גירו איטליה עוד יומיים ?

elsanto

Member
כמות נוטשים בקטע אתמול בלתי נתפסת.
קטע ארוך אחרי קטע עם העפר , הרוכבים לא הקשיבו לאודי לא שמרו כוח שלשום
ואתמול המון התרסקויות להבנתי חלקן מתשישות.
וכתוצאה
גינו מאגר ,מרק סולר ,גיאני מוסקון מתרסקים .
מה צפוי היום מחכה לניתח ושל אודי ,ונלמד .
 
יום שישי - קטע 13 בג'ירו. אתמול גיא ניב הצליח להיכנס לבריחה שממנה יצא המנצח. מצד אחד מגיע לו צל"ש שאחרי 11 ימים במרוץ קשה, כולל מזג אוויר לא פשוט בשבוע הראשון, הצליח להיכנס לבריחה אטרקטיבית שהדבוקה נאבקה עליה במשך קרוב לשעתיים בקצב רצחני. זה לא דבר מובן מאליו. ניב סיים במקום ה-12 מתוך 16 שהיו בבריחה. זה מראה שעדיין אין לו את היכולת המספיקה להיות פקטור משמעותי בבריחה שכזאת.
היום קטע של 198 ק"מ. מישורי, מתחילתו ברוונה ועד סיומו בוורונה. מזג אוויר נאה. אחרי 67 ק"מ מהזינוק יש ספרינט ביניים בעיר פרארה. על רקע המאבק הקשה על חולצת הספרינטרים, יתכן כי קבוצות הספרינטרים הרודפים אחר סאגאן: גביריה והאמירויות, צ'ימולאי וישראל, ויוויאני וקופידיס - לא ישחררו את החבל לבריחה קטנה שהייתה אמורה לצאת היום לצורך הפרוטוקול, אלא רק אחרי פרארה.
בספרינט הסיום יקחו חלק גם חרונוואגן, ניצולו ועוד ספרינטרים שיכולים לגנוב ניצחון. הרכבות כבר עייפות ומדוללות בגלל פרישה מהמרוץ וככל הנראה יהיה לנו ספרינט בלגן עם הרבה ספרינטרים בקרבת הקו הראשון. בכל זאת, בורה-הנסגרוהה נראת כהכי טרייה וממוקדת בתחום ואני מהמר על ניצחון נוסף לסאגאן.
 
לגבי נפילת ג'אני מוסקון מאינאוס-גרנאדירס. השדרים של יורוספורט שבדרך כלל מנומסים ולוקים באהדה קלה לקבוצת אינאוס ולרוכבים בריטים, ממש כעסו על מוסקון. ניבאלי ברח בירידה האחרונה על כביש רטוב. במקום לרכוב עם כל הקבוצה בקצב שפוי ולסגור את הפער שנוצר בנג"ש קבוצתי ב-3 הק"מ האחרונים המישוריים, החליט מוסקון שהוא רודף אחרי ניבאלי. לרוע מזלו הוא נפל באחת הפניות. הוא המשיך ברכיבה כאילו הכל בסדר, אבל תוצאות הנפילה מתבררות רק אחרי יום או יומיים ויש סכנה שמוסקון, שהוא פועל חשוב מאוד של ברנל בהרים, לא ממש ימשיך באותו כושר מצוין שהיה בו עד עכשיו. ההחלטה לרדוף, שלפי דעתי נבעה מאגו מפותח ובגרות פחות מפותחת, הייתה טפשית כי ניבאלי מפגר אחרי ברנל ב-4 דקות ובשלב כל כך קרוב לסיום הקטע, ניבאלי היה יכול לגנוב לכל היותר 10-20 שניות.
 

elsanto

Member
בגרות פחות מפותחת כביטוי המתיחס למוסקון הוא בהחלט מעל ומעבר לשיא העדינות....
מדובר בבריון השנוא והילדותי ביותר בענף בכלל .
אם לא היה רוכב היה מזמן בכלא .
ובעניין שמש עניין אחר לגמרי רוטא דל סול אנדלוסיה קטע קטע 4 מזל טוב בהחלט .
בוף סוף אנדריאה גרייפל !
 

elsanto

Member
גיא ניב

חושב שהעובדה שבכלל נכנס לבריחה מדברת בעד עצמה .
2018 חלה היות קיבה ונאלץ לנטוש בדמעות.
ענין הדמעות בכלל תמוה בעיני .
2019 למיטב זכרוני הצליח לסיים ,היה אז ברמת חובבן פלוס ,עשו לו טובה ונתנו לו להשתתף.
השנה הוא כבר רוכב לגיטימי בלי טובות.
לא כוכב לא משפיע אך לגיטימי .
זו קפיצת.מדרגה אדירה.
אותו עניין הצלחה כישלון מה בעמין גוליו ציקונה ?
 
