דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
מה עוד שאוטובוסים בת"א עוברים בערך רק בכ-60 או 70 רחובות

זו כן סטיגמה
מי שהכריזה של האוטובוסים מפריעה שלו, כנראה שלא מתאים לו לגור בעיר.
בכל העולם המערבי אין עיר גדולה ששירות האוטובוסים בה נפסק, כולל הערים עם רמת איכות החיים הטובה בעולם. הטלת עוצר על אוטובוסים למשך 24 שעות מדי שבוע בטיעון דתי ולמשך 5-6 שעות מדי לילה בטיעונים מטומטמים אחרים, זו המצאה ישראלית רעה ומזיקה מאוד.
מה עוד שאוטובוסים בת"א עוברים בערך רק בכ-60 או 70 רחובות
מתוך כמעט 10,000 רחובות שיש בעיר.
כן, כן, במעל ל-95% מרחובות העיר אין כלל וכלל אוטובוסים.
עובדיה מברטונרא, כל רחובות פלורנטין למעט סלמה, שד' עמנואל הרומי, שד' מוצקין, רש"י, טשרניחובסקי, ביאליק, יונה, יחזקאל, הנביאים,
האלקושי, רוזנבאום, טוסקניני, רפידים, נהרדעא, סוטין, בארי, הלסינקי, הציונות, עקיבא אריה, ליאון בלום, לואי מרשל, דה האז, שד' סמאטס,
עמוס, ישעיהו, זכריה, מאיר יערי, ישראל גלילי, אבא קובנר, הושע, חבקוק הנביא, מלאכי, ברודי, ברזיל, הנדרסן, רב אשי, ברנדיס, אנטיגונוס,
יוחנן הורקנוס, הרב פרידמן, כל רחובות שכון פארק צמרת (מגדלי YOO), הזוהר, בני דן, צייטלין, צירלסון, פרוג, וילנא, קהילת יאסי, קהילת פדובה,
הקליר, אלחריזי, מגידו, לכיש, שער פלמר, אליהו ספיר, רבנו תם, חברון, חובבי ציון, הירדן, נס ציונה, שלום עליכם, בן עמי, מנדלי מוכר ספרים,
דב הוז, נתן החכם, סמולנסקין, דובנוב, נצח ישראל, מודליאני, הוברמן, יוסף אליהו, לוריא, גליקסון, ארנון, רופין, כל רחובות שכונת כרם התימנים,
הכרמל, נחלת בנימין, אלוף קלמן מגן, גזר, שמריהו לוין, זמנהוף, אסתר המלכה, רות, רמברנדט, שפינוזה, הרמן כהן, פילון, גורדון, הדסה, שמואל הנגיד,
כל רחובות שבזי ונווה צדק, כל רחובות שכונת מונטיפיורי, מזא"ה, נחמני, בלפור, ברנר, סעדיה גאון, כל רחובות שכונת הרכבת, הארבעה, גבעון,
ג'ורג' אליוט ועוד ועוד ועוד.
בכל אלו אין אף קו אוטובוס שעובר בהם.
 
הדוגמאות שהבאת לא טובות, בחלק מהרחובות שהזכרת כן עוברים

מה עוד שאוטובוסים בת"א עוברים בערך רק בכ-60 או 70 רחובות
מתוך כמעט 10,000 רחובות שיש בעיר.
כן, כן, במעל ל-95% מרחובות העיר אין כלל וכלל אוטובוסים.
עובדיה מברטונרא, כל רחובות פלורנטין למעט סלמה, שד' עמנואל הרומי, שד' מוצקין, רש"י, טשרניחובסקי, ביאליק, יונה, יחזקאל, הנביאים,
האלקושי, רוזנבאום, טוסקניני, רפידים, נהרדעא, סוטין, בארי, הלסינקי, הציונות, עקיבא אריה, ליאון בלום, לואי מרשל, דה האז, שד' סמאטס,
עמוס, ישעיהו, זכריה, מאיר יערי, ישראל גלילי, אבא קובנר, הושע, חבקוק הנביא, מלאכי, ברודי, ברזיל, הנדרסן, רב אשי, ברנדיס, אנטיגונוס,
יוחנן הורקנוס, הרב פרידמן, כל רחובות שכון פארק צמרת (מגדלי YOO), הזוהר, בני דן, צייטלין, צירלסון, פרוג, וילנא, קהילת יאסי, קהילת פדובה,
הקליר, אלחריזי, מגידו, לכיש, שער פלמר, אליהו ספיר, רבנו תם, חברון, חובבי ציון, הירדן, נס ציונה, שלום עליכם, בן עמי, מנדלי מוכר ספרים,
דב הוז, נתן החכם, סמולנסקין, דובנוב, נצח ישראל, מודליאני, הוברמן, יוסף אליהו, לוריא, גליקסון, ארנון, רופין, כל רחובות שכונת כרם התימנים,
הכרמל, נחלת בנימין, אלוף קלמן מגן, גזר, שמריהו לוין, זמנהוף, אסתר המלכה, רות, רמברנדט, שפינוזה, הרמן כהן, פילון, גורדון, הדסה, שמואל הנגיד,
כל רחובות שבזי ונווה צדק, כל רחובות שכונת מונטיפיורי, מזא"ה, נחמני, בלפור, ברנר, סעדיה גאון, כל רחובות שכונת הרכבת, הארבעה, גבעון,
ג'ורג' אליוט ועוד ועוד ועוד.
בכל אלו אין אף קו אוטובוס שעובר בהם.
הדוגמאות שהבאת לא טובות, בחלק מהרחובות שהזכרת כן עוברים
קווי אוטובוס, למשל:
טשרניחובסקי - קווים 22, 66 ו-90, הנביאים - קו 14, דה האז (בצד הדרומי של כיכר מילאנו) - קווים 24, 25, 125, 126, רב אשי ואנדרסן - קווים 13 ו-113, קהילת יאסי - 6, 22 ו-40, דובנוב - 9, 56, הכרמל - כל קווי הכרמלית, בלפור - 23.
 

