דיון - למה זאנפאקוטו
אנימה60

Goggle Girl

New member
דיון - למה זאנפאקוטו../images/Emo58.gifאנימה60

מה היא בעצם זאנפאקוטו? – הגדרה זאנפאקוטו – שוחטת נשמות. כך נקראות בשם כללי כל החרבות המייחדות שיניגאמים. הזאפאקוטו הינה חרב אשר ייחודית לכל שיניגאמי ומסמלת הן תנאי קבלה לתפקיד והן הוכחה על היות הנשמה שיניגאמי. לכל זאנפאקוטו יש שם, יכולת וצורת נשמה ייחודית משלה. לזאנפאקוטו שלוש צורות – הראשונה בה היא חרב רגילה ופשוטה. גודל החרב מעיד על חוזק הרייאטסו של השיניגאמי, או לחילופין השליטה שלו על הרייאטסו – הרייאטסו של איצ'יגו לדוגמא הייתה עצומה במצב זה, אך למעשה הייתה באיכות ירודה עקב חוסר השליטה שלו על הרייאטסו שלו. המצב השני נקרא שיקאי – שיחרור ראשוני. זוהי הצורה שבה היכולת של הזאנפאקוטו מתחילה לבוא לידי ביטוי והיא מתגלה על ידי הכרת שם הזאנפאקוטו, משמע, על מנת להגיע למצב הזה השיניגאמי צריך לפגוש בצורת הנשמה של הזאנפאקוטו שלו בעולמו הפנימי. ישנם יוצאים מהכלל כמו איצ'יגו אשר מסיבות שונות, ביניהן חוסר שליטה על הרייאטסו שלו, הזאנפאקוטו שלו תמיד במצב זה. הצורה השלישית והאחרונה הינה הבאנקאי - שיחרור מוחלט - אשר מעבר לידיעת שם הזאנפאקוטו כוללת הבאת נשמת הזאנפאקוטו למישור הפיזי של השיניגאמי ואז הבאתה לידי כניעה מוחלטת לשיניגאמי. לרוב צורה הבאנקאי היינה עצומה, ביטוי ישיר למידת הכוח שלה. ושוב, ישנם יוצאים מהכלל, ושוב, כמו איצ'יגו, אשר צורת הבאנקאי שלו קטנה יותר מצורות באנקאי אחרות אך מפצה על כך במתן כוח וייתרונות במישורים אחרים. בסיס התיאוריה – משמעות הזאנפאקוטו עבור השיניגאמי עכשיו שראינו מהי זאנפאקוטו בכלל, נשאלת השאלה – למה שיניגאמי צריך זאנפאקוטו? מועלה הטענה ההגיונית ביותר שכיוון שהשיניגאמים נמצאים בקרב תמידי עם ההולואים, הם צריכים נשק, אך בהתחשב בכך שכל השיניגאמים בעלי רייאטסו כלשהו, לומדים קידו ושאר אומנויות לחימה באקדמיה (ושוב, איצ'יגו = יוצא מהכלל) זה לא הגיוני כיוון שהם חמושים מעצם היותם שיניגאמים. אם ככה, למה בעצם צריך זאנפאקוטואים? בכדי לענות על שאלה זו, נצטרך קודם לבחון מה הוא בעצם שיניגאמי. שיניגאמי היינה נשמה בעלת רייאטסו וזאנפאקוטו שמטרתה להילחם בהולואים ולשלוח נשמות חזרה לסול סוסאייטי, בגדול. על מנת שהשיניגאמי יוכל לעשות זאת בצורה סבירה, חייב להיות חלק בנשמתו אשר מוקדש ללחימה. אלימות, רצון להילחם, היכולת לפגוע ולהיפגע, צמאון דם מסויים אפילו – כבר פגשנו נשמות אשר מכילות בתוכן קריטריונים אלא ודומים אחרים – יש להן חור בחזה וקוראים להן הולואים. על מנת ששיניגאמים לא יהפכו לעצם הדבר אשר נועדו להילחם בו, נדרשת שליטה מסויימת בחלק בנשמתם אשר חופף עם ההולואים. הזאנפאקוטו – כלי נשק שעוצב מכל בחינה שהיא לפי נשמתו של השיניגאמי עצמו – הוא אמצעי השליטה הזה. הזאנפאקוטו כפוף לשיניגאמי בכמה וכמה דרכים, והראשונה והברורה ביותר שבהן היא – השם. בין אם במודע ובין אם לא, כיוון שהזאנפאקוטו היינה חלק מנשמת השיניגאמי, השם נקבע על ידי השיניגאמי. כאשר אדם נותן לדבר שם, הוא מייחד אותו מדברים אחרים כמותו, תובע עליו בעלות, ויוצר קשר בינו לבין הדבר. כאן גם מתחילה ההפרדה הפסיכולוגית בין החלק בנשמה החופף להולואו ובין בסיס נשמת השיניגאמי, הפרדה חיונית על מנת שתתאפשר השליטה בחלק הזה ומניעת עירבוב ובעצם הפיכת השיניגאמי להולואו. הכפיפה השנייה של הזאנפאקוטו לשיניגאמי היא ההופעה הפיזית. שוב, בין אם מבחירה ובין אם לא, במודע או בתת מודע, השיניגאמי גם מכתיב כיצד הזאנפאקוטו תיראה, הן על כל צורותיה כחרב והן מבחינת צורת הנשמה של הזאנפאקוטו. לכן נשמות זאנפאקוטו שונות יכולות להיות שונות כמו זאנגטסו וזאבימארו – גבר בשנות ה40 לחייו הלובש שחורים עם זיפים מעין ראסטות ומשקפי שמש, לעומת בבון מגודל עם פרווה לבנה ונחש בתור זנב. השיניגאמי בעצם מכתיב כיצב הזאנפאקוטו תיראה ותתנהג בכל צורה אפשרית שלה. כך גם ניתן להסביר את ההבדל בין זאנגטסו לבין זאנפאקוטואים אחרים – רוקיה הייתה קנה המידה היחיד של איצ'יגו להשוואה כאשר מדובר היה בכל דבר שקשור לשיניגאמים לפני הפיכתו לשיניגאמי בעצמו והתהוות הזאנפאקוטו שלו. לכן כאשר שיניגאמים אחרים מורגלים נפשית שצורת הזאנפאקוטו הראשונה היא חרב פשוטה ורגילה עם הבדלים חזותיים זניחים, לאיצ'יגו לא היה את המחסום המנטאלי הזה ולכן הרייאטסו שלו יכל פשוט לפמפם את הזאנפאקוטו שלו למימדים שאליה הגיעה. מעולם הוא לא ראה באנקאי קודם או שמע על כך אפילו, ולכן לא היה לכוד בדעה הקדומה שבאנקאי חייב להיות משהו עצום וגראנדיאוזי, לדוגמא הבאנקאי של רנג'י או של קומאמורה או טוסן. השיניגאמי, על מנת שיוכל להמשיך להתקיים בתור שיניגאמי, חייב לשלוש בכל אספקט של הצד בנשמתו שהזאנפאקוטו מייצגת.
 

