דיון/הסבר - למה שוק ה-DVD בארץ קורס?

AsafA55

New member
דיון/הסבר - למה שוק ה-DVD בארץ קורס?

בעקבות המון דיונים קטנים,המון פניות אישיות שקיבלתי והמון באסה על המצב הקיים בשוק,אנסה (שוב) להסביר,בפירוט רב ככל שאוכל על המצב מנקודת מבטו של סגן מנהל חנות ותיק בחנות שמוכרת ומשכירה דיסקים,ומנקודת מבטו של אספן.
אשמח אם אנשים שמעורבים בתחום מבפנים בדרך זו או אחרת (Zender וצביקה מ"קינו") יכתבו את דעתם,יחזקו או יסתרו את מה שכתבתי.

קודם כל ולפני הכל,מלבד היותי עובד בתחום מכירת הסרטים (והמוזיקה) כ-7 שנים,אני חובב קולנוע מושבע ואספן סרטים גדול.
ההקדמה הזאת נועדה קודם כל כדי שיהיה ברור,שאני איתכם. עצוב לי לפחות כמוכם על כך שהתעשייה בזו בדעיכה,עצוב לי שמספר הסרטים החדשים שיוצאים ב-DVD קטן משמעותית משנים עברו,עצוב לי שסרטים גדולים מפספסים את ה-DVD בארץ ונשארים יתומים ממפיץ ועצוב לי שגם חלק נכבד מה-DVD שעוד כן יוצא,מגיע באיכות צפייה ושמע בסיסית בלבד.
כל אלו נכונים גם לבלו ריי כמובן.

בכל אופן,תמיד טענתי שעניין הדעיכה של התחום הוא עניין של ביצה ותרנגולת,ז"א שלא ממש ברור מה הגיע קודם,הירידה המאסיבית במכר שגרמה לספקים להוריד פרופיל,או הזלזול של הספקים/מפיצים השונים שגם לירידה במכר ולנטישה של צרכנים רבים.
הדיון הזה הוא מעניין בפני עצמו,אך מיותר בשלב זה,כי המצב הקיים הוא לא ניתן לשינוי,ואת הגלגל כידוע אי אפשר להחזיר אחורה.

לא מעט פעמים נתתי כאן דוגמאות על רמת מכר כה ירודה בצורה שפשוט לא משתלם לספקים להמשיך ולהשקיע בתחום.
בין השאר היה חלק הסיום של טרילוגיית באטמן שחשבתי שיחטף מהמדפים בכל פורמט וגירסא אפשרית אבל פשוט הצליח להדהים אותי לרעה במכר הדל שלו עד כדי כך שיתכן שזה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי,זה הרגע שבו הבנתי שאני כנראה חי בעולם של פנטזיה בו יש עוד אנשים שמוכנים לשלם על איכות מקורית.
כנראה שהמעורבות הפיזית (פורומים,אספנות וכו') והרגשית (אהבה לסרטים) שלי לתחום גרמו לי להתעוור לחלוטין.

דוגמא נוספת היא הסדרה "חטופים" עליה דיברו כאן קודם שטענתי שעשיתי מבחינת החנות הכל על מנת שהמוצר ימכר/ישכיר,אבל נאדה.
אני לא יודע אם הסיבה היא בגלל שזו "בסה"כ" סדרה ישראלית או פשוט בגלל שאין שוק למוצרים האלה,אבל המספרים מדברים בעד עצמם.

נטען בפוסט ההוא על חוסר פרסום וידיעה של הצרכנים על יציאת המארז,אבל גם כאן אני טוען שגם עם פרסום בעיתונים ואפילו בטלוויזיה,המכר היה גדל בצורה כל כך מינורית שאפילו לא היה מכסה על עלות הפרסום.


אני מבקש שלפני שאתם מגיבים,תעצרו לשנייה,תנסו להיזכר למי מבין המכרים שלכם מחוץ לפורום יש יותר מ-10 סרטים DVD מקוריים,תחשבו מי מהם היה מוכן לשלם סכום של 40-50 ש"ח על סרט שאהב,או 100 ש"ח בשביל לצפות בו באיכות HD.
תיכנסו רגע לראש של הספק ותנסו לחשוב האם שווה לו להשקיע בכח אדם,עבודה פיזית,הפצה,שיווק ויבוא של פריט X בשביל מכר של יעבור את השלוש ספרות.

