דתיים חושבים שהשואה היתה לטובה

  • פותח הנושא L7
  • פורסם בתאריך

lordjek

New member
וודאי

הרי המהפכה הצרפתית, מלחמת העולם הראשונה, המהפכה ברוסיה, ומלחמת העולם השניה נעשו בשם הדת. תתזכר אותי איזו.
 
זו התחמקות מתשובה לשאלה ברורה.

אין לי מה להיזהר בניסוח! השאלה היא פשוטה מאין כמוה: האם המשפט הזה שהבחורה כתבה מקובל עליך? כן או לא? לפני שאתה כותב אלף ואחד דברים נכונים, ענה בבקשה על השאלה! ואם אין לך מה לענות, אז על תענה! כל הדברים החכמים שכתבתָ יפים מאוד, ואני מוכן לחתןם עליהם, אבל הם אינם מהווים תשובה לשאלה.
 

lordjek

New member
לא זו לא.

אני עדין חייב בהקדמה, שאחריה אני אענה על השאלה. תופעת "דרוס כל דוס" היא דבר מגעיל. פשוטו כמשמעו. אנשים נורא אוהבים לקלל אחרים, לשמוח לאידם וכיו"ב. הנה לדוגמא: "דוסים אומרים שהשואה הייתה לטובה". תראו איזה יופי. אפ אני אגיד שגם אני תומך במשפט הזה, הרי אני א. נאצי ב. אידיוט ג. נותן חסות למגזר אשר משריץ את הומאה בעמינו ד. הכל נכון ועוד. וכל זה מדוע? כי זה קל. כמה מהאנשים שנמצאים פה יכולים להבין איך הגעתי לתמוך במשפט שכזה? (ואני לא מתכוון לאלה שתמכו באחת מהתשבות הנ"ל). תגידו את זה בקול! אינכם מסוגלים להתחקות אחרי קו מחשבתי! כעת ניתן להשמיץ אותי בפרהסיא. טלמון היקר, כתבתי את האלף ואחד דברים, כדי לתת לדברי פרופורציה. לפני שתצעקו כי אני נאצי או בוגד, נתתי כמה נקודות למחשבה. תשובתי: כן אני מסכים. המהלך הלוגי: פורט לעיל. הוא נותן תוקף, אשר יראה קלוש אולי לאלה אשר יבחרו בדרך ההשמצות. אלה שלא, אשמח לפרט לפניהם את השקפת העולם שלי. נ.ב. אני יליד ברית המועצות. איבדתי סב-רב, ודוד של אם במלחמת העולם. סבי יצא נכה, וסבתא-רבה לא החזיקה מעמד אחרי ששרדה את המצור על לנינגרד. משפחת אימי במקור מאוקראינה. כמות בני-דודים שלא זכיתי לפגוש...
 

L7

New member
אתה מתנגד לשונאי דתיים

ומשפחתך ניפגעה קשה בשואה. ובכל זאת לא ברור אם "השואה לטובה" מבחינתך אגב, ערב השואה היישוב היהודי בארץ היה מפותח מאוד. ללא השואה מדינת ישראל היתה מוקמת ומשגשגת יותר.
 

lordjek

New member
בינגו!

במידה ומישהו לא טרח לקרוא את הודעתי הקודמת, התשובה שלי שם הייתה שכן, אני כן חושב ששואה הייתה לטובה. הסיבות והנימוקים הוצגו בפורום במסגרת דיון זה.
 
מאיפה אתה יודע?

ב"ה קודם כל הוא כבר ענה לך בהודעה הקודמת שהוא מסכים אם המשפט הזה. ודבר שני מאיפה אתה יודע שללא השואה מדינת ישראל היתה מוקמת ומשגשגת יותר? א´, אני לא אמרתי מילה על מדינת ישראל. אני לא מנסה לחשב חשבונות - אני רק מאמינה (=ברגש) שהכל לטובה, ולא יודעת איך זה מתבטא. וב´, נניח שבמדינת ישראל עסקינן - בבקשה אל תעסוק בניחושים היפוטתיים. העבר עבר, נקודה. היתה שואה. אין מה לעשות, היא היתה, למרבה הצער. ואין לך שום מושג מה היה קורה אם לא היתה שואה! הדרך היחידה לדעת מה היה קורה היא להחזיר את הגלגל לאחור. אני מקווה שאתה לא עד כדי כך שחצן, כדי לטעון שאתה מסוגל לכך.
 
הבנתי את תשובתך. אני מתאב אותה

(ולא את כלל "הדוסים"). אדם נורמלי לא יגיד שאלוהים עשה טוב שהרג את קרובי משפחתו והפך את סבא שלו לנכה.
 

lordjek

New member
בדיוק

כפי שציינתי, אתה פשוט מתקשה לתחקות אחרי קו המחשבה שלי, לכן אתה מעביר אותי להגדרת "אדם לא-נורמלי". מצטער חביבי, כרגע חיקת את דברי.
 
"קו המחשבה" שלך פשיסטי: זילות חיי

אדם לעומת "רעיון", ואפילו חייהם של קרובי משפחתך! אפשר לדבר על לקחים שניתן וצריך להפיק מהעבר. מה לעשות שדברים כאלה לא יחזרו. אבל לומר שרצח קרובי המשפחה שלך היה לטובה?! הגזמתָ בחור. ואם דבריך מייצגים ציבור כלשהו, אז אוי לאותו ציבור!
 

lordjek

New member
מה?

