גירו איטליה עוד יומיים ?

elsanto

Member
צימולאי הצלחה פנטסטית אך הצלחה צריכה להמדדבקשר למטרות.
מטרות האקדמי פתוח כשרונות במסגרת הזו ההצלחה פנטסטית מסגרת הסטארטאפ קבוצה שמטרתה לנצח , במסגרת הזו ההצלחה
בינונית לא זו מטרת הקבוצה
מושקע בה הרבה כסף .
קידומם המרשים של רוכבי הדרג השני לדרג הראשון כשלעצמו לא מספיק לקבוצה הזו.
הקבוצה צריכה הצלחות מרשימות של רוכבי העל שלה כרגע אין לה מספיק כאלו , מייקל וודס לבד לא מספיק .
 

elsanto

Member
לסיכום בגדול
להבנתי סילבן עירב תחומים
לו היה משאיר את האקדמי כפי שהיא בהובלת רן מרגליות היה מצוין .
הקבוצה היתה משיגה את מטרותיה להתפתחות וקידום הספורט לאט ובהתמדה.
סילבן מיהר ורצה להיות בעל הדעה .
משהו מהאקדמי נשאר לא ממש זה להבנתי בשל הפיצול.
הסטארט אם קבוצה מבולבלת לא החליטה מה מטרותיה :
הצלחה מקצועית או שיווק או קידום ופיתוח.
ללא הגדרה ברורה כאשר לרוכבים ולצוות המקצועי לא ברורות המטרות העיקריות והמשניות קשה להתקדם להתמקד ולהשיג הצלחה.
מידי פעם יש הצלחה יפה
ולאחר מכל חזרה לאפרוריות.
סילבן עצמו הגדיר את המטרה
ב 2018 הפיכת האופניים לספורט מוביל במדינה תוך שלוש שנים ,
ובכן בניטרול שנת הקורונה 20
נשארה לו שנה להשגת המטרה.
חושבים שיקרה ?
 
יום ד' - קטע 17 בג'ירו ד'איטליה, קטע של 193 ק"מ בחלק הדרומי של הדולומיטים. הגובה יורד לסביבות ה-1,000 מטר. חציו הראשון של הקטע הוא במגמת ירידה, אבל בחציו השני יש שתי עליות ארוכות וקשות כשאחת מהן היא בסיום. העלייה המסיימת לסגה די אלה, שממזרח לאגם גארדה, היא של 11.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.7%. מזג האוויר צפוי להיות נאה. נראה היום מי התאושש מקטע 16 בגשם בהרים. אין כמעט שאלה שברנל יגדיל את יתרונו היום. הנעלם הגדול הוא ייטס שסבל בקטע הגשום ונראה היום אם יכול לחזור לעצמו או שהוא בסימן ירידה. צ'יקונה ממשיך להראות כושר טוב ולשמור על רכיבה הגנתית המנוגדת לאופיו ההתקפי.
 

elsanto

Member
התוצאה היום מעידה על משתנה שהטעה רבים.
הגב של ברנל.
בפורום.אחר אמרו כי סקיי בטוח מצטערים שלא שיבצו אותו לטור, שתקתי מה יש לומר...
פגיעת גב היא לא פגיעה שמתאוששים ממנה לחלוטין .
פכיעה כזו נחשבת לכרונית מוקדם או מאוחר תחזור .
מה קרה היום לפי התיאור הגב.
עד כמה הפגיעה משמעותית
מאד אך הרפואה יודעת להתמודד איתה לטווחים קצרים יום יומיים שלושה.
זאת אומרת ברנל יצטרך להסתפק בנגד,שעון בינוני .
יספיק לו ?
סביר להניח שכן .
 
