"האם אפשר ללמוד איך להתאהב ?!

aetzbarr

Member
צירוף האותיות...ט א ו ט ל ו ג י ה ...זה שם של מה ?

המענה של שאלת...שם של מה ? חשוב מאוד
דוגמא
צירוף האותיות ..ז מ ן ... זה שם של ידיעה טבעית, הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, בעקבות מעשה של האזנה לפעימות הלב.
צירוף האותיות ..ז מ ן .. נובע מבחירה שרירותית, וכל צירוף אותיות אחר, ( קרליצו, פמן , ..) יכול למלא תפקיד של שם לידיעה טבעית זו , הבאה אל עולמו הפנימי של האדם, וזאת בעקבות מעשה...של האזנה לפעימות הלב.
צירוף האותיות אינו חשוב - המעשה הוא החשוב.

לעולם אין לשאול...מה זה זמן ? כיוון שהתשובה ידועה. זהו צירוף אותיות, והתפקיד היחיד של צירוף אותיות...הוא תפקיד של שם.

והשאלה העיקרית היא...שם של מה ?
על שאלת ...שם של מה ? אי אפשר לענות עם צירופי אותיות אחרים, כי תפקידם הוא רק תפקיד של שמות.
על שאלת שם של מה ? עונים במעשה שיש לעשותו, והוא מביא אל עולמו הפנימי של האדם ידיעה פלאית, וידיעה פלאית זו היא העיקר.

ובכן,
צירוף האותיות....ט א ו ט ל ו ג י ה ...זה שם של מה ?

א.עצבר
 
נניח שאתה צודק

והרמב"ם פירש את המקרא ע"פ ההגיון האריסטוטלי, המקובל עליו, ואולי אפילו שפץ פה ושם, ועיגל כמה פינות, על כל (70) פנים, לא הזיק לנשוא פירושו, או לאמונה היהודית ולתפיסה ההלכתית. וכך היהדות יצאה נשכרת ומיושבת יותר, וזה בהחליט לגיטימי.
מה שלא לגיטימי זה לדרוש דרשות שיזיקו לנשוא דרשתו.
אלא אם כן יש לו הוכחות ברזל.
להפוך את הרמב"ם לגדול המכשפים. בגלל איזו אגדה אורבנית מופרכת, כאשר הרמב"ם צווח מכל פינה בגנות הדברים הללו, ובניגוד גמור לתפיסת עולמו. ועולמה של התורה. וכן להפוך את הרמב"ם למאמין במזלות ע"י תעלול מוזר, זה לא לגיטימי.
באותה מידה הוא יכול לומר שהרמב"ם היה הומוסקסואל. כי הוא אמר שהתורה אסרה זאת. משמע, שאם התורה לא הייתה אוסרת, הוא היה מיד יוצא מהארון.. וכן על שאר העבירות. גניבה רצח וכן הלאה. גם על אלה אמר שהם איסור מהתורה. משמע, אם התורה לא היתה אוסרת, הרמב"ם היה עומד בצדי דרכים ומלסטם את הבריות והורג אותם...
הוא לקח ציטוט מליבוביץ: "דיון רציונאלי עלול להביא אף לידי הכרה מיסטית" ומזה הוא קובע שהרמב"ם היה מיסטיקן. האם הוא טוען שכל רציונאליסט הוא גם מסטיקן?
 

u r i el

New member
מה שאתה כותב - ע"פ טעמך כתבת.

באשר למו"נ - אלה שמיהרו לשרוף אותו בראש חוצות ואלה הרבים שביקרו את ר' משה בכתב ובע"פ על יוונותו ההגותית, כן חשבו שהוא מזיק במגמה פרשנית זו, והם הרבה יותר רבים מאלה ששמעו ויודעים את ד"ר אלקיים. יש במחקר גם כאלה שרואים את התפרצות הקבלה דווקא ממש לאחר הסתלקותו מהבמה ההיסטורית, כראקציה לשכלתנות האובססיבית שלו שאין לה מקום לדעתם בעולמה של דת התגלות המושתתת על העיצוב החז"לי-רבני. לא ניתן להוכיח זאת אבל גם לא לבטל ולהכחיש ודי להזכר בבנו יחידו אברהם שלא רק שלא הלך בדרכי אביו אלא מרד בו בכוון הסוּפיות הערבית.

