אני שמח
שסוף סוף ניתנו לי תשובות ברורות (לא בהכרח נכונות, אבל ברורות). נדב, ביססת את הטיעונים שלך על האלים על טקסטים קדומים. נכון- אלו קובעים שהאלים קיימים כישויות נפרדות. אבל, יש תפיסות שונות למהות האלים. הומר והסיוד תיארו אותם כבעלי גוף, אוכלים, מקנאים, וכו'. אבל פילוסופים רבים בזו לתיאורים האלו. לא לחינם סוקרטס הוצא להורג. אפלטון לדוגמא טען שהאלים הם מושלמים. מכאן, שהם אינם מקנאים או משקרים- כי הם לא זקוקים לכלום או מפחדים מדבר מה. הם טובים ביסודם, ופועלים למען טוב האדם. הסיפורים המתארים את האלים אונסים, בוגדים, משקרים וכו' נתפסו בעיניו כחילול השם.
שסוף סוף ניתנו לי תשובות ברורות (לא בהכרח נכונות, אבל ברורות). נדב, ביססת את הטיעונים שלך על האלים על טקסטים קדומים. נכון- אלו קובעים שהאלים קיימים כישויות נפרדות. אבל, יש תפיסות שונות למהות האלים. הומר והסיוד תיארו אותם כבעלי גוף, אוכלים, מקנאים, וכו'. אבל פילוסופים רבים בזו לתיאורים האלו. לא לחינם סוקרטס הוצא להורג. אפלטון לדוגמא טען שהאלים הם מושלמים. מכאן, שהם אינם מקנאים או משקרים- כי הם לא זקוקים לכלום או מפחדים מדבר מה. הם טובים ביסודם, ופועלים למען טוב האדם. הסיפורים המתארים את האלים אונסים, בוגדים, משקרים וכו' נתפסו בעיניו כחילול השם.