אני יודע,זה מבאס,מעצבן ולי אישית גם נורא נורא כואב,אבל המציאות מכה על פנינו ובצדק.
הצרכן הישראלי וההתקדמות הטכנולוגית ביחד הביאו את מצב שוק הסרטים לגסיסה איטית ובלתי הפיכה.
 

haifaboy

New member
אסף .. אתה צודק בהרבה ממה שאמרת

אבל אתה לא יכול לבטל את החלק באשמה ששייך למפיצים . כשהתחיל שוק הבלו ריי בארץ ולאורך הרבה מאוד זמן , כותר בלו ריי עלה 180 ש"ח ( המקרה הטוב ) ושלא לדבר על עלות המכשיר . בו נוסיף לזה גם את העובדה שבניגוד לחול הרבה מאוד כותרים שכן הגיעו אזלו מהמלאי ולא חזרו לשם ויש לא מעט אנשים שהיו רוצים לשים עליהם את היד. תוסיף לזה את דלות המבחר בבלו ריי ואת הביזיון שקורים לו פורום פילם ואני חושב שתבין שהאשמה בקריסה היא לא רק של הלקוח . כשאני נכנס לחנות שמוכרת סרטי בלו ריי והמוכר עצמו מתלונן שהמחירים של הכותרים יקרים מידי אז זה אומר הכל .

בקשר לחטופים אגב , כאחד שמכיר כל פרסומת והוצאה שיוצאת כבר שנים לא ראיתי בשום מקום הודעה מוקדמת על כך , לא בעיתונים ולא בטלוויזיה , נדה . אני אישית אגב לא חובב של הסדרה הזאת אבל אני יכול להצביע על הרבה סדרות מיין סטריים אחרות מהשנים האחרונות שיש להם סיכוי הרבה יותר טוב להימכר שלא ראו וכנראה גם לא יראו אור על פלסטיק .

כשאתה מתעלל באופן קובע ( שנים , עוד מימי הDVD ואני ב"שוק" כבר מעל 15 שנים ) קהל היעד שלך ( גם אם הוא לא גדול ) ובמקום לאמץ אותו אלייך אתה גומל לו בהפקעת מחירים , מגוון דל מאוד וגם מה שיש כמעט ללא תוספות בהוצאות די עלובות ( אני זוכר את הימים של ה 3:4 ) במארזי פלסטיק שלא אחת נשברים ולא אחת מגיעים עם כותרים משוחררים ושרוטים , אל תצפה שהמעט שכן קונים יחזרו אלייך .... בקיצור אסף. הסיפור הוא דו כיווני והמפיצים הם לא המסכנים בסיפור הזה.

ראה אגב מה קרה לכותרי דיסני ב DVD בימי המבצע של צומת ספרים . כל המלאי נחטף, כלומר , אפשר גם אחרת .
 

לפלר150

New member
ברור שיש הרבה במה שאתה אומר

אבל חברות ההפצה (על כל המגרעות שלהן) הן לא הסיבה.
רובם המוחלט של הצרכנים כיום לא מוכנים לשלם כסף על הפלסטיקים.
זה תופס מקום (הרבה יותר פשוט כונן אחסון, אחסון על ענן או בכלל סטרימינג).
זה עולה כסף (ויש אלטרנטיבה חינמית).

חבל...
 

timboy123

New member
שני הסנט שלי...

קודם כל הרשו לי להציג את עצמי בפניכם-אסף, בן כמעט 15, חובב קולנוע ואספן סרטים לייט (תבינו בהמשך), לקוח די קבוע בחנות של אסף. קורא כאן הרבה וכתבתי אולי איזה שתי הודעות קצרצרות.

בגדול אני מסכים עם דבריו של אסף, אבל כאחד שמנסיבות תקציביות או יותר נכון בגלל חיסכון של ההורים מחזיק בידיו רק סרטי DVD (סביבות ה-80 סרטים) אני כן מוצא גם טעם בדבריו של haifaboy.

המפיצים די מזלזלים בנו. אני לא יודע עד כמה המצב דומה, אם בכלל, בתחום הבלו-ריי, מכיוון שכאמור אין בידי מכשיר ואף לא עותק אחד של סרט בפורמט הזה. אין תחושה מצד המפיצים שהם אוהבים את הלקוחות שלהם ומשקיעים בשבילם. אני דווקא כן מאמין שאם הם ישקיעו קצת יותר, הן במהדורות והן בקידום שלהן, יכול מאוד להיות שההכנסות יעלו.

