האלים
<האם האלים נלחמים זה בזה, מקנאים, אוכלים, ישנים כסיפורי המיתולוגיות השונות...?> בוודאי שכן. קודם כל הם אוכלים והם ישנים כי יש בכך צורך - חלק מחוקי הטבע הם שכל יישות חייבת לאכול ולישון על מנת להתקיים. כמו שטענתי כבר קודם, חלק מן ההוויה העל אלוהית היא חוקי הטבע, ולכן האלים כפופים לחוקים אלו. הם נולדים, מתים (או לפחות ניתן להרוג אותם), זקוקים למזון ושינה, וכו'. אם אתה צריך דוגמאות, פתח את האנומה אליש או את ספר התנ"ך (כבר בבראשית פרק א' תמצא לכך דוגמה). שנית כל הם גם נלחמים ביניהם ומקנאים זה בזה, פשוט כי הם רבים. כל אל עם הגחמות שלו, האינטרסים שלו והרצונות שלו. כשיש ריבוי רצונות, יש ניגודי אינטרסים ומתחילים מאבקים. זה טבעי לחלוטין. <...או שהסיפורים האלו מסתירים בתוכם אמיתות בצורה של סמלים> תמחק את ה'או'... במיתולוגיות "מוצפנות" (הן לא באמת מוצפנות, פשוט אנחנו כבר לא מבינים אותן) אמיתות רבות, ללא קשר לאיך מתוארים בהן האלים. <האם הם בעלי גוף?> קשה לי לחשוב על איזה שהוא אל בדתות שאני מכיר קצת לעומק (מהמזרח הקדום ומערבה)שאין לו גוף, ואני מתכוון לגוף בצורת גוף האדם. <האם הם יכולים ללבוש צורה של חיות?> כן. וגם של צמחים, ושל עוד דברים. <האם הפולחן שלנו מחזק אותם? האם הם תלויים בו?> אני לא יודע אם הפולחן שלנו ממש מחזק אותם (תיאוריית האגרגור אומרת שדווקא כן), אבל הם ללא ספק תלויים בו. כמו שכתבתי למעלה אלים צריכים לאכול. אם אתה צריך דוגמאות, שוב, פתח את התנ"ך או את האנומה-אליש. <האם האלים מושלמים?> תלוי למה את מתכוון בשלמות... שלמות פיזית? קשה להגיד על הפייסטוס למשל שהוא מושלם - הוא הרי מכוער ונכה. אבל בתחום האומנות הוא ללא ספק מושלם, ואין אל או אדם שעולה עליו. בוא נגיד שהאלים משתדלים להיות כל-יודעים (ואני לא מתכוון לידע אינטלקטואלי) ובעלי חיי-נצח, ויש להם את האמצעים להשיג את המטרות הללו. שוב, לדוגמאות - התנ"ך או אנומה אליש (או למעשה כל מיתולוגיה אחרת) <האם האלים טובים ביסודם או רעים?> אם נעזוב לרגע את הוויכוח חסר הטעם על מה זה טוב ומה זה רע וכמה יש באמצע, אז האלים הם טובים ביסודם ורעים כשבא להם, ולפעמים לא מעניין אותם כלום. בקיצור הם פועלים לפי הגחמות הפרטיות שלהם, האינטרסים שלהם והדאגות האישיות שלהם. לנו לא נותר אלא לנסות למשוך קצת תשומת לב גם אלינו. זו האמת שלי, שהיא גם תיאורתית לחלוטין.