האירים – עם מטונף ?

  • פותח הנושא wgaf
  • פורסם בתאריך

Ice Age

New member
אז זה מה שניסיתי להסביר

זה לא שאנשים משאירים לכלוך אחרי פיקניק. אנשים פשוט לוקחים את הזבל מהבית וזורקים אותו בכבישים תוך כדי נסיעה כדי לחסוך את העלות של ריקון האשפה. אבל כמו שאמרתי - זה לא מאוד נפוץ.
 
איזו אירוניה../images/Emo222.gifאופיר!../images/Emo202.gif

היה שווה להיכנס נכון? עכשיו גילית שיש גם פורום סקנדינביה. מה הלאה.??.???????. |
 

rosedal

New member
כל העולם מטונף.. ../images/Emo152.gif

אהבתי את ההודעה המטונפת שלך .. היא הייתה מצחיקה
 

thesheep

New member
מה אני קשור לעניין? ../images/Emo140.gif

תשמעי, זה די ברור שאנשים שממש גרים במדינה מסויימת מתקבעים על דיעה מסויימת כלפי המקום. אני לא יכול להתווכח - לא עם יונתן ולא עם wgaf - כי בסופו של דבר אני תייר ולא תושב קבע, ולכן אני לעולם לא אוכל להחשף לדברים כאלה באותה כמות שהם נחשפים. לי אישית יצא עד היום לראות אירלנד נקייה, חסרת כל דאגות, שגם ה-weirdos שלה מאד סימפטיים, שוב, כנראה מנקודת מבט של תייר.
 
../images/Emo7.gif כולם צודקים

רק הערוץ הממלכתי וגורמים ממשלתיים באילנד טועים...
כמו הרבה פעמים בענייני אירלנד, גם הפעם צדקתי. אתם מוזמנים לקרוא את הסקר.
 

jonbaum

New member
לא הכל שלילי באירלנד

זה לא סוד שדבלין היא לא העיר הכי נקיה בעולם, אבל מזה ועד להגיד שכולם זורקים עצמות של עוף ברחובות המרחק עדיין גדול.
 
גזור ושמור ../images/Emo59.gif

אתה צודק שזאת לא העיר הנקייה ביותר ולפי מה שקראתי את מה שכתב WGAF, הוא לא טוען שכולם זורקים זבל ברחובות אלא הוא מתאר התרשמויות שלו- דברים שהוא ראה בלבד (קראתי שוב את ההודעות שלו כדי להיות בטוח). אבל אין ספק שלפי הסקר שפרסמה RTE, יש דברים בגו. אני מביא פה תרגום של קטע מתוך דברים של בלוגר נפלא בשם CUBANO, מתוך הקטע 'זוהמה (
) ואורות (
)': "אני רק רוצה להבהיר - אין לי שום דבר נגד דבלין, כשאני אומר שדבלין היא עיר מלוכלכת.בחלקים הנקיים ביותר של דבלין ייחשבו כנורמליים בכל עיר קנדית ממוצעת ואתה לא תוכל למצוא ולא תוכל למצוא מקומות דומים ברמת הזיהום בקנדה כמו בדבלין. בכל יום תוכל להסתובב במרכז דבלין ולמצוא ערימות קיא, שתן, צואה, אוכל שהקיאו, וזבל מכל מיני סוגים על המדרכות וברחובות. ראיתי אנשים עומדים באמצע הרחוב ומקיאים את נישמתם אחרי בילוי לילי. ראיתי בחורה אוכלת חצי סנדביץ' וזורקת את המחצית הנותרת על המדרכה. אתמול, נתקלה רגלי במחצית רגל של אכולה של עוף כשהלכתי ברחוב, וכמעט שגם אני הקאתי על המדרכה בעצמי. היום נאלצתי להקיף ערימת קיא על המדרכה כאשר חזרתי מחדר הכושר. זה לא נדיר לראות ערימות שתן ברחובות ועל המדרכות בסופי השבוע בבית אירלנד. לא רק שזה מגעיל אותי, אלא אני קצת מאוכזב מתושבי דבלין. לרבים מהם אין כבוד לעיר מגוריהם, ולסביבת המגורים. קולגה שלי מפולין ציין לאחרונה את הזוהמה בעיר ואת ההרגלים של התושבים להשתין במיטותיהם עצמם. אני חייב להסכים". החבר הפולני של CUBANO ציין בדיוק מה שאני אמרתי בהודעה, כמה שורות מעל: ניקיון בפנים, ניקיון בחוץ. לממשלה יש עוד עבודה רבה לעשות עד שהאירים ילמדו שלא ללכלך את הסביבה. אולי זה יגיע יחד עם הדאגה לגוף. וטוב לראות שיש עוד מביני עניין בעולם. דרך אגב - שווה לקרוא את כל הקטע שהוא כתב - הוא כותב על כך שלאירים קשה לקבל ביקורת על העיר או המדינה שלהם. מזכיר קצת את השירשור הזה, לא ?
 

