האם החרדים לא מעוניינים לעבוד?

מתנדב

New member
האם החרדים לא מעוניינים לעבוד?

סקר שהתפרסם בשידור החדשות של ערוץ 1 ששליש מהחרדים בגיל העבודה אינם עובדים, נמצא שקר והסקר פשוט הטעה את הציבור, להלן הכתבה... יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ר' ישראל אייכלר, אינו מבזבז אף רגע, הוא מנצל היטב את תפקידו, פונה, מנדנד, מעיר ומקבל תגובות חזרה, בכתבה שפורמסה בשידור החדשות בערוץ 1, אמר אחד הכתבים כי יותר משני שלישים מהחרדים בגיל העבודה אינם עובדים. האומנם? את ר' ישראל אייכלר הרגיז הדבר מאוד, הוא יודע שהחרדים עובדים דוקא קשה למחיתם, הוא שיגר מכתב למנכ"ל רשות השידור ובו הוא תבע התנצלות, המנכ"ל העביר את המכתב למנהל חטיבת החדשות, יורם כהן, זה בדק עם הכתב, והתברר שהנתון שנלקח ממחקרים של מכון ירושלים לחקר ישראל אינם נכונים, הסברתי לכתב את חומרת המעשה, כותב יורם כהן לאייכלר, והוא הבטיח שהדבר לא ישנה, הכתב הביע את התנצלותו, גם מנהל מחלקת החדשות.... עד כאן הכתבה, ולשאלתי, האם יש עוד סקרים נגד הציבור החרדי שימצאו שזה שקר ומוטעה?, זוכרים שהיה כאן שרשור פעם בפורום, שהחרדים לא מעוניינים לעבוד ולא משקיעים בעבודה?, שימו לב שזה שקר גמור, אפילו הסקר הגדול שנלקח ממחקרים של מכון ירושלים לחקר ישראל אינם נכונים, מה תגידו עכשיו?
 
אם אני לא טועה-

אסור לחרדים לעבוד על פי חוק. כיוון שהם מצהירים ש"תורתם אומנותם". כיום- אני מבין שמנסים לשנות את זה ולחוקק חוק שיתיר להם לעבוד. אינני יודע אם זה נכון ואם זה מדויק. תקנו אותי אם זה שגוי.
 

tamarhp

New member
אממ..

אם היו נותנים לחרדים מספיק כסף לקיים את המשפחה שלהם, הם לא היו צריכים לצאת לעבוד..
 

vizini

New member
זה נשמע קטן על אלוהים...

מה הבעיה בשבילו לספק כסף לחרדים? או אפילו יותר טוב - שיתן להם אוכל וביגוד או אפילו יותר טוב - שיצור אותם כל שלא יצטרכו לאכול ולהתלבש...
 

tamarhp

New member
חחח

זה מה שהיה אמור להיות בהתחלה, אבל האדם חטא בגן עדן, ומאז - "בזיעת אפיך תאכל לחם".
 

vizini

New member
נו, ובגלל זה אתם צריכים לסבול?

הרי אדם לא היה אפילו יהודי! שלא לדבר על חרדי! הסתובב כל היום ערום, טפו טפו טפו!
 

tamarhp

New member
נוראאא מצחיק.

האדם היה תכלית הבריאה. גם אברהם לא היה יהודי, חוץ מזה. אתה מדבר עם המווווןן קשר, אני חייבת לציין. חוצמזה - עזוב את הפרנסה, בגלל חווה כל הנשים צריכות לסבול בלידה!! "בצער תלדי בנים"!! אבל מה לעשות - ככה העולם שלנו. גם כל מה שאתה עושה - משפיע על הדורות הבאים, על הילדים שלך. כל טעות שאתה עושה תשפיע עליהם. זה נראה לך הוגן?
 

vizini

New member
לא. זה לא נראה לי הוגן.

לכן מוזר בעיני שיש אנשים שחושבים שמישהו אחראי לכל זה, ועוד מייחסים לו תכונות כמו הוגנות, חסד, רחמים, וכו'.
 

tamarhp

New member
זו גם אחריות שלך

אם אתה נוסע עם המשפחה במכונית, ונוהג מהר מדי - זו אחריותך אם המשפחה תיפגע ח"ו בעקבות הטעות שלך. אם אתה מחנך את הילדים שלך בדרך מסויימת, וזו דרך לא נכונה (*אם*! אל תתנפל עלי!) - זו אחריות שלך, כי אתה אחראי לחינוך שלהם. כל פעולה שלך משפיעה ישירות על הילדים שלך. ככה זו דרך העולם.
 

vizini

New member
אבל זה עדיין לא הוגן.

קשה לקרוא הוגן לעולם שבו אב שורף את ילדיו, או שאם מטביעה אותם. עוד יותר קשה לחשוב שעולם כזה מתנהל ע"י משגיח הוגן...
 

tamarhp

New member
"החיים לא תמיד הוגנים"..