מארזים של שוברי קופות שונים אפשר לדעתי די בקלות לגרום להכנסות יפות-כל מה שצריך הוא קצת יותר להשקיע כאמור, ולהוסיף דברים שמתאימים ל'קלל הציבור', לא רק דברים שיעניינו אך ורק אספנים/אוהדים אדוקים של אותו הסרט (ראו דוגמת ספרונים שונים וגלויות).

האמירה הזאת שלי עולה מתוך מה שקורה/קרה עם שתי מהדורות הדיוידי של שני הסרטים החדשים של שני הבמאים האהובים עלי (לפי הסדר)-נולאן וטרנטינו.

מהדורת הדיוידי הכפולה של 'עלייתו של האביר האפל' הייתה מאכזבת מאוד, במיוחד ביחס ל'גודל האירוע'-היא הייתה על גבי פלסטיק רגיל, אפילו ללא אריזת קרטון חיצוני (כמו שהיה ב'האביר האפל') והמאכזב מעל לכל-הם לא טרחו לתרגם את כל התוספות. אפילו לא את אלו שהוצמדו לדיסק הסרט, שהוא עצמו כן היה מתורגם. 'ישראבלוף'.

במקרה של דג'אנגו, שתחושת הבטן שלי מרמזת שאסף העלה את הדיון הזה בעקבות הדיון המתמשך שלי איתו לאחרונה בנוגע למהדורות שבהן אוכל לרכוש את הסרט בדיוידי מתורגם ועם תוספות. יחד 'הגענו' למסקנה שאאלץ להסתפק במהדורת דיסק בודד, ככל הנראה ללא תוספות, של n.m.c אם אני לא טועה.

גם לסרט הזה אני מאמין שיש קהל גדול מאוד שעם מעט יותר השקעה-יוכל להגדיל בכמה רמות את ההכנסות.

וכאמור-יש את העניין עם סרטים שחסרים במלאי כבר המוני זמן, או סרטים בסדר גדול של 'ממזרים חסרי כבוד' לדוגמא שלא יוצאים בארץ מנסיבות כאלו ואחרות, למרות שלי מרגיש כי לא נעשתה השקעה גדולה מספיק על מנת להביאם ארצה.

כמו בכל מקום, הצרכן אוהב להרגיש חשוב ושמשקיעים בו. לצערי אין הדבר ככה בתחום הDVD.

כאמור-הידע שלי בנושא קטן בהרבה משלכם, אשמח אם תתקנו אותי.
 

Soak

New member
יש חוק מאוד פשוט בעסקים

איפה שיש כסף - תהיה גם השקעה.
אני לא יודע את זה ברמת העובדות אבל אני יכול לשער שבתחילת שנות ה-2000 כשה-DVD היה בשיאו, לחברות שתחום עיסוקן היה אך ורק DVD, היו כל האינטרסים שבעולם להשקיע בתחום הזה. אחרי הכל, איזו חברה לא רוצה להרוויח כסף? ושוב, אני לא מדבר על חברה כמו פורום פילם שיש להם תיאטראות ועסקים אחרים מעבר לים שמספקים להם את המזומנים, אלא על חברות כמו גלובוס יונייטד (כיום NMC) או וורנר הום וידאו ישראל - חברות ש-100% מהעסקים שלהן הגיע ממכירת פלסטיק. למה שלחברות אלו יהיה אינטרס להפסיד כסף (=להוציא מוצר נחות)?
גם כאן אפשר רק לנחש, ולי יש רק שתי השערות - או שהם לא יכלו (בגלל ענייני זכויות ועניינים טכניים כמו ייצור מאסטרים בארץ), או שהם לא רצו (בגלל שכשחישבו את המספרים, ורק להם היתה התמונה המלאה לעשות זאת, הם קבעו שזה לא משתלם להם).

בכל מקרה זה לא משנה. איפה שיש כסף, יהיו גם אנשים שיודעים למנף אותו ולעשות רווחים. לא יכול להיות שהחוק הבסיסי הזה בכלכלה פשט "פסח" על תחום הפלסטיקים בארץ ובעצם יש פה קהל לקוחות רעב שדוכא במשך שנים ובשלב מסוים פשוט ויתר ופנה להורדות. זה לא הגיוני. היתה פה חברה פעם שהתמקדה בהוצאות איכות בלבד. קראו לה "וורנר הום וידאו ישראל". היא הביאה לכאן את כל עולם סדרות הטלוויזיה בפלסטיק, וההוצאות שלה היו מושקעות מאוד - עד רמת הפלסטיקים של האריזות. מישהו זוכר כמה זמן היא החזיקה מעמד עד ששקעה בחובות אדירים ונעלמה? זה לקח פחות משנתיים.

