האינתיפאדה של ערביי ישראל עוד שניה פה...

mike00

New member
האינתיפאדה של ערביי ישראל עוד שניה פה...

למי שלא קרא את ידיעות אחרונות היום אני מביא לפה ראיון עם ממדוח אגבריה,יו"ר התאחדות הסטודנטים הערבים בישראל וליאנה פאהום,חברה בהתאחדות הסטודנטים הערבים.. "אני נגד מדינת ישראל כמדינה יהודית",אומר יו"ר התאחדות הסטודנטים הערבים בישראל,ממדוח אגבריה."אני לא בחרתי להיות אזרח ישראלי.הזהות שלי סותרת את כל הערכים של המדינה היהודית.לא אכפת לי איך זה נשמע באזנם של היהודים.אני כבר מזמן לא מנסה למצוא חן בעיניהם.השאיפה שלי והאמונה שלי הן שהשלטון הציוני כאן הוא זמני והוא יחלוף". דעותיו של אגבריה,24,תושב אום אל-פאחם,אינן חריגות בקרב הצעירים הערבים במדינת ישראל.לא מדובר בדמות שולית שפעילה בארגון ערבי קטן ולא מוכר.אגבריה,סטודנט למדעי הרוח ופילוסופיה באוניברסיטת חיפה,עומד בראש התאחדות הסטודנטים הערבים בישראל,גוף שמייצג 20 אלף סטודנטים.אגבריה הוא דוגמא טובה לשניות ביחסם של בערבים הישראלים למדינה.מצד אחד הוא דובר עברית רהוטה,מכיר היטב את החברה הישראלית ולומד לתואר מטעם אוניברסיטה ישראלית ביחד עם תלמידים יהודים.צתד שני הוא אינו טורח להסתיר או לייפות את דעותיו המוצקות לגבי המדינה והסכסוך הישרטלי-ערבי.אם בעבר דעותיו היו נחשבות לקיצוניותוחריגות בקרב ערביי ישראל,היום הן הופכות למקובלות בחוגים גדלים והולכים של הצעירים הערבים במדינה. כמעט בכל יישוב ערבי בתחומי הקו הירוק פועלים ארגונים חברתיים של צעירים ערבים שאינם מוכנים להמשיך להיות מה שהם מכנים "ערבי טוב וצייתן",כפי שלדבריהם היו הוריהם.הם פועלים לשינוי סביבת חייהם דרך מאבקים ציבוריים ותקשורתיים-חוקיים לגמרי,יש להדגיש. בנצרת הם קוראים לעצמם "בקאא",בחיפה "חיפה-אל-פתה",בתרשיחא אלו הם "צעירי תרשיחא",ובאום אל-פאחם "ועאי".רשימה חלקית עכשיו נוצר קשר בין התנועות השונות ביישובים הערביים על מנת ליצור,בין היתר,חזית התנגדות אחדיה כלפי יוזמת השירות האזרחי. "הדור הקודם ,זה של ההורים שלנווהסבים שלנו,היה נאיבי,הם לא ממש הבינו את המשמעות של מה שקרה ב-48",אומרת ליאנה פאהום,21,סטודנטית שנה ג' לפסיכולוגיה,חברה בהתאחדות הסטודנטים הערבים."אנחנו היום יודעים ומבינים את הטעויות שלהם.הם היו אנשים פשוטים מטבעם,רובם איכרים,שחוו שנים של דיכוי.הם התרגלו לכיבושים שבאים והולכים.הדור השלישי שלנו כבר מבין את החשיבותשל האחדות בתוכנו.מבינים את העובדה שאנחנו עומדים מול שלטון מאוד מתוחכם ושעלינו להיות מתוחכמים לא פחות ממנו.במידה רבה אנחנו מבינים את מה שהם לא הבינו". אנחנו יושבים בסניף קפולסקי באום אל-פאחם,עובדה שלא מונעת מפאהוםלהביע עמדה נחרצת לגבי קניות של ערבים בעסקים של יהודים. "אני נמנעת",היא אומרת,"ממש כמו החברים שלי,ללכת לקניות בקניונים הישראליים.למה שאני אכניס להם כסף במקום לעם שלי?חזרתי לקנות בכפרים ובערים שלנו ואני לא היחידה". בכלל,טיול באום אל-פאחם יכול להיות חוויה מבלבלת עבור המבקר היהודי.