קצת חומר לשבת מאתר
יש מה לקרא שם אןלי חומר ישן אבל שווה הצצה.
קצת חומר לשבת מאתרכבר יש שילוט של "קווים".
יש מה לקרא שם אןלי חומר ישן אבל שווה הצצה.
קצת חומר לשבת מאתרכבר יש שילוט של "קווים".
ומה אם הנהגים?מתברר שאפילו יהיה שיתוף פעולה
בין "דן, ל"קוים". לפי הודעת "דן" מהיום שתי החברות יכבדו את כרטיסי החופשי-חודשי האחת של השניה.
יותר מזה, הוא אפילו מברך אתאתר "דן" מפרסם זאת ובכך מכיר
בקיומה של חברת "קוים".
בחופשי חודשיאתר "דן" מפרסם זאת ובכך מכיר
בקיומה של חברת "קוים".
חבל ועצוב מאודדן מפסיק את פעילות הקווים הבאים
החל מיום ג 1.7.03 חברת האוטובוסים "דן" תבטל את הקווים ותעביר את הקווים שפעלו בבקעת אונו לחברת "קווים" 168 ,95 ,94 ,78 ,76 ,71 ,68 ,59 ,58 ,56 ,39 ,38 ,37 ,36 ,קו 1 תל השומר.
"לא מענינת אותי רמת השירות..מענייןחבל ועצוב מאוד
בנוסף לנזק העצום הנגרם כתוצאה מהרפורמה הטיפשית והמיותרת לחלוטין, יש להסתכל גם על היבט נוסף והוא שהקווים שנלקחים מדן ב-1/7 במסגרת רוע הגזירה הוקמו ע"י "דן" וחלקם מופעלים ע"י "דן" עוד משנות ה-40 וה-50! (ראו מפות קווי "דן" משנות ה-50 שהעלה קראוזה לפורום, הן נמצאות בארכיון) עד שפתאום מגיעים להם פוליטיקאים אינטרסנטיים שלא מבינים מאומה בתחבורה ציבורית ופשוט לוקחים את אותם קווים מחברת דן הותיקה והמנוסה, ומעבירים אותם לאיזו חברה חדשה שצצה לה משום מקום ועוד לפני שהתחילה לפעול היא כבר מפעיל התח"צ השלישי בגודלו בישראל. יהיה לי מוזר ועצוב לראות את קו 68 מופעל ע"י חברה שהיא לא דן. יש לי סנטימנטים רבים לקו הזה ועצוב לי מאוד שלוקחים מדן את קו 68 בפרט ואת יתר הקווים בכלל. מה גם שעל הקווים האלה עובדים שנים על גבי שנים אותם נהגים מנוסים שכעת פשוט לוקחים להם את הפרנסה על לא עוול בכפם!. ובמקרה הזה ממש לא מעניינת אותי רמת השירות של "קווים" (ניחוש שלי: היא לא תשתווה לרמה הטובה של דן) חבל ועצוב מאוד! עד מתי????
לא ממש"לא מענינת אותי רמת השירות..מעניין
אתה אומר דברים שממש, אבל ממש מצדיקים את הרפורמה.
ואיך אתה מודד את רמת השירות?לא ממש
כוונתי הייתה שמפריעה לי מאוד העובדה שלוקחים לנהגי "דן" המנוסים את הפרנסה ואת הקווים שעליהם הם עובדים כבר שנים לטובת נהגים מנוסים פחות של חברה חדשה. כבר כתבתי בפורום פעמים רבות מהי דעתי על רמת השירות הגרועה של המפעילים החדשים שלא משתווה לזו של אגד ודן וזהו הטיעון העיקרי שלי לפסילת הרפורמה. אם רמת השירות בקווים שהוצאו מאגד הייתה טובה יותר מהרמה שהייתה קודם, מה שלא נכון כמובן, האמן לי שהייתי מצדיק את הרפורמה אך עדיין הייתה כואבת לי העובדה שנהגים מנוסים של מפעילים שהפעילו קווים מסויימים במשך שנים, מאבדים את פרנסתם. אני מקווה שכעת הסברתי את כוונתי באופן יותר ברור. האמן לי שרמת השירות היא הדבר שהכי משנה לי, ללא קשר לסימפטיה כלשהי למפעיל זה או אחר. וברמת השירות אין כמו אגד ודן.
