דבש הדבורים

מששה

New member
עדיין לא ענית

גוברנור אתה עובד מדאי קשה עד כמעט 2 בלילה מה קרה צריך תוספת משכורת, יש מיתון? כבר הספיקו להכירך כאן http://www33.brinkster.com/emet11/loop.htm אז חבל שאתה מבזבז את זמנך לריק וכן: עוד לא ענית לשאלות שהוצגו בפניך ומדוע תשובות על כך חיוניות לדיונך בפורום, כיוון שלפי הנראה אתה מקבל את משכורתך על כתיבה וניאוץ וגדוף הדת היהודית בפורומים רבים וממילא יש פה הטעיות רבות במעשיך: 1) כי כמו עורך דין שנשכר להציל רוצח מידו של החוק לעולם לא יפליל את הרוצח כי אחרת יאבד משכורתו, וכך אתה לעולם לא תסכים להודות שהוכיחו לך משהו כלשהו שמתאים לרוח היהדות כי אתה נשכרת למען גדף ונאץ והשפלת היהדות אז לעולם לא תודה שהוכיחו לך משהו. 2) כיוון שאתה מקבל משכורת משונאי הדת אתה יכול לשבת יום שלם גם עד 2 בלילה עד מנת לגדף ולנאץ את היהדות ולאחרים אין את הזמן הבלתי מוגבל שלך הם צריכים להתפרנס מדברים יותר מכובדים מניאוץ וביזוי הדת היהודית וממילא יכולה להווצר כאן הטעיה כאילו יש איזה טענה נגד היהדות שלא נענתה 3) עצם ההתחמקות שלך מלענות על השאלות שלהלן מראה על חוסר אמינות חוסר יושר אישי והטעיית הציבור בכוונה. נשאלת בעבר ולא ענית (לפחות 10 פעמים) על ידי כמה משתתפים והתחמקת באלגנטיות אז סיכמתי את השאלות ואשמח אם תענה עליהם ביושר 1) האם משלמים לך לפי הודעות או לפי שעות 2) האם על כל פורום משלמים לך תשלום בניפרד או שהתשלום הוא על כל הפרומים שאתה משתתף (פורום נטעים, אתאיזם ודת, ושאר פורומי תפוז וכן בפורומים של ידיעות אחרונות ושל נענע ושל עוד כמה) 3) האם המשלמים עוקבים אחרי הכשלונות שלך לשכנע אנשים בחילוניות ושאתה נכשל בזה נכשל פעם אחר פעם 4) האם זה לא מעייף ומתסכל לשבת מול המחשב כ- 18 שעות ביממה? האם העולם מבחוץ לא כל כך מעניין כמו הדיונים בפורום. נכון שצריך פרנסה אבל יש גבול כמה אדם מוכן לעבוד בשביל פרנסה 5) האם המימון של המעבידים שלך בא מכספי משלם המיסים או כסף פרטי של שונאי הדת והדתיים? 6) האם הם יפטרו אותך אם הם יגלו שיודעים שאתה מגוייס על ידיהם? אני יודע מראש שתאמר "אני אדם פרטי שכותב בזמני החופשי" (18 שעות ביממה...) אז אשאל אותך בבקשה: 7) האם תוכל להציג כאן לעיננו את תלוש המשכורת שלך כדי שנוכל לדעת את מידת האמינות של טענתך? לעומת אלו הדנים איתו שכותבים בזמנם הפנוי ובהתנדבות אז נראה שגובנור ממומן על ידי מפלגות שונאי הדת שחושבים שדרכו ודרך הזלזול והביזוי של קודשי ישראל הם יצליחו להפיל ברשת כמה שומרי מצוות תמימים לכן נראה בבירור ששכרו אותו בכסף מלא והוא מתחמק בכל מיני אמתלאות ולא מגלה מהיכן הוא ממומן.
 
