האירים – עם מטונף ?

  • פותח הנושא wgaf
  • פורסם בתאריך

jonbaum

New member
איות

לא שזה חשוב במיוחד, אבל האיות הנכון הוא Donnycarney עד כמה שאני יודע.
 
אנחנו אוהבים אותך נועה ../images/Emo201.gif

כי ההודעה לא משהו. ממש לא משהו. אז ככה: אם קודם הוא ילמד לאיית את השמות ואחרי זה להתלונן על מגמות חבריות
טוב, אני אחסוך מילים בעניין הזה ואתן לקהל לשפוט (עולות לי כל מיני אסוציאציות לראש - כמו ילדותיות וכו' אז אני אחסוך). לנקודה הבאה - רחוב אוקונול - יפה, הבאת דוגמא טובה. נכון - זה רחוב ראשי ורחב עם אלפי אנשים ביום. אבל בכל זאת - מסתובבים שם מנקים כל היום, ועד הלילה, כך שגם אם התושבים מלכלכים, זה לא יבוא לידי ביטוי. בנוסף - הוא בהחלט לא רחוב נורא נקי ואם אני משווה אותו לרחובות ראשיים בערים גדולות אחרות, הוא בהחלט לא נחשב נקי. אני מפנה גם אותך לסקר שמצא שדבלין היא המזוהמת ביותר באירופה (וניתן לצפות בידווח של RTE בעניין). ולנקודה האחרונה - סתחיין, שברת את שיאי הגזענות: ישראלי, היי טק, מקום אחר בעולם, זיקה למקום, תסכול, געגועים. יפה שהצלחת לחבר בין כל כך הרבה נושאים לא קשורים. מעניין מה היה קורה אם איש היי טק ישראלי שמבחינתו היה יכול לעבוד בהייטק בכל מקום אחר בעולם (משמע; אין לו זיקה ספציפית למקום) היה מפרסם הודעה תומכת וחיובית על אירלנד ? את חייבת לנסות להבין למה הודעה אינפורמטיבית גורמת לך לעלבון כל כך גדול ? איזה עוד דברים גורמים לך לעלבונות בחיים ? את מוצאת את עצמך מכלילה הרבה פעמים ? מה היה בהודעה על זוהמה בדבלין שכל כך העליב אותך אישית ?
 

נועה P

New member
אני מכירה אתכם?

אני מקווה שלא. אם מסתובבים ברחוב או'קונל מנקים, זה לא אומר משהו על הנקיון של העיר? אתה מוזמן להמשיך להשוות אותו לרחובות אחרים באירופה... בשמחה! (בלי סרקסטיות, הלוואי שלי היה יוצא לראות עוד רחובות ראשיים אחרים בעולם) אם איש הייטק שהיה יכול לעבוד בכל מקום אחר בעולם היה מפרסם הודעה תומכת וחיובית על אירלנד הייתי מברכת אותו בברכת "שיחקת אותה" חמה. הרי אם הוא היה יכול לעבוד בכל העולם היה יכול למצוא את עצמו במקום שהוא בכלל לא אוהב. אם הוא גר ועובד במקום שמוצא חן בעיניו... אני לא מבינה מה רע בזה. ולשאלותיך: ** את חייבת לנסות להבין למה הודעה אינפורמטיבית גורמת לך לעלבון כל כך גדול ? : תודה, אני אדסקס את זה עם הפסיכולוג שלי. או אולי בעצם נדסקס את מהות ופירוש המונחים "הודעה אינפורמטיבית", "דיון" ו- "דו שיח". ** איזה עוד דברים גורמים לך לעלבונות בחיים ? : כשאומרים לי שאני מכוערת, האנשים בכביש החוף שנוסעים עם אורות גבוהים, כששורטים לי את האוטו עם מפתח, צרות אופקים והתבכיינות ** את מוצאת את עצמך מכלילה הרבה פעמים ? : לא. ** מה היה בהודעה על זוהמה בדבלין שכל כך העליב אותך אישית ? : לא הזוהמה ברחוב היא שמעליבה אותי אישית, אלא הזוהמה האנושית. מפורום "תרבות ומוסיקה אירית" הפורום הזה הפך לפורום "ישראלים שחיים באירלנד ומתלוננים על התנאים שם". זה מגעיל. די. בואו נדבר על המוסיקה, הסרטים, הספרים וכו' (ועדיף על ריקוד..
).
 

jonbaum

New member
אלה שמתלוננים על התנאים

הם דווקא אלה שכבר לא גרים באירלנד (דוגמת "משוטט בדרכים" שגר באירלנד תקופה ועזב. הוא לא משתתף כמעט בפורום הזה, אלא רק כאשר מישהו כותב משהו שלילי על אירלנד, ואז הוא מיד קופץ).
 