אתמול תחזיותי נסתרו. ברנל קיבל בראש, צ'יקונה חטף גם כן, אם כי כתוצאה מחוסר מזל. גם התקלה המכנית וגם הנפילה במורד. חוסר המזל הועצם כשבמישור שבין המורד ובין העליה הבאה, מישור של כ-10 ק"מ, פיטר סרי מדקונינק-קוויקסטפ שנשר מהבריחה של דן מרטין נכנס לחזית הדבוקה ונתן משיכה מהסרטים והוריד את הפער לדן מרטין בדקה שלימה. באותו זמן צ'יקונה רדף אחרי מכוניות הליווי. ה-10 ק"מ האלו גמרו אותו ולא נשאר לו כוח לטיפוס והוא התדרדר למקום ה-10 בדרוג הכללי.
צ'יקונה ינסה בקטע ה-19 או ה-20 לעשות "דן מרטין" ולנצח בקטע מתוך בריחה. הבעיה היא שאני עדיין חושב שצ'יקונה גרוע בקבלת החלטות תוך כדי המרוץ והוא שורף כוחות מיותרים במקומות שלא צריך. אפשר היה להגיד זאת אתמול גם על דן מרטין שעבד ללא לאות וללא פרופורציות בבריחה, אבל עובדה שהצליח לו. אם כי עזר לו שברנל וקבוצתו כנראה הרגישו אתמול שזה לא היום שלו ומשכו בעליה בקצב יחסית נמוך, כך שהפער בינם ובין דן מרטין כמעט שלא הצטמצם, עד שנמאס לסיימון ייטס והוא תקף.
שלושה רוכבים נוספים משכו אתמול את העין שלי:
ז'ואאו אלמידה - הוכיח שרידות בקטע מתקדם של הג'ירו, אחרי עליה בשיפועים קטלניים. עם הנג"ש שלו וגילו הצעיר (22) הוא מסתמן כהבטחה גדולה בגרנד טורים. בפעם הבאה שיישלח לגרנד טור הוא כבר יהיה מוביל הקבוצה ולא סגן של אוונפול.
דייגו אוליסי - הגיע יחד עם קארוזו, לפני ברנל. איפה היה עד היום? גם הוא ינסה להיכנס לבריחות בקטעים 19 ו-20.
ג'אני מוסקון - לא עבד בכלל בבריחה, אבל בזמן האמת לא היה לו כוח להתמודד עם מרטין וגם לא לתת סיוע אמיתי לברנל אחרי שנשר. זה מצטרף למקום נמוך שבו סיים את קטע 16 הגשום. הוא איבד את המקום שלו ברכבת ההרים של אינאוס וברנל. יתכן כי הדבר נובע מתוצאות מצטברות של הנפילה שחווה במרדף הטפשי שלו במורד אחרי ניבאלי לפני מספר ימים.
 
יום חמישי - קטע 18 בג'ירו. קטע מישורי ארוך (231 ק"מ), מאגם גארדה לכיוון דרום מערב אל עמק הפו הגדול. ספרינט ביניים בקרמונה (עיר בוני הכינורות) ובסיום עליה על כמה גבעות באזור עיירת הסיום - סטרדלה (עיר בוני האקורדיונים). הגבעות הללו תהיינה מכשול, אך חלק מהספרינטרים יוכלו להתגבר עליהן. קרוב לוודאי שבורה הנסגרוהה תוביל את המרדף אחרי הבריחה כדי להבטיח לסאגאן ניקוד בחולצת הספרינטרים ואולי גם ניצחון בקטע, כי הוא בהחלט מסוגל להתמודד עם המכשולים שבסיום. נקווה שגם צ'ימולאי. מזג אוויר נאה, אם כי יתכנו טפטופים בשעה הראשונה של המרוץ.
 

elsanto

Member
היום נשמע לי כמו יום מנוחה של הדבוקה , חוץ מקבוצות הספרינטרים .
ליסאן יש בעיה במי לתמוך לשמור כוחות לתמוך בדן או לרוץ עם צימולאי , ריבוי מטרות.
לבורה אין בעיה המטרה היחידה כעת סאגאן בוכמן בחוץ.
התפקיד של מוסקון בבריחה היה לשבת על הגלגל של דן מרטין ובכך להאט אותו פיזיקה .
די הצליח לו , למה סרי משך את הדבוקה לא ברור לי .
בעניין ברנל הקור והמאמץ מהקטע הקודם , ולדעתי גם הגב.
היום חנסה לנוח.
אוונפול נמצא בהתקפה צולבת מטעם המסומם הבלגי הגדול בכל הזמנים אדי מרקס...
 

elsanto

Member
למרקס כואב שיש בלגי טוב ממנו , והוא מנסה עד כמה שאפשר להקטין אותו .
תכונה.מוכרת של אנשים קטנים .
האם ההתקפה תגרום לאוונפול להתקיף היום .