אני, Yahweh, הידוע גם כאלהים, יהוה,

אדוני, יי, אל עליון, וכנויים נוספים, כמפורט בחבור שלי המוכר בכנוי "תורה", מצהיר בזאת, בהתאם לתקנה 7/א'/8307 (שעות העבודה, המנוחה והנחלה, הוראת-שעה) תרפ"ה-פ"ו, (נסח מפוצל), כי אני מועסק לתקופת נסיון ע"י גוברנור, ואוכל מכף ידו הרחבה, הפתוחה, המשביעה לכל חי רצון, ועושה דברו ככל אשר יורה לי, בתום לב ובהשתדלות כדרך פועל הגון. לאור הצהרתי לעיל, ומכח היותי אדוניך ובוראך, מ(ח)ששה, אני מודיע לך כי מעסיקי מודה לך על שאתה מצהיל את רוחו בשטויותיך וגורם לו קורת רוח עמוקה, שעה שהוא טרוד בסיוע לבני יפת בבבל למגור צאצאי סנחריב. שא ברכה...
 

דוד1000

New member
היוצא מן הטמא – טמא

בגמ' בבכורות (דף ז':) מובא הכלל: "היוצא מן הטמא – טמא, והיוצא מן הטהור – טהור". ובגמ' בכורות ו' מובא שחלב של גמל טמא. ומבואר שם שהיתה הוא אמינא לומר שחלב גמל טהור משום שגם חלב של בהמה טהורה שהוא מותר, הרי זהו חידוש שכן "דאמר מר: דם נעכר ונעשה חלב, וכיוון דחידוש הוא, בבהמה טמאה נמי לישתרי?" ועל-כן יש צורך בלימוד מהפסוקים לחדש שחלב של בהמה טמאה – טמא. ובהמשך הגמ' מובא שדבש דבורים מותר, ומדוע? "מפני שמכניסות אותו לגופן ואין ממצות אותו מגופן", דהיינו – הדבורה לא מייצרת את הדבש, שאם כן – הרי הדבש אסור באכילה, אלא הדבורה הרי היא כשופר, הדבש עובר דרכה. ומאידך, החלב – מיוצר ע"י הבהמה ולא רק עובר דרך הבהמה. http://www.kby.org.il/chochmat-yavne/parashat%20asavua/bershit/sukot.htm http://www.google.co.il/search?q=cache:G8oo5TvdFcwC:www.mechon-mamre.org/b/l/l5401.htm+:+%D7%93%D7%9D+%D7%A0%D7%A2%D7%9B%D7%A8+%D7%95%D7%A0%D7%A2%D7%A9%D7%94+%D7%97%D7%9C%D7%91,&hl=iw&ie=UTF-8
 

Go vern or

New member
אני רואה שלא הבנת, אולם, חשוב מאד

שתמשיך לשאול. זכור, לא הבישן למד. דבש מיוצר בעזרת אנזימים הנפרשים מבלוטות בגוף הדבורה שהם חלק מן המערכת הפיסיולוגית שלה. חלב נאקה מיוצר בבלוטות (mammary glands) שהן חלק מן המערכת הפסיולוגית שלה. אין הבדל. חז"ל לא הבינו את תהליך יצור הדבש ולכן התירוהו... - - ג' העיקרים של הרמ"ג (ר' מוישל גובערנער): (א) ההזיה הנוירופסיכואלקטרוכימית לה משועבדים המאמינים לא נראתה מעולם מחוץ לספוג שבין אזניהם. (ב) אין שום אשוש חוץ-מקראי למעשיה מקראית כלשהי שקדמה למאה ה-10 לפנה"ס. (ג) ההזיה הנזכרת בסעיף (א), גם אם לטענת מאמיניה יודעת-כל - אינה מסבירה להם דבר... נ.ב.: ש.ב. מנטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

דוד1000

New member
הדבש

מזונותיה של הנאקה הופכים לחלב לאחר שהפכו לחלק מגופה בפועל. לא כך הדבורה. לדבורה יש שק דבש לתוכו מופרשים אנזימים שהם עצמם אינם אסורים לאכילה באשר הם לא ראויים לאכילה. הם משפיעים בדרך אנזימטית על הצוף להפכו לדבש. הדבש לא היה מעולם חלק בלתי נפרד מהאורגניזם של הדבורה. דב
 

