דברי הרב כדורי על המשיח:

ובצדק.

פסיקות הלכה נשענת על ידע מקיף בתושבע"פ ואין בכוונתי להקדיש לך זמן כה רב כדי ללמד אותך מה שממילא אינך רוצה לדעת. שאר מה שכתבת זה סלופים על גבי סילופים ואין לי סבלנות וזמן להקדיש לכך, זה בזבוז זמן.
 

justborn

New member
כפי שזכור לי

אתה הוא זה שרצה להפריך את האמונה המשיחית.
 
את "ההוכחות מפסוקים", לא את "האמונה המשיחית".

וכבר עשיתי זאת, אלא שכתבת ש'בגלל שהמנהל בפורום תאולוגיה ראה שאתה יכול לסתור את כל מה שאני טוען הוא החליט למחוק את ההודעות שלי באשמת "מיסיון" '. לא אכפת לי לאפשר לך לנסות להזים את הפרכותי איפה שתרצה, אבל יש לי מגבלת זמן בתקופה זו ולא אוכל להקדיש זמן למגילות של נקודות בכל הודעה. אם תעלה נקודה אחת בכל פעם אענה לך בהתאם.
 
ברית מילה איננה מיצווה חשובה

ברית מילה איננה מיצווה חשובה. ברית מילה היא מיצווה שניתנה לאברהם ולא חזרו עליה אצל משה. מי שלא נימול רשאי אפילו לעלות לתורה. להבדיל ממחלל שבת שצריכים לסקול.
 
למי, לך?

אנחנו מדברים פה על ההבדל בין יהדות לנצרות. להבדיל מבנצרות (או כפי שזרמים מסויימים שלה קרויים בארץ: "משיחיות"), הרמב"ם מגדיר "מומר לעברה מסויימת" כמומר לכל התורה. כך שביטול מצווה מטעמי "חשיבות" מזהה אותך אוטומטית כמומר.
 
להלן דעתו המלאה של הרמבם

הנה התשובה על פי הרמב"ם: "כן, לדעתי, גם אחד הטעמים למילה למעט את המשגל ולהחליש את האיבר הזה, כדי שימעיט לעשות זאת ויתאפק ככל יכולתו. יש שחשבו שמילה זאת באה להשלים חסר במבנה-שמבריאה. אבל כל מי שביקש לערער מצא מקום לערער ואמר: "כיצד יהיו הדברים הטבעיים חסרים ויהיו זקוקים להשלמה מבחוץ, מה גם שמתברר שאותה פיסת עור מועילה לאותו איבר?" אין המצוה הזאת באה להשלים חסר במבנה-שמבריאה, אלא להשלים חסר בבריות. הנזק הגופני הנגרם לאיבר זה הוא המטרה המכוונת. לא נפגם במילה דבר מן המעשים המקיימים את הפרט ולא בטלה בגללה הולדת הצאצאים. אבל מתמעטות בעטיה סערת-היצר והתאווה היתרה על הדרוש. אין ספק שהמילה מחלישה את כוח הקישוי ולעתים קרובות ממעיטה את ההנאה, מפני שכאשר מטיפים דם מן האיבר ומסירים את המגן שלו בראשית גדילתו, הוא נחלש בלי ספק. החכמים ז"ל אמרו בפירוש: הנבעלת מן הערל קשה לפרוש. זאת, לדעתי, הסיבה החשובה ביותר למילה." רמב"ם, מורה נבוכים, חלק שלישי, פרק מ"ט
 
"המלאה"?

זו קצת התיימרות. הרמב"ם רואה את טעמי המצוות כפרפראות, דברים שנועדו להראות "איך עוד מועילות המצוות למקיימן", בעוד שיש להן סיבה עיקרית יותר אחרת.
 

ddt47

New member
דברי אלוהים חיים

כל משפט שני שלך מתחיל ב"כתוב" אבל אני לא ראיתי שום מקום בו כתוב שאתה ראית או חווית או שמעת באוזנך תמיד אתה מדבר בשם אחרים שאמרו הייתי אומר מחוכם ביותר. אני מאמין שלא היית קונה ממני בית או אוטו ללא בדיקה אז תאמר לי באיזה ביטחון אתה מדבר בשם אחרים אשר גם הם לא ראו או שמעו באזניהם אלא כמוך מסתמכים על הכתוב?
 

