גירו איטליה עוד יומיים ?

elsanto

Member
תודה אודי חסכת לי להיכנס לאתר ןלהתחיל לחפור .
נשמע כמו עוד יום רגוע במיזוג....
 
יום א' קטע 9 בג'ירו. הרוכבים חוזרים למחוז אברוצו שבמרכז איטליה, לאזור שספג נזקים רבים ברעידת האדמה ב-2009. 158 קילומטר בתווי גבעי-הררי. הסיום ברוקה קמביו - כפר הנמצא בגובה 1,655 מ' ומאכלס בתקופת החורף אתר סקי. פעם אחרונה שהסתיים במקום קטע של הג'ירו היה ב-2012 וניצח בקטע פאולו טיראלונגו. העלייה המסיימת היא של 5.8 ק"מ בשיפוע מתון יחסית, אך הק"מ האחרון הוא בשיפוע של 9.7%. מזג האוויר צפוי להיות נאה. היכן שאני צופה בעיות בתחום זה הוא במקטע של כ-20 ק"מ המצוי בין העיירה אובינדולי שאליה מגיעים לאחר טיפוס ארוך בק"מ ה-130 לערך ובין תחילת עליית הסיום. בקטע זה יש סיכוי למשבי רוח צד.
גם בקטע זה כנראה תלך בריחה עד הסוף, כפי שראינו אתמול. גם כאן, כמו אתמול, צפוי מאבק קשה בעשרות הקילומטרים הראשונים על כניסה לבריחה שתתפוס. אתמול לקח בסביבות 50 ק"מ במגמת עלייה ליצירת בריחה. גם היום יכול להיווצר מצב שכזה. דווקא גרופמה fdj מקבלים ממני צל"ש על תפקוד מעולה במשך כל היום. גם בסיום היה ליד אטילה ולטר רוכב נוסף, רייכנבך לסיוע במידת הצורך. לעומתה, הקבוצה הישראלית, לא מקבלת אצלי ציון גבוה. דן מרטין סיים לבד בדבוקה של רוכבי הדרוג הכללי שבה היו 26 רוכבים. גיא ניב סיים חצי דקה אחריו. אולי היה איתו עד הק"מ האחרון ואז האט, אבל אני לא ראיתי אותו לידו בעלייה המסיימת. גם בעליה אפשר ליפול ולקבל פנצ'ר או בעיה טכנית אחרת וחייב שיהיה ליד המוביל של הקבוצה רוכב נוסף אם לא מדובר במקום שרק הרוכבים הבכירים מסוגלים להיות בו.
 

elsanto

Member
תודה רבה אודי ניתוח מעולה.
מאחר ואני מכיר היטיב את ספרד ובכלל לא את איטליה אין לי כל יכולת לנתח את המסלול , לפחות לא בצורה שתגזול פחות מארבע שעות ויותר.
היכרות טובה עם תוואי המסלול , מזג האוויר, כיווני הרוח המקומיים הם תנאים הכרחיים לניהול מירוץ.
לכן תמיד רואים הבדל משמעותי בין הקבוצות שמצליחות לבין האחרות.
לסטארטנאפ יש הרבה להתקדם ,אי אפשר לומר שאין שיפור גיא ניב מאד נתקדם .
לצפות ממנה להיות בין אריות הדבוקה עדיין מוקדם .
כמובן שלו היו מגייסים אותך לגירו אותי לוולטה
מצבם היה מאד משתפר, כמובן הניהול שלהם לא ברמה הזו .
אולי פעם .
נראה
 
יום ב' - קטע 10 בג'ירו, קטע קצר של 140 ק"מ ובו עוברים ממחוז אברוצו צפונה אל מחוז אומבריה. לכאורה קטע פשוט שמתאים בעיקר לספרינטרים קלי תנועה, כיוון שיש טיפוס בדרגה 4 בק"מ ה-101 וחלק גדול מהספרינטרים אמורים להצליח לחזור לדבוקה במרחק שנותר לסיום. אבל, נראה לי שהיום הרוח תשחק תפקיד מרכזי בקטע. עד העיר רייטי שבה מתקיים ספרינט הביניים שבק"מ ה-47, הכיוון הכללי הוא מערב (אם כי הכבישים לאורך כל היום הם בעלי פניות רבות) ותנשב רוח מערבית (רוח פנים) בעוצמה של כ-20 קמ"ש, אך עם משבים של עד 65 קמ"ש. משם הכיוון הכללי הוא צפונה והרוחות הללו הופכות לרוחות צד. יכול להיות שבסוף הרוחות תהיינה בעוצמה של 20 קמ"ש בלבד, אך החשש מהמשבים שעשויים לגרום פיצול בדבוקה, יכניס לחץ לדבוקה ותהייה במחצית השנייה של הקטע מלחמה של קבוצות הדרוג הכללי וקבוצות הספרינטרים להיכנס לחלק הקדמי של הדבוקה כדי לשמור על רוכבי המטרה שלהם מוגנים מפיצול, דבר שייצור קצב רצחני ששום בריחה לא תעמוד בו. אם בכל זאת נגיע לסיום שפוי של ספרינט רגיל נהיה חסרים את כיילב יואן שפרש. שאר הספרינטרים: ויוויאני, מרליר, סאגאן, ניצולו, חרונוואגן, גביריה וצ'ימולאי יאבקו על הבכורה. הימור שלי: סוף סוף ויוויאני.
 

