האירים – עם מטונף ?

  • פותח הנושא wgaf
  • פורסם בתאריך

wgaf

New member
האירים – עם מטונף ?

שלום לכולם . לאחר בילוי של יותר משנתיים באירלנד . הכולל עבודה ומגורים באזור דבלין ( Donney Carny ו Beaumont ) הייתי מעוניין לסכם ולחלוק עמכם את התרשמותי העיקרית מהעם האירי – רבותי מדובר בעם מטונף . ראשית יש לציין שדבלין היא העיר המטונפת והמזוהמת ביותר שראיתי בימי חיי. וביליתי זמן רב בערים רבות בעולם . מדובר לא רק על לכלוך שגרתי המצופה שיצטבר בכל עיר גדולה ,,אני מתכוון להרבה יותר גרוע מזה . אני מדבר על פיצות , צ'יפסים , שאריות של אוכל סיני פחיות זרוקים בכמויות בכל חור . כל זה יחד עם ערימות של קיא . האדגר הגדול ביותר שהיה בדבלין היה להצליח להגיע לעבודה מתחנת קונולי עם נעליים נקיות. אני חייב לציין שאני ממש לא חולה ניקיון אך גם אותי הצליחה לזעזע רמת הטינופת שאליה נחשפתי ברחובות. רק באירלנד ראיתי בחור כבן 17 הנראה כנער נורמטיבי עומד וממתין לאוטובוס ( קו 27 ברחוב טלבוט ) וכאשר מגיע האוטובוס משליך בנונשלאנטיות את שקית הטבעות בצל שאותם אכל לעיני כל . רק באירלנד ראיתי אנשים משליכים באדישות מגשי פיצות ואוכל סיני ברחוב . בישראל יש הרבה בהמות אך לתופעה שכזו לא הייתי עד. רק באירלנד ראיתי נערים בני טובים משליכים בטבעיות לרצפה עצמות של רגלי עוף אשר ניקנו ב TESCO בתוך מרכז הקניות . באיזה מקום בעולם ראיתם אנשים משליכים כנפי עוף אכולות בתוך מרכז קניות ??? בתוקף תפקידי כאיש תוכנה עבדתי בהרבה משרדים בהרבה ערים בעולם . השירותים במשרד בדבלין הם המטונפים ביותר. בכמה סדרי גודל. מעולם לא ראיתי חרא מרוח על כל כך הרבה אסלות ( למעשה לא ראיתי חרא מרוח על אסלה באף שירותים באף משרד באף מקום אחר בעולם ) . ורבותי מדובר באנשים נורמטיבים ובעלי מקצוע ולא בחבורת נרקומנים השוכבים ברחובות. הייתי מעוניים לשמוע את מחשבותיכם בנושא , עוד מישהו נחשף לזוועה ??
 

Ice Age

New member
כנראה שהייתי באירלנד אחרת

אני לא אומר שאירלנד היא דנמרק. אבל מה שאתה מתאר לא ראיתי. אמנם לא גרתי שם באופן קבוע אף פעם, אבל אני נמצא שם די הרבה במסגרת העבודה. מבחינת הרחובות - לא הייתי אומר שזה גרוע כמו שאתה מתאר. אני חושב שאמנם מדי פעם יש קצת אשפה של אנשים לא הכי מתחשבים, אבל זה בפירוש לא הרוב. ובסה"כ הרחובות די נקיים. מבחינת מקומות העבודה - דווקא התרשמתי מאוד לטובה. אני עובד בעיקר במשרדי הי-טק (כמוך מן הסתם) וארגונים גדולים. והכל היה מצוחצח למשעי, ניקיון שירותים כל כמה שעות כולל תיעוד וכו'.
 
../images/Emo67.gif איוווו...

הייתי מעדיפה אם היית חוסך מאיתנו את התאורים הספציפים. לא נתקלתי ממש בזה שם,אבל היי אולי לא שהיתי מספיק זמן,כי אם כן הייתי נמלטת, כאחת שניקיון חשוב לה מאד,הן אישי והן חיצוני. כללי חבל ללכלך ולהיות מלוכלך ,זו הרי דוגמה אישית +בנימה אופטימית זו אסיים ואומר: תפסיקו כבר להאשים ישראלים בבהמיות,ואני מתכוונת לכל הישראלים,כי מה אני ואתם לא נולדנו פה? אנחנו עם דיי אסתטי ומתקדם,וישראלים עם המינוסים והפלוסים בדיוק כמו כל אומה אחרת בעולם. יש פה מישהו שלא חושב ככה?(בתור צבר) תודה רבה.
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifאנחנו בהמות

אבל בהמות חמודות!! כמו פרות! פרה הינה בהמה... מה הבעיה עם זה??
נו סתם...
 

paris2

New member
כ"כ רחוק הלכת?

בוא תראה איך נראית ירושלים......
 