tamarhp

New member
יש הבדל

אני לא מכירה אותך ולכן לא אקנה ממך אוטו בלי בדיקה. אבל על אמא שלי אני סומכת, ולכן כן אקבל ממנה דברים גם ללא בדיקה. גם הועברה המסורת: מאב לבן - כאשר כל בן יודע שאפשר לסמוך על אבא שלו. לא מאנשים זרים.
 

justborn

New member
המשיח יהושוע

מתוך אתר http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-121332-00.html?tag=01-14-39: "ערב יום השנה הראשון לפטירת זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי, נחשף פתק בו נרמז שמו של המשיח. בפתק נכתב: "בעניין הר"ת [ראשי תיבות, ע.י.] של משיח. ירים העם ויוכיח שדברו ותורתו עומדים. באתי על החתום בחודש הרחמים [אלול, ע.י] התשס"ה, יצחק כדורי". אנשי חצרו מסרו כי הרב לא הותיר צופן לפיענוח הדברים, אך ראשי התיבות של הנכתב הם "יהושוע"." האם הרב כדורי רמז על לא אחר מאשר ישוע מנצרת??? ואכן זה מסתדר עם הטענה שכאשר הוא יתגלה כמשיח רבים יתפלאו מאחר והם ידעו מי זה אך לא ידעו שהוא המשיח. לסיכום נבואה של הנביא זכריה: "י וְשָׁפַכְתִּי עַל-בֵּית דָּוִיד וְעַל יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם, רוּחַ חֵן וְתַחֲנוּנִים, וְהִבִּיטוּ אֵלַי, אֵת אֲשֶׁר-דָּקָרוּ; וְסָפְדוּ עָלָיו, כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד, וְהָמֵר עָלָיו, כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר. יא בַּיּוֹם הַהוּא, יִגְדַּל הַמִּסְפֵּד בִּירוּשָׁלִַם, כְּמִסְפַּד הֲדַדְרִמּוֹן, בְּבִקְעַת מְגִדּוֹן. יב וְסָפְדָה הָאָרֶץ, מִשְׁפָּחוֹת מִשְׁפָּחוֹת לְבָד: מִשְׁפַּחַת בֵּית-דָּוִיד לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד--מִשְׁפַּחַת בֵּית-נָתָן לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד. יג מִשְׁפַּחַת בֵּית-לֵוִי לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד; מִשְׁפַּחַת הַשִּׁמְעִי לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד. יד כֹּל, הַמִּשְׁפָּחוֹת הַנִּשְׁאָרוֹת--מִשְׁפָּחֹת מִשְׁפָּחֹת, לְבָד; וּנְשֵׁיהֶם, לְבָד." (זכריה י"ב 10-14). מי הוא אותו אדם אשר דקרו אותו ויספדו עליו בעתיד "כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד, וְהָמֵר עָלָיו, כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר"?
 

ל נ צ ח

New member
יהושוע, ישוע = מגזע הישועה.

צל: * דוד ו שלמה המלך! * 21/8/2000 21:57 לנצח ----------------------- -חשבת פעם מדוע כשאומרים ושרים דוד מלך ישראל חי וקיים וכששרים ואומרים עוד אבינו-חי ו עם ישראל-חי ,הרי מובן לכל שעם ישראל חי אך איך מסבירים שדוד המלך חי וקיים??? ומדוע נאמר עוד אבינו-חי? האם חלילה ימות? … הכן הוא חי לעולמים, איך אם כך ניתן להבין זאת בשכל הישר? בדרך הפשט ובניתוח היסטורי של מאורעות שבתנ"ך לעולם לא תהיה תשובה שלמה מספקת אך כשנקבל את העובדה שהתנ"ך הוא ספר חיים ולא ספר היסטורי למרות שניתן להבינו כך, אז נדע שהדברים מכוונים אך-ורק אלינו החיים פה היום אתמול ומחר בזמן-זה ולא בימי הביניים או לפני-כן, אזי יאיר ניצוץ אורה של השפה הברורה ותתפשט בעולם כולו רגע לפני שהשם יוצא ממקומו. יהיו דברים, ובעת ההיא משכיל ועם הארץ יבינו ש…: - * דוד המלך הוא משיח-השם החי בנינו עדיין היום ללא תואר "משיח" * (לא תואר לו ולא הדר: *ישעיה נג * ) כי טרם התגלה ברבים. וכשהתגלה וכולם ידעו את שמו ככתוב ב *ספר ישעיה פרק נג* (א) מי האמין לשמעתנו וזרוע יהוה על מי נגלתה: מהתגלותו, כולם ידעו אותו גם כשלמה המלך הוא * משיח בן דוד * זאת תהיה תקופתו כ האיש השלם ז"א האיש השלם עם ה' = תקופת * שלמה המלך הוא משיח בן דוד הוא מלך המשיח * |s| * _____ * ל נ צ ח * _____ * |s| בית דוד זה ביתו של דוד ז"א בסוד הדבר מקום חייו של דוד= משיח השם לפני התגלותו לעולם כשהחיים שניתנו לו בחסד אלוהים הם מלוכתו. בן ישי= בן הישע או בן "י"-אלוהים ו "שי" = מתנת ה' הוא בנו של האלוהים ובמתנה חייו נהיו. ולא בנו ההיסטורי של איזה אדם בשם ישי. וכשהתגלה לעולם, זאת תהיה תקופת שלמה המלך ובתנ"ך כשנאמר בן דוד הכוונה לשלמה האיש השלם " ה מ ש י ח " שגם יקראו לו " מ ש י ח בן - ד ו ד "! ___________________ ל נ צ ח __________________
 