כמו בכל התחומים, האמת נמצאת איפושהו באמצע. יש הוצאות מושקעות יותר, ויש פחות. יש לקוחות שקונים יותר ויש פחות. זו ערבוביה של הכל עם הכל, אבל אני יכול להבטיח לכם שאם בתחום הזה היה כסף - היינו רואים גם היום חנויות שמחזיקות מעמד והוצאות טובות יותר. לא סתם גם הפורום שלנו "שינה כיוון" ופנה לאיזור של המהדורות המיוחדות, המוגבלות ולאספנים. שם, כנראה, יש כסף.

וקוריוז קטן:
בימים האחרונים רצה בפייסבוק איזו התרפקות נוסטלגית של צרכנים על שוקולד "רוזמרי" או "טורינו" שכבר לא מיוצר כיום. הוא לא מיוצר - כי לחברה היה לא רווחי לייצר אותו. אנשים שוכחים את זה. לאנשים נראה שאם הם מתגעגעים למוצר וככה גם עוד 3-4 אנשים בסביבתם - אז כולם מתגעגעים למוצר. לפני חצי שנה "עלית" הרימו את הכפפה והחזירו למדפים את "נשיקולדה", עוד שוקולד נוסטלגי שהתרפקו עליו ונפתחו עצומות וקבוצות פייסבוק להחזרתו. אז הוא חזר. וזה החזיק בדיוק חודשיים עד ששוב הוא נעלם. למה? כי אנשים לא קנו. כי איפה שיש כסף - יש גם עסקים, ואיפה שלא - אין. זה עד כדי כך פשוט.
 

לפלר150

New member
גם אתה צודק...


 

BlueStreak

New member
ספציפית לגבי נשיקולדה

הבעיה הייתה שהם הוציאו כל מיני טעמים חדשים מוזרים במקום לשחרר את הקלאסיקות.
אם היו משחררים את טעם השוקולד הקלאסי הייתי שוקל היום יותר.
 

nassaf

New member
שני הסנט שלי בסיפור הזה - וקודם כל אני רוצה

להתחיל בתודה. תודה לך שישבת וכתבת את הפוסט הזה זה לא טריויאלי בימינו אנו וזה רק מוכיח ש"כולנו" באותו צד.

אני רוצה להתחיל בהצעה קונסטרוקטיבית - יש סה"כ בארץ שלושה מפיצים גדולים. למה לא לערוך סוג של שולחן עגול איפשהוא של לאן הולך שוק הפלסטיק בארץ והקולנוע אליו יבואו אנשים מכל גווני הקשת - הצרכנים, הספקים, המפיצים. לא בהכל "אשם" הצרכן, לא בהכל אשמה הטכנולוגיה ולפחות במקרים מסוימים - דובר במפיצים שחלקם לא שיווקו נכון את המוצרים שלהם. מדיניות המחירים של מפיצים מסוימים היתה מנותקת מכל פרופורציה ולו בשל טיעון שבלשון המעטה הוא מוזר - במקום לטפל נקודתית - הענישו את כל הצרכנים וסרטים תומחרו במחירים שערורייתיים, החברות לא היו בחלקן כאמור נגישות לצרכן וכשהמחסנים התמלאו - רוקנו את כולם במבצעים של 3 ב-100. לשם הדוגמא - לא מזמן במבצע של צומת הציעו סדרות שלמות של דיסני ב-25 ש"ח - 5-6 דיסקים בכל מארז. אם לצרכן זה נמכר 25 ש"ח לפני מע"מ זה מספיק לי להבין שהדיסקים נמכרו בנזיד עדשים. עכשיו לא אמרתי שאיך שסדרה יוצאת תתמחרו במחיר נמוך - אלא - תתחילו למשל ב-250 ש"ח - ולאט לאט תרדו תעשו מחירים - אבל המחיר נשאר תקוע וגבוה. בסוף מכרו אותו במחיר נמוך - זה הגיוני?

אני מתעלם מהוצאות שיצאו עם מסך מלא וחתוכי מסך - הוצאות שגם בשנים 2007-2008 יצאו בשני ערוצי אודיו במקום הסטנדרט 5.1. הפצות של סרטים ללא תוספות בכלל ועוד.

