דב אלבוים

arriy80

New member
בודאי

כשהדבר נוגע ליחסים חברתיים, ודאי שיש הכרח להכריע. גם ללא התיחסות לצורך שכולם ילכו באותה הדרך, אך אם יש איזו שהיא נקודת מפגש (או נקודת חיכוך) בין דעות בנוגע לאותו נושא, ודאי שנתייחס דעתו של מי מבטאת את כוונתו המקורית של היוצר. אסביר, כשיש דיון מהי "שבת" (יהודית, לא חילונית), ודאי שצריך להתיחס להגדרה כפי שהיהדות המקורית רואה אותה. כשיש דיון מהו "גיור" (יהודי, לא קִרקְסי), ודאי שצריך להגדירו כפי שהיהדות המקורית מגדירה אותו, ולא כפי שמעוותיה החדשים עיוותו. ולפי זה, בכל דיון בנושאי יהדות, נברר את דעת היהדות (לא צריך להוסיף כל פעם "המקורית"...) לגבי אותו הנושא. דעת פוליטיקאים, פרופסורים או עורכי דין, לא רלוונטים לנושא כזה! ותסלח לי, גם דעת שופטים, מכובדים ככל שיהיו, ממש לא רלוונטית לנושא ביהדות. כמו שברפואה יש להוועץ ברופא, ובפסיכולוגיה יש לשאול פסיכולוג, במשפטים נדבר עם משפטן, ובפיזיקה נדבר עם פיזיקאי, כך ביהדות נדבר עם אדם שבקיא ביהדות (כנ"ל) - שקיבל את פרטי דרכה מאלו שהעבירו זאת מעת היווצרה. מהי יהדות? זו דרך שנוצרה לפי הרבה מאד שנים, והועברה - כצורתה - במשך הדורות עד לימינו אנו. מי שרוצה להמציא לעצמו דרך, כמובן שאין לאף אחד זכות להתנגד לו. מי שהמציא בעצמו (או עיוות) דרך, וקורא לה "יהדות", הוא שקרן ונוכל! ואם במקרה מוסד מכובד כמו ביהמ"ש יסמוך עליו, הוא ישים את עצמו ללעג וקלס.
 
לאחרונה מתקיימות הרצאות באוניברסיטת בר אילן

על הקשר בין מדע וקבלה. המדע לא בהכרח נפרד מהתורה העמוקה. חקירה היא דבר הכרחי לאדם בעולמו הרחב.(הרחב=נקודה למחשבה) כמו כן, חוכמת הקבלה היא כל החוכמות כולן, אני עדיין תוהה למה התכוון המשורר הצדיק.
 
רז"ל הדריכו אותנו

בענין לימוד חכמת האמת וישנם הרבה תנאים למשל 1 התלמיד צריך ללמוד רק מרב ש>קיבל< מרבו>שקיבל< מרבו וכן ע"ז הדרך שלשם כך החכמה נקראת >קבלה< (כמו שאמרתי כבר במ"א) 2 רב שלא קיבל מרב - אסור לו ללמד (וכבר אמרתי במ"א שאם למד לבד מספר זה לא תופס) 3 החכם לא ילמד אלא לאדם המבין מעצמו - ז"א לאדם שהוא חריף בהבנת הנקרא (נותנים לתלמיד לקרוא כמה קטעים ואומרים לו שיסביר - ולפי תשובותיו יודעים מהי מדרגתו השיכלית) 4 החכם לא ילמד אלא לתלמיד בעל ידיעה גבוהה בש"ס וכן בפוסקים (בקיצור יודע את התורה שבע"פ ברמה גבוהה) 5 תלמיד שלא למד את התורה שבע"פ ר"ל ש"ס ופוסקים אסור לו ללמוד את תורת הנסתר (לימוד תורת הנסתר הוא קשה והגמרא אף יותר אך צריך להיות רגיל בלמידת רמת לימוד גבוהה כדי שהמוח שלו יוכל לסבול את רמת הלימוד הגבוהה - רז"ל המעיטו במילים ולימוד של קטע אפילו קצר מכניסה למוח כמות אדירה של ידע (בהנחה שהתלמיד ראוי והבין - המוח שלו מתחיל להסיק ולהבין דבר מתוך דבר מתוך דבר עד שיכול להגיע להתמוטטות נפשית ושיכלית - הכל תלוי בתלמיד וכן באופן לימודו של החכם) 6 "החכם צריך להסביר לתלמיד "בשפה שלו" ר"ל באופן שהתלמיד יבין וכו לשאול אותו אם הבין ואם התלמיד לא הבין זוהי אשמתו של המורה" כך קיבלתי ממורי ז"ל 7 ישנם קטעים שמלמדים ללא יותר משני תלמידים ביחד 8 ישנם קטעים שלא מלמדים אלא לאחד 9 אמרו רז"ל - אין מלמדים סתרי תורה אלא לצנועים ז"א שהמלמד צריך לבדוק את רמת ההתנהגות של התלמיד (מדות טובות וכו) 10 הלימוד צריך להיות מספרים מסויימים ישנם המון ספרים של "קבלה" שאסור לקרוא בהם כי הם משובשים (כל טעות בלימוד זאת החכמה הוא עבירה חמורה עד כדי כך שישנה דיעה שאין אדם שלא לומד קבלה ולא באו/באים עליו ייסורים) מספר ספרי הקבלה האמיתיים הוא מצומצם בתכלית הלימוד שישנו היום הן בבר אילן הן בכת "קבלה לעם" והן בשאר כתות לא עומד אפילו לא בתנאי אחד שהציבו רז"ל מנחילי זאת החכמה וזה פשוט
 
