דיון/הסבר - למה שוק ה-DVD בארץ קורס?

Mits Petel

New member
לרוב האנשים היום יש טלוויזות HD

אז למה שמישהו ישקיע אפילו שקל אחד ב-dvd מקורי כאשר האיכות שלו הרבה יותר נמוכה מקובץ mkv שנעשה מבלו-ריי?

שוק הבלוריי הישראלי קטנטן והמחירים גבוהים מדי, ולהזמין מחו"ל זה לא פיתרון שמתאים לכולם (רוב הישראלים רוצים תרגום בעברית).
אנשים התרגלו להוריד תוכן ב-HD (וכמעט לכל הדברים הפופולריים אפשר גם למצוא תרגום פחות או יותר סביר באינטרנט). קשה לי
להאמין שיהיה אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. בכל מקרה, גם אנשים שמוכנים לשלם עבור תוכן הרבה פעמים פשוט לא יכולים לממש את
הפוטנציאל שלהם כצרכנים מפני שיש כ"כ מעט כותרים או שפשוט מפני שאין אף חנות סרטים בעיר שהם גרים או עובדים בה...
 

לפלר150

New member
אני חושב

שגם במידה והיו הרבה יותר כותרים (בתרגום בעברית) והמחירים היו יותר אטרטיביים (נניח חצי מחיר ממה שעולה היום הן DVD והן בלו ריי), המספרים בקושי היו משתנים.
בישראל 2013 (וגם בשנתיים שלפני אבל זה רק הולך ומתעצם ככול שהזמן עובר) לרכוש תוכן בכסף זה אומר לקבל אותו באיחור (כולל בהרבה מקרים אפילו בבתי הקולנוע וכמובן גם בטלוויזיה) ולצאת פראייר...


גם שיש הפרש של שבוע בין הטלוויזיה \ הקולנוע בארה"ב אנשים עדיין מורידים (או עושים סטרימינג) בכמויות מטורפות (כי זה בחינם ומחר כולם ידברו על זה).
 

nassaf

New member
האם אתה לא מכוון בעיקר לסדרות טלוויזיה?

התחושה שלי ובעניין הזה זו תחושה בלבד, שלמעט בלוקבסטרים בקולנוע שיוצאים ברחבי העולם ובישראל (ובמועדים מיוחדים בישראל עוד קודם) - אין ריצה כל כך אחרי סרטים בהפרשי זמן בין מה שיוצא בחו"ל למה שיוצא בישראל - לא?
 

לפלר150

New member
הרבה מאוד סרטים יוצאים בארץ

גם בבתי הקולנוע באיחור גדול (כמה חודשים טובים) אחרי ארה"ב או אירופה.
סתם כמה דוגמאות לסרטים שעולים לי בראש (סרטים מהחודשים האחרונים): Sweeney, לינקולן, הצ'קוק ועוד.
הסרטים הללו קיימים ברשת באיכות טובה מאוד עוד לפני שהם מגיעים לארץ לבתי הקולנוע (וברשת "קצת" יותר זול מבתי הקולנוע...).

זה לא עניין של "ריצה אחרי סרטים", זה יותר עניין של זמינות (פותחים את אתר ההורדות \ הסטרימינג ובודקים מה חדש \ עלה השבוע...).
 

Mits Petel

New member
המספרים היו משתנים.

אני מבקר קבוע בדיסק סנטר, ואני אשכרה רואה שהמלאי שם של כותרי הבלוריי שמתומחרים בזול נמכר הרבה יותר מהר מאלה שמתומחרים ביוקר...

אבל אני באמת לא יודע אם קצב המכירות הגדול יותר היה מצדיק את הורדת המחירים מצד המפיצות. אני מניח שהן עושות את השיקולים
הכלכליים שלהן. אני רק שמח שבתור צרכן מתוחכם אני לא שבוי שלהן, ושיש לי אלטרנטיבות.
 