down under

New member
עדיין מעל ל-90% מהרשימה שהבאתי אין אף אוטובוס באף רחוב

הדוגמאות שהבאת לא טובות, בחלק מהרחובות שהזכרת כן עוברים
קווי אוטובוס, למשל:
טשרניחובסקי - קווים 22, 66 ו-90, הנביאים - קו 14, דה האז (בצד הדרומי של כיכר מילאנו) - קווים 24, 25, 125, 126, רב אשי ואנדרסן - קווים 13 ו-113, קהילת יאסי - 6, 22 ו-40, דובנוב - 9, 56, הכרמל - כל קווי הכרמלית, בלפור - 23.
עדיין מעל ל-90% מהרשימה שהבאתי אין אף אוטובוס באף רחוב
בנוסף, טשרניחובסקי התכוונתי לחלק הארי שלו, מעל ל-85% באורך, בין בוגרשוב לאלנבי דרך קצין העיר.
יש רק בקטע קצרצר של 130 מ' מבוגרשוב ועד לדיזנגוף פינת בר גיורא.

הנביאים, מודה שלא ידעתי על קו אחד בלבד שגם הוא פעם בשעה בערך במיניבוס (קו 14 הוא מבבלי לכרמלית, לא? אני זוכר שבתור ילד היה עם
אוטובוסים רגילים לגמרי [מעניין איך לקח את הפניה ימינה מרח' תוספתא לכוון רח' הרב הרצוג באוטובוס רגיל ולא מיניבוס])
בדה האז מדובר גם כן על הרבה פחות מ-15% מאורך הרחוב. לאורך 85% מהרחוב אין אף קו אוטובוס. כולם הם באזור ככר מילאנו.

בבלפור מדובר על קו של פעם ב-20 דקות במיניבוס יחסית שקט לעומת אוטובוס גדול.

איפה בדיוק בדובנוב הקווים נוסעים?


ובלי קשר לטעויות הזניחות שלי, מעל ל-90% מהרחובות בת"א בכלל ובגוש דן בפרט אין אף קו אוטובוס גדול שנוסע בהם. או בכלל אין קווים או מספר קטנטן
של קווים לא תדירים ושהם גם במיניבוס.
 
בקטע שבין שד' שאול המלך לרח' קפלן.

עדיין מעל ל-90% מהרשימה שהבאתי אין אף אוטובוס באף רחוב
בנוסף, טשרניחובסקי התכוונתי לחלק הארי שלו, מעל ל-85% באורך, בין בוגרשוב לאלנבי דרך קצין העיר.
יש רק בקטע קצרצר של 130 מ' מבוגרשוב ועד לדיזנגוף פינת בר גיורא.

הנביאים, מודה שלא ידעתי על קו אחד בלבד שגם הוא פעם בשעה בערך במיניבוס (קו 14 הוא מבבלי לכרמלית, לא? אני זוכר שבתור ילד היה עם
אוטובוסים רגילים לגמרי [מעניין איך לקח את הפניה ימינה מרח' תוספתא לכוון רח' הרב הרצוג באוטובוס רגיל ולא מיניבוס])
בדה האז מדובר גם כן על הרבה פחות מ-15% מאורך הרחוב. לאורך 85% מהרחוב אין אף קו אוטובוס. כולם הם באזור ככר מילאנו.

בבלפור מדובר על קו של פעם ב-20 דקות במיניבוס יחסית שקט לעומת אוטובוס גדול.

איפה בדיוק בדובנוב הקווים נוסעים?


ובלי קשר לטעויות הזניחות שלי, מעל ל-90% מהרחובות בת"א בכלל ובגוש דן בפרט אין אף קו אוטובוס גדול שנוסע בהם. או בכלל אין קווים או מספר קטנטן
של קווים לא תדירים ושהם גם במיניבוס.
בקטע שבין שד' שאול המלך לרח' קפלן.
 
עקרונית את צודקת.

