תגובה
א. "השקפה אמיתית – כל האנשים לא נולדו בצלם. בצלם נולדו רק אלו שחזקתם הינה דבקות בצלם אלוקים." - זו כן גזענות, משום שלגוי אין מלכתחילה סיבה לדבוק בצלם אלוקים שאינו ידוע לו כלל, במקרה זה היה צריך דווקא "לדון את הגוי לכף זכות" משום שאיש לא לימדו תורה, ובמקום זאת טענו חז"ל שגוי לא נברא בצלם. ב. "השקפה אמיתית – עם ישראל הינו ממלכת כהנים וגוי קדוש. תפקידו להנהיג את העולם, לעבוד שכם אחד את ד'. הוא משמש כלפי האומות בתפקיד דומה לתפקיד הכהנים כלפי עם ישראל." - לא טענתי שהכוהנים והלוויים הם גזענים אך יחס בין ישראל לגויים (בני אדם שווים) אינו זהה ליחס בין כוהנים ולוויים לשאר ישראל (הבדלי מעמדות), ההשוואה אם כן פסולה ומצביעה על גזענות. רמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק ו' הלכה י': השונא שהרג בשגגה אינו נקלט והוא לא אויב לו, חזקתו שהוא קרוב למזיד, ואי זהו שונא זה שלא דבר עמו שלשה ימים מפני האיבה, וכן אם נכנס לקרן זוית והמיתו שם בשגגה, או שדחפו בגופו, או שנתכוון לזרוק שתים וזרק ארבע, או שעלה על דעתו שמותר להרוג, או שנתכוון להרוג את זה והרג את זה, אפילו נתכוון להרוג גוי או בהמה ונמצא ישראל, הרי כל אלו קרובין למזיד ואינן נקלטין. "ואך את דמכם לנפשתיכם אדרש מיד כל חיה אדרשנו ומיד האדם מיד איש אחיו אדרש את נפש האדם": "שפך דם האדם באדם דמו ישפך כי בצלם אלקים עשה את האדם": ע"פ הרמב"ם ההורג גוי נקרא שוגג, וע"פ חז"ל אין הגוי נקרא אדם אלא בהמה, וכך נסתרה טענתך. "השקפה אמיתית- נכון. אך לפי המסורת שבידינו כך נעשה אז. גם אם לא נעשה אז כך. יכול כל אדם בעולם להצטרף לציבור הזה על פי בחירתו ולהתגייר כפי שהתגיירו אבותינו במעמד הר סיני." - עמונים ומואבים פסולים לגיור.": אין זה משנה שהיום אין עמונים ומואבים, האפליה היא במקור ואם היו יודעים היום מי הם העמונים והמואבים גם אם היו מבקשים להתגייר היו נדחים, עצם העובדה שקיימים עמים שפסולים לגיור הופכת את התורה לגזענית וזאת ללא קשר לעובדה שכיום לא יודעים מי הם עמונים ומואבים כי התורה היא נצחית ודינה הוא נצחי, ולכן אין גזענותה נשללת כתוצאה מחוסר ידיעתנו מי הם העמונים והמואבים משום שלו היינו יודעים היינו מונעים מהם להתגייר. "הסיבה לדחייתנו את הגזענות הינה המודל הנאצי שאין להתחשב באיסור רציחה ושוד. עם כל זאת אין מדובר כלל בגזענות (לגבי בחירת עם ישראל כעם נבחר), שהרי כל בן אדם – מכל גזע, עם, מין צבע יכול, אם ירצה בכך להתגייר. אנו נתייחס אליו בכבוד חיבה ואהבה עוד יותר מאשר לבני עמנו.": לא רק המודל הנאצי של הגזענות הוא פסול כי אם כל אפליה על רקע גזעי גם אם לא מדובר ברצח אלא בכל אפליה אחרת, ולכן אין המודל הנאצי רלוונטי לענייננו, ולמרות זאת ע"פ הרמב"ם ההורג גוי נחשב כשוגג בכל מקרה ובכך מתיר הרמב"ם את דם הגויים, בנוסף לכך לא ניתן לומר כי דין מחיית עמלק בוטל רק משום שאיננו יודעים מי הם העמלקים משום שאם היינו יודעים מי הם הרי שהיינו משמידים אותם ע"פ דין תורה כפי שהיינו מונעים מעמונים ומואבים להתגייר לו היינו יודעים מי הם, אי ידיעתנו לא מבטלת דין