מצד אחד פזורים בכניסה ליישוב בתי עסק עם שלטים מאירי פנים בעברית.נראה כי עבור הבעלים של "רהיטי יוניברס" או "תצוגת אלסנאפר" הלקוחות היהודים הם עדיין מקור פרנסה עיקרי.מצד שני,בזמן שבעלי העסקים הערבים מעוניינים מאוד בקליינטים מיישובי הסביבה ובמטיילים של סוף השבוע,מסע רגלי של יהודים בתוככי אום אל-פאחם כבר ייתקל בעין חשדנית משהו.שם,בין הסמטאות,נתקלים בזעם עצום כלפי המדינה,כלפי המתרחש בעזה וכלפי האפליה ארוכת השנים שממנה הם סובלים."לאט לאט,בעיקר לאחר אירועי אוקטובר 2000 והתגובה של הקונים היהודים,גם הסוחרים הערבים מבינים שכדאי להם להתנתק מהכסף של היהודים"חשוב לאגבריה להדגיש. אגבריה ופאהום מאמינים שקולם של הסטודנטים הערבים סבישראל חייב להשמע היטב בכל הקשור לסוגיות החברתיות והפוליטיות במדינה."יש לנו היום הרבה יותר ביטחון עצמי וביטחון בצדקת הדרך שלנו" הם אומרים."אנחנו יוצאים לרחובות אחרי כל פעולה של צה"ל.אנחנו הראשונים שהפגינו נגד המצור על עזה.רק כשהמדינה תחדל להיות מדינה יהודית ותהפוך למדינת כל אזרחיה,ורק לאחר שיבת הפליטים והנסיגה לקווי 67',רק אז נפסיק את פעולות המחאה שלנו.בעקבות מקרה של סטודנט ערכבי שהותקף בירושלים מכיוון שחבש כאפייה יצאנו למה שנקרא "יום הכאפייה",שבו כל הסטודנטים הערבים התבקשו לחבוש אותה.הרוב המכריע נענה לקריאה.עכשיו אנחנו עסוקים באיחוד כוחות נגד השירות האזרחי". למה בעצם? "למה?מכיוון שכל הפרויקט הזה מאורגן על ידי משרד הביטחון,וזאת לאחר שאלוף בצבא,דוד עברי,הגיש להם מסקנות.מה לשירות אזרחי ולמשרד הביטחון?"הם שואלים חזרה. "היום זה לא IN להיות בעד שירות אזרחי",אומר אגבריה."אלו שבעד מתביישים בכך.בכלל,זה לא IN להיות 'ערבי טוב' כמו השר ראלב מג'אדלה.יש בקרב הצעירים הערבים בוז אדיר כלפיו". מצד כולם?גם ההורים שלכם,למשל,מסכימים עם דעותיכם לגבי מג'אדלה? "ההורים שלנו,באופן טבעי,קצת חוששים מחופש הדיבור שלקחנו לעצמנו.הם חוששים מחופש,אבל שמחים שאנחנו מבטאים את הדעות שלהם לא היה אומץ להשמיע.אחרי כל פעם שנבחרתי לתפקיד רשמי הוזמנתי לחקירות בשב"כ.אבא שלי,שהיה מזכ"ל קופת חולים ביישוב,נבהל.הוא היה בטוח ש'הלך' על הבן שלו.לחקירה הראשונה הוא הגיע איתי.אני חושב שהיום הוא גאה בי ובצעירים שאני מייצג.היום אנחנו המובילים של המגזר.המנהיגים והמבוגרים מתחילים לבוא אחרינו.הציפיות מאיתנו גבוהות ביותר". והן? "אנחנו מתחילים עכשיו להתאחד בתוכנו,ערביי ישראל,ןמתחילים להתאחד עם ערביי השטחים.אנחנו עם אחד.השאיפות שלנו זהות לשאיפות שלהם.כלי התקשורת הערביים,כמו אל ג'זירה,מסמסו את הקו הירוק המלאכותי.הם חיזקו את הלאומיות הערבית.אי אפשר להישאר אדיש לנוכח התמונות.אני מתמלא בזעם ובעצב כשאני רואה את התמונות מהשטחים.אין לי ספק שזה מה שחירפן לגמרי את הבחור מג'אבל מוכבר שבירושלים.בין היתר אנחנו נילחם על זכות של כל הפליטים לחזור לכאן.חלקם שומרים ומעבירים מדור לדור את המפתחות של הבתים שלהם.כל זה יקרה רק כשהיישות הציונית תחדל לשלוט כאן".
 

mike00

New member
מעניין מתי ימאס ליהודים מכל זה......