זילות? איפה? אבל אתה עדיין מנסה להסווג אותי כמשהו נחות(והפעם - פשיסט) במקום להודות כי אינך מבין את קו המחשבה שלי, ואופציה שהוא נמצא בתחום ההשגה הנורמטיבית.
 
"קו המחשבה" שלך, פשיסט, אמר שרצח

קרובי המשפחה שלך היה לטובה. האם צריך להוסיף לזה משהו?
 

lordjek

New member
מה כן מעניין אותך? השמצות פומביות?

בסדר. תגיד שאתה לא מסכים כם המפט הספציפי. תגיד שהמסכנה אינה תקפה לגביך. תגיד גם שלא אכפת לך כמה אנשים מתו במלחמת העולם השניה. תגיד, שהעולם לפני המלחמה היה טוב יותר. תגיד שלא אכפת לך מהעולם. תגיד שלהשמיץ דוסים קל.
 
מי שמורח על עצמו צואה, לא צריך

"להשמיץ" אותו שהוא מסריח. אל תדבר בשם כל "הדוסים", אתה עושה להם שירות דוב. אתה מנסה להציג כפשיסט לא רק אותך, אלא את כל "הדוסים". אתה גם שקרן! לי לא אכפת כמה אנשים מתו?! אני אמרתי שזה לטובה שהם מתו?! אני לא מתווכח עם הקביעה, שהתפתחויות חיוביות מסויימות יכלו ויכולות לקרות בעקבות אסונות אנושיים. שטות להתווכח עם זה. אבל מכאן עד האמירה הפשיסטית, שזה לטובה שאסונות אנושיים מתרחשים, עדיין המרחק רב. ויותר מזה, שכוח עליון שאתה סוגד לו ומנסה לשכנע אחרים לסגוד לו או לפחות לא להתנגד לו, תכנן את זה בכוונה?!
 

lordjek

New member
תראה.

אתה מעדיף להתבכין על העבר, או ללמוד את הלקח, ולבנות עתיד טוב יותר?
 
תנסה להתרכז:

א. מה הקשר בין מה שכתבתָ ובין ההודעה הקודמת? זו תשובה \ תגובה \ התחמקות \ הסחה? תשווה את הטקסטים. ב. מה זאת אומרת "להתבכיין"? מילת זלזול נגד "לבכות"? כלומר אתה לא צריך לבכות יותר על קרובי המשפחה שלך שנרצחו או נהרגו במלחמת העולם השנייה? צריך לשכוח? להיות גבר? להגיד שזה היה לטובה? ג. על סמך מה החלטתָ שאני מתנגד "ללמוד את הלקח ולבנות עתיד טוב יותר"? אשמח לשמוע. ד. האם אתה עומד על דעתך שהשואה היתה לטובה, או מסכים שזו היתה התבטאות לא מוצלחת?
 

lordjek

New member
פרה פרה

א. תגובה. אני מוביל קו ,אשר אמור להוביל אותך להסכים איתי. ב. "תחיל הבוכים...", השאלה מה אתה עושה אחרח שסיימת לבכות. מזניח? שוכח? מתעלם? מדחיק? עבר, זהו, לא שייך יותר? ג. כי הפעם אתה לא נתת תשובה ישירה, אלא תקפת אותי בשאלות. ד. התבטאות הזאת, כשהיא תלושה מהקשרה, לא מוצלחת, ולא טובה. הבעיה שעפים פה יותר מדי חצאי-ציטוטים. האם מישהו מוכן להסכים למשפט : "ניתן להפוך את השואה למשהו "בונה"?"
 
הדבר הברור היחידי שאמרת הוא

שהשואה היתה לטובה. אני מניח שאתה בחור מבולבל, ושזוהי בסה"כ התבטאות אומללה שאינך רוצה להודות בה, ועכשיו אינך יודע איך לרדת מהעץ שטיפסת עליו. אם אתה עומד על הניסוח שהשואה היתה לטובה, אז זהו פשיזם טהור, זילות בחיי אדם לשם "רעיון" כלשהו. לא חשוב "ההקשר" או כל "הסבר". נא לא לבלבל עם אפשרות התפתחויות חיוביות שיכלו לצמוח מהאסון הכבד, לבין הצדקת האסון למען אותן התפתחויות. דוגמה: משפחה ענייה "ברוכת" ילדים התגוררה בדירתה הצפופה. מישהו מבני המשפחה נרצח ע"י שודדים. הצפיפות בדירה ירדה. האסון הביא למשהו חיובי, זו עובדה. אבל זה לא אומר שהרצח "היה לטובה". אתה קולט את ההבדל? ביחוד אם מדובר בתכנון ע"י "כוח עליון". על תכנון כזה חובה לירוק "לו" בפרצוף! אני צודק? ה"קו" שלך מעורפל לחלוטין. אתה בטוח שיש לך? אולי תנסה לנסח אותו בצורה יותר פשוטה וברורה? תשובה לשאלתך: אי אפשר "להפוך את השואה" לשום דבר. אי אפשר להפוך משהו שכבר קרה למשהו אחר.
 
למעלה