתושבי הפורום

הזה, לעבור לארהב, זו התקוה למוביליות הכלכלית, ממש לא החברתית. אם כבר, הייתי אומרת שיש נסיגה במעמד החברתי של רוב המהגרים, גם אם התקדמו כלכלית ביחס לארץ המוצא שלהם.
 

debby12

New member
מנהל
תודה! הרגעה זה תמיד טוב...

מקווה שאת צודקת

האמת היא שנכנסתי ללופ אחרי שהלכתי לאיזה הרצאת הורים שנערכה בבוקר בתיכון הזה וקצת חשכו עיני למראה המקום. אבל אולי אני סתם סנובית וחננה...

האמת היא שאני עצמי הלכתי לתיכון שכונתי בהחלט לא-נחשב (יאללה - קצת אאוטינג: גדלתי בירושלים, אבל לא למדתי לא בליד"ה ולא בבויאר...ואפילו לא ברנה קאסן). אני אפילו זוכרת אפיזודה משעשעת מתקופה שירותי הצבאי עת יצאתי עם בחור אחד (גם ירושלמי) ואמא שלו התעניינה באיזה תיכון למדתי. מששמעה איפה - חשכו עיניה ולדעתי היא הצטערה שפגשתי את התכשיט שלה


ובכל זאת זה לא הפריע לי להמשיך לשלושה תארים גבוהים אח"כ בשלושה מוסדות מצוינים. אבל אבל - באוניברסיטה בישראל הקבלה היתה על פי ציון פסיכוטרי וציוני בגרות בלבד (לא היו רכיבים אחרים). ופה זה אחרת...
 

debby12

New member
מנהל
תודה רבה לכל העונים

גם אם לא הגבתי ישירות - גרמתם לי לחשוב וגם קצת להירגע

אז תודה
 
למעלה