לאגבריה ופאהום חשוב להדגיש כי תנועות הסטודנטים הערבים,כמו גם תנועות הנוער הערביות,דוגלות במאבק חוקי לא אלים.הם מגנים בתוקף מעשי טרור או זריקת אבנים כלפי מכוניות לש יהודים."אנחנו מבינים אותם,אבל מתנגדים לגמרי לדרכים של אלימות",הם אומרים."בגלל זה אנחנו מפחידים את השילטון היהודי.את המחבלים והמפגעים אפשר לכלוא.אנחנו משתמשים בכלים חוקיים בלבד,בכלים מערביים.מה יעשו איתנו?" אבל למרות ההתנגדות הפומבית של אגבריה לאלימות,במשטרה ובשב"כ מאבחנים לאחרונה עלייה בפעילויות עויינות של ערביי ישראל כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון.המקרה החמור ביותר הוא כמובן בישיבת מרכז הרב.אבל,אומרים גורמים במשטרה,ההקצנה בציבור הערבי מתבטאת גם בשורה של מקרים אחרים,כמו יידוי אבנים יומיומי מתוך יישובים ערביים לעבר מכוניות חולפות,והלינץ' שכמעט בוצע בפקחי העירייה בירושלים.לפני מספר שבועות נעצרו שלושה צעירים מבאקה אל-גארביה בחשד כי ניסו לפוצץ בלוני גז בשלושה מוקדים שונים בוואדי ערה.בישיבת הממשלה שנערכה בתחילת השבוע דיווח ראש השב"כ,יובל דיסקין,על עלייה במעורבות ערביי ישראל בטרור.לדבריו,במהלך השנה האחרונה נעצרו 25 ערבים בעלי אזרחות ישראלית בגין חשד למעורבות בפעילות טרור. "בזמן האחרון",אומרים גורמים במשטרה,"מסתמנת מגמת עלייה באירועים שבהם מושלכות אבנים ומתבצעות הפרות סדרעל רקע לאומני.האירועים מתרחשים במקומות שונים בארץ,כולל בכבישים הסמוכים לקו הירוק,מהם מושלכות אבנים.אנחנו מרכזים מאמץ באיתור חשודים ובביסוס תשתית ראייתית להעמדתם לדין".עד כה,אומרים במשטרה,נעצרו עשרות חשודים שנמצאים בשלבים שונים של חקירה והעמדה לדין. "הצעירים רותחים מכל מה שקורה מסביב.מהקיפוח ומהפעילות של כוחות הביטחון",אומר צעיר ערבי,בן 31,מאחד הכפרים בגליל שהיה עצור מספר פעמים בשל מעורבותו בתקריות אלימות בין מפגינים ערבים למשטרה."המבוגרים מנסים להרגיע את הצעירים,אבל זה לא הולך להם.מבחינתנו כל יישוב יהודי חדש או כל שכונה חדשה זה כמו אונס.הרי כל היישובים האלה מוקמים על אדמות שהופקעו מההורים שלנו.לאבא שלי הפקיעו 25 דונם בשביל היהודים.עד היום השב"כ מחליט מי יהיו מנהלי בץי הספר ביישובים שלנו.מה זה אם לא כיבוש?"הוא שואל בזעם. "הבן שלי בן השבע",מספרת תושבת הכפר הסמוך,מורה בת 33,"התחיל לשאול אותי בשביל מה צריכים את היהודים כאן.למרות שאני מנסה למנוע ממנו,הוא נחשף לתמונות הקשות מהגדה ומעזה בטלוויזיה.מה אני אמורה להגיד לו?שהיהודים טובים?שהכל בסדר?וזה לא רק הוא.כמורה בבית ספר יסודי אני פתאום נאלצת להתמודד עם שאלות של בני שש שנחשפים גם כן לתמונות האלו". ומה את אומרת להם? "פעם חשבתי כמו ההורים שלנו שאם תיפסק האפליה שלנו הכל יהיה בסדר.היום אני מבינה שזה לא ככה.היום אני מבינה מה עובר על האחים שלנו בגדה ובשטחים.הכעס של הצעירים הוא גם על המנהיגים שהיו לנו לאורך השנים.הם אלה שאיפשרו רמת חינוך ירודה כל כך.הם ששתקו לנוכח הכיבוש.היום אני כבר לא מנסה להיות חלק.אני לא מצליחה להסביר לבן שלי למה היהודים מתנהגים ככה.אני לא אתפלא",היא מוסיפה,"שמרוב הכעס והתסכול שיש בי אני אמצא את עצמי מיידה אבנים ביחד עם הצעירים בכפר.שנים היינו 'ערבים טובים',שנים חשבנו שאם נשתוק נקבל את מה שמגיע לנו.זהו,מיצינו את זה.עכשיו צריך לנסות דרכים אחרות". א',בעלה,מקשיב לדברים ומהנהן בהסכמה."יש בגליל הרבה נשק לא חוקי,ולא רק אצל הדרוזים שמשרתים בצבא",הוא אומר."הרי כמה יורים בחתונות?אנחנו כבר לא מקבלים את המנהיגים הערבים שהיו עבדים של השילטון.יש כאן אנשים שאוגרים חומרי נפץ,בלוני גז ורובים.כל דבר קטן יכול להבעיר את הגליל.מספיק שוטר אחד טיפש בשביל זה.יש לנו תכניות מגירה.אנחנו מבינים שאנחנו תחת כיבוש,התחלנו להתעורר.שלא תחשוב",הוא מוסיף,"אנחנו מרגישים שיש בכפר משת"פים.אנחנו יודעים מי הם". חברו של א' מספר כי לקח מספר פעמים חלק בפעילויות של יידוי אבנים לעבר מכוניות נוסעות."אין בכלל ביטחון שמדינת ישראל תשאר בשטח הזה בעתיד",הוא אומר,."היו כאן כל מיני כיבושים בעבר.אנחנו פה הרבה לפני המדינה היהודית ונשאר פה גם הרבה אחריה".
 