רמת השירותואיך אתה מודד את רמת השירות?
בדקת את כל החברות? עשית צ'ק ליסט?, הסתכלת על מדדים של בדיקת חברות בעולם הגדול? הרי המחיר ירד, אני מניח שרמת הנקיון נשמרת, התדירות נשארה ואולי גדלה, אז תגיד שוב, על פי איזה מדדים אתה מכריז שרמת השירות "גרועה שלא משתווה לזו של אגד ודן"
אני דווקא כן אכנס...רמת השירות
בני, אנא הרשה לי לא להיכנס שוב לויכוח על נושא זה, את המדדים שלפיהם אני מודד את רמת השירות ציינתי בפורום לפני ארבעה ימים. אני שוב מציין שאני אומר פה את דעתי בלבד וכי אף אחד לא חייב להסכים איתי. אך אם כבר הזכרת את עניין הנקיון, אז לא, רמת הנקיון לא נשמרת בחלק מהחברות ובמיוחד לא באוטובוסים של חברת "נתיב אקספרס" הפועלים בצפון הארץ.
ואני לא אכנסאני דווקא כן אכנס...
כי ממה שאני רואה בויכוח כאן, השוללים את הרפורמה מביאים טיעונים אולם לא מציינים שום קריטריונים לבסס את הטיעונים. וכך מופרחות סיסמאות (אסון) או מובאים טיעונים לא עניניים מימי מלחמות ישראל. אז כשיש חברה הקונה אוטובוסים יד שניה מאגד (שאגב, לא נתנה אותם בחינם...) אז מנפנפים בסחורה הפגומה. אבל כש"קוים" מביאה אוטובוסים טובים וחדשים אז אומרים שזה לא חכמה, שחר וקז ייבאו אותם. רמת הויכוח כאן היא כל כך נמוכה שאני מתפלא, האדון K, מדוע אני נגרר שוב ושוב ובכך אתה צודק... אפשר לגונן על אגד ודן, ואפילו הדעה שלא צריך רפורמה היא לגיטימית, אבל למען השם, תביאו נימוקים עניניים ולא רק ממראה עיניים. אבל כשאין נימוקים אז מלכלכים קצת..מה יש? זה כל כך נפוץ במקומותינו.. יש כל כך הרבה מדדים ליעילות הפעלת תחבורה ציבורית, החל מעלות תועלת של כל העסק למשק הלאומי, החזר השקעה, עבור דרך זיהום אויר, שביעות רצון של נוסעים (באמצעות שאלוני סקר ולתקופה ארוכה), ביצועים בהפעלה, כלומר איחורים, מהירות ממוצעת, בטיחות וכו, מחירים, ניקיון ועוד מיליון קירטריונים. אתם אפילו לא נותנים צ'אנס לעסק לעבוד, לעבור את תקופת ההרצה שמתאפיינת בליקויים ואז לבדוק, כן לבדוק ולא לאמר "ראיתי" "שמעתי". קצת מיקצועיות אפשר לדרוש גם מחובבים כמונו ובעיקר מהאקדמיים שבנינו. ובזאת אני אמרתי את המילה האחרונה בויכוח הנוכחי, אלא אם מישהו יענה, כנהוג כאן, לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.
התערבותי נדרשת יותר מתמיד:אני דווקא כן אכנס...