אשתדל להגיב בענייניות.

קבלה לעם היא לא כת (כבר שמעתי הכל עליה וזה לא עושה עלי רושם) בתלמוד עשר הספירות כתוב במפורש שלא צריך לדעת אפילו אות אחת של גמרא על מנת לעסוק בחוכמה. בכתבי בעל הסולם מופיע רבות הרעיון לפיו הפצה היא חובה והיא זו שתציל את העולם. לא צריך שכל וידע בשביל ללמוד קבלה, צריך רצון לגלות מה יש מעבר לתודעה המצומצמת שלנו כבני אדם.. :) :) :)
 
ומי אמר שמותר לאף יהודי

לקרוא בספר תלמוד עשר ספירות ו/או שדבריו נכונים ? (כאדם שעוסק בתחום אומר לך שאני לא חולם להכניס לביתי את הספר) מה שמעת על (כת) קבלה לעם?
 
בתלמוד עשר ספירות כתוב במפורש

שכל מי ששואל את עצמו את השאלה "למה אני חי?" רשאי ללמוד ממנו. לצערי אתה עלול להטעות אנשים במה שאתה כותב. בעל הסולם שכתב את תלמוד עשר ספירות ואת פירוש הסולם לספר הזהר הוא המקובל הכי גדול של המאה ה-20 והוא היחיד שמייצג את היהדות בצורה האמיתית. וספריו מותאמים במיוחד לדור שלנו.
 
לא מביאים ראיה לספר מתוך הספר עצמו

אני מתלבט אם לתת לך את שמות הספרים האמיתיים של הקבלה אומר לך כך היחיד שלא זז מכתבי האר"י ז"ל הוא הגאון האחרון רבינו יוסף חיים ז"ל שרק מלקרוא את ספר ההלכה שלו "בן איש חי" אתה יכול להיות מקובל יותר גדול מאדם שלמד "תלמוד עשר ספירות" וכבר אמרתי במקום אחר בשם חז"ל שלא כל אחד יכול וראוי ללמוד בזאת החכמה הגאוניות של בעל הסולם היא בכך שהוא גורם לאנשים שלא בעלי תורה לחשוב שהם לומדים קבלה ובכך מצילם מללמוד בספרים האמיתיים שאסור להם לעיין בהם ללא ידיעה בפשט התורה וכן במצוות פשוטות בהם חייב כל אדם לא מצאתי בשום מקום בכל ספרות ישראל מישהו המתיר למחללי שבת ללמוד קבלה וזה פשוט
 