כתבתי לך שמאחורי הגות אינטרסנטית/פרובוקטיבית יש מסר שהוא מעבר ל"אמת" הבייוגראפית/היסטורית. גם רבך ליבוביץ כשהוא צווח בכל הזדמנות פרובוקטיבית אפשרית שיש בישראל יודונאצים ויש בה מדיניות נאצית - האם כוונתו שהשלטון על כל אגפיו ושלוחותיו עוסק מבוקר עד ערב במשך שנים ביצירת מנגנון השמדה המוני, ממלכתי, של ילדים נשים וזקנים במשרפות, בתאי גאזים, בעיקרת שניים, בייצור סבון מגופותיהם, בהצלפות באלות ושסוע כלבים, בסגירת כל אפשרות בפני עם שלם ללמוד, להתקיים כחברה בעלת צביון משלה, להעמיס אותם על משפחותיהם השלמות או הקרועות על רכבות מסע שנבנו והוכשרו במיוחד לכך למחנות השמדה עשנים, להרוס ולנפץ כל מבנה או רכוש של אותו העם, בכל אירופה כולה, לא רק במדינתם של הצוררים בני האוולה ועוד ועוד זוועות גיהנום מפלצתיות - לזה הוא מתכוון כאשר הוא מנפנף בתמונת החייל שנשקו "כאילו " מכוון כלפי ילד - או שיש לו איזה מסר ליבוביציאני פרובוקטיבי מתלהם מאחורי ההצגה המבישה הזו ?

לא זוכר ששמעתיך מוחה על כך.

ועכשיו תנסה לברר לעצמך, מה יכול היה להיות המסר של ד"ר אלקיים.
 

aetzbarr

Member
מה פתאום קיים התחביב של פירוש מלים ( החלפת רעש ברעש אחר)

 
מה לדעתך המסר שלו?

האם הוא רצה לברך ויצא מקלל?
הרי כתלמידו של ליבוביץ, שומה עליו לדעת שכישוף הוא עיסוק מגונה ובתורה כתוב מכשפה לא תחיה. וביד החזקה בוודאי הרחיב.
מה הוא רצה לומר שהרמב"ם צפצף על התורה?
 

u r i el

New member
לא כך, חבר.

אתה תגיע לתשובה בכוחות עצמך, אם כי אני אשמח לכוון אותך, אולם עליך להשתחרר תחילה משכרון החושים המשתק את ספקטרום המחשבה שהנחיל לך ליבוביץ בעקבות אישיותו המהפנטת ולהתנתק מחבורת האוהדים המהופנטים שלו הסובבת כאן בהתבטלות מחפירה, לגדול מינקותך התלותית, ולהיות עצמאי יותר ומשוחרר יותר גם לעולמות אחרים, ואולי עולמות ״״״יהודיים״״״״ יותר ופחות מתיוונים.

האם אתה מוכן לכך ?

ובכן, בהנחה שאתה משיב ב׳הן׳ אשאל אותך שאלה ראשונה : מהי פרשנות של טקסט ?
 

יורם 714

New member
"אישיותו המהפנטת " של אורי גלר לא נתנת לכיפוף ?!

אתה מדבר ברצינות על "מהופנטים" ולי נדמה שליבוביץ "כופף" אותך בעבר
או שיצאת מכושף ממנו אבל תאמין לי הכל שטויות כי אפקט השקר ואפקט האמת עובדים על האנשים באותה רמה של פשטנות ופה לא מדובר ב"אפקט".
 
תירגע חבר


ליבוביץ לא היה אף פעם בעיני כוס התה, לפעמים הוא כוס תרעלתי.. למען אתגר אותי..
לא שכרון החושים, לא התבטלות ולא היפנוט...
אתה רוצה דבר בשמך שמצליח להלך עליך קסם.
פרשנות של טקסט? קודם כל לא לעוות אותו.
מותר "לחפור" קצת במניעים.
אפשר להקשות מניה וביה, או מטקסט אחר שלו, ולהוציא מסקנות.
ואם המסקנות משמשות נגדו, תידרשנה הוכחות ברזל.
 

u r i el

New member
מי קובע אם הפרשנות מעוותת ?

דוגמא : בין פרושיו של הרמב״ם לסיפור גן עדן המקראי קיים הפרוש שהדמויות מייצגות את חלקי נפש האדם. האם זה עוות טקסט ? מדוע לדעתך פרש הרמב״ם דווקא כך ולא אחרת ?

עוד דוגמא : אתה ודאי מכיר את הרש״י הראשון לבראשית א א. האם זה עוות הטקסט ? מדוע לדעתך פרש רש״י דווקא כך ולא אחרת ?

יפה מאד כתבת שאפשר לחפור קצת במיניעים !!

מקווה שתסלח לי על התגובות הדידקטיות לשאלותיך. אני מקווה שבסוף הדרך תבין כיצד מתקשרים הדברים לדבריו של ד״ר אלקיים .

שבת שלום.
 