גיא ניב

חושב שהעובדה שבכלל נכנס לבריחה מדברת בעד עצמה .
2018 חלה היות קיבה ונאלץ לנטוש בדמעות.
ענין הדמעות בכלל תמוה בעיני .
2019 למיטב זכרוני הצליח לסיים ,היה אז ברמת חובבן פלוס ,עשו לו טובה ונתנו לו להשתתף.
השנה הוא כבר רוכב לגיטימי בלי טובות.
לא כוכב לא משפיע אך לגיטימי .
זו קפיצת.מדרגה אדירה.
אותו עניין הצלחה כישלון מה בעמין גוליו ציקונה ?
אם בענייני רוכבים ישראלים עסקינן, בספרד, בחבל בורגוס, מתקיים בימים אלו מרוץ קטעים לנשים, בהשתתפות הרוכבות הטובות בעולם. מישראל משתתפות עומר שפירא, רותם גפינוביץ ונופר מעוז. אחרי שני קטעים מישוריים מתוך 4 קטעים בסה"כ נשארו שפירא וגפינוביץ, למעוז נרשם אתמול DNF. היום קטע גבעי וביום ראשון הקטע המסיים מסתיים בפסגה.
במחוז איזר שבמזרח צרפת (אזור הכולל חלק מהאלפים) מתקיים מרוץ קטעים בדרגה 2.2 בהשתתפות קבוצות פיתוח רבות, ביניהן ישראל סייקלינג אקדמי. בסגל שלושה ישראלים: עדו גולדשטיין (אח של), עומר להב ויובל בן משה. אחרי 3 קטעים מתוך 5, שנערכו בעיקר בתווי גבעי, נותר רק עדו גולדשטיין מבין הישראלים. הוא ממוקם 69 מבין 122 רוכבים שנותרו במרוץ. רוכב אמריקאי וקנדי של הקבוצה ממוקמים מעליו אך לא במיקום גבוה וקשה לראות את הפרישה/פיגור של הישראלים כתוצאה של עבודה מאומצת עבור מוביל הקבוצה - אם כי זה יתכן. היום קטע גבעי נוסף וביום א' הקטע המסיים בתווי הררי.
 
שבת - קטע 14 בג'ירו, הטיפוס אל מונטה זונקולן. 205 ק"מ המתחילים בעיר היפה צ'יטדלה, מוקפת החומה. וממשיכים בכיוון צפון מזרח אל מחוז פריולי-ונציה ג'וליה, המחוז אשר גובל במזרחו בסלובניה. הזינוק תחת שמיים מעוננים ובאמצע המסלול אמור להתחיל גשם שימשיך עד סופו. גשם אמיתי, לא טפטופים. הסיום הוא בזונקולן האימתני. 13.1 ק"מ של עליה בשיפוע ממוצע של 8.9%, אבל 3 הק"מ האחרונים הם בשיפוע של קרוב ל-13%.
דווקא על רקע הגשם הצפוי, יתכן כי הדבוקה תאפשר לבריחה פער משמעותי שיאפשר לה אולי אפילו לנצח בקטע וכך הדבוקה תוכל להתנהל במבנה מכונס שחושף אותה פחות לרוח ולגשם עד לטיפוס המסיים. במקרה שהדבוקה תשיג את הבריחה, המועמד המוביל לניצחון הוא אגן ברנל. קרוב לוודאי שקולומביאנים נוספים או אקוודורים יתבלטו בטיפוס הזה.

 

elsanto

Member
טיפוס בגשם ובקור.
ב 18:במאי 2007 טיפסתינטם אפשר לקרוא לזה כך בסיירה נבדה , זו היתה שנה עתירת משקעים ,גלי קור בזה אחר זה.
באזור הרטוב האופניים החליקו עברתי להליכה .