כמה דברים

מה שקבעו פעם חז"ל כבר לא תקף לימינו. לפי ספר הזהר ומקובלים רבים אחרים, רק לימוד קבלה יביא את הגאולה ויבוא יום שכולם ילמדו אותה: נשים, גברים, ילדים... קיום מצוות נותן מסגרת שעוזרת לאדם להתקדם ברוחניות. ולמעשה הרבה חילוניים שהתחילו ללמוד קבלה מספרי הבעל סולם בסוף הגיעו לכך שהתחילו לקיים מצוות. בחברה שלנו יש טעות נפוצה שאומרת שרק "צדיקים" יכולים ללמוד קבלה ומי שלא מספיק "טהור" וחכם אין לו מה לגעת בזה. אבל למעשה בדיוק ההפך הוא הנכון. הקבלה נועדה לאותם אנשים שרואים שהם זקוקים לתקן את עצמם. אין צורך לדעת את הפשט על מנת ללמוד קבלה כי בעצם מה שאנשים קוראים לו "פשט" זה בכלל לא פשט עבורם. כל התורה מדברת על פנימיות האדם והיא כתובה ב"שפת הענפים". כלומר עיניינים רוחניים כתובים בשפה של העולם שלנו. לכן מי שלומד פשט הוא בעצם לומד סוד כי אינו מבין על מה באמת מדובר. ולאחר לימוד קבלה הוא בהדרגתיות הוא מגיע מהסוד אל הפשט כאשר הוא מבין את המשמעות האמיתית של הטקסט שמדבר רק על פנימיות האדם. אני לא מזלזל באף אחד. אני אנסה גם לקרוא את כתביו של רבי יוסף חיים. אבל אתה צריך להבין שרק כתבי הבעל סולם מיועדים לאנשים שהם לא מקובלים כי רק בזמן שלנו חכמת הקבלה אמורה להתפשט ברוב עם. אינך יכול לקבוע עובדות על הבעל סולם עד שלא קראת את כתביו. כתביו מיועדים לאדם שבאמת רוצה לתקן את טבעו. מי שמחפש שעשועי גימטריות או כל מיני "סודות" יכול לקרוא כתבים אחרים. מי שרוצה לקבל את האור המחזיר למוטב צריך לקרוא את כתבי הבעל סולם. אגב הבעל סולם כתב שבו התעברה נשמתו של האר"י. אם תקרא את הפירושים שלו לכתבי האר"י תראה שרק הפירוש שלו באמת מבאר לעומק את הדברים הסתומים שכתב אר"י.
 

arriy80

New member
מעניין

האר"י בעצמו כתב הקדמה מפורטת לרוצה ללמוד קבלה. הוא כותב על ההכנות הדרושות לרוצה ללמוד אותה, הכנות קשות מאד. בכללם לדעת היטב ש"ס ופוסקים, לשלוט על המידות, לדקדק ולהדר במצוות. דבר חשוב נוסף: לא ניתן ללמוד לבד, אלא רק מרב מקובל שגם הוא קיבל מרבותיו. אכן, קיימות המצאות של אנשים שחשבו שיודעים לפרש דברים לבד ולהבין מתוך הכתבים כפי דעתם, לא זו חכמת הקבלה כפי שהועברה מדור לדור, כפי שמפתחה - האר"י הקדוש - לימד אותה. לכן אינני מאמין שבעל הסולם יחלוק על דברי האר"י.
 
האמת

אני באמת ממליץ לכל אדם שהוא לא שומר תורה ומצוות ללמוד מכתבי בעל הסולם מסיבה פשוטה זה לא קבלה וזה שאמרת שבעל הסולם אמר על עצמו שנשמת האר"י ז"ל התעברה בו - רק הרחיק אותי יותר מכתביו מענין למה.. המשפט הראשון שאמרת : "מה שקבעו פעם חז"ל כבר לא תקף לימינו" פה הטעות הגדולה שלך ומה שאמרו חז"ל ללמוד קבלה באחרית הימים רק למי שמותר לו או שאנשים שלא מבינים בכ"ז יקראו זהר בלי להבין האם אתה שייך/השתייכת לכת קבלה לעם ? מי הנחה אותך לגשת אל כתבי בעל הסולם ז"ל ?
 
אין לי שום עיניין להתווכח פה

מפני שעד שלא תכיר את כתבי הבעל סולם לא תוכל להבין את גדולתו. מה שקבעו חז"ל עודות לימוד תורת הנסתר באמת לא תקף לימינו ועל זה כתבו מקובלים רבים. כאן אתה יכול לקרוא ציטוטים של מקובלים גדולים שזועקים שיש הכרח ללמוד קבלה לכל איש מישראל. ספרי הבעל סולם בכוונה מכוונים לאנשים שאין להם שום ידע בקבלה. הם כתובים בצורה ברורה והכי מותאמים לדור שלנו. הנה הסכמות של גדולי הדור על ספריו של הבעל סולם. כך שהויכוח שלך הוא איתם ולא רק איתי. כמו שאמרתי, אין ארגון כזה "קבלה לעם". יש ארגון "בני ברוך" שללא שום ספק זה לא כת. אני לא שייך לארגון זה אבל ההסברים שלהם מאוד עזרו לי בהבנה של כתבי הבעל סולם. איך הגעתי לזה? עברתי מסע ערוך של חיפושים וניסיתי הרבה דרכים רוחניות. מי שהנחה אותי זה לא אחר מהבורא.
 