כי ממה שאני רואה בויכוח כאן, השוללים את הרפורמה מביאים טיעונים אולם לא מציינים שום קריטריונים לבסס את הטיעונים. וכך מופרחות סיסמאות (אסון) או מובאים טיעונים לא עניניים מימי מלחמות ישראל. אז כשיש חברה הקונה אוטובוסים יד שניה מאגד (שאגב, לא נתנה אותם בחינם...) אז מנפנפים בסחורה הפגומה. אבל כש"קוים" מביאה אוטובוסים טובים וחדשים אז אומרים שזה לא חכמה, שחר וקז ייבאו אותם. רמת הויכוח כאן היא כל כך נמוכה שאני מתפלא, האדון K, מדוע אני נגרר שוב ושוב ובכך אתה צודק... אפשר לגונן על אגד ודן, ואפילו הדעה שלא צריך רפורמה היא לגיטימית, אבל למען השם, תביאו נימוקים עניניים ולא רק ממראה עיניים. אבל כשאין נימוקים אז מלכלכים קצת..מה יש? זה כל כך נפוץ במקומותינו.. יש כל כך הרבה מדדים ליעילות הפעלת תחבורה ציבורית, החל מעלות תועלת של כל העסק למשק הלאומי, החזר השקעה, עבור דרך זיהום אויר, שביעות רצון של נוסעים (באמצעות שאלוני סקר ולתקופה ארוכה), ביצועים בהפעלה, כלומר איחורים, מהירות ממוצעת, בטיחות וכו, מחירים, ניקיון ועוד מיליון קירטריונים. אתם אפילו לא נותנים צ'אנס לעסק לעבוד, לעבור את תקופת ההרצה שמתאפיינת בליקויים ואז לבדוק, כן לבדוק ולא לאמר "ראיתי" "שמעתי". קצת מיקצועיות אפשר לדרוש גם מחובבים כמונו ובעיקר מהאקדמיים שבנינו. ובזאת אני אמרתי את המילה האחרונה בויכוח הנוכחי, אלא אם מישהו יענה, כנהוג כאן, לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.
מיסטר K צודק בכל טיעוניו ! הוא מדברהתערבותי נדרשת יותר מתמיד:
נימוקים עניינים בלבד: 1. בקושי התחילו לעבוד החברות החדשות וכבר הן עברייניות תנועה בקנה מידה מסחרר - המון דו"חות חוטפים הנהגים שלהן המסכנים את התנועה הרבה פעמים. הם צריכים בהול השתלמויות אבל אין להן כסף לזה !! מדובר בחיי אדם ולא בעוד סתם ויכוח בפורום שאף אחד רציני לא רואה אותו... מה זה הפקרות ?? 2. המשק הלאומי מכניס לכיס שלו אוקיינוס של כסף ממיסים על רכישת אוטובוסים חדשים - ברובם מיותרים - ההיצע גדול מהביקוש בהרבה מקומות... 3. גם כאשר עורכים עסקת מכירת אוטובוסים משומשים יש אגרה ולאן הולך הכסף כתוצאה מתשלום האגרה בני ??? 4. זיהום אויר: הצחקתם אותי !!!!!!!!!!!!!!!! צא ולמד כיצד מזהמים את האויר עם כל הגרוטאות הישנות שפתאום חוזרות לכביש אחרי שזרקו אותן במיזבלה. זה נקרא לעשות כסף מזבל על חשבון הבריאות שלך ושלי ! 5. כל מיני אוטובוסים חדשים שנקנו בכל מיני קומבינות בחו"ל. כולם יודעים מה המקור שלהם. זה לא עובד עלי ! קונים כל מיני קומבינות בכל מיני מקומות שנשארו בהם שאריות... מה עם הבטיחות ?? יוק ! 6. ביצועים בהפעלה ?? על איזו הפעלה מדברים ? הרי האוטובוסים האלה חיים במוסך יותר מאשר על הכביש ומתקנים אותם בשאריות של חלקי מרצדס וכו" שקונים במגרשי פירוקים של אגד. מה אני לא רואה את זה ????????? 7. ניקיון ??? הצחקתם אותי !! הזוהמה שולטת והאוטובוסים מלוכלכים ומוזנחים. ראיתי בעיניים שלי !!!!! אגד ודן נקיים הרבה יותר - אין מקום להשוואה. 8. החזר השקעה ????? מי משקיע ?? מס הכנסה או מי בדיוק ??? הצחקתם אותי !! אם ניקח גרוטאה ישנה , נשקיע בה 100 לירות ישראליות, היא כבר נוסעת נכון ? היא תרויח עוד 100 לירות ישראליות אחרי שבועיים נכון ? אבל באיזה רמה ? עם כסאות מתפרקים ? עם אגזוז מעשן עד אימה ?? וכמה נוציא עליה על תיקונים ??? יש לנו מספיק ג'ובות לתקן אותה ??? נמשיך לנסוע איתה מקרטעת על הכביש ולהביא בקבוק של שתיה חריפה עטוף בעיתון לתת לטסטר ביום שיש לה טסט....... וזו המציאות אדון בני !!!!!!!! 9. לתת לעסק צ'אנס ?? עוד לא התחילו לעבוד והם עובדים עלינו עם הקומבינות ! הכל ישראבלוף אחד גדול. כנראה שגם הם שכחו שב-48 פרצה כאן מדינה.... מסקנה: איחוד אגד עם דן הוא כורח המציאות כדי למגר את כל השנוררים האחרים. "אגדן" זה הפתרון ! זה מה שיציל את התח"צ בארץ המתפוררת שלנו. שלנו ?? עדיין יש מדינה פה ?? אני באמת כבר לא יודע ואני לא צוחק !! לילה טוב.