תורה. תלמוד בבלי מסכת יבמות דף ס"א עמוד א': היה רבי שמעון בר יוחאי אומר: קברי נוכרים אינם נחשבים לטומאת אוהל, כלומר, בדרך-כלל כאשר מישהו מת באוהל, כל האנשים שנכנסו לאוהל טמאים הם, אך כאשר מישהו נוכרי מת אין היהודים האחרים טמאים בטומאת אוהל, שנאמר "ואתן צאני צאן מרעייתי אדם אתם", ומכאן ניתן ללמוד, היהודים קרויים אדם והנוכרים לא. תלמוד בבלי מסכת בבא קמא דף ל"ח עמוד א': והתניא, רבי מאיר אומר: מנין שאפילו נכרי ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול? תלמוד לומר: אשר יעשה אותם האדם וחי בהם, כהנים ולוים וישראלים לא נאמר אלא אדם, הא למדת, שאפילו נכרי ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול! אמרי: אין מקבלים עליהן שכר כמצווה ועושה אלא כמי שאינו מצווה ועושה, דאמר רבי חנינא: גדול המצווה ועושה יותר ממי שאינו מצווה ועושה. - המסקנה בתום הדיון בין רבי מאיר לרבי חנינא שגוי העוסק בתורה אינו ככהן גדול משום שאינו מצווה לעסוק בתורה ולכן מעמדו פחות ממעמד היהודי העוסק בתורה, ולכן גוי נחות מישראל בכל מקרה, המסקנה - גזענות בתלמוד. שמות פרק כ"א פסוק ל"ה: וְכִי יִגֹּף שׁוֹר אִיש אֶת שׁוֹר רֵעֵהוּ וָמֵת וּמָכְרוּ אֶת הַשּׁוֹר הַחַי וְחָצוּ אֶת כַּסְפּוֹ וְגַם אֶת הַמֵּת יֶחֱצוּן: משנה מסכת בבא קמא פרק ד' משנה ג': שור של ישראל שנגח שור של הקדש, ושל הקדש שנגח לשור של הדיוט - פטור, שנאמר: שור רעהו, ולא שור של הקדש. - כלומר הגוי אינו נקרא רע, ולכן המצוות "ואהבת לרעך כמוך" ו"לא תעמוד על דם רעך" גם כן לא חלות על גויים. תלמוד בבלי מסכת בבא קמא דף ל"ח עמוד א': שור של ישראל שנגח שור של כנעני - פטור. אמרי: ממה נפשך? אי רעהו דוקא, דכנעני כי נגח דישראל נמי ליפטר! ואי רעהו|בדגש| לאו דוקא, אפילו דישראל כי נגח דכנעני נחייב! אמר רבי אבהו, אמר קרא: עמד וימודד ארץ ראה ויתר גוים, ראה שבע מצות שקיבלו עליהם בני נח, כיון שלא קיימו, עמד והתיר ממונן לישראל. - רבי אבהו מתיר את ממונם של הגוים לישראל מבלי לבדוק האם קימו (ואולי הכנעני ששורו ננגח ע"י שור של ישראל שמר שבע מצוות?, מדוע שור של ישראל שנגח את שורו פטור גם כן, הלא איש לא בדק את קיום המצוות של הגוי) שבע מצוות בני נוח או לא, הוא מניח מראש כי לא, וע"פ פסיקתו הותר ממון הגויים לישראל. רבי יוחנן אמר, מהכא: הופיע מהר פארן, מפארן הופיע ממונם לישראל. רמב"ם הלכות גזלה ואבדה פרק י"א הלכה ג': אבידת הגוי מותרת שנאמר אבידת אחיך, והמחזירה הרי זה עובר עבירה מפני שהוא מחזיק ידי רשעי עולם, ואם החזירה לקדש את השם כדי שיפארו את ישראל וידעו שהם בעלי אמונה הרי זה משובח, ובמקום שיש חלול השם אבידתו אסורה וחייב להחזירה, ובכל מקום מכניסין כליהם מפני הגנבים ככלי ישראל מפני דרכי שלום. - הגוי אינו נקרא אח ואבידתו מותרת, לא די בכך שהיא מותרת אלא אסור להחזירה אא"כ המטרה היא לגרום לגויים לפאר את ישראל. לא יעזרו כל טענותיך כי בהלכה למעשה מופלים הגויים מול ישראל ולכן היהדות גזענית, רק אם יתגיירו הגויים יקבלו יחס זהה וכל עוד אינם יהודים הם מופלים ונחותים מול היהודים.