mike00

New member
המשך.....

לא כל הצעירים הערבים שותפים לדיבורים הקיצוניים על מאבק מזוין.רחוק מכך.חש/וב לציין כי למרות ההקצנה בשיח הציבורי הערבי,עדיין רק מיעוט מערביי ישראל שותף למעשי טרור או אלימות לא חוקיים.לא קשה למצוא בקרב הצעירים הערבים גם קולות אחרים,כאלה שקוראים לשוויון מלא והשתלבות במדינה."כל מה שאנחנו רוצים זה שוויון זכויות.תושבי השטחים פחות מעניינים אותנו",אמרה לי השבוע קבוצת צעירים מהכפר ג'אסר א-זרקה הסמוך לחדרה. "בכפר שלנו גרים יותר מעשרת אלפים תושבים ואין כאן כלום",הם אומרים."אין בנק,אין מוסדות של המדינה.כל יום שישי צריך לנסוע לחדרה בשביל קצת כסף מזומן.מתייחסים אלינו כמו אל אוייבים",הם מתלוניים."מדי פעם המשטרה נכנסת לכפר עם הימ"ר,היס"ם וכל מיני שוטרים שנראים כמו חיילים.הם מסתובבים כאן עם הרכבים המסחריים שלהם בשביל כלום.סתם להפגין כוח.לא מזמן מת ילד בכפר כי במד"א החליטו שהם לא נכנסים בלי משטרה,והמשטרה לוקחת את הזמן עד שהיא מגיעה". קשה היה השבוע להכנס ולצאת מהכפר ששוכן ליד חדרה,ממש על חוף הים.בשל מקרים של יידוי אבנים פרסה המשטרה מחסומים בכל האזור.בין היתר היא חסמה את כביש הגישה היחיד לכפר.לדברי המשטרה הפעילות היתהנחוצה."תפסנו את מיידי האבנים מהכפר" התגאו השוטרים."אלה לא מיידי אבנים",ניסו לשכנע אותי תושבי הכפר."אלה ילדים שגרים ממש סמוך לכביש,ששיחקו בזריקת אבנים.בטעות אולי עפה אבן אחת לכיוון הכביש.אם היהודים ייתנו לנו שוויון הכל יהיה בסדר". גם במתנ"ס באחד היישובים הערביים אני נתקל בקולות מתונים."אני בעד דו קיום ונגד אלימות",אומר מנהל המתנ"ס,צעיר מקומי."אני מטיף לסובלנות ולא מרגיש תחת כיבוש.אני לוקח אחריות על המצב שלנו.הכל תלוי בנו".על הקיר בחדרו תלוי סטיקר:"האלימות היא שפתם של החלשים". דבר אחד משותף לכל הצעירים הערבים שאיתם נפגשתי.לכולם חשוב להדגיש שאין להם דבר נגד האזרח היהודי הפשוט,והבעיה היא עם השילטון ושירותי הביטחון."היישות הציונית היא זו שצריכה להעילם מהאזור הזה"מדגיש אגבריה,"לא היהודים". תוכל לחיות עם בת זוג יהודייה ולהתחתן איתה? "ברור",הוא מחייך."אין לי בעיה עם זה כל עוד היא לא תהיה ציונית".
 