תוספת: תדירות ?? עובדים שם כמומיסטר K צודק בכל טיעוניו ! הוא מדבר
מהשטח הריאלי ולא עוסק בפילוזופיה (פילוסופיה זה באוניברסיטה, לא אצלי) של נדמה לי !! אידיאלים לחוד ומציאות אמפירית לחוד !! הם כבר מייקרים מחירים והממשלה שלך (כן, היא לא שלי ואני לא מכיר בחוקיותה !) מקצצת לאגד ולדן את הידיים. זה שוק חופשי ? זה כמו מונרכיה לא קונסטוטוציונית !!! ממש ככה ! אין פה דמוקרטיה !!! זו דיקטטורה שלטונית של בעלי שררה ומלככי פינכה !!! תן לאגד ולדן שוק חופשי ומחר תקבל את האליטה של השירות !!! זה בולשיט אטומי לחשוב שהקואופרטיביזם יזיק ! המדינה שלך לא מוכנה עדיין לרפורמות משום סוג !! עובדים עליכם בעיניים יום יום ! אל תאמינו לעיתונים - גם שם הדברים מבויימים !!! זו דמוקרטיה תחבורתית אמיתית ??? רפורמה אמיתית כוללת את כולם אז תן לאגד ולדן להתחרות ביושר מול כל האחרים !! למה הממשלה (שלך בלבד) שמה אזיקי מתכת על ידי אגד ודן ??? דרושה רבולוציה רבתית ! זה פשוט קטע מכוער ומילא שהיתה לו הצדקה ??? הכל שטויות - התחבורה הציבורית נהרסת ואין מושיע !!!!!!!!!!!!
Bus scheduling and frequenciesתוספת: תדירות ?? עובדים שם כמו
פאלאחים !! ראיתי שעוד עובדים עם לוחות גנט !! אל תעיזו להשמיץ את אגדן בנושא תדירות. מי שבעד רפורמה - שישב על הגה האוטובוס יום שלם ! נראה אתכם חכמים בלילה !!! תדירות נקבעת רק באגדן ? הממשלה שלכם מתערבת גם פה ומכתיבה תנאים. זה שוק חופשי ? זה דיזאסטר !!!
וזו האמת: לוחות הזמנים נבנים על-פיBus scheduling and frequencies
Evyatar, Do you know exactly how the govenment in israel controls serice level? after all they admited that they have no idea about the bus route network, let alone the details of a single route! Do they really tell a company that a route has to run from A to B every 15 minutes 7 days a week, fix the time the service starts and finishes? ? regards Yoram.
