דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
זה הרבה יותר ממה שהיה עולה באוטובוס וזה העיקר

ממש לא הרבה יותר
עוד 6 ש"ח יותר ממה שהוא חישב, 6 ש"ח מתוך 143 ש"ח זה קצת פחות מ-4.9%. הבדל זניח שבזניחים.
זה הרבה יותר ממה שהיה עולה באוטובוס וזה העיקר
 

Ccyclist

Well-known member
זה מתחיל ב₪80 לחודש, אבל הסכום הולך וגודל.

זה הרבה יותר ממה שהיה עולה באוטובוס וזה העיקר
זה מתחיל ב₪80 לחודש, אבל הסכום הולך וגודל.
בכל חודש ממוצע יש 5 ימים במעמד שבת או יום-טוב. כלומר - אדם שירצה לנסוע לפי הערכת המינימים נסיעת הלוך-חזור עירונית אחת בתקופה בת 25 השעות שבין כניסת היום בערב למוצאו בלילה שאחר-כך כל פעם שחל יום כזה ישלם ₪80 לחודש בנוסף למה שכבר שילם לכרטיסים תקופתיים.
&nbsp
אבל - כפי שהראיתי זו רק ההתחלה.
&nbsp
מוניות שירות לא יקבלו "כרטיסי מעבר" וזה מחבל בכל הקונספט שלהן כתחבורה ציבורית "זולה" כי נסיעה עירונית עם החלפות תעלה ₪32, הלוך-ביעד-חזור ₪24, כאשר ההלוך-חזור הוא ₪16. כמו גן - כבר הדגמתי שבשבת יש למעשה יומיים (ערב שישי, בוקר וצהרי שבת), ולכן המינימום הוא למעשה ₪160 בחודש, עם החלפה הוא הופך ל₪320 בחודש.
&nbsp
הן מוגבלות לקווים תדירים בלבד ולא לקווי שלד שנועדו לשרתו אזור עירוני מלא (למשל - אם אין קו לדרום-מזרח ת"א לא יעזור להם שיש קו 4 או קו שישים ומשהו לרמת-גן / גבעתיים כי לא תהיה להם גישה למערכת) כך שבניגוד למערכת קווי לילה למשל (מה שמקובל עלי כמערכת בסיסית) הן אינן תשובה לכל תל-אביב ווודאי שאין בהן תשובה לכל גוש דן.
&nbsp
בתוך מטרופולין ת"א העלות שלהן עולה כשחוצים גבולות עירוניים, ולכן תושב בפרבר כלשהו יצטרך להקציב לפחות ₪25 לנסיעת הלוך-חזור לתוך תל-אביב, כאשר ברור שמוקדי הבילוי העיקריים במטרופולין הן בליל שישי והן ביום שבת הם בעיר עצמה. עם החלפה (נאמר - מי שרוצה לנמל או למסגר, והקו שלו, מה לעשות - מצריך החלפה לשם) ההלוך-חזור הופך ל₪41. אותו העיקרון תקף לא רק לבליינים אלא גם למבקרים בבתי החולים השונים בת"א או לתל-אביבים המבקרים קרובים בבית חולים בחולון או תל השומר. אם ניקח את ה₪41 האלו (מי שיש לו מה לעשות בערב, ובבוקר-צהריים) ונכפיל אותם ב10 נקבל ₪410 בחודש למי שצריך להתנייע בתוך גוש דן ואת זה אני אומר בלי לדעת בדיוק כמה גובים על מונית שירות בין שתי רשויות והערכה גסה שהסכום הוא ₪12.5 למרות שיתכן שזה יותר מכך.
&nbsp
יש נוסעים רבים שמתנייעים במוניות כיום שצריכים לקצב את מספר השבתות שבהם הם נוסעים בגלל העלות. פתרון מוניות השירות הנפרד מתשלום הכרטיס התקופתי, ההנחות לזכאים לכך (ועם כל ההערכה לתחנה או שתיים שנותנות הנחות מסויימות - מוניות השירות אינן מחוייבות בכך) לא פותר את הבעייה של חוסר יכולת להתנייע מסיבות כלכליות. הצורך הזה לקצוב את חופש התנועה, לוותר על ביקור חברתי או משפחתי, בילוי (ואפשר לבלות יפה על כוס קפה...) או ביקור חולים הוא מתועב בעיניי, במיוחד כשהוא בא מצידו של "סוציאליסט".
 