70 פנים לתורה

ויש אומרים 700 וי"א 7000.
אך אין זה אומר שאפשר להשתולל חופשי.
ובוודאי ובודאי שאין לטפול על אחד מגדולי הפוסקים אם לא הגדול שבהם, כישופים ואמונה בכוכבים ומזלות.
לעשות לו את זה, אחרי שכבר גילה את דעתו הנחרצת בגנות הדברים הללו, לכך התכוון בהקדמה שלו. שלא לגמול לו רעה תחת טובה.
או שמא חשב בלבו שלומר על הרמב"ם שהוא גדול המכשפים, זאת מחמאה גדולה...
 

u r i el

New member
וכי מדוע הנך נאחז בפתגם עתיק ונדוש זה ?

אתה הרי אמור להבין מעצמך ובכוחך, שמשמעותו של הפתגם שציטטת היא דווקא כנגד עמדתך - היינו שכן אפשר "להשתולל חופשי" במסגרת כללי המשחק, ואין הפתגם מציב גבולות או מגדיר אלו פנים מעוותות ואלו לא. אדרבא - כל עניינו של פתגם זה - הסרת גבולות, וזה גדולתו ומהותו של נארטיב דתי.

אתה במו מקלדתך עוד הרחבת את היריעה מאת מונים, עד כדי 7000 פנים .... ועובדה היא שכל תרבות דתית שהיא, וזו של דת משה בפרט, לא רק שמתירה להשתולל, אלא מושתתת על 'אלו ואלו דברי אלהים חיים' כאלמנט מובנה ומהותי בה. רק עולמה הכפרני של הפילוסופיה המתיוונת בבואה לנכס לעצמה את הדת ושאוחזים בה מתי מעט , עולל יספרם, רק היא בפניה הזועפות והנוקשות איננה מאפשרת אלא "אמת" נוכרית אוולית אחת, וכל היתר פסולות בעיניה מכל וכל.

בעולמם של חכמים ונבונים אנשי דת, ובעולמם של אלה ההמונים ההולכים בדרכיהם ולאורם לאורך כל ימי חלדה של "היהדות" הרווחת בפלנטה הדתית, מתקיימים זה לצד זה כל האמיתות כולן באחווה וברעות. זה הוא מסר רעיוני כביר, כמה יפה, כמה עמוק וכמה עלאי !! נסה פעם לחשוב על כך.

חבל. לא טרחת להשיב לי על השאלה ששאלתיך לעיל. ובכן, דע ! אין דבר כזה פרשנות מעוותת ! לא היה ולא נברא - כל פרשנות נושאת עמה מסר ומניעיה אינטרסנטיים. רק בעולמם החילוני של לוגיקאנים שכלתנים תתכן 'אמת' אחת. ניחא. בפלנטה הדתית שאיננה פועלת ע"פ אלגוריתם לוגי, אתה רשאי לפרש כלבבך ופרשני הטקסטים נוהגים על-פי טעמם ועל-פי האינטרסים שלהם מאז ומעולם. כמה מכות לקו המצרים במצרים ועל הים ? 10 ? 50 ? 200 ? 250 ?

כאשר הרמב"ם הנבוך מפרש ב"מורה" את סיפור גן עדן בדרכו המתייוונת - יש לו אינטרס וכאשר רש"י מפרש את בראשית א א בדרכו - יש לו אינטרס, וכאשר ליבוביץ מפרש את פירושיו לבראשית א א - יש לו אינטרס, וכאשר אלקיים מפרש את הרמב"ם בדרכו - יש לו אינטרס. ומותר לכולם ומי שקונה קונה.

לא הרמב"ם ולא רש"י ולא אלקיים משימים עצמם כביוגראפים של אישים, או ככתבים היסטוריוניים שמחוייבים לאיזו 'אמת היסטורית' "בלעדית". אלא פועלים הם במסגרת הפלנטה הדתית על-פי העקרון של 70 פנים לתורה, בדיוק כך, מתוך האינטרס להעביר מסר. כך נהג המקרא בנסוחיו האינטרסנטים, כך נהגה הספרות הבתר מקראית, כך נהגו חכמים בדרשותיהם האינטרסנטיות בתלמוד ובמדרשים, כך נהגו הפרשנים שלאחר התלמוד חכמי הקבלה והחסידות ... וכך עד היום, כולל ליבוביץ הגדול שלנו, כולם פרשנים "מטעם". כולם פועלים מתוך אינטרס, take it or leave it.

