תהליך הסקת המסקנות לא זהה
אני לא יודע מה כתבו במאמר אז וסביר שלא ידעו מה שיודעים היום. הפערים עדיין קיימים ודי גדולים, ואנחנו יודעים על סיבות תרבותיות היסטוריות שהובילו או יכלו להוביל לצמצום הפערים או לפערים בכלל. היו לאחרונה סדרת מחקרים מקיפה של סטפן ססי וונדי וויליאמס שסיכמתי אותם אצלי בבלוג:
http://greengross.wordpress.com/2011/08/04/מדוע-נשים-מיוצגות-פחות-במקצועות-מדעיי/
ספלקי לא מביאה שום ראייה לטענה שלה שהספרים מוטים. היא אומרת שתאורטית זה אפשרי, ואכן בעבר היו שאלות מוטות, אבל כיום זה כבר לא קיים. שאלות אגב לא חייבות להיות גבריות או נשיות אלו יכולות להיות נייטרליות. האם אתה יכול להצביע בדיוק לאיזה מגדר השאלות הבאות מכוונות מתוך מבחן SAT:
1. Of the following, which is greater than ½ ?
A. 2/5
B. 4/7
C. 4/9
D. 5/11
E. 6/13
2. If an object travels at five feet per second, how many feet does it travel in one hour?
A. 30
B. 300
C. 720
D. 1800
E. 18000
3. What is the average (arithmetic mean) of all the multiples of ten from 10 to 190 inclusive?
A. 90
B. 95
C. 100
D. 105
E. 110
4. A cubical block of metal weighs 6 pounds. How much will another cube of the same metal weigh if its sides are twice as long?
A. 48
B. 32
C. 24
D. 18
E. 12
5. In a class of 78 students 41 are taking French, 22 are taking German. Of the students taking French or German, 9 are taking both courses. How many students are not enrolled in either course?
A. 6
B. 15
C. 24
D. 33
E. 54
היום, כשהמבחנים נגישים לכולם ויש מכונים וספרים, קצת קשה לטעון שיש הטיות כלשהן כי כולם יודעים פחות או יותר מה יהיה במבחן. לגבי ערב הסעודית, אין לי מושג, אני מדבר על ארה"ב בעיקר. כל הנושא של הטיות במבחנים חורג מכל פרופורציות כשרואים את השאלות עצמן ואת הפערים העקביים בכיוון אחד. אגב, אם יש הטייה במבחנים, איך זה שהם משפיעים רק על הקצה העליון ולא על הממוצעים? אם נשים לא מצליחות לענות על שאלות בגלל סיבות שונות היית מצפה שהן בממוצע ישיגו ציון נמוך יותר וזה לא קורה. לעומת זאת, הגברים משיגים את הציונים הנמוכים ביותר וזה תואם תאוריות אבולוציוניות שונות.
איפה פינקר הזכיר את הנושא אגב, לא הצלחתי למצוא בספר.
אני לא יודע מה כתבו במאמר אז וסביר שלא ידעו מה שיודעים היום. הפערים עדיין קיימים ודי גדולים, ואנחנו יודעים על סיבות תרבותיות היסטוריות שהובילו או יכלו להוביל לצמצום הפערים או לפערים בכלל. היו לאחרונה סדרת מחקרים מקיפה של סטפן ססי וונדי וויליאמס שסיכמתי אותם אצלי בבלוג:
http://greengross.wordpress.com/2011/08/04/מדוע-נשים-מיוצגות-פחות-במקצועות-מדעיי/
ספלקי לא מביאה שום ראייה לטענה שלה שהספרים מוטים. היא אומרת שתאורטית זה אפשרי, ואכן בעבר היו שאלות מוטות, אבל כיום זה כבר לא קיים. שאלות אגב לא חייבות להיות גבריות או נשיות אלו יכולות להיות נייטרליות. האם אתה יכול להצביע בדיוק לאיזה מגדר השאלות הבאות מכוונות מתוך מבחן SAT:
1. Of the following, which is greater than ½ ?
A. 2/5
B. 4/7
C. 4/9
D. 5/11
E. 6/13
2. If an object travels at five feet per second, how many feet does it travel in one hour?
A. 30
B. 300
C. 720
D. 1800
E. 18000
3. What is the average (arithmetic mean) of all the multiples of ten from 10 to 190 inclusive?
A. 90
B. 95
C. 100
D. 105
E. 110
4. A cubical block of metal weighs 6 pounds. How much will another cube of the same metal weigh if its sides are twice as long?
A. 48
B. 32
C. 24
D. 18
E. 12
5. In a class of 78 students 41 are taking French, 22 are taking German. Of the students taking French or German, 9 are taking both courses. How many students are not enrolled in either course?
A. 6
B. 15
C. 24
D. 33
E. 54
היום, כשהמבחנים נגישים לכולם ויש מכונים וספרים, קצת קשה לטעון שיש הטיות כלשהן כי כולם יודעים פחות או יותר מה יהיה במבחן. לגבי ערב הסעודית, אין לי מושג, אני מדבר על ארה"ב בעיקר. כל הנושא של הטיות במבחנים חורג מכל פרופורציות כשרואים את השאלות עצמן ואת הפערים העקביים בכיוון אחד. אגב, אם יש הטייה במבחנים, איך זה שהם משפיעים רק על הקצה העליון ולא על הממוצעים? אם נשים לא מצליחות לענות על שאלות בגלל סיבות שונות היית מצפה שהן בממוצע ישיגו ציון נמוך יותר וזה לא קורה. לעומת זאת, הגברים משיגים את הציונים הנמוכים ביותר וזה תואם תאוריות אבולוציוניות שונות.
איפה פינקר הזכיר את הנושא אגב, לא הצלחתי למצוא בספר.