a few commentsהתערבותי נדרשת יותר מתמיד:
נימוקים עניינים בלבד: 1. בקושי התחילו לעבוד החברות החדשות וכבר הן עברייניות תנועה בקנה מידה מסחרר - המון דו"חות חוטפים הנהגים שלהן המסכנים את התנועה הרבה פעמים. הם צריכים בהול השתלמויות אבל אין להן כסף לזה !! מדובר בחיי אדם ולא בעוד סתם ויכוח בפורום שאף אחד רציני לא רואה אותו... מה זה הפקרות ?? 2. המשק הלאומי מכניס לכיס שלו אוקיינוס של כסף ממיסים על רכישת אוטובוסים חדשים - ברובם מיותרים - ההיצע גדול מהביקוש בהרבה מקומות... 3. גם כאשר עורכים עסקת מכירת אוטובוסים משומשים יש אגרה ולאן הולך הכסף כתוצאה מתשלום האגרה בני ??? 4. זיהום אויר: הצחקתם אותי !!!!!!!!!!!!!!!! צא ולמד כיצד מזהמים את האויר עם כל הגרוטאות הישנות שפתאום חוזרות לכביש אחרי שזרקו אותן במיזבלה. זה נקרא לעשות כסף מזבל על חשבון הבריאות שלך ושלי ! 5. כל מיני אוטובוסים חדשים שנקנו בכל מיני קומבינות בחו"ל. כולם יודעים מה המקור שלהם. זה לא עובד עלי ! קונים כל מיני קומבינות בכל מיני מקומות שנשארו בהם שאריות... מה עם הבטיחות ?? יוק ! 6. ביצועים בהפעלה ?? על איזו הפעלה מדברים ? הרי האוטובוסים האלה חיים במוסך יותר מאשר על הכביש ומתקנים אותם בשאריות של חלקי מרצדס וכו" שקונים במגרשי פירוקים של אגד. מה אני לא רואה את זה ????????? 7. ניקיון ??? הצחקתם אותי !! הזוהמה שולטת והאוטובוסים מלוכלכים ומוזנחים. ראיתי בעיניים שלי !!!!! אגד ודן נקיים הרבה יותר - אין מקום להשוואה. 8. החזר השקעה ????? מי משקיע ?? מס הכנסה או מי בדיוק ??? הצחקתם אותי !! אם ניקח גרוטאה ישנה , נשקיע בה 100 לירות ישראליות, היא כבר נוסעת נכון ? היא תרויח עוד 100 לירות ישראליות אחרי שבועיים נכון ? אבל באיזה רמה ? עם כסאות מתפרקים ? עם אגזוז מעשן עד אימה ?? וכמה נוציא עליה על תיקונים ??? יש לנו מספיק ג'ובות לתקן אותה ??? נמשיך לנסוע איתה מקרטעת על הכביש ולהביא בקבוק של שתיה חריפה עטוף בעיתון לתת לטסטר ביום שיש לה טסט....... וזו המציאות אדון בני !!!!!!!! 9. לתת לעסק צ'אנס ?? עוד לא התחילו לעבוד והם עובדים עלינו עם הקומבינות ! הכל ישראבלוף אחד גדול. כנראה שגם הם שכחו שב-48 פרצה כאן מדינה.... מסקנה: איחוד אגד עם דן הוא כורח המציאות כדי למגר את כל השנוררים האחרים. "אגדן" זה הפתרון ! זה מה שיציל את התח"צ בארץ המתפוררת שלנו. שלנו ?? עדיין יש מדינה פה ?? אני באמת כבר לא יודע ואני לא צוחק !! לילה טוב.
משרד התחבורה מאשר- זה שקוף !!a few comments
Evyatar and all, Pls allow me to make some comments: 1. It appears that in the case when second hand buses are used by the new companies, it is with the agreement of the Ministry of Tranport. 2. Old buses are not necessarily bad buses. Bad maintanace makes new buses bad. 3. There is absolutely nothing wrong in contracting out engineering . it was done successfully over here for some time here. 4. When you buy new buses, and you operate a commercial service, the costs of the new buses should be passed on the the passanger. Many on this forum lamented the disappearance of the existing buses so soon. Indeed it was a waste. so why should the old buses be kept- by some other comapnies? Standard of service: This is the real issue here: Who controls and measures the service quality of bus operators in Israel[ including the 'revered' - on this group- Egged and Dan?] What sanction does the minstry have against the operating companies? Is there any written and commonly available standard of service? Does anybody know - per service how many buses are supposed to be operated [known as PVR= Peak Vehicle Requirement], , so someone can check if the scheduled buses do in fact operate? Does anybody measure route reliability and how long the passanger has to wait for a bus? Do the bus comapnies employ service controller on route to prevent bunching up? Is there a standard for cleansiness on the bus, and is it enforced and by whom? Is there what is called in the UK 'service speed' where there is maximun allowed service speed? Are speed limitors fit to buses? Is there a proper driving licesing system where bus drivers do not comply with the law face dequalification? Those are common standards of bus service that are used in Europe UK ireland Singapore Hong Kong and USA. I do not think any public service operator in Israel will pass those tests with flying colours. Let's face it: seems like the Egged Dan club is not as perfect as you might think. Public tranpsort in Israel is expensive and the number of passangers using buses in Israel is in decline. It seems to me you wish the status quo to remain as it is. It's a pity, because the status quo ante was not a glorious one. Let me emphasise that the tendering system in Isreal is far from perfect. You need to highlight the shortcomings of the Ministry rather slug off the new bus comapnies. regards Yoram.
