האם יש חשיבות לזרמים השונים

yoyo10

New member
האם יש חשיבות לזרמים השונים

במערכת החינוך? האם לא יכולה להתקיים בארץ מערכת אחת יש את החינוך הממלכתי יש ממלכתי דתי יש את העצמעי למה לא ניתן לקיים מערכת אחת????????????
 

sarav55

New member
פשוט אי אפשר ואסביר מדוע

ממלכתי - חינוך לילדים לא דתיים אין ערכי דת ולא מתפללים בבוקר ואי אפשר לערבב ילדים דתיים עם לא דתיים כי המהות היא אחרת לגמרי. הערכים שנלמדים ונקנים בבית שונים במהותם. ממלכתי דתי כשמו כן הוא הוא משלב בין ממלכתי - לדתי שם לומדים לימודי חול יותר ממקצועות קודש לומדים חומר פחות תורני אין חשיבות לדת כמו בחינוך העצמאי החומר הנלמד משרד החינוך קובע ולכן אין מערכת עצמאית ללמוד תכנים תורניים בחינוך העצמאי יש מסגרת תורנית לומדים יותר מקצועות קודש וזה גם ניפרד ולא מעורב כמו בממלכתי דתי
 

yoyo10

New member
השאלה האם זה לא מעמיק את הפער

ככה הילדים לא נחספים לשונה מהם
 

איתמר770

New member
האם זה לא מעמיק את הפער ?

הפער קיים, השאלה היא איך מתייחסים אליו. אם מתייחסים אליו בצורה שפעם אמרה ילדה בטלויזיה (וסליחה שאני קצת גולש) ומעשה שהיה כך היה: אחרי רצח רבין, פורסם שאיזה בית ספר חילוני שתמיד עשה מפגשים בן התלמידים לבין תלמידים מבית ספר ערבי. החליט לעשות מפגשים עם נוער דתי. שאלו את התלמידות למה הם עושים את המפגשים האלו, והתשובה היתה "כי מפגשים עושים עם אויבים". כלומר, שהדתי הוא האוייב !!! הסתכלות כזו, היא פוגעת !! (וכמובן שלא נכונה) ומגדילה את הפער. מנקודת מבטו של הדתי והחרדי- הילד צריך לגדול בחממה עד שיהיה מוכן לצאת לעולם החיצוני ולהפגש עם תופעות להם הוא לא הורגל. ושנוגדים את ערכי הדת. כדוגמא, אני לא ידעתי כלום על החילוניים עד שלא הייתי בצבא. ואני חושב שזה צריך להיות ככה, כי הרי אם אתה בן 14 וההורמונים שלך משתוללים ואתה רואה בחורה בגופיה מתנשקת עם מישהו לידך- זה משפיע עליך. אם אתה לומד במסגרת נפרדת, אתה לא רואה תופעות כאלו. ואז ההורמונים שלך מנותבים למערכת לימודים אינטנסיבית שלא מאפשרת לך לחשוב מחשבות שחורגות מהתחום המותר. וזו סיבה אחת מיני רבות. אבל אני מקווה שהעיקרון ברור.
 

Vdrums

New member
זה די מעמיק את הפער, אבל אי אפשר

לעשות זרם אחד מכיוון שהדתיים לא יוותרו על יותר לימודי תורה ושהילדים יתפללו בבוקר, והורים חילוניים לא ירצו לכפות על הילד שלהם תפילות.
 

ch561

New member
אני חושב שזאת אחריות ההורים

למרות שמערכת החינוך נקראת ככה. חלק או רוב החינוך (תלוי בהורים) צריך לפול על כתפי ההורים. תפקיד ההורים להראות את האחר ולחנך לסובלנות לאחר. לכן לא ניתן לזרוק את המחויבות הזאת על מערכת החינוך כי לעשות כיתות מעורבות פשוט לא אפשרי, (פערים גדולים מידי) וגם לא חכם, מה שיגרום לריבים ומתחים מיותרים.
 
אני די בטוח שיש בתי ספר שלומדים

בהם תלמידים חילוניים עם דתיים. נדמה לי שקוראים לזה רשת טַלִי או תַלִי.
 

yoyo10

New member
קוראים להם תלי

זה ראשי תיבות של תיגבור לימודי יהדות
 

ch561

New member
לא אמרתי שאין

פשוט אמרתי שזה לא חכם, לראייה תל"י (תגבור למודי יהדות) (בעדיבות יויו) רשת שלא הייתי מוכן שילדי ילמדו שם, תגבור יהדות לשם מה? מה ההבדל בין זה לסתם בית ספר דתי?
 