shm490

New member
אם הם המיצגים את הציבור הערבי

יש לנו ולהם בעיה חמורה . אולי צודק ליברמן ? אולי צריך להפריד בין שני האוכלוסיות והיהודים צריכים להדיר רגליהם מהישובים הערביים ולהיפך ? הבעיה שליהודים אין לאן ללכת ולערבים יש ,כדאי שיחשבו גם על זה . אני מקווה שהם לא מיצגים את הרוב והרוב עדיין רוצה להיות חלק של המדינה .
 

mike00

New member
אני גם מקווה שהם לא מייצגים את הרוב...

הבעיה היא שבכל יום הם מוכיחים לנו מחדש שהם כן הרוב.... יש לי הרגשה שהמפלגה של ליברמן עומדצ להפוך לגדולה בהרבה ממה שהיתה,לא בזכותו אלא בגללם....
 
שום דבר לא חדש, הדיעות הללו מאד נפוצות בציבור

של ערביי ישראל, המיוחד אצל הדור הצעיר והמשכיל יותר כבר שנים, אילו הדיעות של האליטות, של מי שיש קול, קולו נחשב נשמע ומשפיע, האחרים? הם אוויר, אף אחד לא באמת מקשיב להם, הם מפחדים לדבר, ונחשבים כבוגדים אצל בני עמם. אם הם עוד לא הבינו, כאן בישראל, הם יהודים ברובם הם הציונים והציונים ברובם הם היהודים, הציונות היא התנועה הלאומית שאחראית על זה שיש כאן מדינה ורוב יהודי אז היא לא תעלם, היהודים לא באו להיות כאן "אזרחים שוווי זכויות" במדינה ערבית. היהודים באו כדי להקים מדינה יהודית לעצמם, בית לאומי, זה מה שהיה פעם וזו הסיבה להיות כאן היום - זה לא יעלם. לא משנה מה ניתן לערביי ישראל - כל עוד ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית וציונית יהיו להם טענות על חוסר שיוויון, הם עדיין לא הפנימו את המציאות והפרנציפ של המדינה היהודית, הם לא מבינים באמת מה אנחנו עושים כאן, שלא היינו טורחים לחזור למולדת שלנו לולא בתוכנית היתה מדינת לאום יהודית. לגבי אינטיפאדה - זה יקרה רק כאשר הם יבינו שהם לא יוכלו לממש את השאיפות הלאומיות שלהם באמצעות המערכת, הממסד החוק הדמוקרטיה והמערכת הבינלאומית, אז תהיה יהיו להם 2 ברירות: או להשלים עם זה שישראל היא מדינה יהודית וציונית או לפנות לכיוון המאבק ואז זו תהיה אינטפאדה של ממש עם נכבה קטנה בסופה. בינתיים זה לא קורה, הם עדיין לא עברו מדיבורים למעשים, אחרי הדיבורים חובה לעקוב ולהקשיב טוב טוב עד שאין מעשים אין מה להכריז כאילו האינטיפאדה של ערביי ישראל התחילה, היא עדיין לא התחילה ולא בטוח שתתחיל בזמן הקרוב (למרות שלעיתים כל מה שמספיק זה טריגר).
 

mike00

New member
הניצנים כבר כאן....

