דת ואמונה

לתמר, גם אם אדם מאמין

שהאל נתן תורה לעם ישראל במעמד הר סיני, זה עדיין לא מחייב דווקא לקבל את כל הפרשנויות של חז"ל. יש גם פרשנויות אחרות. גם אם אדם מאמין שהאל נתן תורה לעם ישראל במעמד הר סיני זה לא מחייב לבחור בדרך של החרדים או של הדתיים.
 

sarav55

New member
70 פנים לתורה הקדושה

וכל מי שחושב שאני מסויונרית חרדית צר לי לאכזב אותו אני לא חרדית ואני לא מטיפה שואלים אותי אני עונה אם זה לא טוב ורוצים שארד אזי ארד
 

masorti

New member
התנ"ך השומרוני שונה מהיהודי.

אתה ציינת שהם מקבלים את התנ"ך כמות שהוא, וזה לא נכון. (ראה למשל את השינויים בספר יהושע, כפי שמסביא אותם פרופ. אדם זרטל בספרו.) חוץ מזה, הרי התנ"ך מסביר שהשומרונים הם כותים. האם השומרונים מקבלים זאת?
 
לא אמרתי שהם מקבלים את התנ"ך

אמרתי שהם שמקיימים את התורה כלשונה. למיטב הבנתי תנ"ך = תורה נביאים כתובים, ולכן "התורה" מתייחס רק ל"חמישה חומשי תורה". לפחות זו הייתה כוונתי. ברור שהשומרונים לא מקבלים ככתבי קודש את ספרי נביאים כתובים, שהם ספרים בעלי אוריינטציה יהודית-ירושלמית-דוידית מובהקת (אולי חוץ מיהושע שופטים). למיטב ידיעתי ספר התורה שהם מחזיקים בו כמעט זהה לשלנו. (ההבדל היחידי שאני יודע עליו הוא הפסוק "במקום אשר יבחר" שאצלהם זה "במקום אשר בחר" שזה מה שעושה את ההבדל בין ירושלים להר גריזים.)
 

התולעת 1

New member
הרמב"ם כותב:

"שהדבר הגדול הזה שנראה במציאות שהעידו עליו מבחר העדים שלא היה כמוהו וכן לא יהיה אחריו כמוהו, והוא שתשמע אומה אחת בכללה דבור הקב"ה, ושתראה כבודו עין בעין ודבר זה היה שתתחזק האמונה חזוק שלא ישנהו משנה ויגיע לנו על ידו האמת, כדי להעמיד רגלנו לבל ימעדו אשורינו" (אגרת תימן). וכן, בספר "העיקרים" לרבי יוסף אלבו: "... כל מה שהושג בחוש לאנשים רבי-המספר, תהא האמנתו יותר מתקבלת וכו' ובעבור זה רצה השם יתברך שתנתן התורה ע"י משה בפרסום גדול וריבוי עצום מששים רבוא... שהיו בהם אנשים חכמים ונבונים וריבוי דעות מתחלפות (כלומר בעלי השקפות שונות, אופי שונה וכדומה) כדי שלא ישאר שום חשש ספק בלב המקבלים והנטפלים אליהם ולא בלב הבאים אחריהם בעול. "ותהיה הקבלה נכונה ואמיתית בתכלית מה שאפשר" (מאמר א' פרק יט). האם יתכן שנאמין לאדם הטוען כי האלוקים נתגלה אליו בחזיון, בחלום הלילה או במדבר ביום, בלי שום עדות והוכחה ברורה לאמת את דבריו?? האם על סמך סיפור זה נשנה את חיינו היומיומיים, נאמץ לעצמנו חוקים חדשים, ונמסור את נפשנו להפיץ דת זו ולקיים אותה?
 