אם נתייחס רגע לעניין חטופים ואני מתחבר למה שדני כתב כאן, עזוב עיתונות וטלויזיה אלו סכומים גבוהים. פרסום בתפוז אפשר? פתיחת דף בפייסבוק לעורר מודעות אפשר? היו סטנדים? היו פוסטרים? משהו? הקרנה של הפרקים בלופ בפלזמות שבסניפים אפשר? קשת גם מעורבת בהפקה הזו ויש לה גם אינטרס שזה יימכר - האם אין אפשרות לתאם איתם תנאים מסחריים לשת"פ פרסומי? רוב מה שציינתי כאן הן לא הצעות בעלמא - ורובן לפחות עולות גרושים.

אני אישית מכיר לפחות עוד 10 אנשים שהיו מוכנים לשלם על סרטים לשאלתך.

אבל לא בכך אני חושב שיגיע הפתרון - יש דרכים נוספות - ובהן הארכת החלון של סרט עד שיגיע ל-VOD למשל, הפחתת המחיר של חלק מההוצאות, אכיפה נגד אתרי שמפירי זכויות יוצרים (ובבקשה לא להעלות טיעונים מתחום החוק) ואפשר לחשוב על עוד כמה אפשרויות.

אבל זה נכון שברגע שאתה בעל חנות כלבו, לשם המשל, ומחלקת הנעלים שלך לא מצליחה, אם היא לא חשובה לך מספיק, אתה לא תשקיע בה ולא תמיד תתאמץ להעלות בה את המכירות, אתה תשקיע בתכשיטים למשל. התחושה שאני קיבלתי בתור לקוח ותיק - זה שכשפרת הזהב איבדה את כל החלב שחלבו ממנה - אז עברו לחיה אחרת.

אני מבין שאתה מסתכל על הנישה שלך אבל אתה חלק מתמונה רחבה יותר וגם הכוחות שלך מוגבלים.

יש כאלו שרואים בעבודה שלהם מקום פרנסה ויש כאלו שבנוסף למקום פרנסה רואים בעבודה תחביב שהם אוהבים לעסוק בו. מי כמונו בפורום מכירים כמה כאלו ורואים את זה - אני כצרכן מרגיש את זה.

לעומתם - ושוב רק כדוגמא - הנוקמים של דיסני - אחד הסרטים היותר מצליחים של דיסני בשנים האחרונות - מעבר לעובדה שהוא לא יצא בבלו ריי (כבר עייפתי להטיף על זה) - עוד דיסק תוספות יכלו להשקיע? שרוול? משהו שיראה שהמהדורה הזו שווה את ה-100 ש"ח שביקשו ממני כאספן להשקיע בה?

ויש עוד הרבה - פשוט עייפתי מלהקליד וכמו שאולי אתה יודע (או לא) אני אחד מהותיקים (מאמצע שנות השמונים אני אספן - זה מספיק?) - כולל מעידן הוידאו אז יש לי טיפונת פרספקטיבה על הנושא.
 

AsafA55

New member
אתה מדבר כאילו מדובר בהחלטה של רגע

זה לא שכל הספקים קמו בוקר אחד והחליטו יחד לדפוק אותנו.
ה"גזירות" האלה קרו בשנים רבות של הפסדים או לכל הפחות חוסר רווח מהתחום.

אתה ממשיך ונותן את דוגמת ה-4 במאה של צומת ספרים.
כמה הרוויחו שני הצדדים מהעסקה לדעתך (צומת ספרים ופורום פילם)?
ההימור שלי שאם צומת עוד הרוויחו לקוחות שנכנסו ואולי יצאו עם עוד פריט או שניים,פורום פילם מכרה את הפריטים להערכתי כמעט במחירי עלות.
רוצה לומר - מבצעים כאלה הם חריגים ואם זה מה שצריך בשביל לגרום לצרכן להוציא כסף מהכיס על DVD אז אפשר לסגור את הבאסטה.

שנית,ופה נקודת המחלוקת העיקרית שלנו לדעתי,אתה ממשיך להתעקש ולטעון שבמחירים סבירים יותר המכר היה גבוה משמעותית.
אז אני חוזר ואומר שוב - לא!
מסכים איתך שחלק מהתמחורים ההתחלתיים היו וחלקם עדיין שערורייתיים,ועדיין,אם אתה חושב שמישהו היה משלם על עונה של 24 או האנטומיה של גריי 150 ש"ח (שהם כ-35$,לגיטימי,לא?) במקום 200-250 ש"ח היום,אתה טועה.
ז"א,המכר היה גדל בקצת,אבל לא ברמה שמצדיקה להמשיך להשקיע בתרגום,הפצה ושיווק של הפריט.
מזכיר שוב,אני רואה את זה בעיניים שלי,גם שרובו המוחלט של קטלוג ה-DVD נמכר ב-3 ב-99,עדיין המכר יחסית נמוך,וגם שם אנשים יחכו למבצעים/קופונים כדי לקנות בסכום שנמוך אפילו מזה.
זה מה ש-DVD שווה היום לרוב הצרכן הישראלי,20-30 ש"ח במקרה הטוב.