ל נ צ ח

New member
הסבר של מלןמדים על ישוע האל הבן:

• הסבר של מלומדים על האל-הבן ו ל נ צ ח ו 00:29 | 16/10/06 על הבשורה על פי יוחנן השליח - yeshua.lessons - שיעור תשע עשרה. פרק ו' : _________________________________________________ - האנשים לא הבינו את משמעות דבריו של ישוע. לאורך כל השיחה הם עדיין חושבים שלישוע יש היכולת להפיק לחם חומרי מיוחד. (34) מכיוון שהוא לא הובן בצורה אליגורית, (סמלית, ציורית, כמשל) פנה ישוע אל האנשים ואמר להם בבירור כי הוא בעצמו לחם החיים. פסוק 35: "אני הוא לחם החיים, כל הבא אלי לא ירעב, והמאמין בי לא יצמא עוד". מפסוק 36-40 ישוע מסביר לאנשים מדוע אינם מצליחים להבין את דבריו ויחד עם זאת מעניק להם ולנו נתונים נפלאים נוספים אודותיו. "אבל אמרתי לכם כי ראיתם אותי ובכל זאת אינכם מאמינים. כל מי שהאב נותן אותו לי יבוא אלי, ואת הבא אלי לא אשליך החוצה, כי ירדתי מן השמים לא לעשות את רצוני שלי, אלא את רצון שולחי. וזה רצון שולחי: שלא יאבד לי איש מכל אשר נתן לי, אלא שאקים אותו ביום האחרון. הן זהו רצון אבי: שכל הרואה את הבן ומאמין בו, יהיו לו חיי עולם ואני אקים אותו ביום האחרון." ישוע אומר לשומעיו כי למרות שכל הנתונים עומדים לנגד עיניהם, עליהם לבקש את עזרת אלוהים על מנת להבין. (ראה גם איגרת אל הרומיים י"א). מה יותר מוחשי מלראות ולהרגיש?, ולמרות זאת, אם אלוהים לא יפתח את שכליכם, גם המראה והמגע לא יועילו. (ראשונה לקורינתיים ב' 10-16). הדוגמא הזו מוכיחה עד כמה בני האדם חסרי אונים אם הם לא פונים לעזרת אלוהים! העובדה שאתם לא מקבלים אותי למרות שראיתם אותי ואת פועלי אינה מצביעה על חוסר יכולתי לשכנע או להסביר אלא על העובדה שאין בכם הרצון להאמין בי. ההוכחה לנוכחות אלוהים היא שתרצו לבוא אלי. פסוקים 37 44 ו- 65 מלמדים שאלוהים קובע מי ילך אחרי ישוע, מי יוושע! הפסוקים הללו מעלים שאלות מאוד חשובות: אם אלוהים הוא זה הקובע מי יוושע, אז מדוע הוא מעניש את אלו שאינו בוחר? אם הבנתי תלויה בחסד אלוהים, אז מדוע אמצא אשם עבור חוסר הבנת אלוהים? האם אני אחראי על ישועתי או האחריות על אלוהים? את הנושא הזה למדנו בקהילה כבר 3 פעמים ולכן אחזור על חלק מהסיכום: א. נקודת הנחה בסיסית היא: אלוהים שופט צדק. אין באלוהים משוא פנים או שוחד. ב. אלוהים ברא את האדם עם מצפון (כושר ידיעה להבחין בין רע לטוב) ואפשרות חופשית לבחור בין טוב לרע. (אדם וחווה). ג. רצון אלוהים שכולם יאמינו ויוושעו. (40) מכאן, חוסר בחירה בדרך אלוהים הינה החלטה אישית והיא פעולה נגד רצון אלוהים. ד. העובדה שאלוהים שופט ומעניש בעוון של חוסר אמונה, הינה הוכחה עבורי כי מוטלת עלי אחריות להגיב על אמת אודות אלוהים שהוא מציג במהלך חיי. ה. מכיוון שכל אחד מאיתנו נולד חוטא, הרי שמצבינו הראשוני מרוחק מאלוהים! בחירת אדם כלשהו על ידי אלוהים הריהי פעולת חסד! נתונים נוספים על הנושא כתובים באיגרת אל הרומיים בפרקים א'-ב', ט'-י"א. ישוע הוסיף בדבריו נתונים מאוד ברורים בנוגע לזהותו: אני ירדתי מהשמים: ומי