האם העוקץ נעקץ ?

י ו ר ם 7

New member
ולמה היו לו רק נכדים אשכנזים זו לא טעות .....

הפסטיבל נימשך השאלה מה יהיה ההמשך,ימים יגידו.
 
סיפור החתונה...

מירה: אבא, יש לי חדשות. אני ואברהם רוצים להתחתן.
ישעיהו: אברהם זפרני? זה שהיה פה בשבוע שעבר?
מירה: כן, אבא.
ישעיהו: מה?! בשביל מה עשיתי 17 דוקטורטים, בשביל שהבת שלי תתחתן בסוף עם מרוקאי???
מירה: מה רע במרוקאי?
ישעיהו: נו באמת, את ספק תמימה ספק מיתממת!
מירה: אבל אבא, אני אוהבת אותו!
ישעיהו: אהבה... מה זה אהבה. היום את אוהבת עוגת קצפת מתוקה ומחר מואסת בה. תוציאי את זה מהראש וזהו. בשביל מה הענקנו לך את החינוך הטוב ביותר ושלחנו אותך לאוניברסיטה במסלול דוקטורט לפיסיקה, כדי שבסוף תערבבי – שלא לומר תמהלי – את הגנים שלנו עם איזה צפון אפריקאי?! לא בא בחשבון!
מירה: אם כך אבא, אני אאלץ להתחתן איתו ללא ברכתך!
ישעיהו: אם תעשי את זה, אני אדאג שיעיפו אותך מהאוניברסיטה ושום מוסד אקדמי בארץ לא יקבל אותך לשורותיו!
מירה: תעשה מה שאתה רוצה אבא. אני החלטתי.
ישעיהו: "הכרעתי", לא "החלטתי". ואת יכולה להיות רגועה, רק בדקתי עד כמה את אוהבת את אברהם. כי "לאהוב" זה לא סתם איזה עניין נפשי אמורפי, אלא תמיד יש לו ביטוי מעשי: ככל ערך, הוא נמדד במה שאתה מוכן להקריב למענו. ואת, בתי, עמדת במבחן הזה בגבורה. אגב, האם סיפרתי לך פעם מה המילה הראשונה המופיעה בשולחן ערוך?
מירה: כן... אבא... בערך מיליון פעם, אויש. טוב, אני חייבת ללכת. נשיקה?
ישעיהו: כבר הבאת לנו את הג'סטות שלהם?...
 

י ו ר ם 7

New member
ים המלח ?

מה שיפה אצל ליבוביץ שהסבריו לא קשורים במזרח במערב בצפון או הדרום
ובאם הוא לא נתן נשיקת ליילה טוב אז הוא לא נתן.........
הכרת את אברהם מהעמותה "לשמה" ?
 
בס"ה אני בעדו

 

י ו ר ם 7

New member
בקיצור העוקץ לא עקץ סתם בלבול מוח על

על מה "אני" (אני הצודק, המוכשר, היודע אמת ) כותב ולא משנה
אם זה מתאים או לא, העיקר שאני כותב על מישהו מפורסם שלכאורה כולם מכירים אותו ואת אימרותיו וכתביו והחשוב שיזכרו שאני
אמרתי זאת ראשון ושלא ישכחו לשפוך שמן על ......
ודרך אגב בהקשר לנכד הטוב שרוכב על אופונעים נדמה לי שהוא לא יודע מה ליבוביץ אמר לגבי הפסיכולוגיה .
 

י ו ר ם 7

New member
לא מסכים עם הספקנות עם ה"מדע" ??

לא ברור ה "לא מסכים" הזה ,מעניין מאד לדבר איתו בנושא .
הוא כבר הנכד השני שאני מנסה לקרוא אותו שיש לו איזה בעייה עם דברי ליבוביץ אבל הם לא מסבירים
את ה"מה" כלומר מה לא תקין בדברי הסבא האישי שלהם
 
לא קראת את זה?

"עם מה אתה מזדהה פחות?
“נפגשתי לא מזמן עם הרב עדין שטיינזלץ. הוא
דיבר על הפסוק בקהלת ‘יקר מחוכמה מכבוד, סכלות
מעט‘, ואמר שלפעמים יותר מאשר אדם צריך את
החוכמה, הוא צריך גם ‘סכלות מעט‘, ממד לא רציונלי
ולא מחושב. ואז הוא אמר לי: ואת זה סבא שלך לא
הבין. זו אולי הנקודה שהכי קשה לי להתחבר בה
לסבי. את התפיסה הדתית והערכית שלו אפשר לייסד
רק על ההנחה שאין דבר כזה פסיכולוגיה. זו תפיסה
ששוללת את קיומו של התת־מודע, והמושג המרכזי
בה הוא ‘עשייה לשמה‘. גם כשסבא דיבר על הסתלקות
מהשטחים, הוא לא דיבר על שלום אלא על יציאה
מהשטחים לשמה, כי מבחינתו זה מה שהיה צריך
לעשות מסיבות ערכיות. הפסיכולוג יגיד לך שאין דבר
כזה ‘לשמה‘, הכול לבוש של דחפים, יצרים ורצונות
קמאיים. ושתי התפיסות הללו לא יכולות לדור יחד -
או שאתה מניח שזה ייתכן, או שלא“.
 

י ו ר ם 7

New member
אתה קורא לזה הסבר מניח את הדעת !

מה קשורה תפיסה דתית לפסיכולוגיה ("מדע" אנושי)
וכמובן דת ומדע 2 עולמות ניפרדים
ועשייה "לשמה" לא בהקשר דתי חסר מובן....
בבקשה שינסה לכתוב ,לא בקצרה, את מחשבותיו ושיספר לנו איפה התת מודע נימצא.
 
תלוי את מי אתה שואל

יהיה מי שיגיד לך שהמניע הדתי הוא מניע פסיכולוגי.
ועשיה לשמה חלה לא רק על עשייה דתית אלא על כל דבר שאתה עושה אותו "ככה" ללא סיבה (כך אני מבין את ליבוביץ)
עד שאתה שואל "איפה התת מודע נימצא". תשאל איפה נמצאת הנפש לדעת ליבוביץ, כשהוא מדבר על הבעיה הפסיכופיזית?
 
למעלה