ואני בתור חילוני

הייתי שוקל את האפשרות שילדיי (כשיהיו לי) ילמדו שם. אני בטוח שזה שונה מאד מבית ספר דתי אחרת אף הורה חילוני לא היה שולח לשם את ילדיו, ועובדה ששולחים. דיברתי השבוע עם ידידה שלי בת קיבוץ והיא אמרה לי שהיא לא מרגישה נוח עם זה שאינה יודעת כלום על תנ"ך ויהדות. בדיעבד היא מצטערת על כך שבבית ספר לא למדו על זה, והיא היתה שמחה לדעת יותר. ולא שיש לה כוונה להמיר את חילוניותה. תראה, התנ"ך והיהדות זה המורשת שלנו. זה מה שמשותף למי שנקרא יהודי, לא? אז כמו שהערבי ילמד את המורשת הערבית והאינדיאני את המורשת האנדיאנית, כך גם ראוי שהיהודי ילמד את המורשת היהודית.
 

tamarhp

New member
כן

אבל יש כאלו שקוראים ללימודי התנ"ך חובה "כפיה דתית"
 
אז ללימודי אנגלית הם

קוראים "כפייה אמריקאית"? טוב, אנחנו פה בפורום כדי לגשר, לא? וגם כדי לטחון אחד את השני בויכוחים אינסופיים אם יש או אין הוכחה להתגלות אלוהינו ל 600000 איש (או 3 מיליון) בהר סיני
 

tamarhp

New member
לפני כמה חודשים דיברתי

עם *מישהי* שאמרה לי שלדעתה לימודי תנ"ך זה כפיה דתית וצריך לעשות את זה כבחירה. אמרתי לה שגם מתמטיקה זו כפיה וכו'.. היא אמרה שאנגלית חובה לדעת כי זו שפה בינלאומית, אבל כל השאר באמת צריך לעשות בחירה. אני אומרת שאם הכל יהיה בחירה, כל אחד יבחר לו את המקצועות הכיקלים או רק מה שמעניין אותו, ואז יהיה גרוע מאד כי לא יהיה לאנשים ידע בסיסי בהרבה תחומים!
 
לדעתי

כדאי שבן אדם ייצא מבית ספר עם תכנים הקשורים ל מדעים (מתמטיקה, ביולוגיה...) תרבות כללית (אומנות, הסטוריה, גאוגרפיה...) תרבות הקשורה לחברה בה הוא חי (אזרחות, תנ"ך...) כישורים (ספורט, מוזיקה, אנגלית, בישול...) והכי הכי חשוב - חינוך. כלומר איך להיות בן אדם. (לימודי סביבה, כישורי חיים, ...)
 

ch561

New member
אבל תמר ככה זה

למשל משהו לומד תור ראשון בכימיה לומד כללי כימיה אורגנית איאורגנית ועוד ועוד, תואר שני מחדד את הידיע בתחום מסויים ותואר שלישי ממשיך ומתעסק בשפיץ של הנושא בסוף יודע מעולה למשל כימיה אורגנית וזהו. אדם לא יכול ללמוד בלי סוף
 

ch561

New member
צודק חלקית

זה שאתה תשלח את הילדים שלך אין לי בעיה. ראיתי את הקישור של האתר ששלחת ואת האמת לא רואה הבדל בין חינוך ממלכתי-דתי לזה. תנ"ך מורשת והכל נכון אבל צריך ללמוד הרבה פחות מעכשו בטח לא להגיע לשמואל וכו (לא מעניין ומיותר, אני כבר שכחתי ממזמן) יותר מסורת ולא מי אמר למי וחלוקת הפרק לפסוקים, פשוט מיותר. אני לא נגד ללמוד תנ"כ אבל בשכל מה שחשוב לחילונים (יותר לכיוון המסורת, לאמר את האמת שאלה אותי אשתי מדוע יושבים בסוכה שכחתי ,מזל שלומדים בבר אילן אז הכל נגיש), לא תושב"ע והלכות מוזרות, כמובן עם חילוני מעוניין ללמוד שיבושם לו. אין מה להשוות אנגלית ומתמתיקה לתנ"כ , ספרות וכו. אילו שפות בינלואומיות (גם מתמתיקה שפה בעיני לצורך הדיון) ואם רוצים להיות חלק מהעולם חייבים ללמוד אותם (המאמרים , כנסים באנגלית). זה שאחרים לומדים זאת לא הוכחה לצדק הפעולה, אינדינים וערבים בעייתם.
 
רק אנגלית ומתמתיקה?

"אנגלית ומתמתיקה... אם רוצים להיות חלק מהעולם חייבים ללמוד אותם" ואם רוצים להיות חלק מהעם היהודי מה צריך ללמוד? או אולי להיות חלק מהעם היהודי זה לא חשוב בעיניך...
 

ch561

New member
לגבי השאלה שלך התשובה היא לא

לא חשוב לי להיות יהודי! ככה זה. חשוב לי להיות בן אדם טוב. אבל שוב אני בעד ללמוד מסורת או תנ"כ תקרא לך איך שתרצה
 
למעלה