Goggle Girl

New member
המשך ../images/Emo58.gif אנימה 60

הרחבת התיאוריה – ביסוסים, נימוקים ודוגמאות. 1. שיניגאמים זוטרים ישנם שיניגאמים אשר מעצם היותם חסרי זאנפאקוטו. שיניגאמים אלה נחשבים חלשים ומקבלים זאנפאקוטואים חסרות שם ועקב כך חסרות כוחות. זהו ניסיון לכפות על נשמות חסרות כוח ויכולת לחימה את החלק בנשמה שיאפשר זאת להן, וכיוון שאין שליטה על צורת הזאנפאקוטו, ואין שם המשמש להפרדה המנטאלית, מקווים לעירבוב מסויים בין שני החלקים בכדי "לעזור" לשיניגאמים לרכוש יכולות לחימה. 2. חברי פלוגה 4 א. רוב השיניגאמים שנפגשנו בהם לרוב השיניגאמים בפלוגה הזו לא ניראה שיש זאנפאקוטואים. זאת כיוון שתפקידם הוא לא להילחם אם כי לרפא. אין להם צורך בחלק הזה בנשמתם בצורה קבוע. ב. דוגמא מייצגת – האנאטארו דוגמא ייחודית ובולטת עקב ההכרות האישית יחסית שיש לנו עימו. בצורה ברורה אין הוא שיניגאמי קרבי. איננו ניראה נושא עימו זאנפאקוטו אפילו פעם אחת, אך למעשה מסתבר שהוא הקצין הבכיר ה7 בדרכתו בפלוגה! אין לו צורך בחלק הזה בנשמתו. אפילו אם יש לו זאנפאקוטו, הוא איננו נושא אותה עימו אף במצב חירום בו הוצאה פקודה המחייבת בדבר – סול סוסאייטי לא יכולה להרשות לעצמה שהמרפאים יסתובבו עם כלי הנשק שלהם במצב חירום. גאנג'ו אף העיר לו על כך כאשר רצה לעקב את ביאקויה בכדי לאפשר לגאנג'ו לברוח עם רוקיה – האנאטארו בוודאי חסר כל יכולת קרבית, וההערה באה לציין שיותר מאשר היותו לא חמוש, הוא חסר יכולות לחימה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. ג. הקצונה הבכירה – אונוהאנה רטסו ו שתי השיניגאמיות היחידות מפלוגה 4 שניראו עם הזאנפאקוטואים שלהן. הן גם שתי השיניגאמיות היחידות בפלוגה שהפגינו שיש להן יכולת קרבית בכלל – היסאנה בניסיון הנואש אם כי כושל שלה מול איצ'יגו בפרק 54, וחוסר הפחד של אונוהאנה כאשר התעמתה עם אייזן לפני שברח והיא פנתה לרפא את היטסוגאיה והינאמורי. זאת כיוון שהיא בטוחה מספיק בשליטה שלה על החלק בנשמתה המיוצג על ידי הזאנפאקוטו בכדי לשלוט בו בצורה מושלמת לריפוי ולא ללחימה – רמת השליטה המוחלטת הנדרשת מכל שיניגאמי המגיע לדרגה בצינורות הרישמיים המקובלים, בניגוד ל... 3. זאראקי קנפאצ'י, קפטן פלוגה 11 אחד השיניגאמים היחידים הידועים לנו שאינו יודע בפועל את שמה של הזאנפאקוטו שלו (היחיד האחר בינתיים הינו איצ'יגו בתחילת הסדרה). השיניגאמי שנחשב לאלים וצמא הדם ביותר, מפקד על הפלוגה המפוקפקת ביותר בסול סוסאייטי. לא קיימת הפרדה בין הצד ההולואי בנשמתו לשאר הנשמה, ולכן הוא נתפס כמעורער בנפשו, מחפש כל הזמן את ההרג הבא ובצורה מסויימת את הדרך הבאה לההרג בה – כאשר ימצא את היריב החזק מספיק, לא בטוח שיהיה רחמן כל כך, ואז קנפאצ'י ימצא את מותו. עוד סממן הולואי – הרצון לסיים את הכאב.
 

