האם לדעתכם פינק פלויד ממוסחרים יותר

חרטושה

New member
חלק ג' ואחרון

חלק 2 כגבר צעיר המנסה לפלס את דרכו בעולם, והן כאדם העומד על סיפה של ההצלחה, ווטרס עצמו נראה כמתלבט לעיתים בשאלות דומות.רמזים לכך זרועים לכל אורך יצירותהים של הפלויד, מפאת קוצר היריעה אתייחס רק לשירה עצמה. (fearless( Meddle,1971 כמו גם החלק הנקרא (Dogs (Animals,1977,הן שתי יצירות המדגימות היטב את השאיפה לפלס דרך בעולם, את הצורך "לטפס" במעלה הסולם החברתי (אנגליה, למרות השינויים החברתיים שהתחוללו בה במהלך מאתיים השנה האחרונות, היא עדיין חברה בעלת אוריינטציה מעמדית) לזכות במקום ובהכרה בעולם: "You say you'd like to see me try, climbing "You'll pick the place and I'll choose the time (Fearless) לעומת הקו המעודן יחסית הננקט בשיר fearless , השיר השני Dogs,הוא שיר ברוטלי, המצייר עולם אכזר, תחרותי, המציע רק ניכור ובידוד לזה הזוכה "בתחרות", המגיע ל"ראש הלהקה". ווטרס בעצמו הודה באחד מן הראיונות כי הוא מונה את עצמו כמן סוג של "כלב". גם יצירות נוספות משקפות פן דומה: Time,Money, Welcome to the machine מבטאות חרדה עמוקה לנוכח כישלון אפשרי במרוץ החיים כמו גם חרדה עמוקה לנוכח הצלחה אפשרית באותו מירוץ. TIME-מבטא באופן חזק את חרדת המוות המגיעה לשיאה בין גיל 30 ל- 40 באופן מקובל המוצאת ביטוי כפחד מ"לא להספיק", הפחד לנוכח שעון החול המתקצר והולך אל מול השאיפה לחיות את החיים במלואם, ברגעי השיא שלהם. שני השירים הנוספים,Money ו- Welcome to the machine מבטאים את הפן ההפוך. שני השירים עוסקים באספקטים הנוראיים של ההצלחה, שהמסחור וההצלחה הכספית המתלווה לו הם חלק ממנה. Money it's a crime Share it fairly , but don't take a slice of my pie Money, so they say Is the root of all evil today (Money,DSOTM,1973) כסף מוצג כשאיפה האולטימטיבית. לתפיסה זו, בני האדם עסוקים בצבירת כסף, בתחרות על כסף, וברדיפה אחריו. החלוקה הכלכלית בין בני האדם, היא כמובן, בלתי מאוזנת, כאשר בני האדם נקראים "להסתפק" באפשרויות המציעות להם רווחה כלכלית. Welcome to the machine הוא שיר ישיר ובוטה שנותח פעמים רבות במקומות שונים ואין בכוונתי לחזור על ניתוחים אלו, אלא רק להדגיש מספר אספקטים. השיר מופע באלבום Wish you were here, שכידוע סובב סביב הסולן הנעדר של להקת פינק פלויד, סיד בארט, בעצמו קורבן של ההצלחה העתידית של הלהקה. בשיר מביע ווטרס את שאט נפשו בין מה שהוא תופס כ"בילבול" או "החלפה" של אמת בשקר, כאשר אותה "אמת" מיוצגת על ידי האומנות והמרד שהיא מציעה, והשקר הוא אותה הצלחה כלכלית המונפקת בחסות מערכת שכל ייעודה הוא ליצור את אותה הצלחה כלכלית ולא לנפק אמת, אומנות, שמאחוריה. לסיכום,ווטרס מתואר במקומות רבים כ"אליטיסט", אומן הרואה בקהל עדר מטומטם, או לכל היותר, מולך שולל. עמדה זו תואמת היטב את התפיסה הרואה ביצירה כנובעת מראש הפרמידה החברתית, כנוצרת ע"י אליטות חברתיות, כמשווקת על ידי אליטות חברתיות וכמתחוזקת על ידי כוח רצונן של האליטות החברתיות בלבד. באופן אישי-פסיכולוגי, ווטרס פוסח על שני הסעיפים, בז'רגון "הנכון", ווטרס הוא אומן מיוסר החי בדיסוננס קוגנטיבי שבין הפחד מכישלון ופחד מההצלחה ומה שהיא מביאה עימה, שבין שנאת ההמון והינזנות ממנו, שבין תלות במדיום ושנאה אל התכתיבים שהוא מוליד.
 