ד"ר אלקיים כמי שמבקש בכל כוחו לקדם את "העניין המיסטי" על שלוחותיו וגרורותיו בקשת רחבה מאד של נושאים ופעילויות אתן הוא עוסק כבר עשרות שנים בארץ ובחו"ל, מבקש לשים בקדמת הבמה את מה שזדים אחרים מבקשים לטאטא אל מתחת השטיח או שאינם יודעים כלל - את העובדה ההיסטורית וההיסטריוסופית החד משמעית והמוכחת, שהמוני בית ישראל מקטנם ועד הבכירים שבהם, בכל הזמנים ובכל המקומות, ולעתים כנגד ה"מותר" ו"הראוי" לכאורה ודווקא, כן עסקו בכישוף, במאגיה, באוקולטיזם ,במיסטיקה, בקמעות, בקבלה מעשית, בהשבעות וכו' וכו'. הנצנים - כבר בסיפורי המקרא, אח"כ בתלמוד, ככה זה בהנהגות הפולחניות, בדברי ימי החסידים ואפ' בעולמם של בעלי הלכה כיוסף קארו בעל ה"יתגבר" המפורסם והמוצג כמובן ב"עוות" פרשני אינטרסנטי .... וכך עד עצם היום הזה. האם ליבוביץ נענע את לולבו ? האם ידע למה ??
לעומת הטיפה ההרסנית של כתבים פילוסופיים "יהודיים" שאיך שהוא ל"ע זלגה לעולמה של היהדות המסורתית הרווחת, מלא ארון הספרים היהודי באוקיאנוסים ( אוקיאנוסים !!! ) של ספרות מן הסוג האחר ועוד טרם הושלם החקר והעיון בכל אלה, אף אחד לא מכריח אותך לאהוב את זה - אבל זה שם, כעובדה, המלווה ומעצבת את תרבות עם ישראל מאז ועד עתה.

עובדה היא שבמופעו הרבני הבלתי נבוך ומתייוון, מכיר הרמב"ם בכוחה של "קמיע-מומחה".
מה, ליבוביץ לא סיפר לך ?

עובדה היא שרש"י המלומד הגדול מייחס למשל למשה "הפילוסופוס הנעלה של השכלתנים" עלאק, פעילות כישופית בפירושו לתורה, ועוד כהנה דוגמאות בפירושיו. האם זה פרוש מעוות ?
מה, ליבוביץ לא גילה לך ?

לאלקיים הרטוריקן הפרובוקטור המשכיל יש אינטרס והוא מגייס את כוחו הרטורי למען האינטרס, כמו כולם - ויש לו על מה ועל מי לסמוך, ועוד איך !!

הפרובוקציה בפיו של הרטוריקן - כקולמוסו של הקריקטוריסט הסטיריקן. לא שופטים את הקריקטורה ע"פ התאמתה הצורנית לראליה, רק הבורים והטפשים נוהגים כך. עבור אלה שיש בפיהם מסר, המטרה המקודשת היא - להעביר את המסר, והמטרה מקדשת את האמצעים. אם אתה רוצה לדעת "מה היה בדיוק" - לך אצל יונית לוי וליצניה האלוהיים. אצלה תמיד הכל בדיוק כמו שבאמת קיים או היה.
 
אין שום בעיה עם זה. 70פנים או 70000 פנים

ובלבד שלא לחרוג מ"גבולות הז'אנר" (או הפלנטה...)
מה חשבת? שמי שמצליח באמצעות איזה תעלול נחמד להתיר דבר שנאסר מטעמי כשרות או שבת וכן הלאה. אז יהיה מותר לעשות אותו, בטענה של 70 פנים?
ר' מאיר שאמר שיכול לטהר את השרץ בק"ן טעמים, אז גמרנו הוא יכול להזמין שרימפס חופשי?
ובאמצעות ה"לוגיקה" של אלקיים אפשר להתיר כל דבר אסור.
אם ד"ר אלקיים מבקש לקדם את "העניין המיסטי" שלא יעשה סלט עם הכישוף של חרטומי מצרים והמופתים שעשה משה ע"פ הוראת ה'.
אם הוא רוצה להיות פרובוקטור, ואו סטיריקן, ואו קריקטוריסט, (כלשונך) זכותו. רק שלא יבוא על תקן הביוגרף של הרמב"ם.
&nbsp
 

u r i el

New member
אני חושד בך

שגם אתה כמו כל אלה שמה שהם מאמינים בו, זה "עבודת ה' " או "הוראת ה' " וכל מה שהאחר מאמין בו, זו אמונה תפלה וטפלה.