לפלר150

New member
המחירים של מבצע הבלו ריי

2 ב- 100 ש"ח היו מחירי הפסד (או מחירי עלות) כיוון שהחברה נתקעה עם סחורה ונלחצה.
שם לב שהמבצע המדובר חל ביולי 2011 ורוב "הכותרים הטובים" נעלמו מהמדפים כבר אחרי יומיים שלושה ומעולם לא הגיע מלאי נוסף של אותם הכותרים.
המבחר של כותרי ה- 2 במאה כמעט ולא השתנה מיולי 2011 ...

סתם לצורך הדוגמה, נסה למצוא בארץ למכירה עותקי בלו ריי של סרטי אקס מן בבלו ריי (פעם הופצו פה כל חמשת הסרטים) או עותקים של מטריקס הראשון (מה יעזור שהשני והשלישי זמינים אבל הראש לא) - אני בספק אם תמצא.

גם כותרים איכותיים מאוד שנמכרו יפה (אפילו במחירים גבוהים מ- 50 ש"ח) לא זמינים בחברות ההפצה בארץ כבר דיי הרבה זמן (סתם לדוגמה: מועדון קרב, אני והחברה ועוד רבים וטובים).
 

עטלפוני

New member
אין סיבה אחת, זה שילוב של כמה

א. מחיר גבוה של כותר.

אם כאמריקאי אני יכול לרכוש סרט חדש *לא במבצע* בבלו-רי מלא תוספות בסכום שווה ערך לכ - 68 ₪.... נו, אין טעם אפילו להמשיך את המשפט. סיבות יש מכאן ועד אוסטרליה, וזה לא מעניין אף אחד - התוצאה היא מחיר גבוה מאוד סרט בלו-רי, ושעות עבודה רבות יותר כדי לרכוש אותו.

ב. תרבות פיראטיות

נכון - פיראטיות יש בכל מקום, אבל בישראל זה מורגש לי הרבה יותר מאירופה או ארה"ב. אפילו פה אנשים מרמזים על פיראטיות של תוכנות ניגון, אז מה נגיד לאלה שצורבים סרטים ? מכל החברים שלי אולי 1 קונה סרטים - כל השאר מורידים. בכל מקום שאני הולך ושומעים שאני קונה סרטים צוחקים עלי וקוראים לי טמבל או "המשוגע" - אין פה כבוד לקניין רוחני - תוכנה, שיר או סרט. וגם בתחומים אחרים - יש יותר פרסומים בזאפ לאקס בוקס פרוץ מלאקס בוקס מקורי...

ג. תרבות רכישת סרטים.
ת'כלס, להוציא הופעות, סרטי ילדים או פה ושם סדרות - לא כזה נהוג בישראל לקנות סרטים. זה לא משהו שהוא חלק מהנוהג התרבותי. יותר רוכשים פה ספרים או דיסקים לחגים או מתנות.

שילוב של כל אלה - חוסר רצון לרכוש, מחירים גבוהים והעדפה לפיראטיות - גורמים לשוק להיראות ככה. אנשים שרוצים/יכולים - פשוט עוברים לשוק האמריקאי. אלה שלא, מתבאסים מלראות שוק גוסס.
 

liorb22

New member
דעתי בנושא

ברשותכם, אחלק את תשובתי ואתייחס לעיניין על פי נושאים:

הקדמה קצרה:
חשוב לי להדגיש שאין לי שום דבר נגד נגדך או נגד נציגי התעשיה כאן, זנדר במיוחד. ההפך הוא הנכון. אני מלא הערכה ותודה לבודדים שנותרו בתעשיה אשר עושים כמיטב יכולתם, במסגרת האפשרויות הדלות שברשותם, על מנת לקיים את התעשיה הקטנה שעוד נותרה.