נועה P

New member
נו, אז מה אתה מציע? שניתן לו פרס? ../images/Emo12.gif

תקרא את השרשור הזה: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1005&msgid=87740251
 
המלאך שלי ../images/Emo189.gif

ואללה, יונתן, עם אוהבים כמוך, מי צריך אויבים ?
סחתיין שאתה דואג ליחצ"ן אותי. מעניין שלא הזכרת שפתחתי גם הודעות חיוביות על אירלנד... האם כל אלה שמתלוננים כבר לא גרים באירלנד ? ובוא תחשוב למה כל כך קשה לקבל ביקורת על אירלנד ? זה, דרך אגב, מה שכבר איבחנו בבלוג הזה - קשה לתושבי דבלין לקבל ביקורת על אירלנד ודבלין. למה, בעצם, כל כך קשה לקבל ביקורת ? ודרך אגב - אין מקומות מושלמים בעולם, אני רואה צדדים חיוביים ושליליים גם במקום שאני גר כעת, אבל אף אחד לא נעלב ולא לוקח את זה אישית, להיפך - דווקא אנשים מדסקסים על כך. מעניין מה גורם לך לקחת אישית ביקורות על אירלנד. תרצה לשתף
 

jonbaum

New member
אני לא המלאך שלך

אני גם לא אוהב שלך, וגם לא אויב שלך. אני הרי בכלל לא מכיר אותך. אני לא לוקח ביקורת על אירלנד באופן אישי - אבל זה נכון שתושבי דבלין/אירלנד לא אוהבים ביקורת. לא מזמן היה כאן "סקנדל" בגלל כמה דברים שהשגריר הגרמני אמר. לא משנה שאלה בדיוק הדברים שכל אירי מקטר עליהם (אני לא זוכר בדיוק מה היה התוכן של מה שהוא אמר), אבל בגלל שהם באו מפיו של גרמני קמה מהומה, וכמה חברי פרלמנט אפילו דרשו שיחזירו אותו לגרמניה. זה קשור בעיני לפרובינציאליות - לאמונה (שחוטאים בה גם הרבה ישראלים) שהכל במדינה חייב להיות או הכי טוב או הכי גרוע בעולם. טוב, אז נראה לך שאני לוקח את הדברים באופן אישי, ושאני צריך לשתף את כולם ב"גורמים" לכך. אין לי מושג. מה אתה רוצה שאני אגיד? שאני מתכחש לזוועה שסביבי בכדי שאוכל להמשיך את חיי? זאת לא הבעיה. תאמין לי שגם אני יודע לקטר, אבל אחרי כל כך הרבה זמן כאן (וגם כל כך הרבה זמן ביפן לפני כן) הגעתי למסקנה שאין בזה שום תועלת. ישנם שלושה שלבים בהתאקלמות בארץ חדשה. בשלב הראשון הכל נראה נפלא, בשלב השני הכל מעצבן, ובשלב השלישי הכל מתאזן ומגיעים להתאקלמות של ממש. אני כבר מזמן מזמן עברתי את כל זה ואין לי כוח כבר לשיחות של "עולים חדשים" על השירות והמחירים וכו'. גם אל תשכח שאני חלק ממשפחה כאן, יש לי את כל הקרובים של אשתי וכו', ולכן הפרספקטיבה שלי שונה במהותי ממישהו שנמצא כאן לבד. בכל אופן, אל נשכח שקיטורים/שבחים של תושבי אירלנד הם באמת לא מטרת הפורום הזה.
 
יפה אמרת !

לגבי שלושת השלבים שאדם עובר על מנת להתאקלם במדינה חדשה. לא תמיד זה ברור וקל להיטמע במקום חדש, ואני מודה שגם לי לקח זמן להבין (ואז גם שמעתי על שלושת השלבים הללו) ובכל מקרה זה לא תמיד קל. אני מבין שאתה כבר עברת את השלבים הללו, וקיטורים לא יביאו לשום מקום. זה בסדר, זה גם יכול להישמע הגיוני. האם קיטורים יעזרו או לא - זה כבר בחירתו של כל אדם, אם הוא מעוניין לדסקס בעניין או לא. דרך אגב - אם לא היית רוצה, יכולת פשוט לדלג על ההודעה ולא לענות על ההודעה הספציפית הזאת. יש מישהו שרצה לדסקס על העניין הזה - וזה בסדר. מישהו אמר האם זה לגיטימי לדבר על העניין הזה בפורום אירלנד או לא ? לא בטוח. דווקא נראה היה לי ששבחים מחלקים פה לא מעט לתרבות ולאירלנד עצמה. נשמע הגיוני ? מה אני רוצה שתגיד ? אם בא לך לענות, אז זה בסדר. אבל אם לענות - אז אפשר וכדאי להתייחס לדברי הכותב של ההודעה. ואפשר גם לא לענות אם אתה לא רוצה או לא מעוניין לענות לשיחות 'עולים חדשים'. זה גם בסדר. וגם אם לדעתך דבלין היא לא עיר מזוהמת - גם את זה אפשר להגיד. דרך אגב - על עניין אחד אנחנו מסכימים - הקושי לקבל ביקורת. את זה אפשר היה לראות בהרבה מקומות, החל מעיתונות ועד לשיחות עם אנשים. ונכון - גם לא מעט ישראלים חוטאים בכך, אבל לישראלים בהרבה מקרים אין בעיה לקבל ביקורת על המדינה שלהם. אין ספק בכך.
 