elsanto

Member
המציאות חזקה מכל דמיון למה סגאן .
ניתוח יפה אודי , העניין אכן מזג אוויר והבנת הצפוי .
בורה משקיעה הרבה כמה מליונים אירו בסאגאן .

המטרה חולצת מאיצים בכל גראן טור .
יש להם את הנבחרת הקלאסית אחת הטובות בדבוקה.
אחרי אינאוס קוויק סטפ יומבו.
בדומה לקוויק סטפ ובניגוד ליומהו קוויק סטפ יש להם מטרה בודדת בה הם מתרכזים .או בחולצת המאיצים או בנצחונות בקטעים .
מה ההבדל ביניהם לקוויק סטפ
די דומה קוויק פשוט חזקים יותר ופחות עשירים .
ובכן המטרה היתה חולצת המאיצים והיא הושגה .
בורה הכתיבו קצב וקטפו הפעם את השלל ,פיטר סאגאן חזר.
ראינו ושמענו קולות ,והנה הדבר האמיתי הגיע .
מה היה קורה לו כיילב היה נשאר .
ובכן היה נאלץ לעבוד לבד ובהמשך נשחק .
למחיר שמשלמים לרוכבים יש משמעות.
 

elsanto

Member
כמה מילים על הסטארטאפ .
יש תמיד מה להגיד לטוב ולרע הפעם אתיחס לטוב.
לקחו מאיץ אולי מוכשר אך לא ידע שום דבר השקיעו בו זמן .
והנה מקבלים תמורה מקומות שני ושלישי המירוצים יש תמורה .
הרוכב הזה מתקדם ובעניין לא מקרי פוטנציאל יש יכולות טיפוס יש רצון יש .
עם עובדות קשה להתווכח .
 
לגבי הספרינט של אתמול. ראו בסיום את סאגאן וגביריה מחליפים מילים, אם כי לא בעצבים, בסוף הדין ודברים סאגאן טפח על שכמו של גביריה אך לא נענה בטפיחה הדדית. הפירוש שלי: סאגאן נכנס ראשון לסיבוב ש-150 מ' לקו הסיום וגביריה אחריו. סאגאן היה צמוד למתרסים אבל מיד חתך קצת לימינה שלו וחסם מעט את גביריה. גביריה לא ממש נאלץ לבלום אלא רק אולי להמתין עשירית שניה לפני ההאצה הסופית שלו, אבל מבחינת גביריה זה היה שינוי בקו ההתקדמות של סאגאן, שאסור על פי החוק, והמהלך הזה פגע בו ואולי אפילו מנע ממנו ניצחון. אבל גם לגביריה ברור שעל דבר כזה לא יפסלו את סאגאן ולכן הוא רק הביע את תסכולו בשיחה עם סאגאן.
 
יום המנוחה - רוכבי הדרוג הכללי. נראה לי שכרגע יש חמישה רוכבים ששלושה מהם יאיישו בסיום את הפודיום: המוביל הברור הנתמך בקבוצה החזקה ביותר הוא אגן ברנל. רמקו אוונפול הוא הבטחה שצריכה עדיין להוכיח את עצמה בקטעים ההרריים המסיימים, כשהעייפות מצטברת. כנ"ל סיימון ייטס שהוא בעל יכולת רבה, אך מתקשה לשמור על יציבות בגרנד טורים. הרביעי הוא אלכסנדר ולאסוב מאסטנה - רוכב צעיר יחסית שגם הוא חייב להוכיח את יכולת השרידות בקטעים האחרונים והקשים של גרנד טור. החמישי והג'וקר לדעתי הוא רומן ברדה שעבר לקבוצת DSM. בעל יכולת מוכחת בהרים ובגרנד טורים ובעל קבוצה תומכת בעלת יכולת.

