האם כסף הוא הכל בחיים

פלגיה

New member
כסף - כאמצעי ולא כמטרה

זה מה שנראה לי הדגש החשוב ביותר. אם הוא אמצעי - מוציאים אותו כשצריך. מעמידים את הדברים החשובים לפניו, ולא עסוקים בהשגתו בפני עצמה, אלא רק כדרך (להשיג בריאות, חינוך טוב, וכל השאר)
 

מחשבות

New member
שוב אני חוזר ואומר: למי שאין הרבה

כסך יש פתגמים, מכתמים ואמרי שפר. הכסף כמטרה הוא הרבה יותר מעניין ומגרה מכסף כאמצעי. אז למי שאין מספיק, מסתפק בלהיות ערכי. מצחיק ברמות.
 

שרון123

New member
אני מתעלמת מהסטריאוטיפים

המטופשים של הסרט, ומתייחסת רק לשאלות שלך. קודם כל חייבת להודות שנדהמתי מכך שכתבו כאן שמי שמרוויח 18000 נטו, חי ברווחה גדולה. אנחנו מוציאים בחודש ממוצע: 5000 ש"ח משכנתא, 4000 ש"ח גנים, 500 ש"ח לחינוך "חינם" בביה"ס, 4000 ש"ח מטפלת+מנקה, 3000 ש"ח סופר, 600 ארנונה, 1000 חשמל, 500 טלפונים, 1000 ביגוד והוצאות כלליות(חוגים, תחביבים וכו'). סה"כ 19600 ש"ח(שזה הרבה יותר ממה שאנחנו מרוויחים). אנחנו לא נוסעים בכלל! לחו"ל(דווקא מתכננים נסיעה בחודש הבא, אחרי שנים רבות שלא נסענו), לא מרשים לעצמנו חדר כושר, קאנטרי וכו'. נכון שמי שמרוויח יותר, יכול לחיות בבית גדול יותר, באיזור טוב יותר, אבל ההוצאות הן בהתאם, זה לא שיש לו אלפי שקלים לבזבוזים כל חודש. גם העובדה ששני בני הזוג עובדים קשה, מחייבת הוצאות נוספות(מטפלת, מנקה). האלפיון העליון לא מוכר לי, כך שאני לא יכולה לדעת מה קורה שם, אבל הורות גרועה יש גם אצל מי שיש לו הרבה כסף, וגם אצל מי שחסר לו. חינוך לערכים לא קשור בכלל לכמות הכסף בבית. ולשורה התחתונה הכסף חשוב מאד!!! לא רק כדי לאפשר לנו חופש ורווחה ופחות דאגות. היום, כשסל הבריאות כל כך מצומצם, ומצד שני יש המון תרופות שניתן להשיג, אבל הן מחוץ לסל, הופך את הכסף לחיוני גם למי שחולה. אנחנו מוציאים המוןןןןן כסף על תרופות לבכורה, לא בהוראת רופאים אלטרנטיבים, אלא בהוראת רופאים קונבנציונלים לחלוטין. בדיקות גנטיות הן לא בסל הבריאות, ואם לא היו לנו 6000$, גם לא היו לנו הבנים(תרומת ביציות בקפריסין, כי אין אופציה לעשות את זה בארץ, או לפחות לא היתה לפני 4 שנים). גם אושר כסף יכול לקנות - אחותי שחלתה בלוקמיה בזמן השירות הצבאי, גילתה שהיא לא יכולה להביא ילדים בעקבות הכימוטרפיה שהיא קיבלה. אז הם יחכו 6 שנים לאימוץ תינוק בארץ? זה הרי לא הגיוני! מובן ששתי המשפחות התגייסו לעזרה וממימנו את עלות אימוץ חו"ל(כ 25000$) אני חושבת שאם נקח כמה משפחות לדוגמה מהעשירים ביותר, וכמה מהעניים ביותר, תופתעי לגלות שהערכים של ילדי העשירים לא פחות מוסריים מאלה של העניים, אולי להפך.
 