למזלי היה לי מעיל וסוכריות גומי .
עקפו אותי מספר רכבי קבוצות שעשו שלום אך רק רוכב אחד רכב בפועל בתנאים הללו , גם הוא לא היה מהיר בהרבה ממני למרות שהלכתי .
הוא רכב אך ב אופניים אישיות לא שכורות.
השכורות שטיפסו בגרנדה מאד יפה בזמן בביקורת התגלו כבעיתיות מאד בטיפוס חד.
אך זו היתה עדיין בעיה קלילה.
הבעיה היתה הגשם ,כך הסביר לי רוכב שעקף אותי במהירות ותוך עשר דקות בלבד חזר מטה.
כאן גשם אמר ,בפראדו יאנו באזור הסקי ירד שלג .
היום לא יום לטיפוס עדיף מחר ,לי לא היה מחר המשכתי .
ב 21 היתה לי טיסה לתפוס מולנסיה .
ועוד 20 שעות אוטובוס לשם מגרנדה .
המשכתי ,סופת השלג נמשכה
20 דקות הראות ירדה לאפס השלג בדרך כלל נעים הפעם הגיע במטח חתכתי לכניסת המלון .
כנעסה עם דלת כפולה
פקיד הקבלה לא התרגש כנראה רגיל שם.
חא זוכר כרגע אם נכנסתי לשתות תה לא ,הזיכרון מעורפל , אך ההמשך זכור בודאות הקור השבית שלוש דקות לפני הסיום כבר לא יכולתי לרכב למרות הכפפות
סקי.
בפראדו יאנו היו 20 סמ שלג טרי , נכנסתי פנימה למלון אתר הסקי היה משום מה סגור עם שלושה מטרים שלג....
חזרה מטה לא העלתי על דעתי לרכב לא היתה לי יכולת לשלוט באופניים ברור הזה אלא רק ללכת.
לקח לי עשר דקות החימום באוטובוס להפשיר כדי להשתמש בידיים.
בתחנת אוטובוס המרכזית בגרנדה חיכיתי עוד רבע שעה כדי לנוח .
שם היו כבר 12 מעלות לא מינוס 5 כמו למעלה ב 2400 פראדו יאנו .
גרנדה 900 מטר גובה . לא ואז חזרתי לעצמי ורכבתי בצורה סבירה שלושה וחצי קמ חזרה
למלון .
 

elsanto

Member
32 קמ טיפוס יצאתי ב 0800 הגעתי סביב 1600.
חשבתי שיהיה דומה לטיפוס לחרמון ממפל סער.
ובכן אפילו לא קרוב לך דומה
כשדן מרטין אומר שלא יכל לשלוט באופניים בירידה בשל הקור , אני מאמין .
 

elsanto

Member
בחזרה לקטע היום .
ברנל הכתיר את הקטע כקשה מאד ,והוסיף כי מעתה לסיום רק קטעים קשים .
צפי אינטרסים : ניבאלי ציקונה מרטין בנט הינדלי נמצאים בפיגור וינסו לצמצם .
ניבאלי כבר אותת על המגמה
אין לו חוזה לשנה הבאה והאגו פצוע.
בפעם האחרונה כשניבאלי פיגר בשלוש דקות בגירו ותחת מתקפה ביקורתית של בטיני ניבאלי הגיב בצור דומה
בריחה שהסתימה בניצחון שלו בגירו בכלל .
המשחק של אינאוס הוא הגברת הקצב בהסתמך על השענים המצוינים שלה בראשות גאנה .
הבעיה הקטע ארוך מדי יהיה להם קשה לשלוט בו מול כל הקבוצות האחרות.
קוויק סטפ בנויה לקטע כזה ולאוונפול יש איגו פצוע .
 

elsanto

Member
הגשם יפחית את היתרון של הדבוקה מול הבריחה
הרכיבה תהיה עצבנית מאד הרבה מאד התרסקויות .
מה יקרה בזונקולאן מבחינת מזג אוויר ,על פניו נשמע סיוט .
חושב שיהיו היום התפתחויות מאד משמעותיות.

אלו אי אפשר לדעת יש יותר מדי משתנים .
 

elsanto

Member
ושכחתי את בורה ובוכמן עוד קבוצה שבנויה למזג אוויר כזה.
 

elsanto

Member
הפוך הפוך מכל מה שכתבתי
ואוונפול נשבר בשני הקמ האחרונים .
הסביר בראיון הקור לא רכבתי הרבה זמן ... על פניו משחק אותה מסכן למה ?
 

elsanto

Member
ובכן בתחבולות ...ראה שלא יצליח בהרים להכות את ברנל נשאר לנסות להרדים אותו ולחכות לשעת כושר .
 