עוד נקודה חשובה היא חנויות ההשכרה שנסגרו,קח בחשבון שבעבר סרט כמו הנוקמים היה רק מתחיל עם כמו תלת ספרתית של עותקים רק בשביל חנויות ההשכרה,היום אין יותר מדי כאלה.

אני לא אתעקש איתך על העניין עם חטופים,נכון,היה אפשר לפרסם אפילו באופן מינימלי,אבל שוב,במקרה הטוב היו נמכרות עוד 100 יחידות,אולי 200,אתה מבין כמה מינורי זה? אלו סכומים שבשבילם לחברות האלה אין טעם לבוא בבוקר לעבודה...

על דיסק תוספות,שרוולים וכו' אני בכלל לא מדבר.
כי גם מהמעט שקונים,לכמה אתה חושב שאיכפת מזה?

חשוב שנבין שהקהילה הקטנה שלנו,החבר'ה הפעילים והסמויים בפורום שלנו שאני מעריך שלכל היותר מדובר ב-100 איש,תוסיף להם עוד 100 חבר'ה שלא פעילים כאן,הם אלו האחרונים שאיכפת להם.
האחרונים שיקטרו ויצאו למאבק.

שאנשים באים אלי לחנות ומתפלאים שאין סרט X ואני מסביר להם שהוא לא מופץ או מודפס יותר,הם מתפלאים,אני מתאפק לא להגיד להם - "חבר'ה,זה בגללכם! חוכמה מאוד גדולה להיכנס פעם ב-5 שנים בשביל לקנות סרט שאתם צריכים,עכשיו אין...".

בכל אופן ואני מקווה שלסיום,באמת חשוב לי למרות הכל שננסה להבין שזה המצב,והוא ככה בצדק,אין טעם להמשיך ולהיאבק אלא רק להמשיך לקנות ולקוות שהמצב לא ידרדר יותר.
אני אומר את הכל מניסיון רב מכל הצדדים של המטבע.
 

nassaf

New member
כמה הערות מינוריות בשביל לא לפתח את ה"ויכוח"

ראשית ברור לי שלא מדובר בהחלטה של רגע, ולרגע לא טענתי שמישהו קם בבוקר והחליט לא לעשות איקס או וואי. אני מקווה ומאמין שלא כך מתקבלות החלטות.

לעניין חטופים למשל, שים לב שהדיון שלנו הוא אחר. אני לא מדבר על האם מוצדק או לא היה להוציא את הסדרה (אישית מסחרית אני חושב שזה בזבוז כסף למרות שהיא נמכרה לחו"ל ואולי הודפסה עם הפנים להפצה חו"לית) אבל אני חושב שהפוטנציאל שלה הוא נמוך. מה שאני מנסה לטעון הוא זה - כבר החליטו לייצר, החליטו להדפיס, עשו עטיפות, השקיעו במהדורה שנראית איכותית אבל את החלק הכי חשוב לא עשו - שיווק שיווק ועוד פעם שיווק. ייתכן שאם הסדרה היתה יוצאת ב-2003 העותקים היו נמכרים מעצמם כי היתה יותר תנועה והיו יותר סניפים. היום זה עולם אחר וזה אומר שאם כבר יש מוצר צריך להתאמץ למכור אותו - זה שנה א' כלכלה לא? לו הייתי מרגיש שמנסים למכור לי את המוצר והיית אומר לי "שמע, המוצר לא מוכר" הייתי אומר לך - אתה צודק, אין שוק, המוצר לא פופולארי ועוד מיני נימוקים.