Goggle Girl

New member
עוד המשך ../images/Emo210.gif ../images/Emo58.gif אנימה 60

קורוסאקי איצ'יגו – דוגמא קיצונית מושלמת או יוצא דופן מטורף? עם כמה שאיצ'יגו הוא יוצא מהכלל עם הסיפור הייחודי שלו עם הצד ההולואי בנשמתו, אני מעדיפה לראות בו דוגמא מוקצנת ולכן כל כך קלה להסברה של הנושא. הקרב הראשון נגד רנג'י – "אני לא יודע מה זה, אבל זה מרגיש טוב!" – פרץ הטירוף הראשון כאשר רנג'י וביאקויה באו להחזיר את רוקיה לסול סוסאייטי ואיצ'יגו בא לנסות להציל אותה, נוכחנו לגלות שתי עובדות עליו ועל זאנפאקוטואים בכלל בצורה קצת יותר מרשימה מהמלמולים של רוקיה בפרק הראשון – החרב שלו אכן עצומה בצורה יוצאת דופן, והוא היה clueless לגבי העובדה הזאת. עובדה שנייה – החרב שלו לא שווה כלום, בגדול. היא פשוט בלון גדול של רייאטסו. אין לו שליטה על הרייאטסו שלו בכלל. זהו הקרב השני שבו לאיצ'יגו זורקים בפרצוף כמה חלש הוא ושנשקפת סכנה אמיתית לחייו, כאשר הקרב הראשון היה כנגד הGrand Fisher בסגת Memories in the Rain. כאשר איצ'יגו מגיע לשלב שבו לא רק חייו כי אם גם חייה של רוקיה נמצאים בסכנה באופן אקטיבי כאשר היא קפצה על רנג'י, משהו בתוכו זז. אין לו יותר זמן להיות חלש ולתת שיכו בו. הוא חייב להילחם – ואז נכנס לתמונה החלק בנשמתו שהוא זאנגטסו. כאשר איצ'יגו קם שוב על רגליו ומפתיע גם את רנג'י וגם את רוקיה, רואים את החרב שלו זוהרת ונשמע קול עמום. זהו זאנגטסו המנסה לגרום לאיצ'יגו לשמוע את שמו, אבל איצ'יגו אינסטינקטיבית מפחד מהצד הזה בנשמתו ולכן לא מקבל את ההבדל בין חלקי הנשמה שלו. עקב כך הרייאטסו שלו מתפרץ החוצה ללא שליטה, המהירות שלו עולה, הוא אינוה חש כאב, וניראה מרוצה מהקרב, בנוסף להיותו פתאום חזק בצורה מדהימה יחסית לדקה קודם לכן. התנהגות אופיינית לזאראקי קנפאצ'י, או לחילופין – להולואים שקצת יותר מודעים לעצמם. כאשר ביאקויה שובר את החרב שלו, איצ'יגו מייד חוזר לעצמו, וחלק גדול מהבלבול שלו נובע מהמחסור הפתאומי בחלק מנשמתו שהיה הדומיננטי ברגע שבירת החרב. הקרב השני נגד רנג'י – "לא להפגע, לא לתת לה למות, ולהרוג אותך!" – הופעת המסיכה 1 אין יותר מדי מה לומר על הקרב הזה מלבד שזהו הקרב הרציני האמיתי הראשון אחרי האימונים עם אוראהארה שבו איצ'יגו אקטיבית חיפש את הצד הלוחמני בנשמתו בצורה כזאת – לא ייחתך, לא ייתן שרוקיה תמות, ויפגע ברנג'י. 2 מתוך ה3 כוללים יכולות לוחמה תוקפניות והשלישי דורש אותם. כאשר איצ'יגו הגיע לנחישות לממש 2 מתוך השלושה – משמע הוא הוציא החוצה את רוב החלק הלוחמני בנשמתו – יכולת לוחמה תוקפנית, והכלל שדורש את היכולת השנייה – הופיעה מסיכת ההולואו שלו והצילה את חייו כאשר רנג'י הצליח להתחמק ואז לחתוך אותו. מכאן ועד שאיצ'יגו מצא את הנחישות בפועל לפגוע ברנג'י ו"לנצח" את הקרב הייתה קצרה. הקרב נגד קנפאצ'י – "היריב שלך הוא עצמך" – הופעת המסיכה 2 הקרב המסוכן ביותר עבור איצ'יגו בכל הסדרה כנראה, כיוון שלא היה מוכן לכך, היה חסר נחישות ואת הקשר עם זאנגטסו שהיה לו לאחר מכן (והולואו שיצא החוצה ויטפל בעניינים אבל ניחא). בקרב נגד קנפאצ'י, איצ'יגו בעצם נפגש עם מה שהיה בעצמו חלק נכבד מהסדרה – שיניגאמי אשר לא ידע את שמה של הזאנפאקוטו שלו ולא היה לו אכפת כל כך (לזכותו יאמר שלא ידע שאמור להיות לחרב שם) והדבר שהוא הכי פחד ממנו בצורה אינסטינקטיבית, הן בתור שיניגאמי והן בתור הוא אשר חלק בנשמתו היה כבר בשלב זה הולואו – נשמה אשר אין הפרדה בין החלק שהזאנפאקוטו מסמלת ושאר הנשמה. רוב הקרב איצ'יגו ברח מפני קנפאצ'י בפחד, הן ממנו והן ממה שראה בו, וכאשר ניסה להילחם היה זה ניסיון נואש לשאוב כוח ממה שזאנגטסו אמר לו בפרק 20, אך למעשה הוא לא יצר קשר אמיתי עם זאנגטסו באותו הזמן, רק