מחיר:
רבות דובר על הגורם אולי הכי חשוב הן מצד הלקוח וכלה בצד המפיצים המתייחס כמובן לעלויות ההפצה והשיווק. חלק נכבד מדי מהטענות של המפיצים נשען על ה"בורות" של הצרכנים מכך שהמחיר המומלץ לצרכן מושפע כמעט כולו מעלויות הפצה ושיווק שונים המוסתרים מן הציבור מן הסתם ואינם ידועים לו. הבנתי מזנדר כי סוגיה זו מאוד סבוכה ואופן החישוב וקביעת המחיר הסופי ידועים לקומץ אנשים. בתור צרכן הייתי מאוד שמח לדעת קצת יותר על הנושא. אין כמובן טעם להעלות נשכחות על מחירי העבר, אבל אולי עדיין יש מקום לשיפור המצב והוזלת המוצר הסופי כך שיקרוץ לעוד ועוד אנשים. לא נראה לי הגיוני, עם כל הכבוד, שכותר DVD חדש, בעל תקליטור בודד, עדיין יתומחר ב2012-2013 ב89 שקלים. מה שכן, נחמד לראות שהוצאה כמו זו של חטופים נמכרת במחיר מצויין כ"כ. לי מפריעה מאוד חוסר השיוויוניות הזאת...

היצע וביקוש:
נושא שמאוד מפריע לי. לא ברור לי מדוע למרות שיש מפיץ, יש הוצאה קיימת וגם דרישה לאותו מוצר, לא מחדשים מלאי. דיברו כאן מלא פעמים על הוצאות שנחטפו מהמדפים, נוצר מחסור, אך המפיצים לא טרחו לחדש מלאים מסיבות שונות ומשונות. או שמדובר במפיץ אידיוט (סליחה מראש על הביטוי) או שהמפיץ החליט להרים ידיים מראש ולא ממש להתאמץ למכור יותר (כי המצב אבוד והתעשיה במילא "על הקרשים). כששאלתי את זנדר למשל מדוע לא מביאים עוד מארזים של שרה"ט המורחב בבלורי ומסתפקים רק בהוצאות בודדות רגילות, נאמר לי שהקונפיגורציה הישראלית די ייחודית וניתן היה לבצע הזמנה של כמות מסויימת רק בהזמנה הראשונית שהם ביצעו. עם כל הכבוד, זה לא הסבר כזה משכנע. לא מדובר במארז OOP בעולם כך שאני משוכנע שפניה רצינית מצד המפיץ לאולפן היתה מאפשרת הזמנת כמות נוספת מאותם מארזים. שוב, כל זה נאמר רק מנקודת מבטי כצרכן. אני נוטה להאמין שאני לא מודע לכל הסיפור ולבירוקרטיה אפשרית כלשהי עם האולפן בחו"ל.

השקעה במוצר:
אומנם זה מתקשר יותר לעיניין של העלויות, אבל בוא נניח שיש כבר צרכן שמוכן לשלם כל מחיר נקוב. למה בשם האל אנחנו צריכים להסתפק בהוצאות פשוטות וכה מבישות בחלק גדול מהמקרים? חבר קנה בזמנו את "טרון המורשת" בDVD ושילם מחיר נקוב של 99 ש"ח. למה הDVD הגיע רק עם קיפ קייס זול וארטוורק שנדמה כאילו נער הדפיס במדפסת הביתית? קשה היה לפחות לארגן איזה שרוול נחמד, איזו חוברת בפנים, או כל דבר אחר שיצדיק את המחיר? זה אומנם מקרה מאוד ספציפי, אך נפוץ מאוד. היעדר ההשקעה הזאת מאותת גם ללקוח, שאמור לשלם על כך, שאין כל השקעה מינימלית במוצר אותו הוא מעוניין לרכוש. למה למשל שלא נקבל על מארז עונה שעולה 200 ש"ח מארז קשיח (ולא קרטון דקיק ועלוב) או אפילו שיבוא בתצורה שלפחות מראה על השקעה, כמו מארזי דיג'יפק. למה אנו צריכים להספק בקיפ קייסים מסכנים הכלואים בקרטון דקיק שנהרס כה בקלות?

שירות לקוחות: אולי אחד הדברים הכי בסיסיים שיש. צרכן שרוצה לשאול שאלה פשוט נתקל בחומה בצורה. רוצה לדעת אם יוצא משהו ומתי? כמה עולה מוצר מסויים? האם יופץ בDVD ובבלורי? לך תחפש... או תקווה שיש לך מכר שיודע על דבר קיומו של פורום סרטי DVD בתפוז, אחרת אין לך מזל.