קריית אתא: קטטה פרצה בין פועלים ערבים לקבוצת צעירים קטטה פרצה בין קבוצת צעירים יהודים לפועלים ערבים שעבדו בשיפוץ בניין ברחוב זבולון בקריית אתא. למקום הגיעו כוחות משטרה, שהפרידו בין הניצים. משטרת זבולון עיכבה לחקירה ארבעה מעורבים בקטטה. (אחיה ראב"ד)
 

מוחמד5

New member
לא מכיר את האיש

אבל דבריו לא זרים ולא חדשים,הם תואמים את האידיולוגיה של תנועת "אבנאא אל בלד ",שבראשה עומד רג'א אגבריה (גם אגבריה וגם מאום אל פחם) , תנועה זניחה וקטנה.
 

mike00

New member
במקרה הזה,לא מדובר בתנועה זניחה וקטנה...

האיש מייצג 20 אלף סטודנטים ערבים במדינת ישראל..... על אגירת הנשק בגליל קראת?? על החרמת חנויות של יהודים קראת? אם המצב היה הפוך אני מאמין שהיית מתנגד בחריפות וטוען לגזענות... יבוא היום שבו לציבור היהודי פשוט ימאס ממה שקורה,בנוסף לחרם כלכלי על המגזר הערבי יהיו גם כאלה שיקחו את החוק לידיים, תהיה פה מלחמת אזרחים שבסופה המפסיד יאלץ להתחפף......
 

mike00

New member
עזוב אותך מהשראה יא'מוחה....

בסופו של דבר אם תהיה פה מלחמה כלכלית בין שני המגזרים שנינו יודעים מי יצא המפסיד.... "לאט לאט,בעיקר לאחר אירועי אוקטובר 2000 והתגובה של הקונים היהודים,גם הסוחרים הערבים מבינים שכדאי להם להתנתק מהכסף של היהודים"חשוב לאגבריה להדגיש. את מה שהוא מנסה למכור לסוחרים הערבים אולי הם קינו,בסופו של דבר כשהיהוד יפסיק להגיע אל החנויות והכסף יפסיק להשתלשל אל הכיסים של הסוחרים הערבים אנחנו נראה ביחד איך הם קוראים ליהודים לשוב ולקנות אצלהם,בדיוק כמו שעשו אחרי ארועי אוקטובר 2000 ואחרי מה שקרה בפקיעין לפני מספר חודשים.... הפעם התחנונים כבר לא יעזרו!! דרך אגב,זה לא מזכיר לך טיפה את החרם שאירגן המופתי לפני 60 שנה? גם אז הוא דפק את הציבור הערבי,בדיוק כמו שהיום עושים את זה כל מיני ממשיכי דרך מהזן של אגבריה..
 

THE WIZARD 55

New member
זה אף פעם לא יקרה מייק

כבר שמעתי את זה בעבר, הרבה איומים להחרים את המשק היהודי, אבל זה לא קרה. ובקשר לידוי אבנים, אני מגנה את התופעה, אף אחד לא צריך כאן עוד אינתיפאדה
 

shm490

New member
אדרבה שיחרימו

אבל את כל המשק היהודי ולא רק חלק . כלומר ,שיעזבו את האוני' היהודיות , את בתי החולים היהודיים , את חברות הטלפונים היהודיות ,ואת הקופרטיביים היהודיים ,ושלא ישתמשו בכל הטכנולוגיות היהודיות (כי הם מזרימות כסף לציונים )כמו אינטל, icq וטלפונים סולולרים ,ותרופות של טבע ,ואחרי זה נראה לאן יגיעו.
 