עם הזיכרון היחיד שהיא לו ממנו שהיה לפני כשבועיים בזמן סדרה וכולנו יודעים כמה עבר עליו באותה התקופה. כאשר כמעט ומת, הנשמה שלו נכנסה למצב שימור עצמי וזאנגטסו הופיע בפניו. כאשר נכנסת המטאפורה הראשונה – כאשר זאנגטסו מכריז שהוא "ייקח" את איצ'יגו "לשם", ואז כמו עוטף אותו עם המעיל השחור שלו והם נכנסים לעולם הפנימי של איצ'יגו. "שם" = היכולת לנצח בקרב. אין טעם רק בלשרוד – זוהי דרכן של נשמות לא לוחמניות. אין טעם רק בלחימה – לא רק שהניצחון איננו ברור, זהו קרב שלמען הקרב – דרכן של נשמות כמו קנפאצ'י, או הולואים שאיבדו כל קשר לעצמם ואין ממש מטרה בקיומן. בכדי לנצח נשמה חזקה כמו קנפאצ'י אבל, ישנה רק דרך אחת – הדרך היחידה לנצח מפלצת – היא לההפך למפלצת גדולה ונוראה יותר. בתוך העולם הפנימי איצ'יגו דבר ראשון מפחד מהנטייה של העולם הפנימי שלו – הוא מפחד מעצמו בצורה בסיסית. מייד לאחר מכן זאנגטסו זורק לעברו חרב חסרת שם – ע"ע ההשפעה על שיניגאמים זוטרים. איצ'יגו חייב להכיר בחלק הזה בנשמתו – ומהר. בינתיים איצ'יגו כמעט כורת את ידיו וצועק כל כמה מסוכן לזרוק דברים כאלה. ניראה גם כאילו לאיצ'יגו יש בעיה להגות את שמו של זאנגטסו. לאחר שנזרקה אליו החרב חסרת השם ניסה לתאר את החרב _שלו_ - "החרב שלי" – "אתה" – "זאנגטסו" וגם אז ממלמל את השם בקול חלוש ומבולבל, מעט מפוחד מפני המצב אליו נכלא מול נשמת הזאנפאקוטו שלו. עדיין במצב הקריטי בו היה עדיין היה בו הפחד הבסיסי מפני החלק בנשמתו שיוצג ע"י זאנגטסו ו – כמו שגילינו בסוף הסצינה – הולואיצ'י. אירוני מעט אז שקשה לו לבטא את שמו של זאנגטסו – הדרך העיקרית להפרדה בין השיניגאמי לזאנפאקוטו שלו. אז זאנגטסו מדבר על איך שאיצ'יגו לא ראוי לו כיוון שהגיע למצב שבו זאנגטסו נשבר כבר פעם שנייה. איצ'יגו כל כך מתכחש לצד הזה בנשמתו שהביטוי הפיזי של החלק הזה שברירי כל כך. זאנגטסו מכריז שהיריב של איצ'יגו הוא איצ'יגו בעצמו – החלק בנשמתו שפחד ממנו והכחיש אותו. בקרב הולואיצ'י מתגלה כלוחם הטוב והחזק יותר – לא רק שבידיו כלי הנשק הטוב יותר – החלק בתוך נשמתו של איצ'יגו שנועד ללחימה מול חרב חסרת שם, הוא במהותו אוהב קרבות וטוב בהם יותר מאיצ'יגו. הוא זורק לו בפנים הכל – כיצד רק לדעת את השם זה לא מספיק – הוא חייב להכיר את זאנגטסו ו_ב_זאנגטסו אחרת לא יוכל לטעון שהוא מכיר את הזאנפאקוטו שלו – דרישות בסיסיות עבור כל שיניגאמי ברמה. כאן נכנסת אירוניה כיוון שאיצ'יגו אומר שמבלי לדעת יותר על זאנגטסו הוא בדיוק כמו קנפאצ'י – אך עצם ההתרחקות שלו מנשמת הזאנפאקוטו שלו והשמירה על המרחק וההבדלה בעצם עשו את כל ההבדל! כאשר איצ'יגו הסכים לקבל עליו – קצת לאורך זמן – את החלק בנשמתו שהוא זאנגטסו – הוא שבר את החרב חסרת השם לרסיסים. הצד ההולואי בנשמתו של איצ'יגו – אשר חלק מנשמתו הולואו בכל מובן המילה – היה חזק יותר מאשר כל צד הולואי כפוי וחסר שם עבור שיניגאמי חלוש. לאחר שאיצ'יגו חזר לעולם החיצוני, הוא שאל את זאראקי – "מה לא בסדר איתך שאתה אוהב להילחם כל כך?!". קנפאצ'י השיב – "מה לא בסדר איתך שמישהו חזק כמוך _לא_ אוהב קרבות?!" הוא אומר שאנשים "כמוהם" לא צריכים לדבר על לחימה יחד עם הזאנפאקוטואים – אם הם יכירו בזאנפאקוטואים, הם יכירו בהפרדה בין חלקי הנשמות שלהם. לקנפאצ'י אין את הפחד שיש באיצ'יגו אבל, ולכן הוא מסוגל להיות חזק כל כך – ומטורף כל כך. איצ'יגו בשלב זה מכר ב – ומקבל את זאנגטסו – ולכן כאשר הרייאטסו שלו מתפרץ הוא יוצר את צורת המסיכה שלו – שנוצרת עצמה גם כן ושוב – מצילה את חייו. לרגע ניגע כאן בקנפאצ'י – אשר רצה בכל כוחו לשמוע את שמה של הזאנפאקוטו שלו, אך כיוון שבשלב זה ההפרדה בין חלקי הנשמה שלו הייתה פחות או יותר לא קיימת, לא יכל לשמוע את השם.
 