ההאשמה של אנשים שכולם אשמים חוץ מהם במצב הוא חד וחלק בעייתי בלשון המעטה. להגיד שאנשים שבאים לספריה שלך אשמים - והנה "כביכול" עושים להם דווקא?? נראה לך? לא כולם מורידים, יש כאלה והם קיימים אבל יש גם כאלו שיש להם כבלים בבית או לווין (זה אותו דבר בהתייחסות שלי) ופשוט או שרואים את הסרטים שלהם מערוצי הסרטים שבהם החלון התקצר או שקונים סרט ב-VOD. אז מה - הם גם לא בסדר? הם משלמים על תוכן - פשוט לא דרך ספריות. ושוב, הצעתי שבהסכמים עם האולפנים יציינו חלון רחב יותר בין ה-קולנוע, DVD וה-VOD. שוב דוגמא ממש מהזמן האחרון - ראלף ההורס - הגיע ל-VOD לפני כמה ימים, כאשר ל-DVD הוא יצא כמה ימים אחרי או ממש באותו היום. מה ההיגיון בזה? זה ליצור תחרות לעצמך. תסביר לי איזה הורה לילד (שהוא הקונה הפוטנציאלי לא אני לצורך הדיון) יקנה DVD ב-99 ש"ח כשהוא יכול להזמין את הסרט בעברית ב-20 ש"ח באותו הזמן. והכל חוקי. אז מה גם אלו שמזמינים אשמים?

ושוב, אין טעם בויכוח - זה לא כוחות - בסוף היום - אני הצרכן, אני זה שמבזבז את הכסף שאני מרוויח ביושר ואני אבחר איפה לבזבז אותו ואנשים כמוני הם אלו שמהכסף שהם משלמים על המוצרים "משלמים" בסוף היום את המשכורות של האנשים בתחום - סליחה אם זה נשמע מתנשא - לפחות משלמים חלקית.

לא "עושים לי טובה" שמפיצים סרטים. חברה שלא רוצה, שתפסיק להפיץ סרטים, אבל חלקן ממשיכות ופשוט מפיצות ישירות ל-VOD אז אל תגידו שלא קונים או מורידים, אלא תגידו שלא מפיצים יותר בפלסטיק כי ההשערה היא (וזו רק השערה) שהחברות ההפצה מרצונן או לא, סייעו ל-VOD והלכה למעשה ויתרו על פלסטיק. אבל זה לא *רק* כי "עם ישראל גונב" כמו שטוענים כולם.

ולגבי הנוקמים, לא ברורה לי הגישה. מה הייתרון שלי והתמריץ שלי כצרכן לקנות סרט בפלסטיק אם אני לא מקבל משהו אקסטרא לעומת מה שאני אקבל כשאזמין ב-VOD או כשאראה אותו בטלויזיה. למה כלכלית, אני אשלם לדעתך 99 ש"ח, כשהסרט כבר שודר פעמיים בטלויזיה ואין שום ייתרון לפלסטיק מול ה-VOD או הטלויזיה? לו הייתי מקבל תוכן נוסף אולי הייתי שוקל לקנות את הסרט וכאמור אני אספן קומיקס זה שנים.

זה מקביל בעיני לגישה הכלכלית, כשיש מיתון אתה משקיע בכדי לייצר מקומות עבודה, לא מקצץ.

מקווה שאני הבהרתי חלק מהנקודות.
 

לפלר150

New member
ככול שידוע לי

גם המצב של ה- VOD מבחינת סרטים וסדרות בתשלום עצוב מאוד (אני לא מדבר על דמי החברות ב- VOD, אלא על תשלום בגין תוכן, סדרה או סרט).
הצרכן לא מעוניין לשלם 20 ש"ח ב- VOD וגם לא 10-15 ש"ח בספריית ה- DVD.
הצרכן רוצה לראות את התוכן (סרט או סדרה) הרבה לפני שהיא מגיעה לטלוויזיה או ל- DVD ובעלות של 0 ש"ח.
אין לצרכן בעיה של נגישות וזמינות, אז למה לחכות ולשלם ?

אפשר להוציא מהעניין הזה סרטי ילדים בדיבוב (בפרט להיטים).
לסרטים כאלה יש עדיין שוק סביר (גם בטלוויזיה ואפילו להשכרה ומכירה גם ב- DVD, אבל במחירי מבצע ולא במחיר של 100 ש"ח לצרכן, כמו המחירים של פורום פילם).
 

Soak

New member
הטענות לגבי VOD אינן רלוונטיות

גם חברות הכבלים והלוויין רוצות להרוויח כסף. למה שהן יסכימו להאריך את זמן הגעת הסרטים ל-VOD שלהן? כדי לעזור מטוב ליבן לחברות הפלסטיק? למה שהמדינה תעשה את זה? למי כאן יש בכלל אינטרס שתוכן על פלסטיק ישגשג ויצליח?
 

nassaf

New member
SOAK הכוונה להסכם עם האולפנים ולא עם חברות

הכבלים - זה מורכב יותר מכמה אפשר לפרט כאן בפורום. ברור שחברות הכבלים ירצו למקסם את הרווחים שלהם.