mister K

New member


זה מתחיל ב₪80 לחודש, אבל הסכום הולך וגודל.
בכל חודש ממוצע יש 5 ימים במעמד שבת או יום-טוב. כלומר - אדם שירצה לנסוע לפי הערכת המינימים נסיעת הלוך-חזור עירונית אחת בתקופה בת 25 השעות שבין כניסת היום בערב למוצאו בלילה שאחר-כך כל פעם שחל יום כזה ישלם ₪80 לחודש בנוסף למה שכבר שילם לכרטיסים תקופתיים.
&nbsp
אבל - כפי שהראיתי זו רק ההתחלה.
&nbsp
מוניות שירות לא יקבלו "כרטיסי מעבר" וזה מחבל בכל הקונספט שלהן כתחבורה ציבורית "זולה" כי נסיעה עירונית עם החלפות תעלה ₪32, הלוך-ביעד-חזור ₪24, כאשר ההלוך-חזור הוא ₪16. כמו גן - כבר הדגמתי שבשבת יש למעשה יומיים (ערב שישי, בוקר וצהרי שבת), ולכן המינימום הוא למעשה ₪160 בחודש, עם החלפה הוא הופך ל₪320 בחודש.
&nbsp
הן מוגבלות לקווים תדירים בלבד ולא לקווי שלד שנועדו לשרתו אזור עירוני מלא (למשל - אם אין קו לדרום-מזרח ת"א לא יעזור להם שיש קו 4 או קו שישים ומשהו לרמת-גן / גבעתיים כי לא תהיה להם גישה למערכת) כך שבניגוד למערכת קווי לילה למשל (מה שמקובל עלי כמערכת בסיסית) הן אינן תשובה לכל תל-אביב ווודאי שאין בהן תשובה לכל גוש דן.
&nbsp
בתוך מטרופולין ת"א העלות שלהן עולה כשחוצים גבולות עירוניים, ולכן תושב בפרבר כלשהו יצטרך להקציב לפחות ₪25 לנסיעת הלוך-חזור לתוך תל-אביב, כאשר ברור שמוקדי הבילוי העיקריים במטרופולין הן בליל שישי והן ביום שבת הם בעיר עצמה. עם החלפה (נאמר - מי שרוצה לנמל או למסגר, והקו שלו, מה לעשות - מצריך החלפה לשם) ההלוך-חזור הופך ל₪41. אותו העיקרון תקף לא רק לבליינים אלא גם למבקרים בבתי החולים השונים בת"א או לתל-אביבים המבקרים קרובים בבית חולים בחולון או תל השומר. אם ניקח את ה₪41 האלו (מי שיש לו מה לעשות בערב, ובבוקר-צהריים) ונכפיל אותם ב10 נקבל ₪410 בחודש למי שצריך להתנייע בתוך גוש דן ואת זה אני אומר בלי לדעת בדיוק כמה גובים על מונית שירות בין שתי רשויות והערכה גסה שהסכום הוא ₪12.5 למרות שיתכן שזה יותר מכך.
&nbsp
יש נוסעים רבים שמתנייעים במוניות כיום שצריכים לקצב את מספר השבתות שבהם הם נוסעים בגלל העלות. פתרון מוניות השירות הנפרד מתשלום הכרטיס התקופתי, ההנחות לזכאים לכך (ועם כל ההערכה לתחנה או שתיים שנותנות הנחות מסויימות - מוניות השירות אינן מחוייבות בכך) לא פותר את הבעייה של חוסר יכולת להתנייע מסיבות כלכליות. הצורך הזה לקצוב את חופש התנועה, לוותר על ביקור חברתי או משפחתי, בילוי (ואפשר לבלות יפה על כוס קפה...) או ביקור חולים הוא מתועב בעיניי, במיוחד כשהוא בא מצידו של "סוציאליסט".
 