חרטושה

New member
אגב, זה מתייחס גם לריב

המשפטי שהיה לפלויד על שום הלהקה.. לא נראה לי שמישהו הזכיר את זה כאן, וקצת הלכתי לאיבוד בעץ, לפי מיטב המסורת (שבה לרוב אין לי מושג איפה אני). חברים, ווטרס טוען (טען) כזכור שהוא בעצם פינק פלויד. כלומר לדעתו, השלם אינו עולה על סכום חלקיו,ופינק פלויד הוא שם, מותג, סיסמא, סלוגן, שעל פיו הוא רצה להיות מוכר ולהזדהות. מה יותר ממוסחר מזה?
 
נכון, זו היתה הפעם הראשונה

שהועלתה הטענה המשפטית ששם להקה הוא מותג מסחרי. וזה מזכיר לי את המאמר שהבטחתי לתרגם עבורכם.
 

The Albatross

New member
אני אישית לא מבין את הבעייה

של אוהדים עם מסחור. לאמנים גם מגיע להתפרנס. אז כל עוד הם שומרים על איכות גבוהה, ממש לא אכפת לי אם הם יוציאו גם מוצרים נלווים שיכניסו להם כסף. תמיד לאמנים יש את הדילמה של "מה אני רוצה לעשות עכשיו? להיצמד לאמת האומנותית שלי או להרוויח כסף?" והפתרון האידיאלי פה, זה להרוויח כסף כדי להמשיך ליצור מוזיקה איכותית. מוצרים נלווים לא מזיזים לי בגרוש.
 

afon

New member
זה העניין, שהאיכות לרוב נפגעת

עם ההתמסחרות באים עוד תופעות שלרוב הם בלתי נמנעות. התפשרות מוזיקלית, נסיון לחזור על חומר ישן, השארות במקום וחוסר התפתחות. ברוב המקרים תראה את התופעות הנ"K במקביל עם ההתמסחרות. ותסביר לי, איך אתה יכול להעריך אומן שיוצר את המוזיקה שלו בדיוק בהתאם למה שמנהלי האולפנים אומרים לך? גם אם המוזיקה טובה, סביר להניח שלא הייתי קונה את הדיסקים ובטח שלא מזדהה עם האומן או הלהקה.
 

The Albatross

New member
זה לאו דווקא נכון.

אפשר להוציא מוזיקה נהדרת ובנוסף גם להוציא חפצים נלווים וכד'. אני לא מדבר על התפשרות בתחום המוזיקלי.
 
לדעתי הם לא ממוסחרים.

נכון שהמחירים באמת מוגזמים אבל המוזיקה שהם עושים באמת שווה את זה. (על טעם ועל ריח אין מה להתווכח)
 

One Echoe

New member
לא ככה מודדים מוזיקה.

זה לא שככל שהדיסקים יקרים המוזיקה יותר טובה. ממש לא. זה פשוט כי הם מבוקשים ופופולריים, והמחיר בהתאם.
 

brotos

New member
הם ממוסחרים.

אני מתנגד עקרונית לרכישה של אלבומים מקוריים שלהם, בגלל המחירים, ובגלל שהם לא צריכים את זה. רגע, אבל זה נגד החוק! [אפשר לדחוף ת'חוק אתם יודעים לאן..]. פולס זה חירבון, ועדיף לא לראות את זה. החומה זה אלבום שבא על רקע פיננסי ומפרנס עד היום הודעות בעל צביון אספסופי בפורום זה ["אלבום מהפכני", לדוגמא.] מיסחור הוא לא רע כל עוד את/ה מתנגד לו במרץ ובשקט [שני מושגים לא-סותרים בהקשר הזה]. מוזיקאים טובים, אך תאבי-בצע. יש פה אחד, one echoe, שמתעקש להגן על הלהקה בכל מחיר. וזה מזכיר לי משהו שהבוסית של הפורום אמרה פעם ["אנחנו לא מעריצים, אנחנו אוהבים את המוזיקה"]. אני סומך את ידי על הודעה זו. ---- מתחיל להסריח פה מ-עמך. ---- "Money get away" וגו'.
 

One Echoe

New member
לא יפה מה שאתה עושה...

אם אתה עצבני, אל תוציא את זה עלי... תראה כמה שליליות יש לך בהודעה. עכשיו אני בטוח במה שאני חושב.
 

האזרחק

New member
לדבר עם עצמך זה תמיד טוב...

כשאתה עושה את זה במסר זה באמת פחות בולט. (ומדאיג)
 

One Echoe

New member
די די. מה יש לכם היום?

המשכתי את ההודעה שלי. אין צורך בהתחכמויות.
 

האזרחק

New member
יש לנו היום עודף חוש הומור

לי לפחות. (קיבלתי עוד בקבוק ויסקי במתנה)
 

NIR Y

New member
אבל מי אתה שתחליט

שהדיסקים שלהם לא צריכים לעלות כסף, לא משנה מאיזה סיבה, אתה יכול להגיד שזה לא בסדר, אבל להתנגד לזה עקרונית ולהחליט לגנוב מהם את המוזיקה זה הרבה יותר גרוע לפי דעתי.
 
למעלה