ובכן לידיעתך, מבחינת המבט האוביקטיבי, וכמובן מבחינת דעתי הפרטית שאיננה מחייבת אותך כלל, כל "עבודת ה'" היא בגדר "העניין המיסטי", הכל תעלול בהלול נחמד יותר או פחות, הכל בגדר שרץ מטוהר וסלט כישופי וכיוצ"ב. "הנסים והנפלאות" שיהודי מאמין בהם אינם שונים במהותם עקרונית מאלה שמאמינים בהם בני דתות אחרות לבד מהעובדה, שאתה ועוד כמה מליונים בודדים מאמינים ב -X, וכל יתר המליארדים אינם שותפים לאמונתך ומאמינים ב - Y. חוץ מזה - זו אותה הגברת בשנוי אדרת. עם ראש יצירתי ודמיון פרוע, גם את מוחמד ובוודאי את ישו אפשר להלביש בקוטו יוונית.

אני מקווה שלא תבין אותי לא נכון, אני לא סנגורו של ד"ר אלקיים ולא מדבר מטעמו, אני משתדל להביט בנוף בעין בלתי משוחדת, ואם יש כבר משהו חריג בנוף הזה - זה דווקא הרמב"ם במופע הנבוך שלו וכמובן ליבוביץ וגוריו. ושוב - זו לא שאלה של נכון או לא נכון, צודק או לא צודק - השאלה היא : איך רוצה הרוב המכריע לשחק את המשחק.
 
יצא המרצע מהשק

זכותך וזכותו של ד"ר אלקיים לומר מה שאתם רוצים, שהכל כישוף ושאין הבדל בין קריעת ים סוף והוצאת מים מהסלע בידי משה, לכשפים של החרטומים. ואין הבדל בין קודש לחול, ובין טמא לטהור. זכותכם לחשוב שהכל הבל הבלים.
אבל לא כראש המחלקה למחשבת ישראל, והמכון לחקר הקבלה.
תאר לך ראש המחלקה לאמנות בבצלאל מרצה על קנדינסקי ועושה סלט, ומחליף בין הסגנון שלו לסגנון של פיקסו או של סיזן או מונדריאן וכו', ואומר בעצם מה זה משנה, הרי הכל קשקושים. האם היה נשאר יום אחד בבצלאל? אולי כדי לאסוף את חפציו...
למה כשמדובר ביהדות אפשר לומר ככל העולה על רוחו? בלי צורך להוכיח הוכחה ראויה לשמה.
 

u r i el

New member
אכן, אין כל הבדל בין קודש לחול,

כלומר, "קודש" או "חול" אינם סובסטנציות טבעיות אלא "ישויות רוחניות פיקטיביות" שהאדם מקנה למעשים, לזמנים, וכיוצ"ב.
אותה גברת האסורה באיסורי ביאה משום עריות הופכת למותרת ביבום, כלומר הכל סלט מקושקש ואני או אתה או הוא מחליטים אם להתייחס לקישקוש כך או אחרת ומתי, ממש ממש כמו שכתבת נכון.

מרסל דושאן לימד את האנושות שגם משתנה סרוחה המוצבת במוזיאון היא אומנות גבוהה בצד הפיאטה האלוהית של מיכאלאנג'לו הגאוני, כלומר - כמו הדת ואביזריה כך האומנות ואביזריה, הכל סלט מקושקש ומי שקובע אם הוא ראוי למאכל או לא - הוא ציבור האנושות הצורך או לא צורך את הסלט הזה.

כתבתי לך לפני שתי הודעות שלא רק אלקיים והרמב"ם אומרים מה בא להם בראש אלא גם רש"י. אתה מדלג על ההתייחסות לדברי ולטענותי ומושך את הדיון לכוון אחר ובורח מהעיקר. למה אתה סלחן כלפי קביעתו של רש"י, שמשה רבנו הפילוסופוס השלם היווני של הרמב"ם עסק בכישוף ואיש לא החרים את המלומד הענק הזה והדיח אותו מדף הגמרא או המקרא בשל כך, נו מה תגיד ? משה רבנו עם מחיצות, בלי מחיצות וכל האוואנטה היוונית הזו, היה מכשף על פי רש"י הגדול. איך ??

ועוד,
'הוכחות' היא קטגוריה מדעית. בפקולטה למתמטיקה אתה נדרש להוכיח. בפלנטה הדתית לא עוסקים בהוכחות אלא במה שהרוב רוצה להאמין בו.
בקשו חכמים לגנוז ספר קהלת מפני שדבריו סותרין זה את זה. ומפני מה לא גנזוהו? – מפני שתחילתו דברי תורה וסופו דברי תורה. הבנת ? גם סתירות - הולך ! ואתה בטח זוכר מה לימד אותך ליבוביץ - מה הם דברי תורה ? מה שאותם חכמים שביקשו לגנוז החליטו שהם דברי תורה.
או בקיצור - סלט מקושקש.
---------------------------
ובאשר לאלקיים - הוא אמר את דברו במסגרת כללי המשחק. ירצו יאכלו , לא ירצו לא יאכלו. ומי אוכל את ליבוביץ וגוריו או את "המורה" ? החילונים השמאלניים "יפי הנפש" הכופרים. הם אלה שמריעים להם ומתבטלים מפניהם. את עדר הרוב ההמוני אשר משחק את המשחק הזה בלב ובנפש לא מעניין המורה או "המורה" מעבר לסטנדאפ המרשים, והארץ סובבת על צירה כרגיל.
 