מוניות שירות בשבת די אמינות

זה לא רק עניין של מחיר
זה עניין של חוסר אמינות, של אמצעי תח"צ שלא ניתן להסתמך עליו.
זה גם מתן כוח מופרז למוניות שרות במשך כל ימי השבוע על חשבון פיתוח התח"צ המוסדרת. זו לדעתי גם אחת הסיבות שהדבר הזה לא קורה, כי הפוליטיקאים יודעים שזו תהיה התוצאה. זה יהיה פשוט חוסר אחריות.
ושוב, ה-"שיפור" הזה יסתום את הגולל את האפשרות שתהיה כאן תח"צ נורמלית בשבתות. זה לא שלב בדרך לשום דבר אלא קיבוע המצב הקיים שהוא גרוע מאוד.
מוניות שירות בשבת די אמינות
נדיר שאין מוניות בקווים התדירים, ולכן בד"כ לא מחכים הרבה זמן.
האם השיפור יסתום את הגולל , לא ברור , יכול להיות שללא תוספת מוניות שירות בשבת.
לא יהיה שום שיפור.
 
אם ללא תוספת מוניות שירות בשבת לא יהיה שום שיפור

מוניות שירות בשבת די אמינות
נדיר שאין מוניות בקווים התדירים, ולכן בד"כ לא מחכים הרבה זמן.
האם השיפור יסתום את הגולל , לא ברור , יכול להיות שללא תוספת מוניות שירות בשבת.
לא יהיה שום שיפור.
אם ללא תוספת מוניות שירות בשבת לא יהיה שום שיפור
על אחת כמה וכמה שעם תוספת של מוניות שירות לא יהיה שום שיפור אוטובוסי.
כל תוספת של מונית שירות זה עוד מכשול במאבק לתחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות.
מי שמעוניין בשיפור על ידי מוניות שירות, למעשה מוותר על תחבורה אוטובוסית בשבת.
זה ישחק לידיים של משרד התחבורה, שיותר ויותר מאמץ את מוניות השירות כתחליף ראוי לשירות אוטובוסי, גם בימי חול. למשל בשירות לתחנות רכבת (בית יהושע, אשדוד ונטיות להתרחבות לתחנות רכבת נוספות).
 

mister K

New member


אם ללא תוספת מוניות שירות בשבת לא יהיה שום שיפור
על אחת כמה וכמה שעם תוספת של מוניות שירות לא יהיה שום שיפור אוטובוסי.
כל תוספת של מונית שירות זה עוד מכשול במאבק לתחבורה ציבורית אוטובוסית בשבתות.
מי שמעוניין בשיפור על ידי מוניות שירות, למעשה מוותר על תחבורה אוטובוסית בשבת.
זה ישחק לידיים של משרד התחבורה, שיותר ויותר מאמץ את מוניות השירות כתחליף ראוי לשירות אוטובוסי, גם בימי חול. למשל בשירות לתחנות רכבת (בית יהושע, אשדוד ונטיות להתרחבות לתחנות רכבת נוספות).
 