חינוך ב-../images/Emo64.gif

כן - אירלנד ודבלין הם לא המקומות הסטריליים ביותר, וגם מי שבמקרה נקלע לדבלין יכול להבחין בכך די בקלות:
בכל יום אפשר לראות את פועלי הניקיון נגררים אחרי ה'פרות השואבות' הללו - אותן מכונות לבנות ששואבות ומנקות את הרצפות. אז יפה שהעירייה משקיעה בניקיון אבל לפי התדירות של השואבים הללו אפשר להבין שהם היחידים שמשקיעים בניקיון - ביום, בלילה, בסופי שבוע. אם העם היה מחונך אז אולי לא היה צורך בכל כך הרבה מכונות ניקיון.
לפני כשנה בערך היה קמפיין ממשלתי באירלנד לגבי שמירת הניקיון בטבע, באגמים ומקורות המים. עצם העובדה שהגיעו למסקנה שצריך קמפיין כזה היא בעקבות הזוהמה וכמויות הזבל שנערמות באתרי הטבע השונים. אני זוכר ראיונות בנושא ברדיו בזמן הקמפיין ושם בהחלט אמרו שצריך לחנך את העם שלא לזרוק פסולת בטבע.
האירים בם עם שדורש חינוך ואת זה אפש לראות בהרבה קמפיינים ממשלתיים בשילוט חוצות. פשוט הממשלה כל הזמן מנסה (ואני חושב שגם די מצליחה) לחנך את האנשים ובעניין הזה אנשים לא מחונכים, אז יש מי שמנסה לדאוג ולהסביר להם. בעניין השלכת הפסולת - עדיין יש לאנשים מה ללמוד. דרך אגב - גם בישראל (בשנות ה-70 ?) חינכו אנשים שלא ללכלך בטבע ולא לקטוף פרחי בר ובסופו של דבר זה הסתיים באופן מוצלח מאוד.
יש כאלה שגם מחברים את השלכת הפסולת - שהיא חוסר דאגה לסביבה, עם חוסר הדאגה לגוף - שגם נפוץ מאוד באירלנד. כמו שנאמר 'ניקיון בפינם, ניקיון בחוץ'. מעניין לדעת אם קמפיין הניקיון עבד. הלוואי שכן. דרך אגב - הפחים שמוצבים בדבלין לא גדולים יחסית והפתחים שלהם ממש קטנים כך שקשה לזרוק פסולת קצת יותר גדולה. אם היו מציבים פחים גדולים יותר המצב אולי היה טוב יותר. דרך אגב 2 - נו, אז מה אם בירושלים גם רואים פסולת ? זה פורום ירושלים או אירלנד ? ואם בירושלים יש מקומות מזוהמים אז אסור לדבר על פסולת באירלנד ? סחתיין על הלוגיקה.
 

paris2

New member
הלוגיקה מאוד פשוטה

וכנראה שאת/ה לא הבנת אותה - אז בוא אני אפשט את כוונתי - אף פעם לא לצאת בהצהרות ולהכליל (האירים עם מטונף, הצרפתים סנובים, החברונים מטומטמים והישראלים בהמות....) עכשיו, אני הולכת לשוטט..אין על הלוגיקה!
 

wgaf

New member
ברשותך אחדד את המסר....

לא שיש לי משהו מגד אירים אבל באיזו מדינה לכל הרוחות ראית נער נורמטיבי משליך שקית של טבעות בצל יותר מחצי מלאה ברחוב ,בנונשאלנטיות ,לעיני כל ,באור היום ,לפני שהוא עולה לאוטובוס ??? באיזו מדינה ראית נערים בני טובים משליכים בתוך מרכז קניות , על הרצפה , באדישות , לעיני כל עצמות של כפני עוף ברוטב ברקיקיו על הרצפה ??????? באיזו מדינה ראית אנשים משליכים ברחוב אריזות טיק אוואי סיני חצי מלאות באוכל ?
 

paris2

New member
טוב די..אני אוהבת להכליל (והמבין יבין)

אני מצטרפת לחגיגה - בירושלים זורקים חיתולים של תינוקות ברחוב וגן סאקר נראה כמו מזבלה אחרי סופ"ש
הצרפתים לא אוהבים להתקלח (ובגלל זה הם מסריחים..)...
האמריקאים נאיביים...
הגרמנים קולניים....
החברוניים מטומטמים...
והאירים אוהבים לאכול ג'אנק פוד!!!!
יאללה אנשים, שאו ברכה, תכלילו הרבה (כדי שיהיהו שרשורים סבבה), שיהיה סוף שבוע נעים והכי חשוב - תאכלו בריא (כי הכל זורם בעורקים שלכם) ותנקו אחריכם....
 

wgaf

New member
הכללות

אני לא אוהב להכליל . הכללות זה דבר רע ובלה בלה בלה . אבל בלי להכליל לא ניתן לאפיין תרבות , וזה מה שמנסים לעשות כאן בפורום לא ?.
 

jonbaum

New member
אני לא ראיתי דבר כזה באירלנד

אולי מתנהגים כך ב-Donnycarney אבל לא איפה שאני גר (ואני כאן כבר 7 שנים עוד מעט).
 

wgaf

New member
לא ראית ?