שוב. זכותך לומר מה שאתה רוצה

כאדם פרטי.
כממונה על המחלקה למחשבת ישראל ועוד בבר אילן, אתה לא יכול לומר מה שבא לך. אלא אם כן הוכחת את הדברים מעל לכל ספק.
הוכחות, אינם נחלתם הבלעדית של המתמטיקאים. כיוצא החינוך הדתי בוודאי למדת תלמוד, וקראת שו"תים וא"כ ראית בוודאי כיצד הכל בנוי על הוכחות, ולוגיקה. תלמודית אומנם, אבל לא פחות מדויקת.
לא הבנתי מה שכתבת על רש"י: "קביעתו של רש"י, שמשה רבנו הפילוסופוס השלם היווני של הרמב"ם עסק בכישוף" היכן אמר שמשה עסק בכישוף? ומה הבעיה בפירוש שלו לפסוק הראשון בספר בראשית? אינני חושב שיש מישהו שאינו מסכים עמו.

מה הקושיה שלך על היבום? כמו שאישה נשואה אסורה לכל אדם ונעשית מותרת כשבעלה נפטר כך גם כאן.

מרסל דושאן. העלה את הרעיון שנקרא "ריידי מייד" ובכך תרם תרומה חשובה לעולם האמנות.
 

u r i el

New member
אני מציע לחזור קודם כל לעובדות,

ולהניח לרגע את העניינים האחרים.

עובדה היא ולא תוכל לערערה שד"ר אלקיים ממשיך לכהן בתפקידיו הרבים מאד, גם בבר-אילן שהוא מוסד המנוהל ע"י יהודים מקיימי קלה כחמורה, והוא ממשיך בדרכו הפרובוקטיבית והרטורית בארץ ובעולם לירות לכל עבר ע"מ לבטא את מסריו, ומעמדו רק מתחזק והולך.

עובדה היא שהרמב"ם מעצב את הדמויות המקראיות ע"פ המודל הפילוסופי-יווני-נוכרי ואילו רש"י הגדול והמלומד איננו בז ואיננו נרתע לפרש למשל את 'משה' בדרכו, לעתים אחרת לגמרי מהרמב"ם, ואף הם מפרשים את פירושיהם, ממש כמו גם ליבוביץ, לצורך העברת מסר.

עובדה היא שכישוף, קמעות, השבעות, מאגיה וכיוצ"ב טכניקות, מירשמים והנהגות פולחניות ותפילות בכל השנה במסגרת העולם היהודי דתי, שעקבותיהם במקרא, בתלמוד ובהלכה, תפשו לאורך כל התקופות מקום נכבד ביותר ולאין ערוך יותר מאשר הנסיונות העקרים להפוך את דת ישראל לפילוסופיה בניחוח אוזו.

גם את ליבוביץ לא העיפו, לא מהאוניברסיטה, ולא ממערכת האנציקלופדיה העברית וכו' על שאת חלק מדבריו אמר באופן בוטה, פוגע, מכאיב ולעתים שקרי ועד יומו האחרון היה 'ההצגה הטובה שבעיר' - וכל זאת על דרך הפרובוקציה המזעזעת את שומעיה או קוראיה, וכל זאת לצורך העברת המסרים שלו.

אלקיים איננו משים עצמו ביוגראף של הרמב"ם, ממש כמו רש"י והרמב"ם בפירושיהם למשל, ואף הוא פועל במסגרת כללי המשחק גם אם זה לא מוצא חן בעיני מאן דהוא.
------------------------------
וראה את פירושו של רש"י בעקבות מדרש רבה למשל לשמות ב' יד' ד"ה 'הלהרגני אתה אׂמר'
ויש עוד.
 