jonbaum

New member
אין לי שום בעיה עם בקורת

אבל את הדברים שהוא מתאר אפשר לראות בכל מקום: קיא אפשר למצוא על כל רציף של כל תחנת רכבת בטוקיו הנקיה. ריח של שתן: לקחתי את הבת הקטנה שלי לפריז בשנה שעברה, והחלפנו רכבות בתחנת Invalides. כשירדנו מהמדרגות הנעות היא שאלה אותי למה נכנסנו לשירותים. חופי הים הכי מטונפים שראיתי בימי חיי הם ביפן הנקיה. וכו' וכו'. בהחלט בדבלין יש מקום לשיפור, אבל לא חייבים להדגיש כל הזמן את הצדדים השליליים.
 
מבקר המדינה ../images/Emo63.gif

אתה צודק שיש מקומות מזוהמים בערים גדולות נוספות. רק מה שכן - השאלה בסופו של דבר מסתכמת לתפוצה של התופעה. אני, למשל, הרגשתי שבאמת יש פחות מודעות לניקיון (בדבלין בעיקר) ויש הרבה איזורים מלוכלכים ומזוהמים ויש הרבה שתן וזה בא בעיקר בסופי שבוע, עם המסיבות והשתייה. זה משהו עמוק שמגיע מחינוך לסביבה ולינוך לכבוד. אומנם לא גרתי בדבלין אלא מחוצה לה, ככה ש-WGAF אולי מכיר יותר טוב ממני את הנושא ונוחשף ליותר פרטים. זה לגיטימי לציין צדדים חיוביים וגם שליליים באירלנד כי זה פורום שמדבר על אירלנד בכללותה. האמת שרוב ההודעות פה בפורום מראות צדדים חיוביים של אירלנד, הייתי אומר אפילו הרוב המוחלט של ההודעות. מותר ולגיטימי ואפילו כדא להראות גם צדדים אחרים. לחלק מהאירים יש לפעמים בעיה לקבל ביקורת על המדינה שלהם או עליהם עצמם (דווקא אצל הישראלים הרבה פעמים זה לגיטימי לקבל ביקורת, יש לישראלים ראייה יחסית ביקורתית כלפי עמצם בנושאים מסויימים) - רואים את זה גם בפורומים באירלנד. אני באמת ממליץ לקרוא את הבלוג שהפנתי - הוא מדבר גם על הנושא הזה.
 

itoosh2

New member
אני חייב להגיד...

שכל השירשור הזה נורא גורם לי ליסוע לדבלין ולבדוק בעצמי
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifואוו...

לא ציפיתי שאני אכתוב את כאן על גבי הפורום הזה... אבל אני מעדיפה להקדים תרופה למכה. זה מצויין שאתם דנים בנושא הזה, אבל אני אשמח מאוד אם כינויים אישיים ודברים דומים ישארו מחוץ לדיון. אני מודעת לעובדה שמדובר בדיון תוסס וישנם רגעיםפ של עצבים, אבל בבקשה, אנחנו אנשים בוגרים. אני בטוחה שתבינו אותי, בסך הכל אני רוצה לשמור על אווירה טובה בפורום
. אז שיהיה לכולנו ערב נעים ותודה על ההבנה.
 
למעלה