דוד1000

New member
הדבש

טיעונים שהבאת לא היה בהם כל טיעון או מסר. זוהי צורת חשיבה של אדם. לדוגמא, אנו אמונים על כך וגם חווים מהנסיון שדיני הטהרה משפיעים רוב טובה לבית היהודי. בא אדם וטוען שגם כך אדם אוהב את אשתו. שיבוסם לו. חז"ל למדו מהפסוקים שבין עיבור לעיבור של נחש יש שבע שנים. והוא אומר שיש שם צורת שמירה פנימית. מישהו אמר שלא? להיפך זה הגילוי, שכבר אז ידעו אותו. גם בהקשר לשאלתך הנוכחית. החלב נובע מחומרים של הגוף עצמו. הדבש נובע מצוף חיצוני. מה הקשר לאנזימים שהם אינם עצם החומר עליו מדובר? תשובה שהתקבלה מערכים
 

Go vern or

New member
כבר טענת

וכבר הפרכתי. "וגם חווים מהנסיון שדיני הטהרה משפיעים רוב טובה לבית היהודי" זו טענה שלא נבחנה באפן מתודי, ואינה אלא מעין "מופת" יודוצנטרי, מהרהורי לב. אהבה חבה ורעות לא פחותים שוררים גם בין בני זוג בני אמונות אחרות. גם מן הבחינה הבריאותית אין הבדל בין טובלות מקווה לבין שאינן טובלות מקווה. טבילה בברכה בעלת מדות פולחניות, מלאה מים שנאגרו בדרך פולחנית, תוך מלמול טקסט פולחני ובצוע תנועות פולחניות - _אין_ לה השפעה על בריאות. "הריון" נקבת הנחש? הם רק ראו שזה עשוי להמשך מספר שנים, אולם לא הסבירו. כל פלאח היה מבחין בכך. "החלב נובע מחומרים של הגוף עצמו. הדבש נובע מצוף חיצוני" הטעיה זדונית שלא תצלח. החלב נפרש מבלוטות, האנזימים נפרשים מבלוטות. מקור שניהם במערכת הפסיולוגית של היצרן. אם לא הבנת - אל תתביש לשאול שוב. זכור: לא הבישן למד...
 

דוד1000

New member
הדבורה

יש הבדל: הדבורה משנה את הצוף בעזרת אנזימים, ואילו הנאקה מפרישה מגופה את החלב בעזרת אנזימים. זה לא אותו דבר יהודה איזנברג * Yehuda Eisenberg www.daat.ac.il [email protected]
 

דוד1000

New member
הדבורה הופכת את הצוף לדבש . ואילו

הנאקה הופכת את האוכל לדם ולאחר מכן לחלב. רואים שאין הדבר דומה.
 

דוד1000

New member
היוצא מן הטמא

היוצא מן הטמא בגמ' בבכורות (דף ז':) מובא הכלל: "היוצא מן הטמא – טמא, והיוצא מן הטהור – טהור". ובגמ' בכורות ו' מובא שחלב של גמל טמא. ומבואר שם שהיתה הוא אמינא לומר שחלב גמל טהור משום שגם חלב של בהמה טהורה שהוא מותר, הרי זהו חידוש שכן "דאמר מר: דם נעכר ונעשה חלב, וכיוון דחידוש הוא, בבהמה טמאה נמי לישתרי?" ועל-כן יש צורך בלימוד מהפסוקים לחדש שחלב של בהמה טמאה – טמא. ובהמשך הגמ' מובא שדבש דבורים מותר, ומדוע? "מפני שמכניסות אותו לגופן ואין ממצות אותו מגופן", דהיינו – הדבורה לא מייצרת את הדבש, שאם כן – הרי הדבש אסור באכילה, אלא הדבורה הרי היא כשופר, הדבש עובר דרכה. ומאידך, החלב – מיוצר ע"י הבהמה ולא רק עובר דרך הבהמה. http://www.kby.org.il/chochmat-yavne/parashat%20asavua/bershit/sukot.htm http://www.google.co.il/search?q=cache:G8oo5TvdFcwC:www.mechon-mamre.org/b/l/l5401.htm+:+%D7%93%D7%9D+%D7%A0%D7%A2%D7%9B%D7%A8+%D7%95%D7%A0%D7%A2%D7%A9%D7%94+%D7%97%D7%9C%D7%91,&hl=iw&ie=UTF-8
 
למעלה