ומה עם התערבותיהתערבותי נדרשת יותר מתמיד:
נימוקים עניינים בלבד: 1. בקושי התחילו לעבוד החברות החדשות וכבר הן עברייניות תנועה בקנה מידה מסחרר - המון דו"חות חוטפים הנהגים שלהן המסכנים את התנועה הרבה פעמים. הם צריכים בהול השתלמויות אבל אין להן כסף לזה !! מדובר בחיי אדם ולא בעוד סתם ויכוח בפורום שאף אחד רציני לא רואה אותו... מה זה הפקרות ?? 2. המשק הלאומי מכניס לכיס שלו אוקיינוס של כסף ממיסים על רכישת אוטובוסים חדשים - ברובם מיותרים - ההיצע גדול מהביקוש בהרבה מקומות... 3. גם כאשר עורכים עסקת מכירת אוטובוסים משומשים יש אגרה ולאן הולך הכסף כתוצאה מתשלום האגרה בני ??? 4. זיהום אויר: הצחקתם אותי !!!!!!!!!!!!!!!! צא ולמד כיצד מזהמים את האויר עם כל הגרוטאות הישנות שפתאום חוזרות לכביש אחרי שזרקו אותן במיזבלה. זה נקרא לעשות כסף מזבל על חשבון הבריאות שלך ושלי ! 5. כל מיני אוטובוסים חדשים שנקנו בכל מיני קומבינות בחו"ל. כולם יודעים מה המקור שלהם. זה לא עובד עלי ! קונים כל מיני קומבינות בכל מיני מקומות שנשארו בהם שאריות... מה עם הבטיחות ?? יוק ! 6. ביצועים בהפעלה ?? על איזו הפעלה מדברים ? הרי האוטובוסים האלה חיים במוסך יותר מאשר על הכביש ומתקנים אותם בשאריות של חלקי מרצדס וכו" שקונים במגרשי פירוקים של אגד. מה אני לא רואה את זה ????????? 7. ניקיון ??? הצחקתם אותי !! הזוהמה שולטת והאוטובוסים מלוכלכים ומוזנחים. ראיתי בעיניים שלי !!!!! אגד ודן נקיים הרבה יותר - אין מקום להשוואה. 8. החזר השקעה ????? מי משקיע ?? מס הכנסה או מי בדיוק ??? הצחקתם אותי !! אם ניקח גרוטאה ישנה , נשקיע בה 100 לירות ישראליות, היא כבר נוסעת נכון ? היא תרויח עוד 100 לירות ישראליות אחרי שבועיים נכון ? אבל באיזה רמה ? עם כסאות מתפרקים ? עם אגזוז מעשן עד אימה ?? וכמה נוציא עליה על תיקונים ??? יש לנו מספיק ג'ובות לתקן אותה ??? נמשיך לנסוע איתה מקרטעת על הכביש ולהביא בקבוק של שתיה חריפה עטוף בעיתון לתת לטסטר ביום שיש לה טסט....... וזו המציאות אדון בני !!!!!!!! 9. לתת לעסק צ'אנס ?? עוד לא התחילו לעבוד והם עובדים עלינו עם הקומבינות ! הכל ישראבלוף אחד גדול. כנראה שגם הם שכחו שב-48 פרצה כאן מדינה.... מסקנה: איחוד אגד עם דן הוא כורח המציאות כדי למגר את כל השנוררים האחרים. "אגדן" זה הפתרון ! זה מה שיציל את התח"צ בארץ המתפוררת שלנו. שלנו ?? עדיין יש מדינה פה ?? אני באמת כבר לא יודע ואני לא צוחק !! לילה טוב.
