האם העוקץ נעקץ ?

ריקנים שבהם

אע"פ שחטאו.
אנחנו לא רשאים לעשות את חשבונותיו של הקב"ה.
כל מה שכתבת אין בהם כדי לערער על דבריו המפורשים של הרמב"ם.
וגם אתה בעצמך לא "מעז" לומר שהם יצאו מכלל ישראל.
אחרת למה קידושיהם תופסים?
ולמה הם יכולים לחזור בתשובה ולהיחשב יהודים כשרים ללא פרוצדורה? ואפילו כהן נשאר בכהונתו.

מסירות נפש על עם ישראל גם הוא דבר גדול מאוד.
ומי יודע אולי באותו רגע שזינק על הרימון כדי שיתפוצץ עליו ולא על חבריו היה לו גם הרהורי תשובה? ואז זה היה מושלם.
 

פיקסעלע

New member
אני מעז בהחלט. הם גויים גמורים

הפוסקים אומרים בפרוש שהם יהודים רק לעניין קידושין וכל נושא הגיור הוא בהלכות אישות.
 

פיקסעלע

New member
הרמב"ם נחשב

הוא אומר בפרוש שגם הצדוקים שהם תינוקות שנשבו הם יהודים אך ורק בגלל שהם לא עובדים ע"ז והם שומרים שבת.
 

פיקסעלע

New member
ודאי שכן! הוא מדבר על הצדוקים

שעליהם הוא אומר שהם אנוסים בגלל חינוכם
 
ג "אבל בני אותן הטועים ובני בניהם,

שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותן עליו--הרי הן כתינוק שנשבה לבין הגויים וגידלוהו הגויים על דתם, שהוא אנוס; ואף על פי ששמע אחר כך שהיה יהודי, וראה היהודיים ודתם--הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם."

ואם זה היה מותנא בשמירת היה עליו לומר זאת כאן ולא כשדיבר על הצדוקים. ובאמת איך אפשר לצפות מהם ללמוד על השבת וגם לקיים אותה? הרי הוא אנוס.
 

פיקסעלע

New member
בפעם המיליארד

אני לא טוען שהיות אדם תינוק שנשבה מותנה בשמירת שבת. אני טוען שהיום האדם יהודי מותנה בשמירת שבת.
 
ובפעם השני מליארד

אם הוא תינוק שנשבא הוא יהודי גם בלי שמירת שבת.
כי אי אפשר לצפות ממנו לשמור שבת בלי שיתחנך על כך.
לכן הוא בבחינת אניס רחמנא פטריה.
 
בוודאי שהוא יהודי

עובדה שקידושיו תופסים שאינו צריך לעבור גיור גם לא נכדו ונינו ואם הוא כהן כהונתו נשארת.
אם אכן איננו נחשב יהודי, הרמב"ם היה צריך להדגיש את זה. כי בשבילו זה הדבר הכי גרוע.
 

פיקסעלע

New member
אז גם זה בפעם המיליארד

הגמרא הרי בפירוש אומרת כגוי לכל דבריו חוץ מאשר לעניין קידושין. למה לא להיות יהודי זה הכי גרוע? יש דברים יותר גרועים. כמו להיות ציוני.
 

u r i el

New member
עד שאתה שואל איפה נמצאת

הנפש - שאל היכן נמצאת התודעה והתבונה שחרוטים על דגלו של מורנו.
באותו מקום יש די והותר מקום גם לתת מודע ובעיקר לרצון הבלתי מנומק.
 

u r i el

New member
תלוי.

יש לליבוביץ דעות מסויימות שהן מבחינתו אמת מדעית, אולם יתכן גם לחלוק עליו או לפחות לנסח את הדברים אחרת ממנו.
 
טוב שבאת

נדמה לי אתה אמרת פעם, שהרצון של ליבובוביץ לעבוד את ה' נובע ממניעים פסיכולוגיים נכון?
הנפש אמורה להכיל את הכל. את הרצון את התודעה ואת התת מודע ושאר ענינים נפשיים.
 
למעלה