חצופים

"כל איש מישראל חייב לעסוק בקבלה "ישמע השומע ויבין המשכיל את אשר חכמים הגידו ואשר הזהירו והודיעו לכל איש ישראל לגשת אל הקודש בעסק סודות התורה ונסתריה, עץ חיים היא למחזיקים בה". (הבן איש חי בראש ספרו "דעת ותבונה") " מוציאים דברים מהקשרם והלא שר התורה הבן איש חי בתחילת ספר דעת ותבונה אומר שרק תלמיד חכם יכול לגשת אל זו החכמה ומה שאמר לעיל הוא שיחתור כל אדם להיות בעל תורה ברמה כזו שיותר לו לגשת אל זו החכמה וזה פשוט "מי שהנחה אותי זה לא אחר מהבורא" ..............
 
אני לא רואה פה

שדברים הוצאו מהקשרם. בדיוק ההפך...כי הקבלה היא סם החיים "עץ החיים" ולכן על כל איש מישראל להחזיק בה. (.......:))
 
את ממשיכה להוציא דברים מהקשרם

וישנם אזהרות מרבותינו לאותם המלמדים להלא ראויים כידוע להבקיאים
 
דווקא בגלל

שאתה חושב שהספר לא ראוי או לא ברמה של אדם ללא ידע תורני....אני רוצה לקרוא בו. עברנו את ימיו של האר"י, בעל הסולם היה (ועודנו?) מקובל גדול. אתה חולק על ספריו? מי אתה ובאיזו דרגה אתה שתוכל אפילו לחלוק עליו?(נקודה למחשבה.......) ספריו אינם קבלה? למה לא לפתוח את ספריו ולהיווכח מהם ישירות? הרבה אומרים "זה מוקצה וזה לא קבלה..." הרוב אפילו לא פתחו את הספרים.... חסידות אשלג זה סתם זרם לא קשור? תגיד לי אתה. תגיד לי גם האם החסידות היא קבלה..(היא לא?...) תגיד לי גם מי היה נחמן מברסלב ומה היה הקשר שלו לבעל שם טוב....(..) "זה לא קבלה"- לדברים שאין להם בסיס והם בגדר שמועה כבר הפסקתי להאזין מזמן.
 
כל סטיה מדברי רבינו האר"י ז"ל אסורה

וכן גם הוספה ומ"מ מאת השם היא שאתם לא מקשיבים שהרי כל זמן שאתם מחזיקים בדיעותיכם אתם נמנעים מלגשת אל המקור (אותו אסור לכם לקרוא) ועל זה נאמר "גם זו לטובה" חסל וויכוח.
 
נכון, אסור לקרוא

כי יצאו מהספר שדים ומכשפות..... אסור לקרוא כי אני עלולה לפרש לא נכון. לא,יקירי, אני לא אבין כלום, ולכן אגש לבעל הסולם שביאר את כתביו של האר"י על מנת שדור זה יוכל להציל עצמו מן התופת ולעסוק בחוכמה. המסגרת המקובעת שלך לא תציל את העולם. יש עוד הרבה כמוך, חבל להקשיב לכם. בזה שאתה קובע שעל כל אחד לדעת ידע תורני או להתחתן לפני העיסוק בחוכמה זה רק מרחיק את העם מהתרופה למכה שהיא הקבלה. מה עשיתם בזה? כלום. בעל הסולם , מקובל עצום, יודע יותר טוב ממך זה בטוח. ואני מעדיפה לשמוע לדבריך מאשר לדבריך שלך, עמך הסליחה. חוץ מזה, רק לפי המשפט האחרון שהבאת כנראה יש עוד פירושים לא נכונים שלך לדבריהם של חז"ל... זה שרב הורה לך כך זה לא משנה....הרב שלך באמת מקובל או מחלק קמיעות וברכות ברחוב? וגם אם הוא באמת מקובל(מה שלא נראה כל כך..) בוודאי עשו לו שטיפת מח בישיבה... או שהרבנים פשוט לא מבינים מה הולך בכתבי הקבלה :)...) עוד דבר: הספר של תלמוד עשר הספירות קיבל הסכמה ממיטב הגדולים באותה תקופה....("זה לא קבלה ...") ובפרק הראשון כתוב באותיות ומילים שאין להשתמע מהן לשני פנים שעל כולם חובה לעסוק בקבלה ללא ידע תורני מוקדם. מצטערת אם אני מפרה את שלוותך אבל כפי שנוכחת לדעת אנו בדור המחייב הפצה....לאחר השואה ולפני מלחמת העולם השלישית (שעומדת בפתח כנראה)...אין לאנשים בדיוק לאן לברוח, מוטב להתמודד ואיך יעשו זאת ללא הפצת החוכמה ..כי כל אדם הוא עולם קטן ולכן כל תיקון הוא תיקון לעולם(!). יום טוב ומבורך.
 
למעלה