Goggle Girl

New member
הסוף - ../images/Emo58.gif אנימה 60

ההגעה לבאנקאי – "כל אלה הם החולשות שלי" מכאן והלאה לאיצ'יגו יש בעיה לשמוע מה יקרה "אם לא". לכאורה חזות נחושה ואמיצה, אך למעשה היא נובעת מפחד עצום ועמוק מקיום האפשרות הזאת. הפחד הזה עובר אפילו את הפחד מהצד בנשמתו שהוא הולואו, ולכן הוא דוחף קדימה את האימונים – תחילה כאשר מבלי לחכות לסיום דבריה של יורואיצ'י נעץ את זאנגטסו בבובה שהכריחה את זאנגטסו להתממש בעולם החיצוני, ולאחר מכן כאשר הכריז – בתגובה לשינוי מועד ההוצאה להורג של רוקיה – שכל שעליו לעשות יהיה הגעה מוקדמת יותר לבאנקאי. כישלון אפילו לא נרשם במילון שלו. במהלך האימונים היה על איצ'יגו למצוא את "זאנגטסו האמיתי" – החלק שבנשמתו המוקדש רק ללחימה. רק כך יוכל להביס את זאנגטסו ולהביאו לידי כניעה. משמע – היה עליו בכוחות עצמו לקחת במו ידיו את החלק בנשמתו שפחד ממנו, ולהשתמש בו על מנת להביס את אותו החלק שבא לפגוע בו. בתהליך אבל הם שוברים חרבות רבות אחרות המתגלות להיות חלקים מליבו של איצ'יגו. הוא מכנה אותן כ"חולשות" שלו, אך למעשה בפועל על מנת להגיע לבאנקאי הצד ההולואי בנשמתו המסומל ע"י נשמת הזאנפאקוטו שלו שבר לרסיסים חלק אחר חלק בנשמתו של איצ'יגו. לא מופרך לדמיין מצב שבו איצ'יגו מצא את החרב לאחר שהייתה האחרונה שנשארה. ישנה גם הסצינה שבה איצ'יגו מוצא חרב הדומה לצורת השיקאי שלו. זהו ניסיון נואש מצידו להסתמך על הזאנגטסו שידע והכיר, ובעקיפין להפיל את האחריות על זאנגטסו במקום למצוא בעצמו את היכולת להילחם. הקרב נגד ביאקויה – "אין לי שם!" – הולואיצ'י השיא באנימה של כל מה שכיוונו אליו – איצ'יגו הגיע לבאנקאי - הצורה המקסימלית בה יכל לתת לזאנגטסו ביטוי, על כל המשתמע מכך. הוא הכיר בעובדה שאלמלא יעשה כן לא רק שיאבד עצמו את חייו אלא הדבר יהיה נכון גם עבור כל אלה שבאו איתו ושכעת היה עליו להציל. בניגוד לשאר צורות הזאנפאקוטו, איצ'יגו היה שונה – החרב שלו בפועל הייתה – בפעם הראשונה – בגודל נורמלי. הוא עצמו לבש את המעיל של זאנגטסו – ביטוי מטאפורי לעטיפת החלק בנשמתו שהיה הוא על ידי החלק שהזאנפאקוטו שלו מבטאת. השליטה של איצ'יגו בבאנקאי שלו רחוקה ממספקת. הגיוני, בהתחשב בכך שמדובר בבן 15-16 שתוך חודשיים-שלושה מאז נהפך בין לילה לשיניגאמי הגיע לרמת סגן קפטן ואז תוך 3 ימים הגיע לרמת קפטן עם ההגעה לבאנקאי – מהלך שבדרך כלל היה לוקח עשור לשיניגאמים מוכשרים ומיומנים. זה החל בפיצוץ הרייאטסו שלו כשרק הגיע לבאנקאי, המשיך דרך הרייאטסו שלו שפגע בו עצמו יותר ויותר כמו שהולואיצ'י טרח לציין – העצמות שלו נסדקו ומהירותו ירדה, והסתיים ב – איך לא – הולואיצ'י בכבודו ובעצמו. את האפקט של רייאטסו שמקהה את הכאב ראינו כבר בקרב הראשון נגד רנג'י מצד איצ'יגו, ואז גם בקרב נגד קנפאצ'י מצד קנפאצ'י, ואנו יודעים איזה סוג רייאטסו גורם לאפקט הזה. הסוג הרע. מדוע אז הרייאטסו של איצ'יגו פגע בו? חוסר שליטה חוסר שליטה, אבל עד כמה? כיצד? התשובה לכך נוגעת בהיות הבאנקאי של איצ'יגו קטן, תוקפני ומתרכז בעצמו. כמו צ'יוואווה. במקום לתת לרייאטסו שלו להתפרץ החוצה ולהיות עצמו מימדים, הבאנקאי של איצ'יגו מרוכז בתוך גופו שלו – והשליטה שלו על הרייאטסו הזה רופפת במקרה הטוב. הצד ההולואי המבוטא על ידי (טנסה) זאנגטסו יכל להפר את הכבלים הקושרים אותו ולפגוע באיצ'יגו. כאשר החליש אותו והביא אותו לידי ייאוד וסכנה מיידית לחייו – יכל הולואיצ'י לצאת החוצה בקלות מדהימה. כמו שמצופה ממישהו אשר הוא חלק מהחלק בנשמתו של איצ'יגו שהוא זאנגטסו, השליטה שלו בבאנקאי, על כל היכולות והכוחות – הייתה מושלמת. בנוסף לכך, הולואיצ'י ציין ברוב טובו – אין לו שם. מלבד החוסר בהפרדה פיזית עקב המראה הזהה כמעט, מלבד הקשר ההדוק עקב היות הולואיצ'י ואיצ'יגו נשמה אחת, אין את ההפרדה המינימאלית של "אני ואתה" שאמורה להיות ושקיימת בין שיניגאמי והזאנפאקוטו שלו. הצד ההולואי שגם ככה חזק יותר בנשמתו של איצ'יגו מאשר בנשמות אחרות יכול ללא בעייה "לנזול" החוצה ולהשתלט על הנשמה. כאשר ביאקויה זיהה אותו בתור מה שהוא – "הולואו" – איצ'יגו יכל לצאת החוצה כיוון שמלבד שעמד להפסיק מה שבשבילו נלחם – להיות האחד שיכריח את ביאקויה לוותר במקום לצפות במישהו אחר הורג אותו – פתאום ידע מול מה הוא עומד ויכל – לפחות כך – להפריד עצמו מהצד ההולואי שבו. נדרש מאמץ אבל, ורואים זאת כאשר למרות שאנו רואים את איצ'יגו "הפנימי" זועק על ההולואו להעלם ולהפסיק להפריע – לא רואים את עיניו. אלה עדיין עיניו של ההולואו שבחוץ ורואה את העולם החיצון. הזעקה הנואשת של הולואיצ'י על כך שהוא עומד לנצח למעד פעלה כנגדו כאשר הדגיש בעצם את הנקודה שלא איצ'יגו יהיה זה שינצח כי אם הוא, וזו לא תהיה הדרך בה איצ'יגו רצה לנצח. כך, למרות שהיה בבאנקאי ולכן ביטא ככל שיכל את הצד ההולואי בנשמתו ולמרות שלא היה לצד ההולואי שלו שם, יכל איצ'יגו להשתלט מחדש על נשמתו. סיכום – "אבל הוא הולואו ולכן הוא לא דוגמא טובה!" הסיבות שבגללן בחרתי באיצ'יגו כדוגמאת הדגל למאמר הזה הן כדלקמן – 1. בהיותו הדמות הראשית נוגעים בו הכי הרבה. 2. בהיותו הדמות היחידה באנימה שמקבלת זמן מסך נורמלי שהיא בחלקה לפחות הולואו, הוא פחות או יותר הדוגמא הנורמלית היחידה. 3. התיאוריה לא נבעה מכך שאיצ'יגו הולואו. כיוון שהוא בפועל בחלקו הולואו הוא הרבה יותר מוקצן בכל הנוגע לנקודות שהועלו במאמר ולכן קל בצורה מדהימה להתבסס עליו. כאשר שיניגאמים אחרים משתגעים קצת, איצ'יגו שם עדשות שחורות ולובש מסיכה, וכיוצא בזה. יותר מכך אין לי מה לומר, רק ש_בבקשה_ אל תגיבו בהקשר למנגה. אני לא אוכל להתייחס לכך ולכן התגובות לפחות בחלקן תתבזבזנה כי – אתם מגיבים למשהו שאני כתבתי >: אם תגידו דברים בסגנון "המנגה סותרת את זה" זה בסדר, אבל בבקשה אל תגידו איזה חלק בדיוק נסתר. תודה ויום טוב.
 