גמישות וחשיבה לעתיד:
מרבית המפיצים חטאו בחט היוהרה ואוכלים למעשה את הדייסה שהם עצמם בישלו. במקום לחפש עוד אפיקים בהם ניתן לחדש ולעורר עיניין, כל המפיצים במרוצת השנים ננעלו בקיבעון חולני על שיטת מכירה אחת שלא תאמה לדינאמיות הנדרשת מחברה הרוצה לשרוד ולשגשג במאה ה21. למה לא להקים מערך של VOD ייעודי (לא מספיק בעיני להסתמך על המערך של YES וHOT). איפה שרותי סטרימינג? אלוהים, אולי אני רץ קדימה מדי בשבילהם אז נוריד הילוך - מדוע אין אתרים נורמלים למפיצים, שלא לדבר על אפשרות להזמין היישר דרך אתר אינטרנט מאובטח ונוח. הבודדים שעוד עושים זאת, צריכים ללמוד הרבה על שיווק ותדמית. לDVDישיר למשל יש אתר מיושן וממש לא מזמין.

פרדוקס הביצה והתרנגולת:
כל אחד יאשים את הצד השני - המפיצים מטילים את האשמה על הפיראטיות והצרכן או של"מוריד הסדרתי" יהיה קל להאשים את המפיץ בתמחור שערורייתי. אני למשל מאמין שעיקר האשמה מוטלת על חוסר אקטיביות מצד המפיצים. לא בפן החקיקתי ולא בפן השיווקי. לי לא זכור על קיומו של קמפיין המעודד קניה או כזה שלכל הפחות מדגיש את היתרונות שבכך (עידוד התעשיה והיצירה, הייחודיות שבמוצר ובערך המוסף שבו ועוד). כולם מאשימים את כולם אך איש לא עושה דבר כדי לשנות זאת. זיר"ה מיום הקמתה לא פנתה אל התקשורת והסבירה מדוע היא מורידה אתרים פיראטיים. במקום להנגיש את עצמה היא מוצגת שלא בצדק כאיש הרע בסיפור וחבל.

שורה תחתונה:
ישנם הרבה סיבות מדוע התעשיה קרסה בארץ, ורובם ככולם (לדעתי לפחות) באשמת באי הכוח של התעשיה המקומית. היעדר שיווק עצמי נכון, השקעה בחידושים טכנולוגיים, תמחור השווה לכל נפש והיתממות, הביאו למצב העגום הנתון. אפילו הנסיון ההירואי של וורנר הום וידיאו ישראל ז"ל נעשה מתוך חוסר ידיעת תנאי השוק הישראלי. לבוא הנה ולהפגיז בהוצאות רבות ומגוונות - ובכמויות חסרות תקדים, מתוך תקווה שאם לא המחיר אז השפע יביא קונים מראה על פזיזות וחוסר כל הגיון עסקי. ישנם כאמור קדושים מעונים כמו זנדר ואסף שבאמת נותנים 200% אבל הם בודדים וזה לא מה שיציל את המצב.

אני בטוח שלמרות כל החפירה הזאת עדיין לא התייחסתי לכל הסיבות והגורמים, אך נראה לי שכן התמקדתי לפחות בסיבות הבולטות שבהן. סחה למי שקרא את הכל
 

timboy123

New member
קראתי הכל-מסכים איתך בכל מילה ומילה!

סוף סוף דיון שאני באמת מוצא את עצמי בו בפורום הזה
 

nassaf

New member
לשם התמונה רק אעיר שסרטי אורלנדו

אכן מפעילים למיטב הבנתי שירות VOD - אפשר לחפש ברשת ולהגיע.
 

liorb22

New member
ידוע לי

יש להם אפליקציה לSMART TV. נכנסתי לזה וההיצע הזמין סביר. היא סנונית ראשונה. תאר לעצמך למשל אם NMC והתו היו יוצאות בשירות דומה? סוף הדרך.
 