אתמול בקטע של הזונקולן, תחזית מזג האוויר שלי התבדתה בגדול. מזג האוויר היה טוב ורק למעלה בפסגה היה ערפל. לדעתי, מה שרואים זה מה שיש, אין דברים נסתרים. אוונופול בא לנסות לעשות גרנד טור. בינתיים הוא עושה יפה מאוד ואני בטוח שבקבוצה שלו מרוצים ממנו. לא יהיו ניסים ונפלאות ממנו בג'ירו הזה, אולי אפילו נסיגה בהמשך. גם ולאסוב נחלש אתמול ויתכן שיחלש גם בהמשך.
היום קטע 14 - קטע מישורי גבעי ליד הגבול הסלובני. קטע לספרינטרים או לבריחה. תלוי גם במזג האוויר.
 

elsanto

Member
תודה אודי
לא מכיר מספיק את איטליה בטוח שלא את אזורי המיקרו. אקלים שבה .
בענין הזה קיבלתי שיעור מאלף בספרד.
למדתי לקרוא.מפות ולהבין לא רע בכלל .
ואז בספרד בקורס אתגר בשלג כלשהו המדריך דיל מהם.כיווני. הרוח.הצפויים עם הידע הלא מבוטל.שלי והמודל
הסברתי כי צפויה צפונית כך קבע המודל.
אכן היתה יופי של רוח רק הפוכה דרומית ...
כי יש תופעת. מיקרו אקלים שם .
מאז למדתי לשתוקולשאול מקומיים בעזרת הידע שלהם אני מהר מאד הופך לגורו בשטחים שלהם אך רק אחרי שלמדתי מהם את המיקרו אקלים המקומי לוקח בין שבוע לשבועיים למקום למי ששולט בחומר .
 
יום ב' - קטע 16 בג'ירו - קטע מהגיהנום. 212 ק"מ בדולומיטים עם ארבע פסגות, כולן בדרגה הגבוהה ביותר ושלוש מהן מעל 2,000 מטר גובה, כולל פאסו פורדוי שהוא הצ'ימה קופי - הנקודה הגבוהה ביותר שהג'ירו מגיע אליה השנה (2,231 מ'). הפעם התחזית קובעת גשם ב-100% לאורך רוב המסלול. הסיום בעיר הנופש והסקי - קורטינה ד'אמפצו, אחרי ירידה מהפאסו ג'או - טיפוס של כמעט 10 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.3%. המורד של כ-18 ק"מ עד לסיום הוא מעט יותר מתון אך עדיין יהיה רטוב ומסוכן לכל מי שירכוב בו בכל הכוח כדי להשיג תוצאה טובה. אתמול ראינו שחלק מהרוכבים רכבו ללא מעילים בגשם וברוח. אני תוהה אם הדבר אינו משפיע עליהם בטווח הארוך של המרוץ. כל אינאוס גרנדירס רכבו ללא מעילים - רק אגן ברנל הקפיד ומקפיד על המעיל כמעט בכל מצב שהוא גבולי לקור וגשם. כנ"ל גם רכבו ללא מעילים הקבוצה האוסטרלית של סיימון ייטס שרכבו בעקבות אינאוס.
 

elsanto

Member
מעניין .
על חלק מהרוכבים שרגילים חוסר במעיל לא משפיע.
אחרים רגישים מאד.
מתיו ואן דר פול לדוגמא היה ללא מעיל באותו מירוץ.קלאסי כששאלו אמר שהוא מתכנן לצאת....
בסוף לאחר אותה בריחה הזויה אמר שאינו יודע איך הגיע לסיום.
בהמשך מאד נחלש .
על מאדס.פדרסן לדוגמא שניצח באליפות העולם בתנאים דולוורדה הגדיר כמשוגעים באנגליה לפנינ שפרש חוסר במעיל לא משפיע .
נדמי הזוי אך עובדה.
 