כמעט נכון כמה תיקונים

איך סוציאליסט תומך בשירות שפוגע בעניים ?
משום שמוניות השירות גובות סכום מלא על כל נוסע, ואינן כלולות בכרטיסיות, כרטיסי המעבר, או כרטיסי החופשי למיניהם - הן מהוות הוצאה נוספת לנוסע שכבר שילם על הזכות להתנייע. יותר מכך - אם הן אינן נותנות הנחות נוער / סטודנט / אבטלה / אזרחים וותיקים אז הן פוגעות פגיעה נוספת בנוסעים החלשים ביותר בחברה.
&nbsp
בכל המדינות הסוציאל דמוקרטיות באירופה יש תחבורה ציבורית ביום א', המכבדת את אמצעי התשלום התקופתיים ואת ההנחות הסוציאליות.
&nbsp
כמו כן - מוניות השירות מעסיקות יותר נהגים פר נוסע, כך שמבחינת מי שמתנגד להעסקת יהודים ביום שבת צריך לשאול אם נהגי מוניות השירות אינם יהודים, ומדוע שיועסקו פי 5 נהגי שירות ממספר נהגי האוטובוסים הנחוץ להסעת אותה כמות נוסעים.
&nbsp
למען גילוי נאות: יש לי כמה אלפי דולרים במניות גוגל, מפתחת המכונית ללא נהג ואפליקציית אובר. לטעמי מיניבוס ללא נהג עם מסלול מבוסס דרישה יכול להיות התחבורה הציבורית האולטימטיבית.
כמעט נכון כמה תיקונים
יש מוניות בהם יש הנחות לותיקים\חיילים.
בראשון לציון יש כרטיסיות למוניות שירות , כמובן שאפשר להעתיק את השיטה למוניות בערים אחרות.
&nbsp
ומספר הנהגים הוא לא פי 5 אלא פי 2-3 כי מוניות יוצאות מלאות ואוטובוסים בחלק גדול מהמסלול נוסעים ריקים למחצה
 

mister K

New member
מה שאתה מציין קיים אולי בשתיים-שלוש תחנות בכל הארץ

כמעט נכון כמה תיקונים
יש מוניות בהם יש הנחות לותיקים\חיילים.
בראשון לציון יש כרטיסיות למוניות שירות , כמובן שאפשר להעתיק את השיטה למוניות בערים אחרות.
&nbsp
ומספר הנהגים הוא לא פי 5 אלא פי 2-3 כי מוניות יוצאות מלאות ואוטובוסים בחלק גדול מהמסלול נוסעים ריקים למחצה
מה שאתה מציין קיים אולי בשתיים-שלוש תחנות בכל הארץ
זה לא משהו מוסדר. אפשר "להעתיק" (נראה אותך מבקש מהם הנחות בשבת
) ואפשר פשוט להפעיל אוטובוסים בשבת.
ומי אמר לך שאוטובוסים לא ייסעו מלאים בשבת במסלולים אטרקטיביים? זה קורה כבר היום בחיפה וזה יקרה גם בגוש דן. ומי אמר לך שהמוניות ייסעו בתדירות מספקת במקומות בהם לא משתלם להן לפעול?
זה כן יכול להגיע לפי 5 נהגים ועדיין המוניות לא תעמודנה בעומס, בדיוק כמו שקורה היום בציר ז'בוטינסקי בשבתות. מצד שני זה גם יכול להגיע למצב בו לא יהיה שירות במקומות שזה לא ישתלם למוניות. הכל בהתאם לרצון הנהגים, כי זו לא תחבורה ציבורית!
 
זה עדיין עדיף מלא כלום.

מה שאתה מציין קיים אולי בשתיים-שלוש תחנות בכל הארץ
זה לא משהו מוסדר. אפשר "להעתיק" (נראה אותך מבקש מהם הנחות בשבת
) ואפשר פשוט להפעיל אוטובוסים בשבת.
ומי אמר לך שאוטובוסים לא ייסעו מלאים בשבת במסלולים אטרקטיביים? זה קורה כבר היום בחיפה וזה יקרה גם בגוש דן. ומי אמר לך שהמוניות ייסעו בתדירות מספקת במקומות בהם לא משתלם להן לפעול?
זה כן יכול להגיע לפי 5 נהגים ועדיין המוניות לא תעמודנה בעומס, בדיוק כמו שקורה היום בציר ז'בוטינסקי בשבתות. מצד שני זה גם יכול להגיע למצב בו לא יהיה שירות במקומות שזה לא ישתלם למוניות. הכל בהתאם לרצון הנהגים, כי זו לא תחבורה ציבורית!
זה עדיין עדיף מלא כלום.
 
סוציאליסטים תמכו ותומכים ברצח המוני של עניים

איך סוציאליסט תומך בשירות שפוגע בעניים ?
משום שמוניות השירות גובות סכום מלא על כל נוסע, ואינן כלולות בכרטיסיות, כרטיסי המעבר, או כרטיסי החופשי למיניהם - הן מהוות הוצאה נוספת לנוסע שכבר שילם על הזכות להתנייע. יותר מכך - אם הן אינן נותנות הנחות נוער / סטודנט / אבטלה / אזרחים וותיקים אז הן פוגעות פגיעה נוספת בנוסעים החלשים ביותר בחברה.
&nbsp
בכל המדינות הסוציאל דמוקרטיות באירופה יש תחבורה ציבורית ביום א', המכבדת את אמצעי התשלום התקופתיים ואת ההנחות הסוציאליות.
&nbsp
כמו כן - מוניות השירות מעסיקות יותר נהגים פר נוסע, כך שמבחינת מי שמתנגד להעסקת יהודים ביום שבת צריך לשאול אם נהגי מוניות השירות אינם יהודים, ומדוע שיועסקו פי 5 נהגי שירות ממספר נהגי האוטובוסים הנחוץ להסעת אותה כמות נוסעים.
&nbsp
למען גילוי נאות: יש לי כמה אלפי דולרים במניות גוגל, מפתחת המכונית ללא נהג ואפליקציית אובר. לטעמי מיניבוס ללא נהג עם מסלול מבוסס דרישה יכול להיות התחבורה הציבורית האולטימטיבית.
סוציאליסטים תמכו ותומכים ברצח המוני של עניים
אז למה שיתנגדו לפגיעה כספית בהם?
 
אין מה להגיב ואין מה להסביר

דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות
אנא עזרו לו והגיבו לו לפוסט והסבירו לו למה הוא מפספס את העובדה שתגבור מוניות שירות (שמתחרות באוטובוס בו ח"כ חנין נוסע. כן, הוא נוסע באוטובוסים וזה ראוי לציון) בעצם ייפגע וכבר פוגע בשירות שהוא כנוסע באוטובוס מקבל.
[URL]https://www.facebook.com/dovhanin/photos/a.591292237571412.1073741825.295104730523499/844841652216468/?type=1&theater[/URL]
אין מה להגיב ואין מה להסביר
חנין דוחף את האג'נדה שלו והתגובות וההסברים שלכם מעניינים אותו כקליפת השום.

מעבר ליחצ"נות עצמית (בסיוע "תכנית הבית" שלו בגלי צה"ל ועוד כתבי חצר בתקשורת השמאלנית) אין בו ולא כלום. בלוף שמאלני טיפוסי, זהה לשלי סמרטוטוביץ' וזהבה גלאון.

אם אתה רוצה למשוך את תשומת ליבו של חנין, הדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לארגן עצרת תמיכה בחמאס.
 

נמיתי

New member
מעניין שדווקא הקומוניסט מוכן להתגמש

דב חנין קורא בפייסבוק בין היתר גם לתגבור מוניות השירות
אנא עזרו לו והגיבו לו לפוסט והסבירו לו למה הוא מפספס את העובדה שתגבור מוניות שירות (שמתחרות באוטובוס בו ח"כ חנין נוסע. כן, הוא נוסע באוטובוסים וזה ראוי לציון) בעצם ייפגע וכבר פוגע בשירות שהוא כנוסע באוטובוס מקבל.
[URL]https://www.facebook.com/dovhanin/photos/a.591292237571412.1073741825.295104730523499/844841652216468/?type=1&theater[/URL]
מעניין שדווקא הקומוניסט מוכן להתגמש
ואילו מתנגדיו מחזיקים בעמדה הבולשביקית הידועה שלפיה "כמה שיותר רע, ככה יותר טוב". לדחות פתרונות פשרה כמו מוניות שירות כדי להעצים את המשבר.
 

Ccyclist

Well-known member
עמדתנו הקפיטליסטית- המחיר מופקע ויתכן שכבר שילמנו.

מעניין שדווקא הקומוניסט מוכן להתגמש
ואילו מתנגדיו מחזיקים בעמדה הבולשביקית הידועה שלפיה "כמה שיותר רע, ככה יותר טוב". לדחות פתרונות פשרה כמו מוניות שירות כדי להעצים את המשבר.
עמדתנו הקפיטליסטית- המחיר מופקע ויתכן שכבר שילמנו.
אם כרטיס חופשי חודשי לאזור 1 של גוש דן עולה ₪246 מדוע בעל כרטיס כזה צריך לשלם ₪160 נוספים כדי להתנייד בליל שישי ובוקר/צהרי שבת?
&nbsp
אם המחיר הזה הוא לכל יום, יום בחופשי עולה ₪9.53 ולכן אם מוסיפים יום נוסף מחיר החודשי צריך לעלות ל₪287, תוספת של ₪41 בלבד לשימוש באוטובוסים בתקופות שנחשבות לשבת או יום טוב, לא חישוב מינימום של ₪160 נוספים לתושב תל-אביב שיש לו לאן ללכת בליל שבת ומה לעשות ביום שבת עצמו.
&nbsp
אם המחיר בחודשי בנוי על X כרטיסי חופשי יומי ו Y ימים חינם אז הציבור ממילא משלם על ימי החינם (למשל - בעבר לא הורידו מחירים על כרטיס פברואר, ואין הורדות מחירים בספטמבר-אוקטובר למרות שבתקופת חגי תשרי יש 5 ימים במעמד יום טוב בנוסף על השבתות) אז סליחה אבל כבר שילמנו.
&nbsp
כמו כן - אם כיוון אחד במונית שירות לפתח תקווה עולה ₪13 כאשר באוטובוסים היא אזור 1 - יש כאן העלאה רצינית של מחירים לעומת נסיעה בתוך "אזור 1", חישוב מינימום של ₪260 נוספים לחודש לתושב פתח תקווה כל פרבר אחר באזור 1 שרוצה לבלות בת"א בליל שישי וללכת לים בשבת, מה שיותר ממכפיל את מחיר הכרטיס החודשי מ ₪246 ל ₪506 (חודשי + שירות). תושב פתח תקווה שיצטרך להחליף מונית שירות בתוך ת"א ישלם ₪410 נוספים לחודש, עלות של 166% נוספים על עלות החודשי, ₪656 לחופש תנועה חילוני במקום שמשרד התחבורה קובע שההתנייעות בו תעלה ₪246 לחודש.
&nbsp
כך שמוניות השירות הן בהחלט "כמה שיהיה יותר רע", ואינן פשרה או פיתרון לבעיה אלא החמרתה.
 

down under

New member
חוץ מלחפור אתה מנסה גם קצת

עמדתנו הקפיטליסטית- המחיר מופקע ויתכן שכבר שילמנו.
אם כרטיס חופשי חודשי לאזור 1 של גוש דן עולה ₪246 מדוע בעל כרטיס כזה צריך לשלם ₪160 נוספים כדי להתנייד בליל שישי ובוקר/צהרי שבת?
&nbsp
אם המחיר הזה הוא לכל יום, יום בחופשי עולה ₪9.53 ולכן אם מוסיפים יום נוסף מחיר החודשי צריך לעלות ל₪287, תוספת של ₪41 בלבד לשימוש באוטובוסים בתקופות שנחשבות לשבת או יום טוב, לא חישוב מינימום של ₪160 נוספים לתושב תל-אביב שיש לו לאן ללכת בליל שבת ומה לעשות ביום שבת עצמו.
&nbsp
אם המחיר בחודשי בנוי על X כרטיסי חופשי יומי ו Y ימים חינם אז הציבור ממילא משלם על ימי החינם (למשל - בעבר לא הורידו מחירים על כרטיס פברואר, ואין הורדות מחירים בספטמבר-אוקטובר למרות שבתקופת חגי תשרי יש 5 ימים במעמד יום טוב בנוסף על השבתות) אז סליחה אבל כבר שילמנו.
&nbsp
כמו כן - אם כיוון אחד במונית שירות לפתח תקווה עולה ₪13 כאשר באוטובוסים היא אזור 1 - יש כאן העלאה רצינית של מחירים לעומת נסיעה בתוך "אזור 1", חישוב מינימום של ₪260 נוספים לחודש לתושב פתח תקווה כל פרבר אחר באזור 1 שרוצה לבלות בת"א בליל שישי וללכת לים בשבת, מה שיותר ממכפיל את מחיר הכרטיס החודשי מ ₪246 ל ₪506 (חודשי + שירות). תושב פתח תקווה שיצטרך להחליף מונית שירות בתוך ת"א ישלם ₪410 נוספים לחודש, עלות של 166% נוספים על עלות החודשי, ₪656 לחופש תנועה חילוני במקום שמשרד התחבורה קובע שההתנייעות בו תעלה ₪246 לחודש.
&nbsp
כך שמוניות השירות הן בהחלט "כמה שיהיה יותר רע", ואינן פשרה או פיתרון לבעיה אלא החמרתה.
חוץ מלחפור אתה מנסה גם קצת
לחשוב לפעמים?
אז נכון שמוניות שירות בסופ"שים זו הגדלה של ההוצאה של מי שיש לו כבר חופשי חודשי כלשהו.
אבל מה האלרנטיבה הקיימת? ללכת שעה וחצי ברגל (ממרכז ר"ג או גבעתיים לחוף הים בת"א, או מרמת אביב לכוון פלורנטין [מנסיון של חלק
מהמקומות הללו בהליכה זה שעה וחצי]) או לקחת מונית ספיישל או להיות בעוצר.

לכן, מוניות שירות הן שיפור לעומת המצב הקיים.
זה היה הרעה אם כן היה היום תח"ץ אוטובוסי בסופ"ש בישראל ואז היו מבטלים אותו ומביאים מונית שירות.
לעומת המצב של עוצר ו/או הליכה של שעה וחצי ברגל לכל כוון ו/או מונית ספיישל, מוניות שירות הן לא הרעה אלא אפילו שיפור גדול למדי.
 

Ccyclist

Well-known member
כדי להיות שיפור עליהן להיות במחיר שווה לכל נפש, לתלויי תח"צ.

חוץ מלחפור אתה מנסה גם קצת
לחשוב לפעמים?
אז נכון שמוניות שירות בסופ"שים זו הגדלה של ההוצאה של מי שיש לו כבר חופשי חודשי כלשהו.
אבל מה האלרנטיבה הקיימת? ללכת שעה וחצי ברגל (ממרכז ר"ג או גבעתיים לחוף הים בת"א, או מרמת אביב לכוון פלורנטין [מנסיון של חלק
מהמקומות הללו בהליכה זה שעה וחצי]) או לקחת מונית ספיישל או להיות בעוצר.

לכן, מוניות שירות הן שיפור לעומת המצב הקיים.
זה היה הרעה אם כן היה היום תח"ץ אוטובוסי בסופ"ש בישראל ואז היו מבטלים אותו ומביאים מונית שירות.
לעומת המצב של עוצר ו/או הליכה של שעה וחצי ברגל לכל כוון ו/או מונית ספיישל, מוניות שירות הן לא הרעה אלא אפילו שיפור גדול למדי.
כדי להיות שיפור עליהן להיות במחיר שווה לכל נפש, לתלויי תח"צ.
 

down under

New member
הן במחיר שווה לכל נפש

כדי להיות שיפור עליהן להיות במחיר שווה לכל נפש, לתלויי תח"צ.
הן במחיר שווה לכל נפש
הוצאה של 42 ש"ח של הלוך חזור מפ"ת ללב ת"א (13 מפ"ת למזרח ת"א ומשם החלפה נוספת של 8 ש"ח)
באופן חד פעמי או אפילו 4 פעמים בחודש זה יוצא 160 ומשהו ש"ח, משהו שכל אדם סביר יכול לעמוד בו, כאשר אין אלטרנטיבה אחרת כיום.

קל וחומר לאותם עשרות אלפים פוטנציאלים שיספיק להם מונית אחת לכל כוון ואז ההוצאה לנסיעה מתוכננת בסופ"ש היא 16 ש"ח להלוך חזור או 26 ש"ח,
קרי ל-4 סופי שבוע 104 ש"ח או 56 ש"ח.
 

Ccyclist

Well-known member
אסכים שבאופן חד-פעמי זה בסדר, אבל לגבי "אדם סביר"

הן במחיר שווה לכל נפש
הוצאה של 42 ש"ח של הלוך חזור מפ"ת ללב ת"א (13 מפ"ת למזרח ת"א ומשם החלפה נוספת של 8 ש"ח)
באופן חד פעמי או אפילו 4 פעמים בחודש זה יוצא 160 ומשהו ש"ח, משהו שכל אדם סביר יכול לעמוד בו, כאשר אין אלטרנטיבה אחרת כיום.

קל וחומר לאותם עשרות אלפים פוטנציאלים שיספיק להם מונית אחת לכל כוון ואז ההוצאה לנסיעה מתוכננת בסופ"ש היא 16 ש"ח להלוך חזור או 26 ש"ח,
קרי ל-4 סופי שבוע 104 ש"ח או 56 ש"ח.
אסכים שבאופן חד-פעמי זה בסדר, אבל לגבי "אדם סביר"
צריך לזכור שלפי סקרים כ40% ממשתמשי התח"צ הם משתמשים שבויים, הכוללים בין השאר אוכלוסייות עם הכנסה נמוכה יותר:
&nbsp
נוער, חיילים, סטודנטים, מובטלים, ופנסיונרים.
&nbsp
אוכלוסיות כאלו לא יוכלו לעמוד בהוצאות נוספות בקנה המידה שפירטתי (אצלי הפירוט נועד להדגים את העיקרון, לא כדי לייגע), ולכן המצב המביש של אנשים שנאלצים לקצוב את תנועתם, לבקש טרמפים, לשאלת רכבים וכל שאר הטריקים והשטיקים של המצב הקיים.
&nbsp
המצב הזה שקורה 5 פעמים בחודש ( 365 חלקי 7 = 52.1 ואליהם יש להוסיף 8 ימים במעמד יום טוב, סך הכל 60 ימים בשנה, 5 בחודש) לא יפתר ע"י מוניות שירות למעמד הביניים.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
לשאלת = להשאיל, חצי הטייה של "השאלת" אחרי שינוי במשפט.

אסכים שבאופן חד-פעמי זה בסדר, אבל לגבי "אדם סביר"
צריך לזכור שלפי סקרים כ40% ממשתמשי התח"צ הם משתמשים שבויים, הכוללים בין השאר אוכלוסייות עם הכנסה נמוכה יותר:
&nbsp
נוער, חיילים, סטודנטים, מובטלים, ופנסיונרים.
&nbsp
אוכלוסיות כאלו לא יוכלו לעמוד בהוצאות נוספות בקנה המידה שפירטתי (אצלי הפירוט נועד להדגים את העיקרון, לא כדי לייגע), ולכן המצב המביש של אנשים שנאלצים לקצוב את תנועתם, לבקש טרמפים, לשאלת רכבים וכל שאר הטריקים והשטיקים של המצב הקיים.
&nbsp
המצב הזה שקורה 5 פעמים בחודש ( 365 חלקי 7 = 52.1 ואליהם יש להוסיף 8 ימים במעמד יום טוב, סך הכל 60 ימים בשנה, 5 בחודש) לא יפתר ע"י מוניות שירות למעמד הביניים.
&nbsp
&nbsp
לשאלת = להשאיל, חצי הטייה של "השאלת" אחרי שינוי במשפט.
 

mister K

New member
זו לא התגמשות אלא כניעה

מעניין שדווקא הקומוניסט מוכן להתגמש
ואילו מתנגדיו מחזיקים בעמדה הבולשביקית הידועה שלפיה "כמה שיותר רע, ככה יותר טוב". לדחות פתרונות פשרה כמו מוניות שירות כדי להעצים את המשבר.
זו לא התגמשות אלא כניעה
דב חנין הוא לא רק קומוניסט, הוא גם כנוע.
וכמו שכבר אמרתי, אפילו בתור קומוניסט הוא גרוע אם הוא מסכים להפסקה כפויה בשירות האוטובוסים.
ואני ממש לא דוגל בקומוניזם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה