האם כסף הוא הכל בחיים

לורליי43

New member
עשירון 8-9

מה שמעניין שהמקום הנוח לחיות בו (בעיני) אפילו לא באמצע- אני בעד החיים בעשירון 8-9. בעשירונים הממש נמוכים, יש אנשים שחוסר כסף יהפוך אותם רעים, לפחות במונחי חוק. הרבה יותר פשוט להתדרדר לפשיעה כשאין לך. ומצד שני יש את אלה בעשירון והאלפיון העליון, שהעושר הופך אותם לתאבי בצע ומשם המסלול הישיר לפשעי הצווארון הלבן (אם הם נתפסים או לא זו שאלה אחרת...).
 

תיקי א

New member
עשירון עליון, לא פחות

שימי לב שמשפחה בעשירון העליון משתכרת 37,000 ש"ח ברוטו (נתונים מהשבוע). בנטו זה בערך 18,000 ש"ח. לא ממש עושר ועם שלושה ילדים בגן פרטי, מטפלת, צהרון ומשכנתא ההוצאות הן משהו כמו 10,000 ש"ח נטו. לפני חשבונות, קניות בסופר וכו'... לא נראה לי שבסכום הזה אדם יכול לאפשר לעצמו את השמיים ובקושי נסיעה לחו"ל בשנה (בלי הילדים).
 

לורליי43

New member
צודקת, קניתי../images/Emo13.gif

הנתונים לגבי העושר המשחית הם באלפיונים ולא בעשירונים.
 

תיקי א

New member
נכון, אבל אני מרגישה שגם לילדים שלי

אין הערכה לכסף, כמו שאמרתי "רק" עשירון עליון ועדיין ההגבלה שלי את יצר ה"אמא תקני לי" היא מלאכותית ונובעת מטעמי הקניית ערכים ולא ממחסור. זה לא שהייתי רוצה שיהיה לי פחות, אבל כמו שאמרתי, זו עוד התמודדות ולא קלה. (צרות של עשירים ?)
 

מחשבות

New member
כשיש הרבה כסף, יש התעסקות מועטה

עם ערכים. ערכים הם ההצדקה של העני למחסור בכסף.
 

מחשבות

New member
הצחקת אותי. בסכום הזה השמיים הם

כמעט הגבול לכל אדם נורמלי, שאין לו עיניים גדולות מדי. זה אולי לא עושר, אבל גם לא מצוקה גדולה.
 

תיקי א

New member
אבל זה לא עובד ככה בפועל

חשבונות 2,000 ש"ש, קניות בסופר 2,500 ש"ח, נקיון 1,000 ש"ח, מנוי לחדר כושר וטיפולים אלטרנטיביים לילדים 1,000 ש"ח, ונשארו לנו עוד 1,500 ש"ח לבתי קפה ומסעדות... ממש עושר מופלג. אבל אני חוששת שאנו חורגים מתכני הפורום..
 

מחשבות

New member
אם נהיה צמודים מדי לתכני הפורום

נגמור באידאלים גדולים, נשפר את אישיותנו ונדרדר לעוני מופלג. הסכומים שתארת מוזרים: 2000 ש"ח ניקיון? את סטרילית? טיפולים אלטרנטיביים לילדים? 1500 ש"ח לבתי קפה ומסעדות? יש לך באמת צרות של עשירים.
 
37K ברוטו זה לא 18K נטו, זה הרבה

יותר אבל ניתן לרואה חשבון או מנהלי שכר לתת לך את המספר המדוייק. כשמדברים על עושר לא מדברים על ספירות כאלו לדעתי, לכן בקשתי הגדרה של עושר.
 

לורליי43

New member
נכון ולכן הגדרתי

כמאדילים את העוני, ומצד שני קוטלים את העושר, כדאי לדעת על מה מדברים. העוני לא עוזר, העושר הגדול משחית.
 

לורליי43

New member
וזו הסיבה למה הדוגמא של צ'ארלי והכר

והכרוביאדה- היא לא נכונה ועד כמה היא עקומה ומסולפת.
 

מחשבות

New member
העושר משחית? לי דווקא היה הרושם

שהעושר מעדן את האדם: היכולת להבחין בין סוגי קוויאר וסוגי שמפניה משובחת. לא מבין מאיזה עמוד בדיוק של כתבי מרקס ואנגלס נלקחה המנטרה שהעושר משחית. עושר מאפשר לקנות הכל ולעשות הכל ואנחנו, הרחוקים משם, מתנחמים בכך שהם מושחתים. מעניין מה הם חושבים עלינו בין ביס בזנב שור מעודן ללגימת דיז'סטיף משובח.
 

לורליי43

New member
זה סוג שונה של התיחסות

מבחינתי ילד מפונק- זה ילד מושחת (מבחינת מקולקל). כסף נותן הרגשה של כוח, וכוח, השחית לא פעם ולא פעמיים. לדעת שיש לך את היכולת לשחד שופט- את זה אף אדם בלי יותר מדי כסף לא יעלה על דעתו... אבל זה- זה סוג העולם שאנחנו חיים בו.
 

תיקי א

New member
לא זה לא, תכנס למחשבון ברוטו נטו

ב- YNET. אבל אתה צריך לדעת גם לחשב ביטוח מנהלים, גילום רכב אחדקת פלאפון וכו'... תאמין לי שזה הסכום. ובסכומים גבוהים יותר האבסורד מרקיע שחקים עוד יותר.
 

Kalla

New member
הייתי רוצה להיות עשירה.

יחד עם זה לא חושבת שהכסף הכל בחיים. בטח שלא הכל הוא יכול לקנות. אהבה אמיתית אף פעם, וזה הכי חשוב. בריאות גם רק לפעמים. אבל באשר לדברים טובים לנפש - דווקא הרבה פעמים כסף רב חיוני. כשיש הרבה כסף, אפשר לפנות יותר זמן לעיסוקים ותחביבים אחרים, וגם לשלם על היקרים. אפשר ללכת להצגות, קונצרטים ומופעים, לטוס לחו"ל לאופרה או לסקי ולחזור עוד באותו לילה/סוף שבוע, לשלם למורים יקרים למוזיקה, מחול וכו', להפליג בים, ללמוד כל מה שמתחשק מתי שרק מתחשק, לאכול טוב ובריא יותר וכו'.
 

Kalla

New member
אגב, ממש לא חושבת שערכים

וממון עומדים ביחס הפוך זה לזה. אני חושבת שאין שום קשר בין כמות הכסף למוסר. הכל תלוי באדם הספציפי.
 

דורית1900

New member
כסף זה חופש וביטחון

הכסף הוא החופש לחיות כרצונך. לבחור האם לצאת לעבודה ובמה וכמה לעבוד, החופש לבחור כמה ילדים להביא לעולם, הביטחון שתוכל לתת עתיד לילדיך, ושלא תיזרק לכלבים בזיקנתך או במחלתך. והעוני? העוני גורם לאנשים להיות חולים יותר (סטטיסטית), ולעבוד הרבה יותר קשה. לאנשים עניים אין ביטחון בחייהם, ואין באפשרותם להעניק ביטחון לילדיהם. כן, כסף זה חשוב מאד. את כל מי שחושב שכסף אינו חשוב הייתי מצרפת לאגודת "אין-כסף אנונימוס", כי ההכרה בחשיבות הכסף היא הצעד הראשון בהחלמה, וחיונית לצורך מרדף מוצלח אחריו.
 
למעלה