בדיוק על העובדות האלה אני קובל

יש הבדל עצום בין החרות שהרמב"ם ורש"י ואפילו ליבוביץ לקחו כשפירשו את המקרא, לחירות שד"ר אלקיים לקח.
כשמדובר בפרשנות משבחת ומכבדת, לא צריך יותר מדי הוכחות.
אבל אם רוצים לגנות ולזלזל, צריכים הוכחות ברזל.
אלא אם כן ד"ר אלקיים חושב שלהיות מכשף זאת מחמאה גדולה. כמובן זכותו לחשוב כך.
אלא כתלמידו של ליבוביץ שומה עליו לדעת שמכשף ביהדות זה דבר מגונה, וחייבים עליו מיתה. ואלה שעוסקים במיסטיקה יהודית, מדברים על כוחות הקדושה (כגון שם המפורש בתנאים מסוימים) לעומת כוחות הטומאה. כמו שגם התורה מבחינה בין הכשפים של חרטומי מצרים, למופתים שעשה משה.
ואכן בסרט ד"ר אלקיים לא נראה כמי שמחמיא לרמב"ם, להפך. ומשום כך לא יכול להסתפק בהוכחות המגוחכות שהביא, ואתם רוצה למחוק את כל המפעל האדיר של הרמב"ם.
אוניברסיטת בר אילן מפרסמת סרטון תדמית מדוע יש ללמוד מחשבת ישראל בבר אילן דווקא. שם לא מספרים שהפכו את הרמב"ם למכשף...
 

u r i el

New member
אדון דוליטל המכובד מאד - הלכת אחרי ההבל והאבלתָּ.

אבקש את סליחתך מראש על הבוטות בהמשך.

כל מה שכתבת, כמעט ללא יוצא מן הכלל מעיד על חוסר הבנה טוטאלי. אינך מבין את ד"ר אלקיים, אינך מבין את ההיסטוריה היהודית ואינך מבין אותי. פשוט נורא, ומאכזב עד מאד.

לא לחינם הבאתי לך את אותו רש"י המייחס למשה שימוש כישופי בשם, ודווקא פרוש מדרשי זה. ( ושוב - זה לא המקום היחיד שבו רש"י מפרש דמויות מקראיות על רקע מנהגים "ליבוביציאניים אלילייים" שרווחו ועדיין רווחים בעולמה של "היהדות", לא חובה לאהוב את זה אבל זה קיים ומהותי לכל דת ) רש"י המלומד הגדול הרי מביא על משה אגדה מדרשית ממדרש רבה וכפי שכתבתי לך יותר מפעם אחת ואתה אינך קולט זאת משום מה, יש בצידה של אגדה מדרשית זו מסר רעיוני, עוד מימי מדרש רבה הקדום. לא ביוגראפיה היסטורית, לא הוכחה ביוגראפית של אוניברסיטת בר אילן או ברלין, אלא פרשנות מגמתית אינטרסנטית, כדרכם של מדרשים בכלל, ובין יתר התובנות האמורות להשתמע ממסר זה כגון למשל שביקשו ל"טהר" את משה מהריגה זדונית של בריון, ובכן, קיימת ברקע הפרשנות הזו העובדה, וזו עובדה ממש שאתה מנסה לטאטא מתחת לשטיח, שכבר מימות אותו מדרש די קדום זה, כלומר מימי האמוראים לפחות, הייתה ידועה ונפוצה בעם ישראל טכניקה כישופית שאותו מדרש, והתלמוד בכללו, לא ראו בה כל גנאי או פסול, שהרי אלמלא כך לא היה מחילים אותה המדרש ורש"י על משה בכיר הדמויות שייצר עם ישראל. מה אתך ? כמה עוד ועוד צריך לחזור ולהסביר לכבודו את העובדה ההיסטורית הזו ? תפסיק להתחמק מהאמת. מה שמגונה ב"יהדות" - אלה הן דעותיו ה"דתיות" של ליבוביץ הנבוך והפילוסופיה היוונית הרמב"מיסטית וגוריהם. לא הכישוף, ולך אצל הבעש"ט מייסד החסידות הגדול ושמע ממנו.

