וכי ליבוביץ שואל על העולם הבא ?
לכל אדם יש שאלות. וכמו שלליבוביץ אין שאלות על העולם הבא או על המוות כי אלה אינם 'ישים' מבחינתו - כך המטריאליסטים אינם שואלים שאלות על הנפש או הנשמה כי הם אינם 'ישים' בעיניהם. המטריאליסטים מנסים להתחקות אחר מבנה עולם החומר, על מערכת היחסים שבין החומרים השונים ומרכיביהם וכיוצ"ב.
למי שאינו מאמין באלהים החיים "קשים" לאין ערוך יותר מאשר לזה שיכול "להעמיס" על אלוהיו כל בעיה בלתי פתירה. אבל גם מאמין כניוטון לא אמר למעשה כלום כאשר קרא לעובדת המשיכה בין גופים "כוח משיכה", בעצם נתינת שם לתופעה אין מסבירים אותה. באותה מידה לומר 'נפש' ובזה להסביר כביכול תחושות ורצונות ותובנות לגושי בשר - אין בכך משום הסבר כלל ומבחינת חוק התער של אוקהם לא רק שהמילה 'נפש' איננה פותרת דבר - היא רק מסבכת את הסוגיה עוד יותר.
לכל אדם יש שאלות. וכמו שלליבוביץ אין שאלות על העולם הבא או על המוות כי אלה אינם 'ישים' מבחינתו - כך המטריאליסטים אינם שואלים שאלות על הנפש או הנשמה כי הם אינם 'ישים' בעיניהם. המטריאליסטים מנסים להתחקות אחר מבנה עולם החומר, על מערכת היחסים שבין החומרים השונים ומרכיביהם וכיוצ"ב.
למי שאינו מאמין באלהים החיים "קשים" לאין ערוך יותר מאשר לזה שיכול "להעמיס" על אלוהיו כל בעיה בלתי פתירה. אבל גם מאמין כניוטון לא אמר למעשה כלום כאשר קרא לעובדת המשיכה בין גופים "כוח משיכה", בעצם נתינת שם לתופעה אין מסבירים אותה. באותה מידה לומר 'נפש' ובזה להסביר כביכול תחושות ורצונות ותובנות לגושי בשר - אין בכך משום הסבר כלל ומבחינת חוק התער של אוקהם לא רק שהמילה 'נפש' איננה פותרת דבר - היא רק מסבכת את הסוגיה עוד יותר.