שרון הודעתך מאוד נגעה ללבי

אני אספר לך שהיה לי ביטוח רפואי על אובדן כושר עבודה - 5,000 ש"ח ועל מחלה קשה - 200,000 ש"ח. שנתיים לפני שחליתי ביטלתי את הביטוח. לפני 4 חודשים שילמתי אלפי שקלים על ניתוח פרטי, אני משלמת על חלק מהתרופות וההוצאות רק הולכות וגדלות. היום לצערי בעקבות המחלה אני לא יכולה לבטח את עצמי, זה כבר אבוד, אבל שידרגתי את הביטוח שלי בקופת חולים (נקוה שלא נצטרך, אבל מי יודע?)
 
אגב, לגבי ההוצאות שלך, זה נשמע

גבוה מאוד. גם לנו היתה תקופה שההוצאות היו יותר גדולות, היום אנחנו משתדלים לצמצם איפה שרק אפשר (לשמחתי, אין לנו משכנתא).
 

שרון123

New member
../images/Emo6.gif גם אני אשמח כשלא תהיה לי

משכנתא
ההוצאות גדולות כי שני הקטנים עדיין בגן פרטי, כי הגדולה מחייבת הימצאות מטפלת צמודה בבית, כי הבית גדול יחסית, ומכיל 6 נפשות(+ כלבה), שחלקן נמצאות תמיד בבית (המטפלת, ובהרבה מאד מהימים, גם הבכורה). המטרה ממש לא היתה להתלונן על ההוצאות הגבוהות! אילו היינו נקלעים למצב כלכלי קשה, ברור שהיינו מוצאים במה לצמצם, ואולי גם פורסים את המשכנתא. רק ניסיתי להבהיר נקודה - גם בעלי המשכורות הגבוהות יחסית, לא חיים ברווחה כלכלית, או שיש להם אפשרות לקנות לילדים הכל, בלי להציב גבולות כלל.
 

irisgh

New member
מסכימה

בסביבה שלנו אילו גם ההוצאות הרגילות. וגם אצלנו, בלי קאונטרי (השנה, עד עכשיו, פעמיים בריכה, מרוב שזה יקר), בלי נסיעות לחו"ל, בלי חוגים לילדים (טוב, הם גם לא רוצים) וכבר בלי מטפלת. אבל גם בלי דירה (אלא שכ"ד, שאמנם נמוך מהמשכנתא שאת מציינת, אבל אינו מוביל לרכישת דירה). אבל, אז אני תוהה. איך חיים אילו שמסביבי (שיש להם מינוי לקאנטרי, ונוסעים לחו"ל ולמיני נופשים יקרים)? הרי יש אוכלוסיה גדולה שמוציאה סכומים כאלה. או שאצל חלקם מדובר בכסף שחור, ובעצם יש יותר מעשירון בעשירון העליון?
 
פשוט מאוד, ההכנסה שלהם הרבה

יותר גבוה או שהם קיבלו ירושה. אפשרות נוספת:- או שהם קמצנים להחריד וחסכנים כפייתיים או שהם מקבלים עזרה מהמשפחה.
 
הסטטיסטיקה משקרת

בדקתי מה שתיקי א אמרה והיא צודקת 37K ברוטו זה 18K נטו (אבל מגלם בתוכו מס' הכנסות סמויות כגון רכב, טלפון וכו') לפי מחשבון YNET אבל זה למפרנס יחיד ואשה שלא עובדת אם תקחי הכנסות לתא משפחתי המספרים שונים בכמה ת'לפים. בדקתי גם את הפרסום של 10,441 שקל הוצאה למשפחה ממוצעת, זה נראה לי שטויות. חצי מסעיפי ההוצאות לא מופיעות שם, רק במזון ובמשכנתא יש לנו באופן פרטי התאמה למספרים. בקיצור כלכלה זה לא מדע מדוייק ולהבין מה המאזן המשפחתי שלך עוד יותר מסובך.
 
../images/Emo45.gifמסכימה לגבי המשפט האחרון

לגבי החלק הראשון של הטקטס, לא בדקתי ולא קראתי את הכתבה ב- Y NET ולכן לא יכולה להגיב.
 

מחשבות

New member
כלכלה זה סופר מדוייק. רק שאנשים

לא ממש מתנהגים בצורה כלכלית, כפי שגילה פרופ' כהנמן ועל זה קיבל פרס נובל: אנשים מחליטים החלטות כלכליות שהן בניגוד גמור לאינטרס שלהם. ואני אומר: כלכלה שמכלכלה. אין בזה כסף, רק פסיכולוגיה.
 
למעלה