לא הבנתי איך השאלה הזאת קשורה לדיון
לאנשים יש סיבות שונות לעשות שינויים בגופם (אסתטיקה, ביטחון עצמי, נוחות, אפילו לשמח בן/בת זוג) וזו זכותם ועניינם. אם אדם רוצה לכרות ברית עם בורא עולם ולשם כך הוא מוכן לכרות איברים מגופו, לדעתי זו עסקה מפוקפקת, אבל זו זכותו. בעיניי זו אינה זכותו כשזה נעשה על גופו של אדם אחר, כן, גם אם הוא זה שהביא אותו לעולם.
אלוהים לא קבע שהיהודים צריכים להיות דומים, אפילו בתנ"ך הדמיון אינו חלק מהעניין. אבל כן, המילה מוצגת כמצווה מאלוהים, ברור; אבל כתבת שאתה לא מאמין, מה אתה משרבב את אלוהים לדיון? זה לא מחדש וזה לא מעניין. אדם ראציונלי בודק את העובדות, מחפש ראיות, חוקר, שואל:
יודעים שמילה הייתה מנהג מקובל באזור הזה של העולם לפני יותר מאלפיים שנה, יש ציורי קיר מצריים שמתעדים אותה (בגברים בוגרים, לא בתינוקות). ההשערה העדכנית במחקר (לפי מה ששמעתי מהחוקר ד"ר יגאל בן נון) היא שזו פעולה שנעשתה למען הביטחון, לפני מלחמה, לפני חשש מהבאות, כדי לפייס את האלים / לגרש את השדים / להביא מזל וכיו"ב (זה הרעיון הכללי, מהזיכרון). זה מזכיר קצת את מה שעשתה ציפורה, אשת משה, כשמלה את בניהם (כן, הם כבר לא היו תינוקות, ולא נימולו). עד היום יש שבטים באפריקה שמלים כטקס חניכה, הגעה לבגרות וכו'. רק ביהדות העבירו את הטקס הזה לתינוקות, כפייה אכזרית על חסרי ישע.
האם אני מבינה את הסיבה שדתיים מלים? ודאי. הם אנשים מאמינים וזו מצווה. לא צריך להיות גאון גדול. אני יכולה להבין, אבל אני לא חייבת לקבל או להסכים. אני עדיין לא חושבת שזו זכותם. אני חושבת שכל אדם רשאי לקיים את אמונתו על גופו, לא על גופם של אחרים. אבל הואיל וזה לא עומד להשתנות בקרוב (יש סיכוי שבעתיק הרחוק דווקא כן, לצערי כנראה לא בימי חיי) אני יכולה לנסות לפחות להשפיע על אלה שלא רואים בכך מצווה, ומלים כי... ככה.
מהאינרציה. כי כולם מלים. כי ההורים רוצים. כי הסביבה לוחצת. כי לא נעים. כי הילד יהיה חריג. כי יצחקו עליו במקלחת בצבא (מיתוס מופרך לחלוטין, אגב) ושלל תירוצים. אני מכירה לא מעט הורים בני גילי שלא מתלהבים בכלל ממילה ובכל זאת מלו כי חששו לבחור אחרת. וחבל לי. אני לפחות מתנחמת בכך שהם כבר לא ילחצו על ילדיהם, ובדור הבא נראה יותר ויותר זכרים יהודים שלמים (ומי שירצה לעבור מילה, יוכל לעשות זאת כמובן כשיהיה בוגר, כמו כל ניתוח פלסטי אחר).