oldfield

New member
כך הם בני האדם. מאמינים בני מאמינים

"האם יתכן שנאמין לאדם הטוען כי האלוקים נתגלה אליו בחזיון, בחלום הלילה או במדבר ביום, בלי שום עדות והוכחה ברורה לאמת את דבריו?" מממממממממ.... כן!! וודאי!! ככה זה אצל בני אדם. לא חסרות דוגמאות שאנשים מאמינים לסיפור התגלות של אלוהים לאדם כלשהו, למרות שאין הוכחה ברורה. הנה כמה דוגמאות: יחזקאל (ויהי דבר ה אלי לאמר) הרבה נביאים ודמויות נוספות בתנ"ך מייסד הדת המורמונית (אם איני טועה) מוחמד וסיפור המסע הלילי (בהנחה שהסיפור נמסר על ידי מוחמד. אני לא סגור על זה) ובטח יש עוד אינספור דוגמאות.
 
נו אז מה

הרמב"ם גם כתב שאין השגחה פרטית על בעלי חיים, ועל צמחים למינהם, אז אתה מאמין לו?! ולא ולא אתה סבור שהוא טעה, אז כנראה שהוא טעה פעמיים.
 

התולעת 1

New member
האדם נמסר ביד מזלו

הרמב"ם סבר שהמלאכים משגחים על בעלי חיים וצמחים. בא תבין דבר אחד לישראל אין מזל חז``ל אמרו שישראל מעל המזל , כוכבים אינם משפיעים עליהם כי יש להם השגחה פרטית מאתו יתברך, אבל מי שלא עושה את דרכי השם נמסר בידי מזלו, דהיינו באותה שעה שנברא יש מזל שמשפיע על האדם ואז הוא מתהלך במקרים ופגעים שיש בעולם. רק מי שיבוא ויאחוז בקב``ה עוד פעם מי שיחזיר בטחונו בשם ורק בשם , בכל מקרה הוא נאחז בשם והוא מבטל את המזל אפילו אם מזל רע היה לו זה התנאי. נו אז, אנשים צריכים לקחת את זה בחשבון ולהתבונן בחיי היום יום. יש אנשים שעובדים שנים בונים מפעלים וביום אחד, רגע אחד מתמוטטים. למה? משום שהם בטחו בעצמם. אבל ירון, שהאדם יעלה ,יעלה כל הזמן אתה יודע שאחרי כל עליה יש ירידה בד``כ , תמיד זה כך. וכמה אדם יכול לעלות הוא צריך ליפול וכולם ישמעו איך נפל. אבל אם אדם עלה שלב אחד ונפל לא נורא, מנכה את המכנסיים ועולה עוד פעם , אבל אם אדם עלה עד למעלה הוא יכול לשבור את העצמות אלא מה הקב``ה נותן לאדם, בדרך שאדם רוצה ללכת בה מוליכים אותו. אתה רוצה ללכת בדרך של חוסר ביטחון בסדר כמה שישחק לך המזל תלך, יום אחד הוא יפיל אותך. ולא הקב``ה עושה את זה אנחנו עושים את זה לעצמנו. לא הוא עוזב אותנו אנחנו עוזבים את המשוט, אם אנחנו עוזבים את המשוט האחראיות עלינו. ירון לנו יש תכלית שבשבילה נבראנו בעולם, התכלית שלנו היא עבודת השם יתברך, קיום תורה ומצוות זו המטרה כל רגע שעובר בחיים שלנו ולא עשינו מצוות לא קיימנו תורה לא למדנו תורה, אבדנו את החיים המתנו את הרגעים.
 
גם למוסלומים יש מטרה

עבודת השם יתברך ושלחו מוחמד, קיום הקוראן ומצוות זו המטרה שלהם וכל רגע שעובר בחיים שלהם ולא עשו מצוות לא קימו את הקוראן לא למדו קוראן, אבדו את החיים המתו את הרגעים.
 

התולעת 1

New member
מה יש לנו להתבייש?