אני? אני האישיות שבאה להקים את המתים ביום האחרון. הפרק האחרון בספר דניאל (פרק י"ב) מציין כי בעת קץ, בסוף הצרה של אחרית הימים, יקים המשיח את הצדיקים לחיי נצח! ישוע הבהיר בצורה הכי ברורה כי הוא המשיח שירד משמים, הוא התקווה המשיחית היהודית. ישוע חזר על משפטים אלו מספר פעמים. פסוקים 41-42. "רטנו עליו היהודים משום שאמר, "אני הלחם היורד מן השמים", ואמרו: "הלא זהו ישוע בן יוסף אשר אנחנו מכירים את אביו ואת אימו! איך כעת הוא אומר "מן השמים ירדתי"?" מדוע הם התרגזו? א. הם ציפו ללחם בשפע, (מן יומי) לאוכל חינם והנה ישוע מצביע על עצמו כלחם החיים. הם הבינו שהם לא יקבלו את הלחם שרצו, כי הרי את ישוע אי אפשר לאכול! ב. האנשים הכירו את זהותו הארצית של ישוע עוד בהתחלה כשבאו להרפא. הם ראו בו בעל יכולת על טבעית אשר ניתן לקבל ממנו משהו. מהרגע שטען לאלוהותו, הם כעסו על שכפר בדרך אמונתם. אותם אנשים מתווכחים בינם לבין עצמם אודות דברי ישוע ועל זהותו. בפסוקים 43-45 ישוע מתערב בשיחה וחוזר על עקרון ישן. רבותי, תפסיקו להתווכח ביניכם על זהותי או כוחי מבלי לערב את אלוהים. אם לא תשמעו לקול האב, זאת אומרת - תלמדו ותקבלו את דברו, לא תוכלו לבוא אלי בתור ילדי אלוהים ולקום ביום האחרון. ישוע מצטט מישעיה נ"ד 13 את הפסוק אשר מתאר את אופיים של בני מלכות אלוהים. ילדי אלוהים מאופיינים ברצונם ובשאיפתם ללמוד ולדעת את אלוהים! ישוע מוסיף שתי דוגמאות נוספות אשר כל אחת מהן מצמצמת את קהל שומעיו. א. בפסוקים 48-52. ישוע אומר כי יש צורך לאכול את הלחם החי כדי לחיות חיי עולם, והלחם החי זה בשרו. הדוגמא הזו גרמה שוב למהומה ולעזיבה של חלק מהנוכחים: (פסוק 52 - "היהודים") ב. בפסוקים 53-58 ישוע החריף את הדוגמא והוסיף כי לא מספיק לאכול את בשרו אלא חובה גם לשתות את דמו. הדוגמא כה אבסורדית מבחינה פיזית ואף מנוגדת לחוקת משה עד כי היא צועקת לאלגוריה. למרות זאת הם לקחו זאת מילולית משום שהם עדיין לא מחפשים את אלוהים בכל הדיון! (ויקרא ג' 17; י"ז 10-14). בגמר דוגמא זו, רבים מתלמידיו הסתייגו מדבריו ונסוגו ממנו. שימו לב, בפסוק 52 היו - היהודים, בפסוק 66 זה הצטמצם ל"רבים מתלמידיו". את הפסוקים האחרונים של הפרק ישוע מדבר אל 12 תלמידיו בלבד!. ישוע פונה לתלמידיו ושואל: פסוק 67: "שמא גם אתם רוצים ללכת?" (שימו לב למשחק של מילים!) פטרוס עונה 68-69. אל מי נלך? דברי חיי עולם עמך. אתה קדוש אלוהים!." מסקנה - בידך החיים, אתה המשיח! לסיכום: א. ישוע הוכיח כי ללא פניה לעזרת אלוהים בני האדם עיוורים ואבודים בנושא רוחני. אם אלוהים לא יפעל בחיי האדם, ויביא אותו אל ישוע, כי אז חיי האדם לא יהיו שונים ביעודם מחיי בהמה. ב. ישוע הוכיח כי לא הידיעה אודותיו ולא הליכה לידו - תושיע. ישועה הינה אכילת בשרו של ישוע ושתית דמו, והכוונה - להתיחס לדברי ישוע כאוכל חיים. לתת לדברי ישוע לחיות בתוכי. (פסוק 63). ג. רבותי: זיכרו את דברי פטרוס: אל מי נלך? דברי חיי עולם עמך, אתה קדוש אלוהים. מי שבא אל משיח-אלוהים - יחייה עם אלוהים לעד.
 