עמוק....../images/Emo58.gif

בסדרה (לא כולל הפילרים) אומרים הרבה פעמים שהזאנפאקטו היא חלק מהנשמה של השיניגמי. אם הבנתי נכון את מה שכתוב, אז הזאנפאקטו, והכרה בצורה שלה, היא התחברות להולאו הפנימי שבך. אז זה שאיצ'יגו הפך (חלקית) להולאו, החלק של ההולאו בנשמה שלו יותר גדול, ויותר קל להתחבר אליו במצבי מצוקה. עד שהוא משתלט על הנשמה שלך. בהתחלה הוא היה עיוור לחלק הזה, אחר כך הכיר בזאנגטסו. בקרב נגד רנג'י הוא התחבר יותר לכוח עם המתקפה המיוחדת. נגד קנפצ'י הוא כבר הכיר בהולאו עצמו, ונגד ביאקויה הוא כבר הגיע למצב שנששלט על ידי ההולואו. המאמר הזה גם מסביר חלק מהקישקושים של הולאיצ'י במנגה. אבל אמרת לא לדבר על זה.
 

Goggle Girl

New member
אתה רואה מה זה?

אני מסבירה את המנגה שלא קראתי עוד. יאי לי @_@;;; ואמרתי קצת ההפך, שעל ידי הכרה בזאנפאקוטו מנסים להתנתק מההולואו הפנימי שבך על ידי הפרדת החלק הזה מהנשמה שלך, אבל לפעמים זה עלול להתנקם בך כי בסופו של דבר זה החלק בנשמה שלך שנותן לך כוח ושאיתו אתה נלחם
 