תלוי במצבו הפיזי והאם נשאר לו משהו בטנק .
ירצה בבירור , יכול לא יודע.
מרטין ירצה לנוח לקראת מחר .
סך הכל עד עכשיו גראן טור מוזר מאד שימשיך ככה כנראה .
 

elsanto

Member
ובכן.אוונפול.כבר הלך הביתה...
והבריחה אכן ניצחה היום .
ניצחה בטיול....
 

elsanto

Member
סיימון ייטס מנצח היום וממשיך את תצוגת ההשתפרות שראינו ממנו הקטעים האחרונים ,מאחר וייטס סובל מאסטמה ,כדאי להסביר דברים לגבי המחלה שמי שלא סובל מכך לא יודע.
חולי אסטמה אמיתיים לא מדומים כמו פרום צפויים לתנודות מאד גדולות ביכולות
בהתאם למצב מזג האוויר
הקטע הנוראי בו קטע המלך בו ברמת ניצח היה קטע בזמן לחץ נמוך ירידת לחץ בזמן כזה חולי אסטמה מתקשים מאד לתפקד .



 

elsanto

Member
בנוסף לכך אפרופ לאחרו אותו נגד שעון ב 2018 הגיע יום המנוחה שלאחריו ייטס איבד
עשרים דקות לפרום .
ייטב פשוט נתן הכל ביום הנגש,ולא התאושש לאחריו .
חולי אסטמה מתקשים בהתאוששות לאחר מאמץ של מאה אחוז .
מכאן נובע כי מאחר ונגד השעון השנה הוא הקטע המסיים, יהיה לייטס יתרון על ייטס של 2018 .
ברנל נזהר לא להביא את עצמו בשל בעית הגב לקריסה כפי שעשה באותו הקטע גיהנום בו נתן מאה אחוז ונשבר לאחריו .
במילים אחרות יש לנו כאן טקטיקה מעניינת של פציעות ומחלות.
מאבק בין שני רבי אמנים המודעים היטיב למגבלותיהם.
אנו צפויים לעוד שני קטעים בהם המגמה תהיה להערכתי לטובת סיימון אך לא בנוק אאוט.
 
שלשום סאגאן נקנס על ידי המארגנים בגין התנהגות לא ספורטיבית, בזמן קטע 18 שבו ניצח אלברטו בטיול, מקבוצת EF, בתצוגה יכולת מעוררת השתאות. אני בנאיביות שלי, חשבתי שסאגאן וקבוצתו ינסו ללכת על ניצחון בקטע בתווי שמתאים/התאים ליכולות של סאגאן. מסתבר כעת, שמאחרי קטע 10 שבו ניצח סאגאן, הוא וקבוצתו עוסקים רק באסטרטגיה הגנתית על חולצת הספרינטרים שלו. כפי הנראה, הם מעריכים שגביריה מהיר מסאגאן וצ'ימולאי בערך שווה לו ולכן יש למנוע משני אלו כל אפשרות להשגת נקודות. הדרך לכך היא בעידוד בריחות גדולות שינטרלו את השפעת מאוצי הביניים. לכן, כשקבוצות שלא מרוצות מהרכב הבריחה שאך זה נוצרה, ורודפות או שולחות רוכבים להצטרף, יש "לשכנע" את אותן קבוצות להפסיק את מאמציהם. כנראה שסאגאן הגדיש את הסאה במאמצי שכנוע אלו בקטע ה-18 ועל כן נקנס. אחד מהמשכנעים האחרים הוא דניאל אוס, הפועל הוותיק מקבוצת בורה-הנסגרוהה. לאוס יש תפקיד נוסף בדבוקה והוא גם "נהג האוטובוס המאסף". הגרופטו שמתארגן בקטעי ההרים לרכיבה בקצב מתאים ושנקרא בחלק מהשפות אוטובוס. לאוטובוס הזה יש נהגים שעל פיהם יישק דבר. בג'ירו עכשיו אלו הם פביו סבטיני מקופידיס ודניאל אוס מבורה. למילה שלהם יש משקל לא רק באוטובוס אלא גם בקדמת הדבוקה.
מצער לראות שסאגאן, שבצעירותו היה המרענן הרשמי של המרוצים והדבוקה, הפך לרוכב מוגבל, חסר מוטיבציה ותעוזה, שמנסה לסחוט את שרידי כישרונו הבלתי רגיל לעוד שנתיים שלוש של שכר גבוה בדבוקה.
 