justborn

New member
...

המאמר שהבאת לקוח מאתר http://www.yeshua.co.il/Lessons/Lesson.asp?LessonID=375 אתה מאמין בישוע? יום טוב.
 

ל נ צ ח

New member
קרא את הקישור ואת הנאמר

בדף-זה שבו הקישור , ותגלה סודות על האמת על ישו שלא חלמת עליהם. חלק מהדברים הם ההגות שלי, וחלק הורדתי אותם מאתר של נצרות באינטרנט. שים לב ל נ.ב מתחת למאמר זה: • מצב נוכחות האלוהים בתוך הלחם ו ל נ צ ח ו 09:43 | 14/10/06 הקתולי מאמין כי אם האפיפיור מדבר כאפיפיור (מהכסא) על אמונה ומוסר כי הוא אומר רק דברי אמת מאחר והוא נשמע ע"י האלוהים. כאשר כומר קתולי או אורתודוכסי אומר את הברכה על הלחם והיין יש איזו קדושה עצומה באותה עת. אצל הקתולים והאורתודוכסים יש מקומות קדושים, אבנים קדושים עד כדי כך שהם ירדו על ברכיהם וינשקו. אצל הקתולים והאורתודוכסים ערך הפולחן חשוב יותר או קדוש יותר מאשר הכתובים. הקרבת הלחם והיין היא מצב נוכחות האלוהים בתוך הלחם. ... מבנה הכנסייה הוא חלל מקודש אשר בתוכו ישנו הלחם הקדוש שהוא גוף האלוהים – ישוע. אצל הקתולים בכנסייה על המזבח יש נר אדום ולידו קופסה עם הלחם הקדוש ונוכחות האלוהית. * *נ.ב: אלה הדברים הורדתי אותם מאתר באינטרנט שמלמד העיקרים על הנצרות. (על דתם, אמונתם ומנהגיהם)
 

justborn

New member
דוד המלך קורא למשיח "אדון"

"לְדָוִד, מִזְמוֹר: נְאֻם יְהוָה, לַאדֹנִי [לאדון שלי] --שֵׁב לִימִינִי; עַד-אָשִׁית אֹיְבֶיךָ, הֲדֹם לְרַגְלֶיךָ." (תהילים ק"י 1).
 

ל נ צ ח

New member
הָאָדוֹן אֲשֶׁר אַתֶּם מְבַקְשִׁים

הוא המשיח, משיח - אלוהים.
בתנ"ך למשיח שמות רבים.
מלאכי ג (א) הִנְנִי שֹׁלֵחַ מַלְאָכִי וּפִנָּה דֶרֶךְ לְפָנָי וּפִתְאֹם יָבוֹא אֶל הֵיכָלוֹ הָאָדוֹן אֲשֶׁר אַתֶּם מְבַקְשִׁים וּמַלְאַךְ הַבְּרִית אֲשֶׁר אַתֶּם חֲפֵצִים הִנֵּה בָא אָמַר יְהֹוָה צְבָאוֹת:
ל נ צ ח
 
למעלה