בשביל זה יש ביטוח ישיר!! אבל ברצינות - לכן יש לנו בחירה. אנחנו לא בובות בתיאטרון שהמפעיל מזיז אותנו כמו שמתחשק לו. יש לנו בחירה. הוא יודע את הבחירה שלנו מראש, אבל הוא לא מונע מאיתנו לבחור. הוא משגיח עלינו, אבל עדין משאיר לנו את זכות הבחירה. בשביל מה אנחנו חיים?
 

vizini

New member
לא נכון.

לילדים המסכנים שנשרפו ע"י אביהם או הוטבעו ע"י אימם לא היתה שום בחירה.
 

tamarhp

New member
נכון

אבל להורים שלהם היתה בחירה. אנחנו אחראיים לדור הבא. ולא רק לו - אם אתה נוסע בכביש ופוצע הולך רגל, זו גם לא הבחירה שלו. זה כבר חשבונות שמיים. וגם ענין של "מגלגלים חובה ע"י חייב" וכו'.
 

vizini

New member
אז כמו שאמרתי - זה לא הוגן.

לכן יחוס "הגינות" למי שכביכול אמור להשגיח נראה תמוה בעיני (בלשון המעטה...)
 

tamarhp

New member
אתה מעדיף

להיות בובה בתיאטרון בובות בלי אפשרות בחירה? זה נראה לך יותר הוגן?
 

vizini

New member
אני מעדיף

שבחירותי ישפיעו אך ורק על עצמי, ולא על אחרים. זה נראה לי הוגן.
 

התולעת 1

New member
ילדים פחות מגיל 13 הם לא אשמים

על עכשיו, אבל הם אשמים על גלגול קודם שלהם, שילדים שמתים לפני הגיעם לגיל בר מצווה, הם מתים על גלגולם הקודם והם באו לעולם רק לתקן את עברם. ומה אשמים ההורים שלהם שילדים כאלה נפלו בחלקם? אלא הקב``ה מסדר להורים שחייבים שמתחייבים על פי מעשיהם בצער מיתת בן, ילד כזה שצריך לבוא בגלגול ולמות. אז להם מתוקן אם הם מצדיקים את הדים עליהם, ולו מתכפר במיתה שלו שמיתתו כפרתו ואז הדין אמת, כמו שכתוב: ``הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא``, רק מה, אנחנו מתפלאים איזה מוות איום ונורא, איזה, להישרף חיים, רחמנא ליצלן הרי זה איום ונורא, נכון, זה איום ונורא, אבל כשעושים עבירה, לא מרגישים שזה איום ונורא, וחכמים ז``ל אמרו לנו: שאם אדם היה רואה מה העונש בגיהנום על לאו אחד דאורייתא, לא שבת, תקחו את הלאו הכי קטן שיש, לאו הכי קל שיש בתורה, לא תעשה אחד מן התורה, אם אדם היה רואה מה העונש שמקבלים בגיהנום על לאו אחד דאורייתא, היה מוכן לקבל פה בעולם הזה 70 שנה של ייסורי איוב ולא את העונש בגיהנום על לאו אחד ומה היה לאיוב? מתו לו 10 ילדים אחד אחרי השני, והפסיד את כל רכושו וממונו ולא עוד אלא שהוכה כל גופו בשחין רע, אדם יעדיף 70 שנה כאלה ולא עונש של גיהנום על לאו אחד דאורייתא
 
תיקון אפשר לעשות בגיהנום

לפי סיפורי הבלהות שלכם המקום הזה גרוע יותר מהעולם הזה. אז למה דווקא פה? חוצמזה, מי אמר שדווקא מוות הוא "תיקון"? למה לא לתת לאדם הזדמנות לעבוד את אלוהיו עוד בזמן חייו? האין זאת פגיעה בחופש הבחירה? לפעמים ההסברים הללו כל כך מגוחכים...
 

tamarhp

New member
מה?

לא הבנתי. כעיקרון כל הנשמות ירדו בששביל לתקן את עצמן - זה חופש הבחירה. יש מקרים מסויימים שהמוות בא כתיקון, אבל זה במקרים מסויימים מאד. זה קשה להסביר הכל על רגל אחת..
 

מתנדב

New member
הנבצר האחרון ידידי.....

יש דברים שרק יום המיתה מכפר, וזה כתוב בספרים, וזו לא המצאה שלי, כגון: חילול שם שמיים ברבים, רק יום המיתה מכפר על זה, ויש עוד דברים בודדים שאינני זוכר אותם כרגע (אם תרצה לדעת אני יבדוק לך אותם ויביא לך את זה לכאן), שרק יום המיתה מכפר....
 
למעלה