dark max

New member
השיניגאמי צריך זאנפאקוטו

כדי לשלוח את הנשמות לעולם הבא >>
 

Goggle Girl

New member
טוב ועכשיו תגובה רצינית

מדברים על הזאנפאקוטו ככלי להעברת נשמות לסול סוסאייטי פעמיים בסדרה - פעם אחת היא הפלשבק של רנג'י על ימי האקדמיה העליזים, והפעם השנייה היא קבוצת הפרקים 1-5. מייד אחרי פרק 5 הזאנפאקוטו הפסיקה להוות אמצעי להעברת נשמות המתים לסול סוסאייטי והפכה בהדרגה ל"סתם" כלי נשק (בסאגת הזכרונות בגשם והסיפור של אישידה לא התייחסו לזאנפאקוטו כלל אך הסיפורים עצמם כללו קרבות אינטנסיביים [עם אישידה זה היה בכמות לעומת האיכות של הזכרונות בגשם]) ומשמה הגענו לפרק 16 שבו מדברים לראשונה על הזאנפאקוטו בעניין כל כך ומשם והלאה התייחסו אליה רק כעל כלי נשק אשר קשור קשר הדוק לנשמת השיניגאמי. כל העניין של "לשלוח נשמות לעולם הבא" הפך לעניין לא קיים. ועכשיו ברצינות אני שואלת כי אני אישית נעלבתי קצת - עד כמה קראת ממה שכתבתי, כמה הבנת ממה שקראת, ועד כמה היה לך אכפת שקראת כמה שקראת, שאת מביאה כזאת תגובה? ם_ם
 

MrsGreen

New member
קודם, איך- את- יודעת- לכתוב- כזה-

מדהים? *___________* זה כאילו את יצרת את הסדרה או משהו ^^ ועכשיו שסיימנו עם הסגידה אני לא מסכימה עם "השיניגאמי גם מכתיב כיצד הזאנפאקוטו תיראה, הן על כל צורותיה כחרב והן מבחינת צורת הנשמה של הזאנפאקוטו. לכן נשמות זאנפאקוטו שונות יכולות להיות שונות כמו זאנגטסו וזאבימארו – גבר בשנות ה40 לחייו הלובש שחורים עם זיפים מעין ראסטות ומשקפי שמש, לעומת בבון מגודל עם פרווה לבנה ונחש בתור זנב. השיניגאמי בעצם מכתיב כיצב הזאנפאקוטו תיראה ותתנהג בכל צורה אפשרית שלה." הבבון של רנג'י לא מראה על נשמתו הילדותית של רנג'י כך זאנגטסו לא מראה על נשמתו הרצינית ועייפה של איצ'י, אני חושבת שכל שינגמי מקבל חלק מאישיותו שתהיה העוצמה שלו, מרנג'י את הצג ההומוריסטי שלו, מאיצ'י את הצד הממורמר, ומזה נוצר דבר שונה לחלוטין, ישות שונה לחלוטין שיכולה אפילו לשלוט בבעלים שלה. אוקי לא הסברתי את עצמי נכון אך כמו שאמרתי לך אני לא רואה בעיינים X__X זה עילג... םם'
 

Goggle Girl

New member
לא אמרתי שבהכרח זה משקף

את איך שהשיניגאמי בעצמו ניראה. יש לי תיאוריית קנוניה נפרדת לגמרי על למה הזאנפאקוטו ניראת כמו שהיא ניראת. באתי פשוט להגיד שלטוב ולרע, דומה לשיניגאמי או שונה ממנו, השיניגאמי הוא זה שמכתיב איך הזאנפאקוטו תיראה ותתנהג. בפועל מה משפיע בשיניגאמי על הזאנפאקוטו זה נושא אחר לדיון
 

heartnet

New member
את מעוררת השראה ממש :] ../images/Emo58.gif

אני חושב שמכל מה שכתבת, זה המאמר הכי טוב.אבל יש לי כמה נקודות שאני חולק עליך.קודם כל, בקשר ל "למה שיניגאמי צריך זאנפאקוטו?" אני חושב שהתשובה הכי נכונה כאן, היא: הוא לא צריך. דוגמא טובה לקח היא יוריאיצ'י שלמרות שאף אחד לא מפקפק בכוחה, אין שום איזכור לזנפקטו שלה במהלך הסידרה. [דוגמאות נוספות יכולות להיות סוי פונג שלמרות שיש לה זנפאקטו מעדיפה להשתמש בידיים חשופות , ונאנו שנראת רק עם ספר בידה]שנית, בקשר לשם של הזנפקטו "כאשר אדם נותן לדבר שם, הוא מייחד אותו מדברים אחרים כמותו, תובע עליו בעלות, ויוצר קשר בינו לבין הדבר."לפני כל זה, ברגע שניתן למשהו שם ניתן קיום וזה העיקר בהגעה לשיקאי. הכרה בנשמה של הזנפקטו. בקשר לצורת הזנפאקטו, לדעתי צורת הזנפאקטו תלויה בשי דברים עוצמת הריטסו של השיניגאמי- בד"כ ששיניגאמי מקבל זנפקטו משל עצמו, הרייטסו שלו חלש יחסית ולכן אין דבר שיגרום לזנפקטו "לגדול" שליטת השיניגאמי בזנפקטו- ששניגמי צובר רייטסו, הוא גם משיג שליטה רבה יותר על יכולותיו, דבר הנותן לו את האופציה לשמר את חרבו במימדים נורמאלים. אצל איצי'גו, פרט לשלב של הבאן קאי, אין שליטה על עוצמתו, ולכן הוא אינו מצליח לשמר גודל נורמאלי לחרבו. אני לא חושב שעצם גודלה של הזנפקטו נובע מהעובדה שאיצ'י לא ראה זנפקטו נוראמלי בחייו. יש לי עוד הערות, בעיקר על איצ'י ועל המהות של הזנפקטו, אבל אני לא חושב שזה יכנס בתגובה, אני אכתוב מתישהוא משהו משלי P: ושוב, פשוט מעולה. נהנתי מכל רגע של קריאה :]
 

