פוגעים בעלות המחיה של מי שאין לו רכב, שגם כך אם לו רכב הוא לא במעמד כלכלי גבוהה ובעלות המחיה של אדם שלא יכול מסיבה בריאותית לעשות רישיון נהיגה כי מאלצים אותו או לוותר על דברים שחשובים או לשלם על מוניות ספיישל.קטע, כי גם לא מכריחים אף אחד לשמור שבת .
בשום מקום לא ראיתי אותי טוען שזה המצב. ממילא אתה מגיב לעצמך, או לטיעון בשמי שאתה המצאת כל כולו בכוחות עצמך. אני באמת אמור להתייחס לזה ברצינות?
אגב למרות שלא כתבתי על כך בשרשור הזה ולא טענתי את מה שאתה מתיימר להגיב עליו, הלכה למעשה כמובן שיש בתח"צ בשבת משום עבירה על ההלכה היהודית.
מניח שהתכוונת לחסרי הרכב הפרטי. אחרת אפילו פגיעה אין כאן. אבל מה לעשות, אנו חיים בחברה הטרוגנית וזה מחייב פשרות מסוימות, לרבות צעדי כפיה מסוימים, כדי לאפשר את קיום החברה האת. אז לעתים הכפיה תהיה חלונית, לפעמים היא תהיה דתית. בסופו של דבר זה מה שמאפשר את קיומה של המדינה כמות שהיא.
אי-אפשר. יש פה אחד, חושב שהוא סופרמן (כך למדתי מהניק שבחר), ששיכנע אותי למעלה שיש חובת "התחשבות בכולם". הוא לא דיבר שם על התחשבות חלקית בכולם. הוא לא טען להתחשבות מלאה בחלק מכולם. הוא אמר במפורש ובאופן שלא משתמע לשתי פנים: "התחשבות בכולם".
טענותיך הנוכחיות מלמדות לכאורה שיש הצדקה לפגיעה בקבוצות מסוימות. אולי זה נכון. אולי גם לא. אבל זה בכלל לא משנה. זה מונע את ה"התחשבות בכולם" שדרשת וממילא לא יכול להתקיים, סורי.
הדתיים מתעקשים לקבוע אחרים, לא מכריחים אותם לא לנסוע בתחבורה ציבורית ובכל הצעות פרובוקטיביות ככל שיהיו גם לא שהתחבורה הציבורית תעבור בשכונות שלהם בשבת. כך שמה שפוגע בהם זה שהם לא מחליטים לאחרים ולא שכופים עליהם משהו.
פשרות מסוימות כמו מסעדות כשרות, יש אנשים שאוהבים אוכל לא כשר, אבל אין אנשים שלא מוכנים להכניס אוכל כשר לפה, חוץ מאולי מקרים מיוחדים של אנשים שניזונים רק מפירות ים. לכן שבמוסדות ציבוריים יהיה רק מטבח כשר ויהיו רק בתי קפה כשרים ומסעדות כשרות זאת פגיעה מידתית, וגם עלויות של אוכל כשר לעומת עלויות של אוכל לא כשר הן לא משמעותיות. לעומת זאת העדר תחבורה ציבורית בשבת, או ביום ראשון, או ביום שישי, או ביום החופש של הבודיסטים או האינדים זה מגיע לא מידתית בחסרי הרכב או/ו בחסרי רישיון הנהיגה.
כפייה חילונית יש רק לדתיים שיוצאים מה"שמורות" שלהם ומוכנים להיפתח ולגור לצד שכנים חילוניים, שזאת בחירה לגיטימית שלהם והם ראויים להערכה על כך, אבל הם יודעים לאכן הם נכנסים, בשכונות דתיות אין שום כפייה חילונית.
התחשבות בכולם מזכירה לה תוכנית ילדים שבא ביקשו ממישהו לא לעשן כי מפריע שהיא מעשנת והיא הסבירה שבדיוק כמו שמפריע להם שהיא מעשנת מפריעה שהיא לא מעשנת. היום יש כבר פינות עישון. אבל למה אני מביא את הדוגמא כי לדתיים לא מפריע שכופים עליהם משהו אלא מפריע להם שלא נותנים להם לכפות משהו על כל המדינה. זה בערך כמו לא להסתפק בגיוס חרדים אלא לכפות על חיילים חרדים נוכחות בטקס של שירת נשים בטענה שלא מקובל עלינו שחייל כלשהו יקבל הנחות ופטורים ובעוד לחרדים זה באמת פוגע באורח החיים, לחילוניים שהיו כופים את זה מפריע רק להתכחשות שלהם לחברה הטרוגנית ואשליה שכל דבר בצבא מתאים לכולם, רק עקונות של שוויון והם לא באמת ייפגעו אם חרדים וסרוגים לצורך העניין יהיו באותו זמן בחדרים, בשמירה או בתפילה, כך גם לחרדים מפריע התחבורה הציבורית ברמת העיקרון ולא שהם באמת נפגעים ממנה. אלא אם כן הולכים על הקיצוניות של להיות כמו הגויים ולכפות תחבורה ציבורית מוחלטת כמו ביום חול בכל מקום שאת זה אף אחד עדיין לא הציע.