לגבי אכיפה לא התכוונתי בתחום הפלסטיק.
 

Soak

New member
אבל את ההסכם עם האולפנים

עושות חברות הכבלים/לוויין... ולאלו אין אינטרס שתחום הפלסטיק ירוויח על חשבונן. וגם האולפנים רואים יותר כסף מתחום ה-VOD מאשר הפלסטיק, אז לאף אחד אין אינטרס להגדי את חלון הזמן לטובת הוצאות הפלסטיק.
 

לפלר150

New member
אני אשמח לדעת איך הגעת למסקנה

ש"האולפנים רואים יותר כסף מתחום ה- VOD מאשר הפלסטיק" ?
 

Soak

New member
ניחוש מושכל

את תחום הפלסטיק בארץ אני מכיר טוב, ואת כמות ומבחר הסרטים ב-VOD ניתן לראות בכניסה לשירות. בנוסף, YES ו-HOT פרסמו בעבר את כמות הרכישות ויש להם הכנסה יפה מאוד מרכישת סרטים לצפיה מיידית. בנוסף ברגע שלא צריך לייצר מאסטר ולהדפיס עותקי פלסטיק - ניתן להניח שההוצאות יהיו פחותות יותר.
בהתבסס על נתונים אלה - לקחתי ניחוש מושכל.

אגב, המשפט הזה מתייחס אך ורק למצב בארץ (למרות שלא אתפלא אם הוא תופס גם בחו"ל).
 

לפלר151

New member
אני מאוד אשמח לקבל הפניה לאותם נתונים

שיס והוט פרסמו בעבר...
אנשים לא מוכנים לשלם על תוכן, גם לא ב- VOD.
ואני לא מדבר על אנשים שמנויים ל- VOD במנוי חודשי (20 ש"ח שמאפשר לך לראות את התוכן החינמי שהם מציעים).
אני מדבר על רכישת סרטים וסדרות לצפיה מיידית.

אם הבנתי נכון (יתקן אותי משהו במידה ואני טועה) הכבלים והלווין לא משלמות על רוב התוכן שלהן (למעט מן הסתם על התוכן שהן מייצרות בעצמן לעצמן), השיטה שם שונה.
הזכיינים של התוכן רוכשים את התוכן ומתחלקים עם הכבלים והלווין בהכנסות מהתוכן (בדר"כ 40% לזכיין התוכן ו- 60% לכבלים או ללווין).
לכן נוצר מצב שכביכול יש הרבה מבחר אבל ממש לא הרבה רכישות.
הישראלים לא "פראיירים" ורובם המכריע עבר לראינטרנט.
מיותר לשלם כשיש לך הרבה יותר מבחר ובחינם.


גם אני מדבר על המצב בארץ, לא יודע איך זה עובד בחו"ל.


ותגיד כבר לבוסים האפסים שלך שיפסיקו לחסום לי ניקים (הם לעולם לא יצליחו להשתיק אותי, חבל על המאמצים שלהם...).
 

Soak

New member
הנה, למשל כאן

http://www.themarker.com/markets/1.597622

כאמור אין לי נתונים אמיתיים, אלא ניחוש מושכל. זה הרבה יותר זמין ונוח מהפלסטיק, וההוצאות פחותות. אפשר להניח שבין שניהם ה-VOD ינצח.

ו... תשאיר בבקשה את הפורום הזה מחוץ למלחמות שלך עם הנהלת הפורומים של תפוז.
 

לפלר151

New member
אתה צוחק עלי ?

"לא ידוע איזה שיעור מהזמנות התוכניות הן בתשלום, ומהי עלות הזמנה ממוצעת"...
ההכנסות מ- VOD מגיעות ממנויים.
אחוז הרכישות לתוכן פרימיום אפסי.

האינטרנט ניצח את הפלסטיק, את ה- VOD וגם את הטלוויזיה.
בקרוב לא יהיה יותר תוכן פרימיום - רק ראליטי, ספורט וקצת בידור או דברים בסגנון (ראה פרק 2 של העונה הראשונה של הסדרה מראה שחורה - אני בדיוק בדרך לשם).



מצטער על ההערה, אבל באמת שנמאס לי להחליף ניקים כל 5 דקות...
 
למעלה