שבת - קטע 20 בג'ירו. קטע הררי של 164 ק"מ שעובר בשווייץ וחוזר לאיטליה, בפסגה לאחר טיפוס של 8.1 ק"מ בשיפוע של 7.8%. אבל הטיפוס מתחיל עוד 7 ק"מ לפני כן רק בשיפוע נמוך יותר. פסגה לפני כן עוברים את גובה ה-2,000 מטר אבל הסיום ב-1,700 מ'. מזג האוויר אמור להיות סביר, אולי עם קצת רוח.
לדעתי, המפתח של הקטע הוא ביכולת של שתי הקבוצות של ייטס ואלמידה להפעיל לחץ על אינאוס וברנל. ראינו אתמול שברנל הצליח לצמצם פערים לייטס בעיקר בזכות העבודה הקבוצתית של אינאוס. אם יצליחו לבודד אותו, או להשאיר אותו רק עם מרטינז כבר בשלב מוקדם יחסית, יש סיכוי לקחת ממנו זמן משמעותי. לאלמידה אין כמובן סיכוי לנצח בדרוג הכללי, אבל בזכות הנג"ש הטוב שלו הוא יכול לחלום על מקום חמישי, וגם על ניצחון בקטע ולכן קבוצתו תנסה להפעיל לחץ על הדבוקה.
 

elsanto

Member
נהדר
הרוחות שם תלויות טופוגרפיה יש רכב מושלג מצפון לקטע האחרון ומעבר הרים לפניו.
בדיוק בקטע של פנית ה 180 מעלות.
הרוח היא רוח צד דרומית.
צרחכה להיות משמעותית בקטע הזה לכן העליה המסכמת נגד רוח
כאן כוח הקבוצה יהיה מאד משמעותי .
סיימון יצטרך לבודד את ברנל הרבה לפני שיגיעו לשם .
 

elsanto

Member
אדייק יותר בתחילה רוכבים צזרחהנהעמק בצד הצפוני הרוח צד דרומית.
פונים דרומה לתוך המעבר הרים ואדי צר רוח היא פנים דרומית וונטורי .
כאן המקום לבריחה קצת לפני הכניסה .
 
יום א' - קטע 21 ואחרון בג'ירו - נג"ש 30 ק"מ מישוריים למילאנו במזג אוויר נוח. למעשה, רוב השאלות נפתרו. מקומות 1-2-3 לא הולכים להשתנות. לברנל יש 2 דקות פער על קרוזו ולקרוזו יש פער 1:24 דק' על ייטס והוא נג"שיסט טוב ממנו. המאבק הוא על מקומות 4-8 כשמקום שמיני, אלמידה הוא בפיגור של 1:43 דק' על ולאסוב שבמקום 4. בתווך נמצאים גם ברדה, מרטינז וקארתי. כל תוצאה אפשרית כאן. מקום 9 - טוביאס פוס ו-10 - דן מרטין, גם סגורים וחתומים. נשאר רק להמר על מנצח הקטע. פיליפו גאנה ואדוארדו אפיני הם המועמדים המובילים. כנראה שוב יהיה זה אלוף העולם גאנה שיוכתר כ-MVP של הפועלים במרוץ הזה (יחד עם מרטינז).
 
למעלה