סליחה שאני נדחפת, אבל למה שלא?
למה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בכך?
כבר היום יש במוניות שי לי בנתניה כרטיס נסיעות, שאפשר לקנות בעזרתו כרטיסיה. סוג של רב קו אם תרצה.
יש אפשרות להצמיד GPS לכל נהג, כך שאפשר לדעת בדיוק איפה הוא עוצר.
גם מעברים חופשיים אפשר לעשות, כשהכרטיס יהיה בכל המוניות.
גם מערכת כריזה אפשר להתקין בכל המוניות. פשוט לחייב את זה כתנאי לרישיון להפעלת מונית שירות.

אין שום סיבה שמוניות שירות לא יהיו מסוגלות לעמוד בתנאים האלו. אגב, תנאים מאוד הגיוניים.
אני נוטה להסכים עם זה שיום אחד בשבוע צריך להיות שקט מאוטובוסים. ולכן ואן מתאים פה.

לדעתי העניין הוא שמוניות השירות עדיין לא החליטו אם הן בקטגוריה של מוניות, או בקטגוריה של אוטובוסים.
ברגע שהן יהיו בקטגוריה של אוטובוסים, הן לא יוכלו יותר להכפיל את המחיר בלילה בתירוץ של "תעריף לילה".
אין שום סיבה גם שבלילות לא יפעלו מוניות שירות אחת לחצי שעה, שוב, בשל עניין הרעש. מה לעשות, בלילות אנשים רוצים לישון, לא לשמוע את הכריזה מהאוטובוסים, שלפעמים כורזת לכל השכונה.
ואין לי שום בעיה עם מידיבוסים או מוניות שירות.

אחד הדברים שהכי מפריעים לי במוניות שירות, אחרי הכפלת המחיר בלילה, זה שהן צופרות לכל עובר אורח תמים (לרוב עוברת אורח), במחשבה שאולי זה נוסע פונטציאלי שאולי לא שם לב למונית.. עוד דבר שייעלם ברגע שמוניות השירות יעברו לקטגוריה של אוטובוסים.
עקרונית את צודקת.
חוץ מזה שאוטבוסים לא באמת רועשים, בטח לא יותר מהמכוניות שהם מחליפים. לכל אחד יש איזה זיכרון מאוטבוס ישן שבקושי נוסע, פולט עשן שחור ורועש כמו מטוס, אבל זאת ממש לא דוגמה מייצגת לאוטבוסים מודרניים, כמו אלו שיש בישראל היום ויהיו בעתיד.
&nbsp
לגבי המוניות שירות, ברור שאפשר להכריח אותן להיות אוטובוסים קטנים. אבל מבחינת משרד התחבורה, הם רק מונית משודרגת ולא אוטובוס קטן. זאת גם הסיבה שהם פועלים בשבת ובלילה כמו המוניות ולא מושבתים כמו האוטובוסים. השדרוג שאת מציעה למעמד של אוטבוס (לוח זמנים, מסלול קבוע, עצירה בתחנות בלבד, רב-קו, הנחה לאוכלוסיות מיוחדות) יביא לסגירת מוניות השירות בשבת ובלילה. אף אחד לא רוצה בזה, לא משרד התחבורה, לא בעלי המוניות וכנראה שגם לא הנוסעים, לפחות במצב הנוכחי. אם יהיה שינוי מהותי של התחבורה בישראל כמו הפעלה בשבת ובלילה באופן קבוע, המוניות בכל מקרה ימותו לבד.
 

noga ke

New member
לא בטוחה

עקרונית את צודקת.
חוץ מזה שאוטבוסים לא באמת רועשים, בטח לא יותר מהמכוניות שהם מחליפים. לכל אחד יש איזה זיכרון מאוטבוס ישן שבקושי נוסע, פולט עשן שחור ורועש כמו מטוס, אבל זאת ממש לא דוגמה מייצגת לאוטבוסים מודרניים, כמו אלו שיש בישראל היום ויהיו בעתיד.
&nbsp
לגבי המוניות שירות, ברור שאפשר להכריח אותן להיות אוטובוסים קטנים. אבל מבחינת משרד התחבורה, הם רק מונית משודרגת ולא אוטובוס קטן. זאת גם הסיבה שהם פועלים בשבת ובלילה כמו המוניות ולא מושבתים כמו האוטובוסים. השדרוג שאת מציעה למעמד של אוטבוס (לוח זמנים, מסלול קבוע, עצירה בתחנות בלבד, רב-קו, הנחה לאוכלוסיות מיוחדות) יביא לסגירת מוניות השירות בשבת ובלילה. אף אחד לא רוצה בזה, לא משרד התחבורה, לא בעלי המוניות וכנראה שגם לא הנוסעים, לפחות במצב הנוכחי. אם יהיה שינוי מהותי של התחבורה בישראל כמו הפעלה בשבת ובלילה באופן קבוע, המוניות בכל מקרה ימותו לבד.
לא בטוחה
אוטובוסים, גם חדשים, רועשים. אני שומעת היטב כל אוטובוס שמתקרב לתחנה.
מספיק מערכת הכריזה שכורזת לכל השכונה, כדי שהשקט יופר.