את החרם הוא לא ינק מהחרדים, הוא ינק מהציונות

הוא ינק אותו מהאוויר שבו שמע מאז ומתמיד את הביטוי עבודה עברית, גם החרמה של בתי עסק ערבים לא התחילה היום ולא אתמול, והוא למד בדיוק את הדברים השליליים- גזענים משני הצדדים תמיד מפרים זה את זה. במקום לחפש את המשותף בין בני האדם מנסים ליצור הפרדה ומחנאות.
 

mike00

New member
עבודה עברית הוא ביטוי שכבר לא קיים בפועל

אפילו את הבניה של היישובים העבריים עושים ערביי ישראל או עובדים זרים ממדינות אחרות.... וחרם על בתי עסק ערבים לא קיים ואין שום קריאה מצד מנהיג של קבוצה גדולה כמו התאחדות הסטודנטים להפסיק לקנות בעסקים של ערבים.... בכל פעם שהיה חרם על בתי עסק ערבים הוא קרה לאחר אירוע קיצוני כנגד מדינת ישראל או נציגיה,כמו שקרה באירועי אוקטובר 2000 וכמו שקרה בפקיעין...... אני מסכים איתך בנוגע למחנאות,דבר שלא יעזור לציבור היהודי או הערבי בשום מטרה,רק יקשה את החיים על שני המגזרים וירחיק מאיתנו את הסיכוי לדו קיום אמיתי..
 

מוחמד5

New member
לא נכון מייק

תכתוב בגוגל עבודה ערבית ותראה מה יצא לך
 

mike00

New member
למה שלא תענה לגופו של עניין?

אין שום קריאה פומבית להחרמת עסקים של ערבים,בפעמים שזה קרה זאת היתה התארגנות עממית שלא הונהגה של ידי אירגונים או מפלגות גדולות,לציבור היהודי נמאס והם פשוט הפסיקו להגיע לעסקים של ערבים... ואם אתה רוצה להכנס לקטנות אז בפעם האחרונה שזה קרה,בפקיעין,מיהרו התושבים להודיע ליהודים שהכל בסדר,רק שיחזרו.. אני הייתי גר בתל אביב בשנת 2000,היית צריך לראות את המצוקה של בעלי העסקים ביפו למראה החנויות והמסעדות הריקות.. היית צריך לקרוא את הכתבות בעיתונים המקומיים,הם פשוט התחננו אל הציבור היהודי שיחזור לקנות אצלהם.. אם האדון אגבריה והגברת פאהום חושבים שהם עושים טובה לסעלי העסקים במגזר הערבי אז הזמן יוכיח מי פה עשה טעות... חבל שכמו תמיד האנשים הפשוטים יצטרכו לשלם על הטעויות של אלה שלקחו לעצמם את תפקיד ההנהגה...
 

מוחמד5

New member
אענה לך מייק

אענה לך כפי שעניתי בשנת 2000 לחבריי היהודים. מי שקנה אצל ערבים באופן קבוע ולא מזדמן המשיך לקנות,ומי שקנה רק בגלל שזה היה טרנד הפסיק. קשרי סחר ומסחר בין שני המגזרים קיימים וחזקים,לא האדון ולא הגברת יצליחו להנהיג חרם. להזכירך ,דוגמה הפוכה,לאחר אחד הפיגועים בנתניה יצא הגברת מרים (ראש העיר) בהצהרה שלא צריך לתת לערבים להגיע לקניות בנתניה, הגברת התחרטה על האמירה שלה מהר מאוד, כי היא פגעה קשות בעסקים בנתניה. מהר מאוד יכולת לראות פרסומים רבים בעיתונים הערביים של עסקים הנמצאים בתחומי נתניה ,כולל פרסומים על עמודים שלמים של קניון נתניה. אני נגד השיטה ,כי היא לא אפקטיבית ולא יעילה.
 

mike00

New member
האמת שקשה לי להאמין שהאוכלוסיה הערבית

באזור נתניה יכולה באמת לפגוע בבעלי העסקים היהודים.... רוב האוכלוסיה הערבית בישראל גם ככה עושה את הקניות שלהם בתוך המגזר,מה שאי אפשר להשיג במגזר קונים אצל היאהוד.. אמנם זה לא כל כך נעים שהמכירות יורדות ב-5%,וגם זה רק בחלק קטן מאוד מהעסקים,אבל זה עדיין לא סיבה לומר שהעסקים נפגעו קשות... בשנת 2000 היתה לדוד שלי חנות תיקים במרכז נתניה,אני לא זוכר שהורגשה שם ירידה במכירות... לא זכור לי שהוא התלונן על "המצב הקשה" של העסקים שם....
 

מוחמד5

New member
היו ירידות קיצוניות במכירות

ההתנצלות היית גורפת,והפרסומים היו בהיקף חסר תקדים.
 
למעלה