חמישה רוכבים נוספים שיתמודדו על מקומות 4-10 הם לדעתי: דן מרטין מישראל אומת הזנק, מציג יכולת טובה בהרים שהייתה יכולה להביאו לפודיום אך נתמך בקבוצה חלשה בהרים ובעל נג"ש זוועתי. יו קרתי מקבוצת חינוך תחילה. רוכב טוב בהרים וגם נג"ש סביר. דמיאנו קרוזו מקבוצת בחריין ויקטוריוס - סלע מוצק, טוב בהכל אבל לא מספיק. טוביאס פוס - הנורווגי הצעיר של יומבו ויסמה. מנצח טור ל'אווניר לפני שנתיים. נג"שיסט מעולה. עמנואל בוכמן מבורה הנסגרוהה - רוכב הררי טוב שהפתיע וסיים רביעי בטור דה פראנס לפני שנתיים.

יאכזבו בהמשך - רוכבי טרק סגפרדו: ג'וליו צ'יקונה. רוכב בעל יכולת מעולה בהרים אך הרפתקני ונג"שיסט גרוע. ניבאלי - כבר לא הכריש הגדול של העבר.

נראה עכשיו כמה 🎩🧢👒🎓⛑️🪖 אצטרך לבלוע
 

elsanto

Member
הסתכלתי שוב על הקטע ואני משווה לדברי סאגאן בסיום .
הוא אכן כמעט התרסק וברח.אינסטיקטיבית ימינה
על פניו זו כבר לא בשליטה האבסולוטית שלו מהעבר .
אך עדיין טובה מספיק כדי להשאירו על הגלגלים.
גביריה צודק ,אך סאגאן לא
חסם אותו בכוונה הפעם.
חסן
 

elsanto

Member
יום הסייקלוקרוס מחר , סייקלינג מחוז יוצאים מגדרם..
נראה.
.
 
יום ד' - קטע 11 בג'ירו. עוברים לטוסקנה. רבות שדובר בקטע זה על הסיכון שהוא מהווה לרוכבי הדרוג הכללי בגלל דרכי העפר הלבנות שבהן יעברו הרוכבים. אני סבור שרוב הסיכויים שהדרכים הללו יולידו לנו קטע די משעמם שבו הנחמה תהיה הנוף היפה. צריך להבדיל בין סטראדה ביאנקה שהוא מרוץ חד-יומי ובין קטע באמצע גרנד טור שבו חושבים גם על מחר ומחרתיים ועל מה שיהיה בעוד שבוע. שם המשחק הוא שמירת אנרגיה. יתכן כי אחת הקבוצות שיש לה שני מובילים תשלח את מספר 2 שלה להתקפה מוקדמת כדי לפרק את המרוץ, לדוגמה: אלמידה, הינדלי ואפילו ניבאלי. אבל אם זה לא יקרה אז נראה ניצוצות רק ב-10 הק"מ האחרונים של הקטע. כמובן שתקלה טכנית, כמו פנצ'ר, ביום כזה היא בעלת הסתברות גבוהה יותר וגם זה יכול להשפיע על התנהגות הקבוצות.
מזג האוויר צפוי להיות קריר ללא גשם וללא רוח משמעותית.
 

elsanto

Member
דוקא סייקלינג ניוז די דייקו.
הסיבה העיקרית לדיוק שני כלים עיקריים .
לרמקו יש יתרון על ברנאל בבריחה ונגש יתרון לא מאד גדול אך קיים ,אך אין לו יתרון על פיליפו גאנה הקטעים מישוריים נהפוך הוא.
הבריטים ניצלו את היתרון עד תום לפני הכניסה הראשונה לדרך העפר.
מי שנשאר מאחור נשאר לאכול אבק ...ולכן מתקשה ברכיבה וכן בראיית הדרך.
רמקו חוזר מפציעה ואנון בכושר שיא כך גם הפסיכולוגיה עבדה נגדו.
בכבעש אמרו הצליח לחזור
אך מצבו והאנרגיה שבזבז כדי לחזור כבר היו ברורים .
גאנה יצא מהמשחק ולברנאל נשאר רק לנצל את יכולתו כרוכב הרים מעולה לשעבר כדי להפיל את יתר המתחרים .
לכאורה אם לא יקרו הפתעות בהמשך המירוץ.הוכרע .
 
