זה מתחיל ב₪80 לחודש, אבל הסכום הולך וגודל.
זה הרבה יותר ממה שהיה עולה באוטובוס וזה העיקר
זה מתחיל ב₪80 לחודש, אבל הסכום הולך וגודל.
בכל חודש ממוצע יש 5 ימים במעמד שבת או יום-טוב. כלומר - אדם שירצה לנסוע לפי הערכת המינימים נסיעת הלוך-חזור עירונית אחת בתקופה בת 25 השעות שבין כניסת היום בערב למוצאו בלילה שאחר-כך כל פעם שחל יום כזה ישלם ₪80 לחודש בנוסף למה שכבר שילם לכרטיסים תקופתיים.
 
אבל - כפי שהראיתי זו רק ההתחלה.
 
מוניות שירות לא יקבלו "כרטיסי מעבר" וזה מחבל בכל הקונספט שלהן כתחבורה ציבורית "זולה" כי נסיעה עירונית עם החלפות תעלה ₪32, הלוך-ביעד-חזור ₪24, כאשר ההלוך-חזור הוא ₪16. כמו גן - כבר הדגמתי שבשבת יש למעשה יומיים (ערב שישי, בוקר וצהרי שבת), ולכן המינימום הוא למעשה ₪160 בחודש, עם החלפה הוא הופך ל₪320 בחודש.
 
הן מוגבלות לקווים תדירים בלבד ולא לקווי שלד שנועדו לשרתו אזור עירוני מלא (למשל - אם אין קו לדרום-מזרח ת"א לא יעזור להם שיש קו 4 או קו שישים ומשהו לרמת-גן / גבעתיים כי לא תהיה להם גישה למערכת) כך שבניגוד למערכת קווי לילה למשל (מה שמקובל עלי כמערכת בסיסית) הן אינן תשובה לכל תל-אביב ווודאי שאין בהן תשובה לכל גוש דן.
 
בתוך מטרופולין ת"א העלות שלהן עולה כשחוצים גבולות עירוניים, ולכן תושב בפרבר כלשהו יצטרך להקציב לפחות ₪25 לנסיעת הלוך-חזור לתוך תל-אביב, כאשר ברור שמוקדי הבילוי העיקריים במטרופולין הן בליל שישי והן ביום שבת הם בעיר עצמה. עם החלפה (נאמר - מי שרוצה לנמל או למסגר, והקו שלו, מה לעשות - מצריך החלפה לשם) ההלוך-חזור הופך ל₪41. אותו העיקרון תקף לא רק לבליינים אלא גם למבקרים בבתי החולים השונים בת"א או לתל-אביבים המבקרים קרובים בבית חולים בחולון או תל השומר. אם ניקח את ה₪41 האלו (מי שיש לו מה לעשות בערב, ובבוקר-צהריים) ונכפיל אותם ב10 נקבל ₪410 בחודש למי שצריך להתנייע בתוך גוש דן ואת זה אני אומר בלי לדעת בדיוק כמה גובים על מונית שירות בין שתי רשויות והערכה גסה שהסכום הוא ₪12.5 למרות שיתכן שזה יותר מכך.
 
יש נוסעים רבים שמתנייעים במוניות כיום שצריכים לקצב את מספר השבתות שבהם הם נוסעים בגלל העלות. פתרון מוניות השירות הנפרד מתשלום הכרטיס התקופתי, ההנחות לזכאים לכך (ועם כל ההערכה לתחנה או שתיים שנותנות הנחות מסויימות - מוניות השירות אינן מחוייבות בכך) לא פותר את הבעייה של חוסר יכולת להתנייע מסיבות כלכליות. הצורך הזה לקצוב את חופש התנועה, לוותר על ביקור חברתי או משפחתי, בילוי (ואפשר לבלות יפה על כוס קפה...) או ביקור חולים הוא מתועב בעיניי, במיוחד כשהוא בא מצידו של "סוציאליסט".