לגבי המוניות, זה נכון, רק הבאתי דוגמה לתחנת מוניות שהיא קצת יותר מסודרת מהמוניות בת"א..
 
לגבי כריזת האוטובוסים - כדאי לדעת:

לא בטוחה
אוטובוסים, גם חדשים, רועשים. אני שומעת היטב כל אוטובוס שמתקרב לתחנה.
מספיק מערכת הכריזה שכורזת לכל השכונה, כדי שהשקט יופר.

לגבי המוניות, זה נכון, רק הבאתי דוגמה לתחנת מוניות שהיא קצת יותר מסודרת מהמוניות בת"א..
לגבי כריזת האוטובוסים - כדאי לדעת:
ע"פ חוק, הכריזה החיצונית של האוטובוס החל משעות הערב ועד לבוקר שלמחרת מונמכת משמעותית, וזה אפילו לדעתי לא קורה ע"י הנהג אלא באופן אוטומטי.
כאחד שמתנייד הרבה באוטובוסים בשעות הלילה המאוחרות מאוד (אגד בעיקר) מבחינים בשינוי הזה בשטח והכריזה החיצונית נשמעת רק בסנטימטים הספורים שלייד הדלת הקדמית, ממש לא ברמה שאפילו בית לייד התחנה יכול לשמוע. מניסיון.
 

mister K

New member
שירות "חזק" של מוניות שרות מחליש את התח"צ המוסדרת

אפשר להינות משני העולמות?
אני מסכים איתך שמוניות שירות הן שירות תחבורה גרוע וכל ההערות שלךלגבי מוניות השירות נכונות. אני לא מסכים איתך שהן לא תחבורה ציבורית, בדיוק כמו שמוניות ספיישל רגילות הן סוג של תחבורה ציבורית. אם אני משלם בתמורה להסעה ולא נוהג בעצמי הרי שזה אמצעי תחבורה ציבורית.
&nbsp
אני לא מסכים שמוניות שירות הן הנצחת המצב. דווקא להפך - הפעלת תחבורה ציבורית מסודרת במקום שירות "חזק" (תדיר ועם הרבה קווים) של מוניות שירות היא צעד קטן יותר מהפעלת תחבורה ציבורית היכן שאין מוניות כלל. במצב של שירות מבוסס מוניות, למעשה רוב הטענות נגד כמו העסקה בשבת של נהגים ,רעש או היעדר ביקוש למעשה נפתרות. כל מה שנותר הוא רק שינוי של המסגרת הארגונית, צעד קטן יחסית כאמור.
&nbsp
לגבי העקרון, אני מסכים איתך ב 100%. אבל המאבק העקרוני יכול להיות במקביל למוניות השירות. לדעתי מוניות השירות לא פוגעות במאבק העקרוני
&nbsp
&nbsp
שירות "חזק" של מוניות שרות מחליש את התח"צ המוסדרת
המוניות הן נזק. הן לא תפעלנה רק בשבתות אלא בכל ימות השבוע.
נכון, מבחינה רשמית הגדרתית הן תחבורה ציבורית, אבל זוהי תחבורה ציבורית לא אמינה, שלא ניתן להסתמך עליה. לכן מבחינתי הן לא צריכות להיות מוגדרות כך.

שתי הטענות שציינת הן בולשיט שנובע מהקונספציה שחלק מהאנשים בישראל שבויים בה, לפיה לא מובן מאליו שאוטובוסים צריכים לפעול 24/7.
מבחינת נהגים יהיה יותר ביקוש לעבודה מאשר סידורים בשבת, בדיוק כמו המצב כיום בחיפה ובצפון בו נהגים לא מחוייבים לעבוד בשבתות. ומה עם כל הנהגים של מוניות השרות? מדובר בהרבה יותר נהגים שיצטרכו לעבוד בשבת מאשר אם יופעלו אוטובוסים.
מבחינת רעש, שיישבו בשקט כל האגואיסטים בעלי הרכב הפרטי ששונאים אוטובוסים. אוטובוס עם מנוע שעומד בתקן יורו 6 יותר שקט מהרבה דברים אחרים שעובדים להם ליד הבית בשבת.
כל ויתור פוגע במאבק העקרוני. גם ויתור על פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת הוא חלק מדבר הרבה יותר גדול, זאת על אף שזה עניין שלדעתי הוא הרבה פחות חשוב מתח"צ בשבת אך עקרוני באותה מידה.
 

Magma99

New member


שירות "חזק" של מוניות שרות מחליש את התח"צ המוסדרת
המוניות הן נזק. הן לא תפעלנה רק בשבתות אלא בכל ימות השבוע.
נכון, מבחינה רשמית הגדרתית הן תחבורה ציבורית, אבל זוהי תחבורה ציבורית לא אמינה, שלא ניתן להסתמך עליה. לכן מבחינתי הן לא צריכות להיות מוגדרות כך.

שתי הטענות שציינת הן בולשיט שנובע מהקונספציה שחלק מהאנשים בישראל שבויים בה, לפיה לא מובן מאליו שאוטובוסים צריכים לפעול 24/7.
מבחינת נהגים יהיה יותר ביקוש לעבודה מאשר סידורים בשבת, בדיוק כמו המצב כיום בחיפה ובצפון בו נהגים לא מחוייבים לעבוד בשבתות. ומה עם כל הנהגים של מוניות השרות? מדובר בהרבה יותר נהגים שיצטרכו לעבוד בשבת מאשר אם יופעלו אוטובוסים.
מבחינת רעש, שיישבו בשקט כל האגואיסטים בעלי הרכב הפרטי ששונאים אוטובוסים. אוטובוס עם מנוע שעומד בתקן יורו 6 יותר שקט מהרבה דברים אחרים שעובדים להם ליד הבית בשבת.
כל ויתור פוגע במאבק העקרוני. גם ויתור על פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת הוא חלק מדבר הרבה יותר גדול, זאת על אף שזה עניין שלדעתי הוא הרבה פחות חשוב מתח"צ בשבת אך עקרוני באותה מידה.
 
אני מסכים שהטענות הן בולשיט

שירות "חזק" של מוניות שרות מחליש את התח"צ המוסדרת
המוניות הן נזק. הן לא תפעלנה רק בשבתות אלא בכל ימות השבוע.
נכון, מבחינה רשמית הגדרתית הן תחבורה ציבורית, אבל זוהי תחבורה ציבורית לא אמינה, שלא ניתן להסתמך עליה. לכן מבחינתי הן לא צריכות להיות מוגדרות כך.

שתי הטענות שציינת הן בולשיט שנובע מהקונספציה שחלק מהאנשים בישראל שבויים בה, לפיה לא מובן מאליו שאוטובוסים צריכים לפעול 24/7.
מבחינת נהגים יהיה יותר ביקוש לעבודה מאשר סידורים בשבת, בדיוק כמו המצב כיום בחיפה ובצפון בו נהגים לא מחוייבים לעבוד בשבתות. ומה עם כל הנהגים של מוניות השרות? מדובר בהרבה יותר נהגים שיצטרכו לעבוד בשבת מאשר אם יופעלו אוטובוסים.
מבחינת רעש, שיישבו בשקט כל האגואיסטים בעלי הרכב הפרטי ששונאים אוטובוסים. אוטובוס עם מנוע שעומד בתקן יורו 6 יותר שקט מהרבה דברים אחרים שעובדים להם ליד הבית בשבת.
כל ויתור פוגע במאבק העקרוני. גם ויתור על פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת הוא חלק מדבר הרבה יותר גדול, זאת על אף שזה עניין שלדעתי הוא הרבה פחות חשוב מתח"צ בשבת אך עקרוני באותה מידה.
אני מסכים שהטענות הן בולשיט
אבל זה בדיוק העניין. אם נסכים על מוניות שירות בשבת, יהיה קל יותר להסכים לכלי רכב שקטים יותר, פחות מזהמים ואולי פחות עבודה בשבת כשנעבור לשירות אוטובסים מסודר.
&nbsp
אני מסכים שאין מקום לויתור במאבק העקרוני. אבל הסכמה למוניות שירות בשבת היא לא ויתור, היא הישג. אתה מקבל יותר תחבורה ממה שיש היום ויותר עבודה בשבת ממה שיש היום (בהקשר של מרכולים פתוחים)
&nbsp
בסופו של דבר, חייבת להתקבל החלטה ארצית שלכל רשות מקומית מותר להחליט לעצמה איך לפעול בשבת כולל תחבורה ומסחר. אין סיבה שהמאבק הזה יצליח מול משרדי הממשלה שלא יכולים ולא בהכרח צריכים לשנות סדרי עולם, גם אם סדרי העולם האלו גרועים. לא הייתי רוצה לחיות במצב שבו שאלת התחבורה בשבת תלויה בזהות שר התחבורה כמו ששאלת החשמל בשבת לא תלויה בזהות שר התשתיות.
&nbsp
 