גם ישראל סטארט אפ ניישן לא צפתה את התקיפה הבריטית על מקטע העפר הראשון. http://israelcyclingacademy.com/gravel-giorno-giro-not-isns-favorite-stage-we-lost-time/
דן מרטין מצוטט: "After the stage Martin said that the team did not quite expect such aggressive racing on the first sector. “Personally, I was a bit too relaxed. Everyone was battling for positions; I got a few pushes and lost my head for a while.”
הבעיה הנוספת היא שכנראה שאר הקבוצה לא הייתה מספיק חזקה להישאר בקצב הגבוה ולנסות לצמצם את הנזק. רואים בתמונה באותו קישור את דן מרטין מושך דבוקה קטנה מאחוריו, בלי אף פועל "ישראלי".
 
יום ה' - קטע 12 בגי'רו. קטע הררי של 212 ק"מ שבחלקם גם אמור לרדת גשם. מתחיל בסיינה, עובר ליד פירנצה ומסיים בעיירה באניו די רומאניה. המסלול כולל שתי עליות ארוכות ולא תלולות בדרגה 2 ושתי עליות בדרגה 3. הסיום במישור אחר ירידה. הרוכבים עייפים מהקטע של אתמול ויעדיפו לתת לבריחה ללכת כל הדרך עד הסוף. על הרקע הזה צפוי מאבק קשה על כניסה לבריחה. מצד שני, ישנה אפשרות שאחד מנפגעי הדרוג הכללי ינסה לשפר את מצבו ולהצטרף לבריחה ואז צפוי שהדבוקה לא תשחרר חבל.
 

elsanto

Member
יהיה מעניין ללא ספק כי זהו קטע טוב לאוונפול ולמרטין.
מבחענת הבריטים הקלף העיקרי היה ונשאר גאנה .
אך גאנה. יצא מהמשחק העליות ,מה גם שיהיה עייף היום.
אוונפול בריא יתקוף ,אוונפול הנוכחי לא יודע אחרי פציעה לא קלה .
מרטין תלוי ביכולת הקבוצה שעבדה עד עכשיו די קשה בשביל צימולאי .
לבריטים הקבוצה הכי חזקה יש מטרה אחת ואחת בלבד.
היתרון שלהם ריכוז כל הכוח
כשצריך לביצוע מושלם כמו אתמול.
דרך העפר בשל התדרדרות הראות מונעת את יתרון חיסכון באנרגיה 25 אחוז של הרוכב שנמצא בשבירת הרוח
של הראשונים כי הדבוקה נשברת.
לכל האקסיומות שנשברות כל רוכב כביש שאינו בעברו רוכב שטח או סייקלו קרוס מה דרשת הכנה מוקדמת לא פשוטה.
כמוכן בנקודה הזו חייבת להישאל השאלה איך קוויק סטפ נפלו ,כשדווקא להם יש אלוף עולם שלוש פעמים בסייקלוקרוס .
אתה התשובה כתבתי כבר כאן צינתור ,מה פתאום צינתור ,הצ'כי לקח חומרים או אולי הוזרק בחיסון פייזר הידוע כגורר התקפות לב ?
 

elsanto

Member
עומק
אינאוס היו ללא טום פידקוק זה כעת בצ'כיה בגביע העולם עם מתיו ואן דר פול אופני הרים .
מוביסטאר לא שלחו לגירו את סופר מן אנחל לופז.
זה אתמול באנדלוסיה רוטא דל סול ראה את גבו של איתן הייטק שוב אינאוס עוד רוכב בריטי צעיר מוכשר מאד .
שניצח אתמול את הקטע.
עומק !
 

elsanto

Member
עומק ניהול התרכזות במטרה עיקרית תקציב מסורת , הכנה מעולה לפני.
באותו עניין קוויק סטפ שנבנתה לחד יומי כאשר היא מנסה ללכת על הדירוג הכללי ואין לה תקציב מספיק , היא נופלת .
אוונפול לבד לא מספיק.
ועבורם הגירו לא מספיק חשוב כדי להטיל לשם את כל התותחים הכבדים אלהפיליפ למשל.
 

elsanto

Member
רוטא דל סול .
גיימס פיקולי שלנו לוקח היום מקום שלישי בקטע .
איתן הייטר מוכיח שוב פעם שניה רצוף השנה שהוא כשרוני מאד אך לא עומד בלחץ לאורך זמן.
מיגל אנחל מנצל את.חולשותיו של הייטר עד תום .
מנצח.את הקטע לוקח את ההובלה.
איץן נשלח לסדרת לימוד...
 

elsanto

Member
ניבאלי אין ספק שלמד משהו מכריס הורנר
בוולטה ההיא,ציפיתי מאוונפול קיבלתי מניבאלי .
נעקוב
 
למעלה