בודאי
כשהדבר נוגע ליחסים חברתיים, ודאי שיש הכרח להכריע. גם ללא התיחסות לצורך שכולם ילכו באותה הדרך, אך אם יש איזו שהיא נקודת מפגש (או נקודת חיכוך) בין דעות בנוגע לאותו נושא, ודאי שנתייחס דעתו של מי מבטאת את כוונתו המקורית של היוצר. אסביר, כשיש דיון מהי "שבת" (יהודית, לא חילונית), ודאי שצריך להתיחס להגדרה כפי שהיהדות המקורית רואה אותה. כשיש דיון מהו "גיור" (יהודי, לא קִרקְסי), ודאי שצריך להגדירו כפי שהיהדות המקורית מגדירה אותו, ולא כפי שמעוותיה החדשים עיוותו. ולפי זה, בכל דיון בנושאי יהדות, נברר את דעת היהדות (לא צריך להוסיף כל פעם "המקורית"...) לגבי אותו הנושא. דעת פוליטיקאים, פרופסורים או עורכי דין, לא רלוונטים לנושא כזה! ותסלח לי, גם דעת שופטים, מכובדים ככל שיהיו, ממש לא רלוונטית לנושא ביהדות. כמו שברפואה יש להוועץ ברופא, ובפסיכולוגיה יש לשאול פסיכולוג, במשפטים נדבר עם משפטן, ובפיזיקה נדבר עם פיזיקאי, כך ביהדות נדבר עם אדם שבקיא ביהדות (כנ"ל) - שקיבל את פרטי דרכה מאלו שהעבירו זאת מעת היווצרה. מהי יהדות? זו דרך שנוצרה לפי הרבה מאד שנים, והועברה - כצורתה - במשך הדורות עד לימינו אנו. מי שרוצה להמציא לעצמו דרך, כמובן שאין לאף אחד זכות להתנגד לו. מי שהמציא בעצמו (או עיוות) דרך, וקורא לה "יהדות", הוא שקרן ונוכל! ואם במקרה מוסד מכובד כמו ביהמ"ש יסמוך עליו, הוא ישים את עצמו ללעג וקלס.
כשהדבר נוגע ליחסים חברתיים, ודאי שיש הכרח להכריע. גם ללא התיחסות לצורך שכולם ילכו באותה הדרך, אך אם יש איזו שהיא נקודת מפגש (או נקודת חיכוך) בין דעות בנוגע לאותו נושא, ודאי שנתייחס דעתו של מי מבטאת את כוונתו המקורית של היוצר. אסביר, כשיש דיון מהי "שבת" (יהודית, לא חילונית), ודאי שצריך להתיחס להגדרה כפי שהיהדות המקורית רואה אותה. כשיש דיון מהו "גיור" (יהודי, לא קִרקְסי), ודאי שצריך להגדירו כפי שהיהדות המקורית מגדירה אותו, ולא כפי שמעוותיה החדשים עיוותו. ולפי זה, בכל דיון בנושאי יהדות, נברר את דעת היהדות (לא צריך להוסיף כל פעם "המקורית"...) לגבי אותו הנושא. דעת פוליטיקאים, פרופסורים או עורכי דין, לא רלוונטים לנושא כזה! ותסלח לי, גם דעת שופטים, מכובדים ככל שיהיו, ממש לא רלוונטית לנושא ביהדות. כמו שברפואה יש להוועץ ברופא, ובפסיכולוגיה יש לשאול פסיכולוג, במשפטים נדבר עם משפטן, ובפיזיקה נדבר עם פיזיקאי, כך ביהדות נדבר עם אדם שבקיא ביהדות (כנ"ל) - שקיבל את פרטי דרכה מאלו שהעבירו זאת מעת היווצרה. מהי יהדות? זו דרך שנוצרה לפי הרבה מאד שנים, והועברה - כצורתה - במשך הדורות עד לימינו אנו. מי שרוצה להמציא לעצמו דרך, כמובן שאין לאף אחד זכות להתנגד לו. מי שהמציא בעצמו (או עיוות) דרך, וקורא לה "יהדות", הוא שקרן ונוכל! ואם במקרה מוסד מכובד כמו ביהמ"ש יסמוך עליו, הוא ישים את עצמו ללעג וקלס.