ככה מתנהגים ב DONNEY CARNY ו ב MARINO וב FIRVIEW וב ARTANE וב CLARE HALL וב KILLESTER ובמרכז העיר ובשאר המקומות שיצא לי להסתובב בהם. באיזו שמורת טבע אתה גר ??
 

jonbaum

New member
אני לא גר בשמורת טבע

הרי כמו שאמרו פה, אם הייתי גר בשמורת טבע יש סיכוי שהיו זורקים זבל ליד הבית שלי... אני גר ב-Blackrock
 

wgaf

New member
כעת השאלה שעולה היא :

האם המקום שבו אתה גר מייצג את ההוויה האירית יותר מהמקומות שאותם אני ציינתי .
 

jonbaum

New member
אין לי מושג

אבל אולי אפשר לסכם כך: ישנם כל מיני סוגי אנשים באירלנד. אלה שגרים ב-Donnycarney שמסתבר שזורקים פיצות ועצמות עוף ברחוב, ואלה שגרים ב-Blackrock שמהנסיון שלי לא מתנהגים כך.
 

נועה P

New member
אולי קודם תלמד לאיית את השמות של המקומות

ואחר כך תבוא ותטיף לנו עליהם. Donney Carny = Donnycarny Firview = Fairview אמנם לא גרתי המון זמן בדבלין (שנה וחצי), אבל גרתי בדיוק בסביבת האיזורים שציינת (קילסטר) ולא הבחנתי באף אחת מהתופעות שציינת. להיפך, לדעתי, דבלין היא עיר נקייה יחסית. קח לדוגמא את רחוב או'קונל- רחוב מרכזי וענק, שמסתובבים בו אלפי אנשים בכל יום. יחסית לכמות המבקרים בו, הייתי אומרת שהוא די נקי. גם על המדרכות אין הרבה סימני לכלוך של שנים- מסטיקים שהשחירו, כתמי שמן וכו'. אני חושבת שאתה פשוט עוד מקרה של ישראלי שעובד בהייטק באירלנד, שמבחינתו היה יכול לעבוד בהייטק בכל מקום אחר בעולם (משמע; אין לו זיקה ספציפית למקום), אתה נורא מתגעגע הביתה ומנסה להוציא את התסכול בעזרת לכלוכים על המקום. אז קבל
גדול!
 

wgaf

New member
אולי קודם תקראי ורק אחר כל תגיבי...

רצוי מאד לפני שליחת תגובה ובמיוחד תגובה מתגרה ומתנשאת לקרוא את ההודעה שאליה מגיבים. איפה לכל הרוחות את רואה שהטפתי כנגד המקומות שציינתי והיכן את רואה הטפות כלשהן במלל שפרסמתי ? למעשה לא פרסמתי ולא הטפה אחת . מה שפרסמתי היה רשימת עניינית ולא מתלהמת של אירועים שראיתי באזור דבלין במו עיני ואשר לא ראיתי מעולם באף מקום אחר . תיארתי בדיוק את מה שחזו עיני והעלתי את הסברה שאולי האירים הם עם מטונף . סימן שאלה היה בכותרת ההודעה . אם מישהו נפגע מתוכן הדברים אז הוא יכול לקפוץ לי . יכול להיות שלא ראית שלוליות קיא , פיצות וקופסאות אוכל סיני ברחוב אוקונל . זה בהחלט מידע מעניין . אני כבר שנתיים הולך שם כמעט כל יום . יצא לי לראות הרבה טינופת. מה לעשות. זה נכון שאני עוד ישראלי שעובד בהייטק באירלנד ללא זיקה ספציפית למקום .... אני לא מתגעגע לישראל ( כל שבועיים אני פה ) ואני לא מנסה להוציא תסכול שאין לי . אולי את מנסה להוציא תסכול ולהדביק לי בעיות רגשיות שמהן את סובלת. לפחות הוכחת שאת מומחית לאיות שמות אירים של שכונות באזור דבלין.
 

נועה P

New member
אתה חמוד, אתה

"ככה (זורקים אוכל ומלכלכים..נ.P) מתנהגים ב DONNEY CARNY ו ב MARINO וב FIRVIEW וב ARTANE וב CLARE HALL וב KILLESTER ובמרכז העיר ובשאר המקומות שיצא לי להסתובב בהם" כפי שאמרתי, גרתי באיזורים אלו ולא ראיתי שום זבל ושום לכלוך יוצאי דופן. אולי טעיתי בשימוש במילה "הטפה".. התכוונתי יותר ל"הוצאת דיבה". זה פשוט לא נכון להגיד שתושבי דוניקארני, ארטיין וכו' מלכלכים יותר. באמת לא ראיתי, לשמחתי, ערימות של קיא, זבל וקופסאות אוכל מהיר ברח' או'קונל וגם לא בשום מקום אחר בדבלין. אני מצטערת שאתה כן ראית. אולי יש לך איזושהי שפה משותפת עם זבל ? "אולי את מנסה להוציא תסכול ולהדביק לי בעיות רגשיות שמהן את סובלת": ברור. כולנו. "לפחות הוכחת שאת מומחית לאיות שמות אירים של שכונות באזור דבלין" : אז זהו, שלא. הייתה לי TYPO באיות של דוניקארני!
 
למעלה