את אותה הטכניקה של שימוש בשם, שרש"י מייחס למשה, מייחסת האגדה שמביא אלקיים לרמב"ם. זה לא סיפור שסיפר אלקיים, ואלקיים לא לוקח לעצמו שום חירות פרשנית בלשונך, אלא אלקיים החוקר והסוקר והקורא מבוקר עד ערב את ספרות התרבות ה""מיסטית"" של עם ישראל לדורותיו הממלאה אולמות וספריות בהיקפה, מספר לך מה יהודים אחרים סיפרו ודרשו וכתבו על הרמב"ם, אלה כמובן סיפורים שליבוביץ גם אם הכיר אותם היה מחביא מפניך, והמסר כאן שקוף ונהיר - אותם יהודים אינם יכולים לסבול את היהדות הכפרנית הזורבאית של ר' משה הנבוך והמתיוון של מו"נ, ובאמצעות אגדות כאלה, ופרשנות קבליסטית של מו"נ וכיוצ"ב, הם משיבים את הרמב"ם לחיק היהדות הרבנית היסטורית ומצילים אותו מהזהום הנוכרי שדבק בו ר"ל. העובדה ההיסטורית שהנבוכים מבקשים להתעלם ממנה או למזער אותה היא, שבעם ישראל ההיסטורי נהגו לא רק ה"המון הנבער" ( = טרמין מתנשא ומביש של אליטיסטים ), אלא גם רבנים ענקי רוח ודעת, בעלי הלכה, יהודים "בכירים" שנהגו בכישופים, בהשבעות, בקמיעות, באוקולטיזם, בשימוש בשמות ובאסטרולוגיה, ולא רק הרמב"ם מכיר בתועלת של קמיע מומחה, גם למשל ר' אברהם אבן עזרא "הרציונליסט" של ימה"ב עסק בחכמת האסטרולוגיה ופרש את פרושיו בתבול אסטרולוגי ואברבנאל הגדול מביא מסורת שבסוף ימיו היה הרמב"ם מקובל, ולכאורה מביא ציטוטים רמב"מיים לאישוש מסורת זו, ומי ישמש לנו דוגמה ומופת כבעל ההלכה הגדול והמלומד שעקף את הרמב"ם בתפוצתו ההלכתית - מרן יוסף קארו שכל כולו מלא בעולם ""אלילי"" זה. כל אלה ואחרים ראו בעולם "אלילי" זה גנאי ??

בנוסף להבאת סיפורי האגדות שהפיצו יהודים על הרמב"ם, אגדות שלא נועדו כלל לגנות אותו, הביא אלקיים בדבריו ניתוח תחבירי טקסטואלי של דברי הרמב"ם בכמה מקומות ומבחינה פרשנית כל מה שאמר היינו כשר למהדרין ועוד איך, ולא פחות מכל דבר פרשנות מגמתית אחרת החל מהפרשנות הפנים מקראית שלכאורה "מסלפת" מה שנכתב קודם לה, דרך הספרות הבתר מקראית של בית שני שכולה מגמתית בעליל והמשכתבת את המקרא על פי מגמותיה, דרך מדרשי חז"ל ההזויים והפנטסטיים בדמיונם שאין ההיסטוריה משחקת בהם שום תפקיד הכרחי, דרך פילון האלכסנדרוני, יוסף בן מתתיהו, הרמב"ם ועד ליבוביץ הנבוך שלכולם היה ויש עניין אינטרסנטי מובהק בהעברת מסרים באמצעות הפרשנות, ואין ספור פעמים כתבתי לך ואינך קולט ומפנים את הדברים, שטכניקה פרשנית איננה מתחרה עם עובדות היסטוריות ""אוביקטיביות"" ולא מחוייבת להן אלא רק משקפת אותן בדרכה, וההיסטוריה "האמיתית" לעתים משמשת רק רקע רעיוני וסיבתי לפרשנות.

ולבסוף ומעל לכל, ואני פשוט אינני מסוגל להבין איך אתה מתעלם מכך - שוב ושוב אומר אלקיים בהרצאתו בשפה ברורה ובנעימה, שאין הוא מביא על הרמב"ם דברים היסטוריים, והוא מדגיש ואומר את דעתו בזהירות רבה, הגם שהוא סבור שהרמב"ם הינו דמות מורכבת למדי ואין הוא עונה על הגדרת הרציונליזם של העת החדשה, שאין הוא דובר כהיסטוריון, אלא מביא את מה שבעולמם הדמיוני של המוני עם יהודיים סיפרו על הרמב"ם. יהודים אלה, לא היו בשום אופן מוכנים לקבל רציונליזם פילוסופי ימיביניימי משוקץ, דברים שחסידי הזרם היהודי הנבוך והמתיוון מבקשים להסתיר ולהעלים מתוך האינטרס הכפרני אפולוגטי שלהם.

אין כל ספק שמוטת הכנפים האינטלקטואליות של ליבוביץ רחבה בהרבה מזו של אלקיים המשכיל, אולם אלקיים עולה עליו לאין ערוך ביושרו האינטלקטואלי בכל הקשור להצגת "היהדות ההיסטורית", ולמרות שלאלקיים טובל בעולמות הפילוסופיה ממזרח ועד ים, שוחה וצולל בהן, אין הוא כדרכו של ליבוביץ מגלה טפח ומכסה טפחיים אלא שם את העובדות כולן על השולחן, מאיר אותן ודש בהן ללא חת.

אני מציע לך מאד, כמעט מבקש ממך, להאזין עוד פעם או פעמיים או עשר פעמים לכל מילה ומילה בהרצאתו לעיל של אלקיים, בקשב, בריכוז, כדי שתיווכח עד כמה קישקשת עד עכשיו, ושוב - סלח לי על הבוטות.
 
למעלה