אין שום טעם להסכים למוניות שירות בשבת כחלק ממאבק על תחבורה

אני מסכים שהטענות הן בולשיט
אבל זה בדיוק העניין. אם נסכים על מוניות שירות בשבת, יהיה קל יותר להסכים לכלי רכב שקטים יותר, פחות מזהמים ואולי פחות עבודה בשבת כשנעבור לשירות אוטובסים מסודר.
&nbsp
אני מסכים שאין מקום לויתור במאבק העקרוני. אבל הסכמה למוניות שירות בשבת היא לא ויתור, היא הישג. אתה מקבל יותר תחבורה ממה שיש היום ויותר עבודה בשבת ממה שיש היום (בהקשר של מרכולים פתוחים)
&nbsp
בסופו של דבר, חייבת להתקבל החלטה ארצית שלכל רשות מקומית מותר להחליט לעצמה איך לפעול בשבת כולל תחבורה ומסחר. אין סיבה שהמאבק הזה יצליח מול משרדי הממשלה שלא יכולים ולא בהכרח צריכים לשנות סדרי עולם, גם אם סדרי העולם האלו גרועים. לא הייתי רוצה לחיות במצב שבו שאלת התחבורה בשבת תלויה בזהות שר התחבורה כמו ששאלת החשמל בשבת לא תלויה בזהות שר התשתיות.
&nbsp
אין שום טעם להסכים למוניות שירות בשבת כחלק ממאבק על תחבורה
ציבורית אוטובוסית. זה שלב בינים מיותר, מעכב ומזיק.
אם מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית בשבת ירצו להוסיף מוניות שירות, הם יעשו זאת גם ללא הסכמת שוחרי התחבורה הציבורית האוטובוסית ולא נכון להעניק לכך תמיכה, דבר המחליש את הדרישה לתחבורה ציבורית אוטובוסית אמיתית.
ללא קשר למוניות השירות, הדרישה העקבית והמתמדת צריכה להיות לתחבורה ציבורית אוטובוסית.
 
לא שכנעת ששלב הביינים הוא מיותר מעכב ומזיק.

אין שום טעם להסכים למוניות שירות בשבת כחלק ממאבק על תחבורה
ציבורית אוטובוסית. זה שלב בינים מיותר, מעכב ומזיק.
אם מתנגדי התחבורה הציבורית האוטובוסית בשבת ירצו להוסיף מוניות שירות, הם יעשו זאת גם ללא הסכמת שוחרי התחבורה הציבורית האוטובוסית ולא נכון להעניק לכך תמיכה, דבר המחליש את הדרישה לתחבורה ציבורית אוטובוסית אמיתית.
ללא קשר למוניות השירות, הדרישה העקבית והמתמדת צריכה להיות לתחבורה ציבורית אוטובוסית.
לא שכנעת ששלב הביינים הוא מיותר מעכב ומזיק.
אני מסכים איתך שהדרישה צריכה להיות הפעלת התחבורה הקיימת 24/7. אם במהלך דיון כלשהו עולה מצד המתנגדים הצעה למוניות שרות בשבת כתחליף, לדעתי זאת הצעה שכדאי להסכים לה כי היא מקדמת את התחבורה יותר משנדמה ופוגעת בעמדת המתנגדים גם כן יותר משנדמה.
 

mister K

New member
זה לא יקדם כלום. להיפך, זה ינציח ויקבע את המצב הקיים.

לא שכנעת ששלב הביינים הוא מיותר מעכב ומזיק.
אני מסכים איתך שהדרישה צריכה להיות הפעלת התחבורה הקיימת 24/7. אם במהלך דיון כלשהו עולה מצד המתנגדים הצעה למוניות שרות בשבת כתחליף, לדעתי זאת הצעה שכדאי להסכים לה כי היא מקדמת את התחבורה יותר משנדמה ופוגעת בעמדת המתנגדים גם כן יותר משנדמה.
זה לא יקדם כלום. להיפך, זה ינציח ויקבע את המצב הקיים.
 
למה? אם מחר יש לי מונית שירות בשבת, הרי שהרווחתי.

זה לא יקדם כלום. להיפך, זה ינציח ויקבע את המצב הקיים.
למה? אם מחר יש לי מונית שירות בשבת, הרי שהרווחתי.
אני גר ברעננה, שבה כידוע אין מוניות שירות בשבת (או בכלל). זה אומר שללא רכב פרטי, אני נמצא בעוצר שבת.
&nbsp
אם מחר יוסכם על מוניות שירות בשבת, הרי שהמצב שלי משתפר פלאים! עברתי מ 0 אמצעי תחבורה לאמצעי תחבורה גרוע. מתמטית, השיפור אינסופי. גם מעשית, כי האופציות שלי בשבת גדלות משום דבר למשהו. גם שירות בתדירות של 20 דקות ללא לו"ז הוא שירות סביר כי לעולם לא אחכה יותר מ 20 דקות. מה כל כך נורא בזה? גם אם המחיר יהיה כפול או משולש מזה של אוטבוס וכמובן ללא רב-קו, חופשי חודשי וכרטיסי מעבר הרי שעדיין מדובר בשיפור דרמטי ביחס למונית ספיישל, האופציה הציבורית היחידה שקיימת היום.
&nbsp
אז איך אפשר להגיד שזה לא יקדם כלום או ינציח את המצב הקיים?
 