הרי זה בושה וכלימה שהעם היהודי הנבחר, הנשמר, מתבייש באלוקיו, רחמנא ליצלן, מה יש לנו להתבייש? אמר רב אחד שהיה במקסיקו לעשיר אחד, אתה יודע למה אני שמח תמיד? תאר לעצמך שנשיא ארה"ב לוקח 250 מיליון אמרקאים בארה"ב ושם אותם ברחבה גדולה, עושה במה ומחליט לבחור עשרה מתוכם שיהיו משניים לו לנשיאות, כמה אושר יהיה לאותו אדם שהוא יצביע עליו מתוך 250 מיליון שיעלה וישב לידו. 500מיליון עיניים קנאיות יהיו תקועות בגבו, אם הוא לא ימות מעין הרע עד שיגיע, הוא יהיה האדם המאושר בעולם, להיות משנה לנשיא ארב"ה, איזה עושר רב. אומר לו: אם אמרקאי כזה צריך להיות שמח שהוא נבחר מתוך 250 מיליון, עכשיו תבין למה אני שמח, כי מתוך 6 מיליארד בני אדם בעולם, הקב``ה הצביע עלי ואמר: ``ישראל אשר בך אתפאר``. אני נבחרתי להיות הבן הבכור של בורא עולם מתוך 6 מיליארד בני אדם. כמה אני צריך להיות שמח. על זה אנחנו מברכים כל בוקר ``שלא עשני גוי``. ואחרי שנבחרת להיות בנו של הקב``ה ואתה לא חסר כלום, אתה מכחיש אותו? אתה לא מודה לו? אז במה אתה נתלה בעצם?
 

oldfield

New member
איש באמונתו יחיה

אם זה מה שאתה מאמין בו - שיהיה לך לבריאות. התכלית שלנו היא עבודת השם יתברך? כמובן שטענה זו אינה ניתנת להוכחה, וממילא לא כולם מאמינים בה.
 

התולעת 1

New member
עובדה נורא נורא פשוטה.

השפה! אנו משתמשים באותה השפה! קוראים למדבר סיני, בימים ההם בזמן הזה מדבר סיני. מעבירים את המסר באותן המילים. מאד פשוט. מהיכן המצאנו את השפה, איך נתגלגלה? למה אתה ואני עדיין משתמשים בה? במקרה? למה אנחנו לא מדברים ערבית? או אנגלית או איטלקית? למה אנחנו לא קוראים לארץ ישראל בשם אחר? מילא אני, אבל אתה? שאתה תשתמש באותה השפה? ואין זה הגיוני כלל, ששפה תישרוד במשך אלפי בשנים כפי ששרדה שפת הקודש. ראה את האנגלית של היום לעומת האנגלית של לפני שלושת אלפים שנה. אינה דומה כלל וכלל. ואילו שפת הקודש. על דיוקה ומתכונתה. מעניין איך?! אם מילמול שפתיים שרד, מי צריך נעליים כעובדה? כל טוב.
 

oldfield

New member
ומה הפואנטה?

כמה דברים: 1. אני לא מוצא קשר בין השאלה שלי לתשובה שלך. 2. למה עתיקות של שפה מוכיחה משהו? 3. למה לא הגיוני ששפה תשרוד אלפי שנים? לטינית זה שפה של לפחות אלפיים שנה, לא? כמה זמן לדעתך קיימת הערבית? הסינית? 4. העברית המדוברת היום שונה מאוד מהעברית התנ"כית. קח את מה שאתה ואני כותבים ותעמיד מול כל טקסט תנכ"י ותיראה בעצמך. גם אם כל מה שכתבת היה נכון, לא הבנתי את הפואנטה. אגב, אתה כתבת את זה בעצמך? או העתקת מאיפה שהוא?
 

התולעת 1

New member
מסורת זה לא מספיק

מסורת זה לא מספיק תשאלי את אליהו כי אליהו הנביא אמר לעמ``י עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים אל תהיו מסורתיים הוא אמר אם ה` הוא האלוקים תלכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו הוא אמר אין דרך ביניים, אין מסורתי אצל אליהו הנביא
 
למעלה