Soak

New member
אני לא מסכים איתך על חלק מהדברים

חלק כבר נדונו בפורום לעייפה לכן אציין את אלו שבהן יש לי משהו לחדש או להוסיף שטרם נאמר:

1. אתה "מדבב" את המפיצים. כתבת למשל ש"המפיצים מטילים את האשמה על הפיראטיות והצרכן", או שהם "חטאו בחטא היוהרה ואוכלים למעשה את הדייסה שהם עצמם בישלו". מתי שמעת לאחרונה את "המפיצים"? על בסיס מה זה נכתב? מי אמר בכלל שהם "אוכלים דייסה"? אני בכלל לא בטוח שלמישהו שם עדיין אכפת. בסופו של דבר רוב האנשים האיכותיים שהיו בתעשייה הזו (כמו בן מ-NMC למשל) מצאו עבודות אחרות ועזבו את התחום. כמעט אין כבר מי שמושקע בתחום, וגם אם כן - אף אחד מעולם לא השמיע את הטענות הללו. פשוט השיחות שאנחנו מנהלים כאן, מנתחים ו"מנחשים" בשמם הביאו את הנושאים האלו לסדר היום. אף אחד כאן לא באמת יודע מה קורה אצל המפיצים ומה הם חושבים.

2. טיעונים כמו "מדובר במפיץ אידיוט" או - "כל המפיצים במרוצת השנים ננעלו בקיבעון חולני על שיטת מכירה אחת" הם טיעונים רגשיים. בעסקים, לעומת זאת, אין רגש. כל חברה עושה מה שהיא יכולה כדי למקסם את הרווחים שלה. מהצד זה אולי יכול להראות לצרכן שהמפיץ הוא אידיוט. בפועל מאחורי כל החלטה יש שיקולים עסקיים של רווח והפסד. כן, גם בפורום פילם מישהו קיבל החלטה לתמחר סרטים חדשים כפי שתומחרו לאורך השנים. אם זה נכון או לא? אנחנו יכולים רק לנחש, ולהתמרמר מצידנו כצרכנים. בינתיים פורום פילם עדיין כאן ולא נראה לי שהם מתלוננים או שזה מפריע להם במיוחד. אידיוטים? מי קבע? אולי "אימפריה של קולנוע" היו אידיוטים ולכן הם כבר לא עימנו?

3. השקעה במוצר - זה מאוד נחמד לנו ולשאר האספנים. זה הרבה פחות רלוונטי לחברות ההפצה שרוצות להרוויח כסף. הכסף נמצא במסות של הצרכנים, לא אצל חברי הפורום הזה. המסות זה ההורים שלי, זה המוכר מהמכולת, זה השכנים שלי בבניין, זה הבחור שיושב לידי בעבודה. כל האנשים האלה מתעניינים בסרטים. לאף אחד מהם לא אכפת אם הפלסטיק שהדיסק מגיע בו איכותי, אם יש שרוול מקרטון או לא וגם לא אם יש תוספות בדיסק. אני בספק אם אפילו יבחינו במשהו מזה... הם רוצים כולה לראות את הסרט. בזמינות מיידית, ועם תרגום. לא רק זה, בשנות הזהב של ה-DVD כשלמסות היתה טלוויזה מרובעת בבית, ה-DVD ספג פגיעה בגלל המסך הרחב שהסרטים הגיעו בו ועל זה שהתמונה לא מילאה את כל המסך. כי זה מה שמעניין את ההמונים.

לא צריך להרחיק לכת כדי לראות דוגמא לכך - בתחום המוסיקה למשל. דיסקים של אמנים בינלאומיים יוצאים בארץ בדיוק כפי שהם יוצאים בחו"ל. לא כמו, לא ליד - אלא אותו מוצר בדיוק, עם כל ההשקעה. האם תחום המוסיקה בארץ משגשג? האם דיסקים נמכרים היום כבעבר? האם חנויות המוסיקה עדיין קיימות?
אין קשר להשקעה במוצר. זה עוד דוגמא למקרה שהפורום הזה מעוות את התמונה האמיתית. לאנשים לא ממש אכפת. יש להם אפשרות להוריד את הסרט בחינם, עם תרגום. אין לזה אלטרנטיבה ושום השקעה לא יכולה לעזור.