זה יקדם לאמצעי תחבורה גרוע וידחה עוד יותר את הסיכוי

למה? אם מחר יש לי מונית שירות בשבת, הרי שהרווחתי.
אני גר ברעננה, שבה כידוע אין מוניות שירות בשבת (או בכלל). זה אומר שללא רכב פרטי, אני נמצא בעוצר שבת.
&nbsp
אם מחר יוסכם על מוניות שירות בשבת, הרי שהמצב שלי משתפר פלאים! עברתי מ 0 אמצעי תחבורה לאמצעי תחבורה גרוע. מתמטית, השיפור אינסופי. גם מעשית, כי האופציות שלי בשבת גדלות משום דבר למשהו. גם שירות בתדירות של 20 דקות ללא לו"ז הוא שירות סביר כי לעולם לא אחכה יותר מ 20 דקות. מה כל כך נורא בזה? גם אם המחיר יהיה כפול או משולש מזה של אוטבוס וכמובן ללא רב-קו, חופשי חודשי וכרטיסי מעבר הרי שעדיין מדובר בשיפור דרמטי ביחס למונית ספיישל, האופציה הציבורית היחידה שקיימת היום.
&nbsp
אז איך אפשר להגיד שזה לא יקדם כלום או ינציח את המצב הקיים?
זה יקדם לאמצעי תחבורה גרוע וידחה עוד יותר את הסיכוי
לאמצעי תחבורה טוב, כי הטיעון של אין תחבורה ציבורית והצורך בה נחלש ולמשרד התחבורה ולפוליטיקאים יש תשובה (שאין להם במצב שאין מוניות שירות): "סע במונית שירות".
לכן קיום מוניות שירות מחבל בסיכוי לכינון תחבורה ציבורית אוטובוסית.
וזה מחבל מעוד סיבה: במקום בו פועלות מוניות שירות נוצר לובי חזק של מוניות שירות. לובי שגם הוא פועל ומפעיל לחצים כנגד הפעלת אוטובוסים.
כלומר: הסכמה על מוניות שירות מוסיפה עוד "אוייב" לאוטובוסים בשבת.

שוב, מי שמעוניין בתחבורה ציבורית אוטובוסית ואמיתית בשבתות וחגים לא צריך "להסכים" ולתמוך במוניות שירות. מי שירצה להפעיל מוניות שירות יעשה זאת גם ללא הסכמת מי שמעוניין באוטובוסים.
ולכן, אם אתה תומך בהפעלת אוטובוסים בשבתות, למה לך "להסכים" אקטיבית למוניות שירות? אותן "תרויח" בכל מקרה אם יופעלו גם ללא הסכמה הצהרתית להפעלתן.
ואם אתה מתכוון לפעולה אקטיבית למען הפעלת מוניות שירות, אזי אתה מחבל במאבק להפעלת אוטובוסים, מהסיבות שכבר פירטתי.
 
אז כל התזה שלך בנויה על מה שאתה חושב שהפקידים יענו?

זה יקדם לאמצעי תחבורה גרוע וידחה עוד יותר את הסיכוי
לאמצעי תחבורה טוב, כי הטיעון של אין תחבורה ציבורית והצורך בה נחלש ולמשרד התחבורה ולפוליטיקאים יש תשובה (שאין להם במצב שאין מוניות שירות): "סע במונית שירות".
לכן קיום מוניות שירות מחבל בסיכוי לכינון תחבורה ציבורית אוטובוסית.
וזה מחבל מעוד סיבה: במקום בו פועלות מוניות שירות נוצר לובי חזק של מוניות שירות. לובי שגם הוא פועל ומפעיל לחצים כנגד הפעלת אוטובוסים.
כלומר: הסכמה על מוניות שירות מוסיפה עוד "אוייב" לאוטובוסים בשבת.

שוב, מי שמעוניין בתחבורה ציבורית אוטובוסית ואמיתית בשבתות וחגים לא צריך "להסכים" ולתמוך במוניות שירות. מי שירצה להפעיל מוניות שירות יעשה זאת גם ללא הסכמת מי שמעוניין באוטובוסים.
ולכן, אם אתה תומך בהפעלת אוטובוסים בשבתות, למה לך "להסכים" אקטיבית למוניות שירות? אותן "תרויח" בכל מקרה אם יופעלו גם ללא הסכמה הצהרתית להפעלתן.
ואם אתה מתכוון לפעולה אקטיבית למען הפעלת מוניות שירות, אזי אתה מחבל במאבק להפעלת אוטובוסים, מהסיבות שכבר פירטתי.
אז כל התזה שלך בנויה על מה שאתה חושב שהפקידים יענו?
סליחה, אבל מי שואל אותם בכלל? הרושם שלי הוא שהיום משרד התחבורה תקוע בראש של "לא לתחבורה ציבורית בשבת" בלי שיש לו הצדקה תחבורתית. חשוב להדגיש את זה: הרעיון מבוסס על תחושות בטן בלבד. כשזה המצב, *לא חשוב מה המצב בשטח*, תקבל תשובה שלילית. אם אין מוניות שירות, יגידו לך שאין ביקוש. אם יש מוניות שירות, יגידו לך שיש מוניות לא צריך אוטובוסים.
&nbsp
במצב העיניינים הנוכחי, אין טעם בכלל לשקול את תגובת משרד התחבורה.
&nbsp
את משרד התחבורה נצטרך (אנחנו, חובבי התחבורה) לתקן "מלמעלה" בפוליטיקה הארצית ו "מלמטה" מצד הרשויות המקומיות שירצו בכך ודי ברור שיש כאלו שרוצות תחב"צ בשבת.
&nbsp
הסיבה שבגללה אני חושב שיש לשקול את המוניות היא שהן מספקות מענה כלשהו (גם אם גרוע) בטווח הקצר מאד. כי את מלחמת התחבורה מנהלים פה כבר שנים ותחבורה אין. כאמור, לדעתי אין סתירה מהותית בין מוניות לאוטובוסים כי בימי חול, מוניות לעולם לא יספקו שירות טוב יותר. אין לו"ז, אין רב-קו, אין מידע בזמן אמת ואין הנחות לאוכלוסיות. כל מה שאמרת. התחבורה האוטובוסית לא מאויימת על ידי המוניות. בטח שלא הקווים החזקים.
&nbsp
ולגבי הלובי של נהגי המוניות, פעם היו מוניות שירות במסלול קו 29 של כפ"ס-רעננה-הרצליה. אז היו. שירות טוב יותר של האוטובסים די חיסל אותן, מה ששוב מוכיח שהן לא מהוות תחרות לאוטבוסים, רק אמצעי משלים ולא יותר מכך.
 