יום מנוחה שני בג'ירו - קטע 16 היה אכזרי למרות שקוצר. לפי התיאור של הקבוצה הישראלית באתר שלה, בעליה לפאסו ג'או המרוץ התפרק וכל רוכב רכב לעצמו. ניתן לראות בתוצאות הסיום שאכן הדבר היה כך. קבוצת הרוכבים הגדולה ביותר שנרשם לה זמן זהה היא 9 רוכבים שהגיעו 24 דק' לאחר המנצח ברנל וכללה 4 רוכבים מדקונינק-קוויקסטפ, כולל אוונופול שסיים את שאיפותיו לדרוג הכללי ומן הסתם ינסה עד סיום המרוץ להשאר במדרון אחורי ולשמור על בריאותו ולתת את המקסימום בנג"ש המסיים במילאנו.
לגיא ניב זה היה יום קשה במיוחד. עד עכשיו הוא בהחלט עמד במשימות שלו וסייע יחד עם בווין למוביל דן מרטין עד שלבים מתקדמים בקטעים ההרריים. אתמול הוא סיים בפיגור של 47 דקות, אפילו אחרי בן קבוצתו ברנדל שמסיים תמיד עם הגרופטו. נקווה שיום המנוחה יאפשר לו המשך רכיבה ברמה גבוהה. מזג האוויר צפוי להיות סביר ביומיים הקרובים, אך בימים המסיימים יתכנו שוב גשמים.
לקבוצה הישראלית יש בעיה כי המטרות שלה כבר די מוגבלות. דן מרטין ממוקם 12 בדרוג הכללי, במרחק של 10 דק' ממקום 7. כלומר, במקרה הטוב, אם הוא יחזיק מעמד ואחרים יתעייפו או יפרשו, יגיע למקום 10. מצד שני, אם ייכנס לבריחה במטרה לנצח בקטע, תהיינה קבוצות שירדפו ולא יתנו לבריחה לתפוס פער מספיק לניצחון.
צ'ימולאי מדורג שני אחרי סאגאן בקטגוריית הנקודות, אבל סאגאן מנוסה בסיטואציה של שמירת חולצת הספרינטרים ולא יתן שתחמוק ממנו, מה גם שקבוצתו איבדה את בוכמן בדרוג הכללי ותתמקד רק בו.
ברנדל לא מספיק חזק כדי לנצח בנג"ש במילאנו. נשאר רק פטריק בווין. הוא צריך לנסות להיכנס לבריחות ולעזוב את דן מרטין להסתדר לבד או עם גיא ניב. בווין מטפס לא רע ויש לו ספרינט מצוין אם יגיע לקו הסיום עם עוד כמה רוכבים. לדעתי, זו התקוה האחרונה של הקבוצה הישראלית לצאת מהג'ירו עם הישג נוסף, אחרי שההישג היחיד שלה הוא החזקת החולצה הוורודה עם דה מרקי.
 

elsanto

Member
מדויק מאד תודה אודי.
הקבוצה הישראלית התמקדה בקידום רוכבי דרג שני שהועלו לדרג הראשון נותנים הכל אך לא תמיד מספיק מצד אחד.
וברוכבים ותיקים או כאלו שהיו תקווה או הצלחה גדולה אך מסיבה כזו או אחרת נפלו.
הקבוצה לא התמקדה בגילוי וקידום כשרונות.
אלא בשני סוגי הרוכבים הללו .
הצלחות הקבוצה הקיימות הן
עם פיקולי התקדם יפה מאד ,
גרייפל סוף סוף ניצח הצלחה בינונית , דה מארקי חולצה ורודה אך חוסר נסיון מנע ממנו להחזיר בה.
גיא ניב התקדם בצורה מטאורית אך זהו הישג מקומי בלבד .
איתמר איינהורן נוכיח יכולות מרשימות ,רודי ברבייה ניצח קטעים בוולטה סן חואן ,
יש עוד הצלחות לא מבוטלות כלל ,אך בחישוב השקעה לתמורה הקבוצה נמצאת באזור האפור מבחינת ביצועים .
פרום כרגע נפילה גדולה מייקל וודס הצלחה ענקית ,גריל אימפיי חוסר מזל אולי לחבר נסיון , דה מארקי כנל.
דן מרטין הצלחה בוולטה ואי אפשר לשפוט אותו בגירו ה נוכחי.
ברנדל רוכב מצוין שלא מקבל מספיק קרדיט , ניילנדס חוסר נסיון שהביא לפרישה תמוהה
בווין הצלחה גדולה אך לא מה שהקבוצה צריכה כרגע,ויש עוד עליה פנטסטית בגזרת הבן של ריק זאבל הפך להיות כוכב פנטסטי .
אך ההשואה הנכונה היא לארקיאה סאמסיק שרק עם קינטנה השיגה שורת נצחונות פנטסטית.
או להורה שנבנתה בצורה מעולה למרות חוסר המזל שלה ושל בוכמן בגירו הנוכחי .
יש לסטארט אפ הרבה מה ללמוד אך לאחר שקבעו כיוון התמקדות , שפיטת הצלחת הקבוצה יכולה להיות רק עוד מספר שנים כשנדע מה יהיו תוצאות ההתאוששות של פרום.
 
למעלה