לבנדר א

New member
לא מסכימה ../images/Emo31.gif

ליורואיצ'י איו זאפאקטו פשוט בגלל שהיא לא שיניגאמית. אני חושבת שיש לה כוח שיניגאמי שלא מגיע למימוש מלא, אבל היא עדיין יכולה להשתמש בקידו, איכשהו. לסוי גם יש זאנפקטו. היא פשוט הפכה אותו לשיקאי מוקדם מאוד: נו, הדבר הזה שמתחבר לה לאצבע. כך שהיא כן השתמשה בזאנפאקטו נגד יורואיצ'י. נאנו בכלל לא קשורה. זה שיש לה ספר לא אומר שאין לה גם זאנפאקטו איפשהו שם, לא?
 

Neon taichou

New member
../images/Emo205.gif מה שמוביל לשאלה החביבה עליי:

אם לנינג'ות מהמיליציה של יורו אין זאנפאקטו כי הם לא שיניגמים, למה לסוי פונג יש? זה לא שהיא הפכה לשיניגמית אחרי שיורואיצ'י עזבה ואז השיגה זאנפאקטו. היא הגיעה לשיקאי עוד כשיורואיצ'י הייתה בסביבה [רק שבפרק 57 לא הראו את הזאנפאקטו שלה אפילו פעם אחת. מטריד]. אז מה אני מפספסת? X_X כבר קראתי בכמה מקומות שיש אנשים שחושבים שגם הנינג'ות הם שיניגמים, ובאמת קובו אף-פעם לא הגדיר מהו בדיוק שיניגמי - האם הוא חייב להיות חלק מהגוטיי 13, או כל מי שסיים את האקדמיה, מסתובב עם חרב גדולה והורג הולואים נחשב כשיניגמי?
 

Hinamori

New member
מי אמר שהיא הגיעה לשיקאי כשיורו עוד

הייתה בסביבה ? אני חושבת שאחרי שיורואיצ'י עזבה היא רצתה כמה שיותר כוח כדיי למצוא אותה ולהרוג אותה ולכן היא נהייתה שיניגאמית בגוטיי 13 בנוסף לתפקיד שלה במליציה~
 

Neon taichou

New member
../images/Emo205.gif היא. XD

"את זוכרת טת היכולת המיוחדת של סוזומבאצ'י?... כשאת היית בסביבה, ההומנקה נעלם אחרי 30 דקות, אבל עכשיו הוא לא נעלם אם איני רוצה בכך! D<"
 

heartnet

New member
הממ

היא לא שיניגאמית? אני לא חושב ככה. לא אמרתי אף פעם שלסוי אין זנפקטו, אמרתי שהיא לא מרבה להשתמש בו [ובאמת, שהעניינים התחממו עם יוראיצ'י היא עברה לקידו] נאנו אף פעם לא נראתה עם חרב בסידרה.
 

Goggle Girl

New member
לא ראו שכן ../images/Emo58.gif אנימה 62~

כי היא הייתה אחראית על אחת הדיוויזיות האחרות שלא קשורות לשיניגאמים. וכל נשמה בעלת רייאטסו יכולה להשתמש בקידו, דוגמאת בני משפחת שיבה - גאנג'ו וקוקאקו. ותגובה נוספת להודעה שלך ממקודם - הקיום של הזאנפאקוטו קיים אפילו עוד מלפני שהנשמה נהפכת לשיניגאמי. החלק הזה בנשמת השיניגאמי קיים מעצם היותו נשמה חיה. במהפך החלק הזה לזאנפאקוטו מתבצעת בעצם ההפרדה הנחוצה על מנת ששיניגאמי יתפקד בצורה תקינה עד שמגיעים לקשר עמוק יותר בין נשמת השיניגאמי והזאנפאקוטו, ואז נצרכת הפרדה נוספת שנובעת מהשם. בקשר לכך שסוי פונג לא צריכה את הזאנפאקוטו שלה - ישנם שיניגאמים אשר נלחמים בדרכים שונות. הגיוני כיוון שהם נשמות ואנשים שונים. העובדה היא שלא רק שסוי פונג השתמשה כבר פעם אחת בסדרה בזאנפאקוטו שלה, היא בדרגת קפטן משמע שיש לה גם באנקאי. ברגע שהגיעה לרמה שבה היא שולטת בחלק הזה בנשמתה בצורה מניחה את הדעת היא יכולה להילחם איך שבא לה כאשר תמיד יש לה את הזאנפאקוטו כגיבוי - כאשר יכולות הלחימה שלה לא מספיקות והיא צריכה עזרה מהצד הזה בנשמתה. משהו כמו מה שאייזן ניסה להשיג בצורה קיצונית יותר כשחיפש את ההוגיוקו - שבירת הגבולות של הנשמה על ידי הפיכתה לצורת קיום אחרת. בצורה אינסטינקטיבית ברגע שנשמה חלשה מדי היא מחפשת את הצד בנשמתה שהוא הולואו. כך גם השיניגאמים.
 

Neon taichou

New member
../images/Emo205.gif נמ

אני לא חושבת שלסוי יש באנקאי. אם היה לה, הגיוני שהיא הייתה משתמשת בו על יורו, לא? והדיוויזיה שלה _כן_ קשורה בשינימים, פשוט שהיא _גם_ אחראית על הקייגאן\מיליציה\אומינטסו קידו\איך שלא תרצי לקרוא לקבוצה המזורגגת, שמלאה בנינג'ות. D:
 
למעלה