4. הטענה לגבי חוסר אקטיביות של המפיצים - כפי שכתבתי בהודעה הקודמת שלי, גם אם זה נכון זה לא יכול להכחיד תחום צרכנות. זה לא עובד ככה שהצרכנים "ייראו כי רע" ופשוט יאבדו עניין במשהו לנצח. אם היה כסף בתחום הפלסטיק - היית רואה אותו יוצא במקומות אחרים. היית רואה הרבה יותר אנשים בפורום. היית רואה הרבה יותר אנשים קונים ברשת. הרבה יותר אנשים יוצאים במחאה. ואני מדבר על הרבה הרבה הרבה יותר אנשים. זה לא קיים בשום תחום בעולם שהמוכר עושה פעולה - והצרכנים מאבדים עניין בתחום כולו - לתמיד. זה גם לא הגיוני.

בנושא התמונה המלאה (הנוגע לתמחורים, מפרטים טכניים של הוצאות וענייני מלאי) אני לא רואה טעם לפרט עוד. אין לנו אותה, להם יש ועל סמך זה הם מקבלים החלטות. כל השאר לא רלוונטי.

על השורה התחתונה שלך אני לא יכול שלא לתמוה. אתה טוען שהתעשיה בארץ קרסה אך ורק ("רובם ככולם") בגלל חברות ההפצה המקומיות, ללא שום התייחסות או מתן דעת לכך שזה תחום שבו קיימת אלטרנטיבה חינמית חופשית נוחה וזמינה לכל בית כדי לקבל את אותו המוצר בדיוק, ובמקרים רבים אף מוצר באיכות טובה יותר. איזו חברה יכולה להמשיך להתקיים בשוק שבו לצרכנים יש גישה חינמית כזו למוצרים שלה?
 

Soundeath

New member
תחום המוסיקה בארץ פורח, ל-י-ד-י-ע-ת-ך (!)

הדיסקים שיוצאים בחו"ל יוצאים "כמו או ליד" שיוצאים בארץ ופחות מזה, יש מארזים מיוחדים או תקליטים שנקראים הוצאה מיוחדת שנחטפים בכל העולם ותתפלא, גם בארץ. כן כן, גם בארץ יש ייבוא של כל מיני חנויות קטנות חוץ מהאוזן השלישית (כמו מטאלשופ ו UFO) ויש קונים ודורשים לייבוא רחב היקף בג'אנרים. והמחירים שלהם מקבילים או טיפה יקרים יותר באחוזים בודדים מחו"ל ואנשים עדיין רוכשים.

פרט לזה, מסכים עם מרבית דבריך וחברי הפורום בדיון.
 

Soak

New member
אממ...

מבחן פשוט - ספור את כמות חנויות המוסיקה שאתה מכיר בסביבתך הקרובה. אח"כ תשווה את זה למספר חנויות הספרים, למשל (עוד מוצר צריכה פופולרי, ופופולרי פחות ממוסיקה אגב).

כמעט כל חנויות המוסיקה בארץ נסגרו. להגיד שהשוק הזה פורח... נו, מילא.
 

Soundeath

New member
נכון, אבל ספור את החנויות הקטנות -חור בשחור

מטאלשופ, UFO באזור המרכז ואני בטוח שיש חנויות דומות בשאר חלקי הארץ בין אם זה יד 2 לבין רגילות.
איך אתה מסביר שהם כל הזמן נשארו נאמנים ללקוחות וותיקים\חדשים ותמיד הקשיבו להם והמשיכו לשמח אותם בייבוא ובשירותיות גבוהה והן קיימות עד היום לעומת החברות הענקיות שנסגרו?
 

BlueStreak

New member
עוד כמה נקודות

ישראלים לא אוהבים "לצאת פראיירים" וחייבים להשוויץ לחברים איך הם דפקו את המערכת ולא שהיא דפקה אותם.
מבחינתם חברות, ספקים או בעצם כל מי שהוא לא עובד שכיר הוא חלק מהמערכת.
גם כך רובם משלמים בסביבות 300 ש"ח בחודש לאחד משני הספקים כי "אין ברירה אחרת", אז שחס וחלילה ישלמו עוד 20 שקל על סרט ב VOD? עדיף להוריד ולדפוק את המערכת. אם אין אכיפה כנראה שזה די בסדר.

