האם כסף הוא הכל בחיים

מחשבות

New member
את המסר של להיות נאמן לעצמך אני

מאמץ יום ביומו, על אפם וחמתם של מנהלי הפרדס הזה.
 

מחשבות

New member
התקבל פה הרושם שזה בדיוק המצב.

תקני את כולנו אם אנחנו טועים ובגדול.
 
אני לא חייבת לאף אחד דין וחשבון

מה מצב החשבון שלי, אבל אני שורדת, כמו כולנו (שכחת כמה אני מוציאה על תרופות?!).
 
לפני שממשיכים תגדירי: עושר, מטרה

בחיים (שלך) ומטרת חינוך הילדים. אחרי זה אפשר להתחיל להתייחס. (יש לי תחושה שהרבה אנשים מתבלבלים בין עושר לחומרנות.) וארבעת האפיזודות שהעלת הם כל כך סטריאוטפיות שאני לא יכול ליייחס אותם לשום דבר בקרבתי (ועוד האחרון שמברך את ברכת המזון....)
 

לורליי43

New member
בהרבה מקרים יש קשר בין השניים, לא?

עושר וחומרנות. כשהכל בחיים בהשג יד ובקלות רבה, נראה לי שמתרגלים לאפשרות הזו ולא מסתכלים אחורה. אם נתייחס לעובדה שמשפחה שאין לה- "נאלצת" למעשה ללמוד להשתמש בכל הדברים האחרים שיש לה- יכולת, מוטיבציה, שאפתנות, השקעה- כדי להגיע לאיפה שהו (נניח מבחינה לימודית). לעומת משפחה מאוד עשירה- שלא צריכה להשקיע מאמץ מיוחד ועבורה לקנות (חומרנות) עזרים לימודיים הרבה יותר פשוט וקל.
 

מחשבות

New member
חומרנות זה דבר מופלא. זה מה שהעידן

דהיום מציע לכל מי שהפרוטה מצויה בכיסו, אוזניית הבלוטות על אוזנו וה-IPOD בכיסו. אין כמו החומרנות והלאה הרוחניות.
 
כמו ברוב המקרים, גם פה הקשר כנראה

קיים אבל לא הכרחי שיהיה, החוכמה לא ליפול למשבצת הנפוצה, המקובלת וקלה. אפשר להפנים ערכים גם עם עושר. בגדול אם אין לך אז מושגים כמו שאפתנות, חריצות אמורים להיות שגורים על לשונך אבל אם אין לך ייתכן וההמטרה שאליה תשאף היא מראש קרובה יותר, מטרה שאחר מתחיל ממנה כמדרגת התחלה.
 

לורליי43

New member
אני מדברת על חינוך מגיל אפס

בנושא החינוך למאמץ ליצירה, שאפתנות, זה שמתגבש בגילאים צעירים, התחושה שלי שילדי עשירים ממש- לא נתקלים בזה.
 

פלגיה

New member
לפעמים זה הפוך

מי שגדל עם כסף, לא נהיה חומרני. לעומת זאת בית שמוותר על כסף למען אידאל כלשהו עלול לשדר לילדים ש"אין כסף בגלל..." ואז ליצור מצב שבו הכסף בסדר היום בבית כל הזמן, והאידאל אשם. כך שלפעמים האין-עושר עלול ליצור חומרנות
 

kimc

New member
וואו איזה נושא

אז לגבי הסרט שמעתי המלצה גורפת ללכת ולראות מאברי גלעד שטען שזהו סרט הילדים האולטימטיבי. על בסיס זה המלצתי לאנשים והבנתי שכולם היו מרוצים. לגבי התסריט אז זוהי הוליווד ששם כל זונה במיוחד אם היא ג'וליה רוברטס הופכת לאשת איש שהוא מליונר וכל עני אם הוא ג'וני דפ יאכל כרוב כל חייו ויהפוך לעילוי... בעניין הכסף אז אני משער שכ"א נוהג ומפנק בהתאם למצבו הכלכלי ורוב אלו שידם משגת מפזרים את כספם על ילדיהם בנדיבות (לא חייבים לשדר צניעות בכל מחיר) אבל ברוב המקרים התוצאה של החינוך אינה כמו הדוגמאות הסטריאוטיפיות שציינת בפתיח למכתבך. ערכים, אני מאמין שאנו מעבירים לקטנטנים את אותם הערכים שחונכנו על גבם והינם רחוקים מהדגשת החומריות אך ברור לי כי החיים במציאות כלכלית שונה ממה שלי הייתה מוכרת בילדותי עושה את שלה. לגבי מה עושים עם הכסף אז חלקינו מדברים על "קניית" בריאות או לחיות את הרגע ואילו אני (פולני בן לפולנייה...) הפנמתי כי הדבר הכי חשוב שניתן לעשות עם כסף למען ילדים הינו לממן להם לימודים במוסדות אקדמיים נחשבים. מטרת חיי היום הינה, לא לדאוג שלילדי לאחר יציאתם מביתנו יהיה גג מעל ראשיהם אלא תואר מתקדם יוקרתי ממוסד אקדמאי עילית. וכן, רוב אלו (מלבד עילויים) שניזונים מכרוב, ואין להם מחשב בבית כנראה לא יוכלו להגיע להישגים לימודיים טובים בגלל המחסור. וזאת בהשוואה לאלו שכן נהנים מאמצעים חומריים. כמובן שלא כל מי שנהנה מאמצעים חומריים נרחבים יצליח אך סיכוייו גדלים. לומר שכל ילדי השמנת יוצאים כמו הדוגמאות שפרטת בפתיח הייתי אומר שנסחפנו...
 
לא אתכחש לעובדה שכסף יכול

להיטיב ולהקל אבל הכסף הוא לא הדבר שיעשה אותי טובה יותר. אני יכולה ליקנות דברים, לגור בבית מפואר, להתלבש כל היום בבגדי מעצבים ולטוס לטייל אבל האם זה מה שעושה את האני שלי? לא.
 

מחשבות

New member
אם היית עשירה, לא היית מדברת כך.

זה גם לא ממש משנה אם תהיי טובה כשתהיי עשירה, מספיק שתהיי עשירה כדי שלא תראי אף אחד ממטר.
 
למעלה