ד.ר. דוליטל
New member
תדע לך ששמחתי מאוד על הפתיח שלך.
אמנם אני אוהב לנצח בויכוח, אבל עוד יותר אם מנצחים אותי...
אם אני מנצח זה נחמד ותו לא. אבל אם מנצחים אותי אני מרוויח הרבה.
א. למדתי דבר חדש, ב. אני מתקן טעות שלי. אך לצערי אכזבתני .
אחת הטעויות שלך, היא השימוש במילה החמורה "אלילי" אליל פירושו עבודה זרה.
לומר שמשה רבינו עשה מעשה אלילי כלומר עבד עבודה זרה, אז מה נשאר?
יש כאן "איפּון" כלפיו וכלפי היהדות בכלל. אדרבא תראה לי היכן רש"י או מדרש או בר סמכא מחכמי ישראל שאמר שמעשה זה של משה הוא "אלילי" כך גם לגבי הביטוי כישוף שהוא אסור מהתורה.
אדם שמתפלל, ותפילתו נענית. זאת גם אלילות? משה אמר את שם המפורש כדי שאותו רשע ימות הוא לא קרא בשם בעל פעור או אלוהי עמון או מואב. הוא קרא בשם אלוהי ישראל! זה אלילי בעיניך?!
אולי לזה התכוון הרב קוק (?) כשאמר שבין עבודת ה' לע"ז כחוט השערה.
אמרת שאלקיים אינו ביוגרף של הרמב"ם, ואני התעלמתי בכוונה. כי אני חושב שהסיפור המוזר של הכלב... בניגוד לאגדות חז"ל כן מתיימר להיות סיפור ביוגרפי. אחרת איזה ערך יש לו? מה זה סיפורים לשעת לילה מאוחרת?
ואלקיים בנה את ההרצאה שלו תוך שהוא משתמש בליבוביץ לדעתי בצורה לא הוגנת כדי להוכיח שהרמב"ם היה מיסטיקן, ואם כן, אז גם מאגיקן, וכדי להשלים את התמונה, הביא את הסיפור של יהודי סוריה לא כדי להראות מה יהודי סוריה קיוו, אלא כדי להוכיח שהרמב"ם הוא גדול המכשפים.
אבל תכלס מה ד"ר אלקיים רוצה? לתת לגיטימציה לכישוף? לשלול מהרמב"ם את הרציונאליות? לשלול מהיהדות את הרציונאליות? ואם רצה לומר שהרמב"ם ידע להשתמש בשם המפורש להצלת קהילה בישראל, בסדר, אם כי ליבוביץ לא יואב את זה. וזה לא הוגן כלפיו. שבונה תזה כ"כ מנוגדת לדעתו של ליבוביץ על בסיס משפט שולי שאמר ולא יסף. אז לפחות שלא יקרא לזה כישוף. כי כישוף אסור מהתורה.
שאלה אליך אתה מרבה לכנות את הרמב"ם בכל מיני כינויים: מתייוון, זורבה, אוזו,בוזוקי בגלמה... למה? הוא הרי הקדיש את חייו לשמור על היהדות ע"י עשיית סדר בשמירת המצוות, שבלעדיהם העם היהודי לא היה שורד.
גם הרב הנערץ עליך מרן ר' יוסף קארו הלך אחריו כמעט בלי לסטות ימין או שמאל.
אז מדוע הוא מתייוון בעיניך? (אגב דווקא זורבה היווני אמר: "מעל ומעבר לאמת, יש לבן אדם חובה נוספת, הרבה יותר גדולה")
ומדוע "רציונליזם פילוסופי ימיביניימי משוקץ"?
הגם רס"ג וריה"ל והראב"ע ועוד רבים וטובים משוקצים?
אמנם אני אוהב לנצח בויכוח, אבל עוד יותר אם מנצחים אותי...
אם אני מנצח זה נחמד ותו לא. אבל אם מנצחים אותי אני מרוויח הרבה.
א. למדתי דבר חדש, ב. אני מתקן טעות שלי. אך לצערי אכזבתני .
אחת הטעויות שלך, היא השימוש במילה החמורה "אלילי" אליל פירושו עבודה זרה.
לומר שמשה רבינו עשה מעשה אלילי כלומר עבד עבודה זרה, אז מה נשאר?
יש כאן "איפּון" כלפיו וכלפי היהדות בכלל. אדרבא תראה לי היכן רש"י או מדרש או בר סמכא מחכמי ישראל שאמר שמעשה זה של משה הוא "אלילי" כך גם לגבי הביטוי כישוף שהוא אסור מהתורה.
אדם שמתפלל, ותפילתו נענית. זאת גם אלילות? משה אמר את שם המפורש כדי שאותו רשע ימות הוא לא קרא בשם בעל פעור או אלוהי עמון או מואב. הוא קרא בשם אלוהי ישראל! זה אלילי בעיניך?!
אולי לזה התכוון הרב קוק (?) כשאמר שבין עבודת ה' לע"ז כחוט השערה.
אמרת שאלקיים אינו ביוגרף של הרמב"ם, ואני התעלמתי בכוונה. כי אני חושב שהסיפור המוזר של הכלב... בניגוד לאגדות חז"ל כן מתיימר להיות סיפור ביוגרפי. אחרת איזה ערך יש לו? מה זה סיפורים לשעת לילה מאוחרת?
ואלקיים בנה את ההרצאה שלו תוך שהוא משתמש בליבוביץ לדעתי בצורה לא הוגנת כדי להוכיח שהרמב"ם היה מיסטיקן, ואם כן, אז גם מאגיקן, וכדי להשלים את התמונה, הביא את הסיפור של יהודי סוריה לא כדי להראות מה יהודי סוריה קיוו, אלא כדי להוכיח שהרמב"ם הוא גדול המכשפים.
אבל תכלס מה ד"ר אלקיים רוצה? לתת לגיטימציה לכישוף? לשלול מהרמב"ם את הרציונאליות? לשלול מהיהדות את הרציונאליות? ואם רצה לומר שהרמב"ם ידע להשתמש בשם המפורש להצלת קהילה בישראל, בסדר, אם כי ליבוביץ לא יואב את זה. וזה לא הוגן כלפיו. שבונה תזה כ"כ מנוגדת לדעתו של ליבוביץ על בסיס משפט שולי שאמר ולא יסף. אז לפחות שלא יקרא לזה כישוף. כי כישוף אסור מהתורה.
שאלה אליך אתה מרבה לכנות את הרמב"ם בכל מיני כינויים: מתייוון, זורבה, אוזו,בוזוקי בגלמה... למה? הוא הרי הקדיש את חייו לשמור על היהדות ע"י עשיית סדר בשמירת המצוות, שבלעדיהם העם היהודי לא היה שורד.
גם הרב הנערץ עליך מרן ר' יוסף קארו הלך אחריו כמעט בלי לסטות ימין או שמאל.
אז מדוע הוא מתייוון בעיניך? (אגב דווקא זורבה היווני אמר: "מעל ומעבר לאמת, יש לבן אדם חובה נוספת, הרבה יותר גדולה")
ומדוע "רציונליזם פילוסופי ימיביניימי משוקץ"?
הגם רס"ג וריה"ל והראב"ע ועוד רבים וטובים משוקצים?