אין לי ברירה בירושלים: אין לי רכבתומה עם התערבותי
כמו שכבר אמרתי, לפעמים מישהו צריך לתתת טיפה 'קונטרה'. אני אמנם מבין קטן מאוד באוטובוסים, ובשמחה הייתי ממחזר את מרבית האוטובוסים בארץ לטובת תחבורה מסילתית, אבל המציאות היא שאני משתמש כבד יחסית לאורך זמן, ולכן יודע דבר או שניים על המציאות מאחת מנקודות המבט החשובות ביותר שלה. ולעניין: נקודה 4. - אביתר, אני כל יום נוסע בתוך ונושם את עשן הפליטה של אוטובוסים ישנים של 'אגד' - הביטוי O303 מזכיר לך משהו...? יש כמובן גם הרבה אוטובוסים ישנים אחרים של 'אגד' שמופעלים בחיפה, אבל אני מניח שזה לא נורא, כי הרי איכות האוויר כאן היא כל-כך 'טובה'... לעומת זאת, הגיל הממוצע של האוטובוסים הכתומים שאני רואה בתחנה המרכזית בנהריה נמוך בהרבה, ומידת התאמתם למשימה (אוטובוסים עירוניים בקווים עירוניים וכיו"ב) גרועה באותה מידה כמו של 'אגד'. נקודה 7. - אכן, 'נתיב אקספרס' לא מקפידה לשמור על נקיון האוטובוסים, בכל אופן פחות טוב מ-'אגד'. חבל רק שפחות או יותר כל התחנות המרכזיות של 'אגד' שעברתי בהן בשנים האחרונות נראות כמו משתנות (זה חבל במיוחד כי הנוסע הממוצע צריך לשבת בהן די הרבה זמן עד לעלייתו לאוטובוס המיוחל). נקודה 9. - למרות כל מגרעותיה, אני נותן ל-'נתיב אקספרס' צ'אנס כמעט כל פעם שאני בנהריה - למרות שאני יכול להתשמש גם באוטובוסים של 'אגד' וגם של 'נתיב אקספרס' בנסיעות שלי, אני מעדיף להמתין כמה דקות ולקחת את האוטובוס שהנסיעה בו זולה יותר (זה נעשה די משמעותי כשעושים הרבה נסיעות כאלו). מה שחשוב לי זה להגיע, ולא כל-כך מעניין אותי אם נסעתי במרצדס כזה או אחר ומה היה הצבע שלו (אני כמובן מגזים - אני תמיד רושם לעצמי בראש במה נסעתי כדי שאוכל 'להשוויץ' לאביתר). מילות הסיכום של אביתר - ל-'אגדן' היו הרבה מאוד שנים "להציל את התח"צ בארץ". הרשו לי לומר שבתור משתמש באותה 'תח"צ', אני שמח שההגה כבר לא רק בידיים של 'אגד', וכן לאחל ל-'אגד' ול-'דן' המון בהצלחה בהמשך הדרך, מי ייתן וילמדו ויזכו להשתלב במערך תחבורה מתקדם ומשולב, ואף יוכלו להיות אור לגויים (חברת 'קונקס' לדוגמא, שיש למקומיות הרבה מה ללמוד ממנה) לתפארת מדינת ישראל ולמען פתיחת הצירים (לא אלו של המלחמה). (( וכמובן שמערך תח"צ מתקדם אמיתי יצטרך כשלד העיקרי שלו מערכות מסילתיות עם הזנה אוטובוסית - שום פתרון אחר לא יוציא, להבנתי, את הנהגים כמו אביתר וגם בני משפחה רבים שלי ממושב הנהג ))
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.