עדיפות מוניות שירות בשבת על שום דבר.

למה? אם מחר יש לי מונית שירות בשבת, הרי שהרווחתי.
אני גר ברעננה, שבה כידוע אין מוניות שירות בשבת (או בכלל). זה אומר שללא רכב פרטי, אני נמצא בעוצר שבת.
&nbsp
אם מחר יוסכם על מוניות שירות בשבת, הרי שהמצב שלי משתפר פלאים! עברתי מ 0 אמצעי תחבורה לאמצעי תחבורה גרוע. מתמטית, השיפור אינסופי. גם מעשית, כי האופציות שלי בשבת גדלות משום דבר למשהו. גם שירות בתדירות של 20 דקות ללא לו"ז הוא שירות סביר כי לעולם לא אחכה יותר מ 20 דקות. מה כל כך נורא בזה? גם אם המחיר יהיה כפול או משולש מזה של אוטבוס וכמובן ללא רב-קו, חופשי חודשי וכרטיסי מעבר הרי שעדיין מדובר בשיפור דרמטי ביחס למונית ספיישל, האופציה הציבורית היחידה שקיימת היום.
&nbsp
אז איך אפשר להגיד שזה לא יקדם כלום או ינציח את המצב הקיים?
עדיפות מוניות שירות בשבת על שום דבר.
למרות שלא ברור מדוע פוליטיקאי שבעד תחץ בשבת בוחר בהן בתור האפשרות המועדפת.
 

mister K

New member
כי הוא לא בעד תח"צ בשבת. הוא בעד התרפסות וכניעה.

עדיפות מוניות שירות בשבת על שום דבר.
למרות שלא ברור מדוע פוליטיקאי שבעד תחץ בשבת בוחר בהן בתור האפשרות המועדפת.
כי הוא לא בעד תח"צ בשבת. הוא בעד התרפסות וכניעה.
בדיוק כמו שלי יחימוביץ'.
פוליטיקאים שחיים את הקונספציה לפיה תח"צ בשבת זה לא משהו מחייב.
 
האם יש פוליטיקאי ברמה הארצית שהוא בעד תחבורה ציבורית בשבת?

כי הוא לא בעד תח"צ בשבת. הוא בעד התרפסות וכניעה.
בדיוק כמו שלי יחימוביץ'.
פוליטיקאים שחיים את הקונספציה לפיה תח"צ בשבת זה לא משהו מחייב.
האם יש פוליטיקאי ברמה הארצית שהוא בעד תחבורה ציבורית בשבת?
 

mister K

New member
יש כמה, אבל זה לא בראש מעייניהם כי הם לא נוסעים באוטובוסים

האם יש פוליטיקאי ברמה הארצית שהוא בעד תחבורה ציבורית בשבת?
יש כמה, אבל זה לא בראש מעייניהם כי הם לא נוסעים באוטובוסים
יאיר לפיד וחבורתו בעד, אבל יותר חשוב להם להתעסק בשטויות אחרות.
חברי מרצ בעד, אבל הם חסרי כל השפעה.
חוץ מהם יש עוד כמה בודדים כמו איתן כבל למשל.
הבעיה פה היא שגם מי שאמור להיות לטובתנו, עסוק תמידית בנושאים אחרים שמשכיחים ממנו את העניין הזה. וכאמור, יש שם יותר כאלה שלרעתנו.
עניין ביטול עוצר השבת הוא אולי הנושא היחיד בו נבחרי העם לא מייצגים אותו. אחוז הנבחרים שתומכים באמת בנושא ומוכנים לקדם אותו לעומת המתנגדים, עומד בהיפוך לאחוז האזרחים שרוצה תח"צ בשבת שהוא כמובן הרוב. מבחינת הפוליטיקאים שרובם המוחלט לא נוסע באוטובוס, זה פשוט נושא לא חשוב שאפשר להקריב לנצח לטובת אינטרסים אחרים. זו הבעיה הגדולה שלנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה