אני לא מבין מהיכן המידע מגיע המבסס ההצהרות שלך - "זו גם לא תעשייה שיהיו בה השקעות גדולות, כי אין למרווחים האלה שום ערובה והתעשייה הזאת הולכת אל מותה הבלתי נמנע.". או "כי אני לא רואה בניית היצע גדולה שעומדת להגיע לשוק באיזשהי צורה" - מה זה לא רואה? הכל מפורסם....משהו יפה(או לא, תלוי איך מסתכלים על זה) שאני רואה מאז פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה, הוא שגם כשהנפט מתקן בחדות, מרווחי הזיקוק שומרים על עוצמה יחסית. אתמול הנפט כבר הגיע לפחות מ-10% ממחירו טרום הפלישה, ומרווחי הזיקוק עדיין פי כמה ממרווחי הזיקוק טרום הפלישה.
קשה לי לשים את האצבע בדיוק על כל הסיבות, וגם המנכ"ל נשאל על כך בשיחת הועידה היום, אבל בשונה מהנפט, כאן אין קרטל ואף אחד לא יכול להעלות תפוקה ולהזרים עוד היצע לשוק כך פתאום, ומצד שני, כל תקלה, כל טיפולים תקופתיים וכו' מורידים את ההיצע, והביקוש נראה קשיח כרגע.
זו גם לא תעשייה שיהיו בה השקעות גדולות, כי אין למרווחים האלה שום ערובה והתעשייה הזאת הולכת אל מותה הבלתי נמנע.
בגלל הסיבות האלה אני כן אופטימי שהפעם המחזוריות יכולה להישבר קצת או לפחות להתנהג קצת שונה מבדרך כלל, כי אני לא רואה בניית היצע גדולה שעומדת להגיע לשוק באיזשהי צורה, והביקוש צפוי להיות חזק לפחות בעשור הקרוב וגם מעבר לכך.
תמחור בז"ן לעומת זאת משקף קטסטרופה בטווח זמן הבינוני או חזרה סופר מהירה לממוצע בטווח זמן המיידי.
יש עניין ואין המלצה
וזה עובדתית פשוט לא נכון. תקרא כאן: https://www.offshore-technology.com/comment/asia-refinery-capacity-additions/
Globally, 416 upcoming crude oil refinery projects are expected to start operations from 2021 to 2025
תעשיית הזיקוק לא הולכת לשום מקום אלא את ימציאו תחליף לפלסטיק, לדלק סילוני / אוניות / משאיות / גנרטורים או איך לחשמל את הרכבים במדינות בלי תשתית חשמל המסוגלת לתמוך בגידול הייצור הנדרש (רוב המכוניות בעולם....) .