דב אלבוים

דב אלבוים

העלה בערב שבת בתכניתו בטלויזיה גישה מעניינת. לדעתו, כל דור לוקח מן היהדות את מה שמתאים לו, נותן לו משמעות עדכנית, ומתעלם מן הפחות מתאים. והוא מתווה דרך בכיוון זה היום. לדעתו השבת היא סמל וביטוי של חופש אמיתי. יום שבו איש אינו כבול לעבודתו. ( חוץ מאשתו....אבל את זה הוא שכח...) ומקדש את החפש המלא. פנוי לענייני רוח. מעניין אלו עוד נקודות יעלה בעניין זה.... ואיך אתם רואים את זה?
 
מאידך עולה בי השאלה

נכון אמנם שנוח לחיות עם דת המתאימה עצמה להווה. אבל, אולי יש ערך כלשהו שאיננו מבינים גם במצוות כמו פרה אדומה, ואם נתייחס רק אל המתאים, אולי נאבד משהו חשוב לדורות?
 
אבל

אם מביטים על המציאות באופן שרואה אתחיינו כדרך, כמהלך ומבינים שהנשמה היא ניצחית.. אז אולי דווקא ההבנה שנובעת מכך היא שלהפסד הזה יש פחות משמעות ממה שמיחסים לו ושהוא למעשה בילתי נמנע שהרי אנחנו מצויים בגוף..וראיתנו מוגבלת למקום וזמן..אהממ.. זה מאוד יפה להביט כך על המציאות, מעניין האלבוים הזה... איזה תוכנית??..(לא מרבה לצפות במרקע הכחלחל..)
 
אני אוהבת אותו.

יש בו חכמה ואותנטיות. וגם נגישות לתורת ישראל במידה רבה מאד. זה צרוף מעניין מאד.
 
אבל בגלל שאת

לא שולטת/בקיאה בתורה (בלי לפגוע חס ושלום) את לא מזהה דעות/עיוותים של התורה פשוט אין לך כלים
 
למדתי תורה .

ויש כמובן מפרשים שונים,שלא למדתי. כי מוסדות החינוך שלמדתי בהם לא היו דתיים. ודב אלבוים שבא מישיבה, יודע להביא לי דברים שנוגעים בי, ודווקא מקרבים אותי ליהדות. אם יש מקום לשיח, אדרבא, אפשר לנהל אותו בטלויזיה. וכך אכיר הבטים נוספים. הרי לא אצא מן הבית לצורך זה...
 
גם

יש"ו בא מישבה ואפילו היה מקובל אלוקי וגם חיים נחמן ביאליק אני מגזים עם ההשוואה אבל שוב אני אומר אין לך כלים תורניים לזהות עיוותים שלך תורת/דת ישראל בדבריו
 
את ישו כנראה סילפו התלמידים שלו.

כי הקימו את הנצרות 70 שנה לאחר מותו. מי זוכר דברים לדיוקם לאחר 70 שנה? במיוחד כשליוצרי הדת הנוצרית היו כוונות ברורות להרחיק אותה מן היהדות.
 
זכית בשעור של הרמב"ם : ---->

אף ישוע הנוצרי שדימה שיהיה משיח, ונהרג בבית דין--כבר נתנבא בו דנייאל, שנאמר "ובני פריצי עמך, יינשאו להעמיד חזון--ונכשלו" (דנייאל יא,יד). וכי יש מכשול גדול מזה: שכל הנביאים דיברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם, ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוותן; וזה גרם לאבד ישראל בחרב, ולפזר שאריתם ולהשפילם, ולהחליף התורה, ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי ה'.
 