נקודה נוספת שאמר לי פעם מישהו בעבודה - יש כל הזמן עוד ועוד חומרים חדשים ומעניינים.
למה לי לקנות משהו? אני מוריד, רואה, מוחק, שוכח ועובר לסרט או סדרה הבאים. להוציא כסף על תכנים? הצחקת אותי.
כנראה שהרוב חושבים אותו דבר, מה שמוביל אותנו כמובן לאפקט העדר.
הרי לכולם יש יס או הוט ומה שלא נמצא שם מורידים אז למה שאני לא אעשה אותו דבר ("אני" כאן זה הצרכן הישראלי הטיפוסי, למען הסר ספק).
 

liorb22

New member
בגלל זה היה צריך להקים כאן מערך דמוי נטפליקס

בוא ניהיה כנים עם עצמנו. השוק הזה מעולם לא ידע פריחה. מקסימום היו תקופות טובות (בייחוד בהתחלה, עם המגה סניפים שהיו). מאותו רגע של "היי" רגעי, הדרך למטה היתה בטוחה.

כדי שעסק יצליח חובה עליו להמשיך להשקיע ולחדש ולא לקפוא על שמריו ולהתבסס על ההשקעה הראשונית שבוצעה. זהו כלל ברזל בעסקים. מי שלא מתקדם נותר מהר מאוד מאחור. אין אפס.

היו צריכים כבר על ההתחלה לעשות כמה צעדים שהיו מבטיחים הצלחה, או לכל הפחות יציבות: חקיקה, שיווק, תמחור וחדשנות. זה להיות או לחדול.

שוב, אני סולד מהרעיון שהצרכן אשם. בהיעדר אלטרנטיבות חוקיות, הצרכן ילך היכן שהכי קל לו - וזה הורדות לא חוקיות. למה? בעיקר כי זה ידידותי למשתמש, זמין מאוד ו... אין מה לעשות, לא עולה כסף.

בחו"ל המצב בגדול לא שונה בהרבה - גם שם יש פיראטיות, אבל האולפנים עדיין מנסים, ממשיכים להשקיע ולא מוותרים בשום תחום - לא בשיווק, לא בהשקעה במוצר ובאריזתו ולא באכיפה... ממש לא. כאן המפיצים מקבלים בכל התחומים האלה ציון נכשל.
 

BlueStreak

New member
הפיראטיות התחילה לפני עידן נטפליקס

ברגע שצץ קובץ ה mp3 הראשון אנשים קפצו על המציאה ה"חינמית" כמוצאי שלל רב.
נכון מחירי הדיסקים היו גבוהים. ופה מונחת האשמה של הספקים.
אבל מחירים גבוהים לא נותנים לצרכנים לגיטמציה לגנוב.
לא היית גונב רכב בגלל שהמחיר שלו נראה לך גבוה מדי, נכון?

ופה מוטלת האשמה על הצרכנים.
 

liorb22

New member
אני האחרון שיצדיק פיראטיות

רק באתי להדגיש שהפיראטיות היא תירוץ ולא האשם העיקרי.
בכל מדינה יש פיראטיות, ולמרות זאת האולפנים ממשיכים להשקיע, תובעים כשצריך וכמובן מרוויחים.

מצטער, אני יודע שאני בדיעת מיעוט, אבל אני מסרב לקבל שישראל היא חריג בנוף הגלובלי. אם זה עובד בחו"ל, זה יכול לעבוד גם פה.

בחו"ל למשל לא היית רואה חברת תקשורת כמו בזק המעודדת הורדה פיראטית כחלק ממסע פירסום לאינטרנט המהיר. ברעה החולה הזאת יש לטפל, אין ספק. אבל שוב, אין להאשים את הצרכן נטול האלטרנטיבות החוקיות במצב הקיים.
 

BlueStreak

New member
מסכים לגבי חלק מהנקודות

ישראל בהחלט לא חריגה ואפילו לא מהמדינות המובילות בפיראטיות אבל לדעתי הצרכנים רחוקים מלהיות חפים מאשמה והם בהחלט לא נטולים אלטרנטיביות חוקיות.

אולי האלטרנטיבות לא מושלמות, אבל הנה, אתה ואני מסתדרים איתן מצויין בלי לגנוב.
 
למעלה