אתה מוזמן ../images/Emo66.gif

להציץ בפורומים אחרים ולראות שלאנשים אין בעיה לקבל ביקורות על המקומות שהם גרים. אתה מוזמן אלינו לפורום לראות איך אנשים מקבלים גם ביקורת על המדינה בה הם חיים. זאת הרי לא ביקורת אישית (אף אחד לא אמר שיונתן הוא זה שמלכלך).
 

wgaf

New member
שוב

אני תיארתי את מה שראיתי בצורה עניינית ולא מתלהמת . את מגיבה באופן בכייני ורגשני וללא קשר לתוכן הדברים שפורסמו. אז שוב . אם תוכן הדברים שפרסמתי פגע בך זה בכלל לא מענין אותי . ו for the record. אני מאד מאד נהנה מהשהות בדבלין ( למרות הטינופת ) . ואני עדיין גר שם.
 

נועה P

New member
ידידי,

אתה יכול לטעון הרבה דברים: שאתה יפה, שאתה אדם טוב, שאתה כריזמטי, שהיו צריכים להשאיר את ויקה ב"הישרדות" הישראלי... את כל הטענות אלה אתה יכול לטעון ואני לא אאלץ להאמין לך. אבל אתה לא יכול להכחיש את טון התוכחה בדבריך שלך. תקרא את ההודעה המקורית ותספור כמה פעמים השתמשת בביטוי "רק באירלנד תיראו...", בכמה סימני שאלה השתמשת בסוף שאלות ("איפה עוד תיראו נער בן טובים????" וכו'). ואגב, אין לך שום הוכחה שהוא היה בן טובים, חוץ מבגדיו. הכל פרשנות שלך. אז כן, הגבתי באופן בכייני ורגשני ובלה בלה (נגיד). אני אדם בכייני ורגשני (רקדנים, מה לעשות). עם זאת, לא פגעת בי כהוא זה. אני לא חושבת שאתה משמעותי מספיק בחיי כדי שאפגע ממשהו שאמרת. רק עצבן אותי שלכלכך על קילסטר, דוניקארני, ארטיין וכו', כי לדעתי מה שאמרת לגבי הלכלוך שם ממש לא נכון. אני שמחה מאד לשמוע שאתה נהנה בדבלין למרות הטינופת, ואני מאחלת לך עוד שנים רבות של אושר והצלחה בינות לשלוליות הקיא וערימות עצמות העוף. ביי.
 

wgaf

New member
חוצפנית קטנה

איפה את רואה שלכלכתי על דוניקרני ?? גרתי שם יותר משנה וחצי . מקום יוצא מן הכלל . סך הכל הבעתי זעזוע מרמת הטינופת הכללית באזור דבלין כאשר דוניקרני אינו יוצא מן הכלל . בתחנת אוטובוס במלהייד רוד ( אני אכתוב בעברית כדי שלא תתפסי אותי מאיית לא נכון שמות אירים ) ליד הבית שלי לשעבר הייתה בדרך כל תצוגות מעניינות של קיא ,פחיות בירה , אוכל סיני מהסינית ממול ושאריות של ציפס בדרך כלל עם רוטב קארי מרוקאס. טוב אני צריך להתכונן אני טס היום לדבלין. .
 

jonbaum

New member
אולי כדאי לך לעבור דירה

הייתי אתמול בדאן-לירי (גם אני כותב בעברית כדי שלא יגידו שאני לא יודע לאיית) ושמתי לב שהמדרכות היו נקיות לחלוטין.
 

wgaf

New member
כבר עברתי

עכשיו אני גר בבומונט. המקום הנקי ביותר בדבלין.
 

jonbaum

New member
לפחות יש שם בית חולים גדול

במקרה ואתה נדבק במשהו מעצמות העוף או הקיא.
 

wgaf

New member
יש רק בעיה אחת...

8 שעות זמן המתנה ממוצע . ( עדיפות לנפגעי דקירות )
 

jonbaum

New member
אכן

באמת אומרים שהחדר מיון ב-Beaumont הוא אחד הזוועתיים מבחינת צפיפות ועומס יתר. מצד שני הבית חולים עצמו הוא מצויין - אני כבר הספקתי לעבור שם שני ניתוחים, והטיפול והיחס שקיבלתי שם היו מדהימים. במיוחד צריך לציין את המסירות האינסופית של האחיות.
 

wgaf

New member
צודק

האחויות האיריות מאד מאד נחמדות . יצא לי להכיר כמה נ coprerfacejacks
 
למעלה