אל

תעלבי אבל כנראה שאת לא בעיניינים כתוב אפילו איך הוא נהרג ולמה וכן איך הוא התקלקל וכן איך תפסו אותו ישוע בן יוסף הנגר (כך שמו אם אינני טועה)
 

justborn

New member
כתוב בספר משלי "פתי מאמין לכל דבר"

הישו שמוזכר בתלמוד היה תלמידו של רבי יהושוע בן פרחיה שחי כמאה-מאתיים שנה לפני ישוע של הברית החדשה. כמו כן כל הסיפור על אותו ישו (שיש בו הרבה סתירות לבין מקומות אחרים בתלמוד שדנים באותו נושא) כלל לא תואם את מה שמסופר בברית החדשה. למשל לפי התלמוד, הסנהדרין הוציא להורג את ישוע ולא הרומאים (לפי ההיסטוריה בזמן הוצאתו להורג של ישוע, לסנהדרין לא היתה סמכות להוציא להורג כמו שכתוב בתלמוד "קודם לארבעים שנה עד שלא חרב בית המקדש ניטלו דיני נפשות מישראל" (ירושלמי מסכת סנהדרין,דף לא, ב פרק ז הלכה ב גמרא)). "ישוע בן יוסף הנגר" כלל לא מוזכר בתלמוד. מוזכר שם אדם בשם בן פנדירא שאומרים שהוא ישוע. מה שמעניין שפנדירא זה עיוות של המילה היוונית "פרטנוס" שמשמעותה "בתולה" כלומר "בן פנדירא" זה בעצם "בנה של בתולה"! כדאי גם לזכור שהיו רבנים יהודים בזמן הגלות אשר טענו שהישו של התלמוד הוא לא ישוע (כנראה מתוך חשש מפגיעה של הנוצרים בתלמוד). כמו כן רק לידיעתך הדת הנוצרית היא עיוות של תורתו של ישוע אשר לא לימד שום דבר הסותר את התורה - אתה בעצמך יכול לבדוק את זה. הרמב"ם הנכבד כלל לא הכיר את הברית החדשה ואת ישוע האמיתי אלא הוא הכיר רק את הכנסייה הקתולית.
 
כתוב בעיני שכלי שאתה

נוצרי התלמוד מצונזר מורי ז"ל למד לפני 80 שנה בבל מהתלמוד הלא מצונזר (הוא סיפר שהיו מחביאים את הספר) יש"ו עבד עבודה זרה נקודה. וגם הנוצרים בוואטיקן יודעים את זה הם לומדים שם גמרא יותר טוב ממני (לפחות כך הם חושבים)
 
השאלה על איזה ישו מדובר בתלמוד

ואיך אפשר להסתדר עם כל הסתירות שיש יש שם? למה כתוב שהוא נסקל ונתלה בלוד (סנהדרין ס"ז) בעוד שידוע שישוע נצלב ע"י הרומאים ליד ירושלים? במקום אחר (סוטה ט"ז. סנהדרין ק"ז) כתוב שהיה ישו ש"כישף והסית והדיח והחטיא את ישראל". אבל נאמר גם באותו מקום שהישו הזה היה תלמידו של יהושע בן פרחיה שחי כמאה-מאתיים שנה לפני ישוע. האם מדובר על אותו אדם? במקום אחר (סנהדרין מ"ג) כתוב שהסנהדרין הוציא להורג את ישוע. זה סותר את העובדה ההיסטורית שהרומאים הוציאו אותו להורג אחרי שהסנהדרין מסר להם אותו. כתוב גם שלאותו ישו היו 5 תלמידים: מתי, נקאי, נצר, בוני, תודה. לפי הברית החדשה היו לישוע 12 תלמידים שרק לאחד מהם קראו מתי (מאיפה השמות האחרים?). הכי סביר להניח שהיה בן אדם שקראו לו ישו ואולי אפילו כמה אנשים שבמשך הזמן קישרו את הדמות שלהם לישוע מנצרת. אין ספק שההארות בתלמוד שיש נגד ישוע הם תגובה להתפשטות הנצרות וכלל לא משקפות עובדות היסטוריות. וגם אם נאמר שישוע עבד עבודה זרה האם אתה ישר תאמין בזה ללא בדיקה אובייקטיבית של המקורות של הצד השני?
 
למעלה