ידובבו שפתי ישר..
למה לנו כי נרחיק עדותנו, הבה נקרא את דבריו של ליבוביץ עצמו בעניין זה..
"..אין ספק שעיקרה (של פרשיית קריאת שמע א.א) הוא הצו הגדול: "ואהבת", אולם מהו המובן של "אהבת ה' ", המוצגת כדרישה ליצור בעל תודעה אנושית? "אהבה" היא מרכיב של התודעה והמגמה הטבעית של האדם ופנים רבים לה, כפי רבוי מושאיה שכולם מוחשיו, מושגיו או דימויו של האדם. האדם אוהב את עצמו; הוא אוהב אשה; הוא אוהב כבוד או כסף; הוא אוהב את המולדת; הוא אוהב עוגה עם קצפת מתוקה - כל מה שאדם חש, משיג או מדמה. האם ניתן להחיל את הקטגוריה האנושית "אהבה" על התייחסותו של האדם למי שאינו בגדר תחושה או תפיסה או דימוי ? מובנת לנו כתחושה אנושית אהבת עובד-אלילים לאלוהיו או לאחד מהם, שאותם הוא מסוגל לדמות לו; וכן אהבת הנוצרי לאלוהיו שהוא דמות אנושית. אולם כיצד אוהב אדם את השי"ת, שאינו נתפס בתארים ואין לו שום דמיון כלל? מהו מובנה של הדרישה החמורה המוצגת ב"שמע" ליהודי המאמין? היש לה מובן בקטגוריות אנושיות? דיברה תורה בלשון בני אדם, ובלשון זו היא מגידה דברים שמשמעותם אינה ניתנת להאמר בלשון זו. את הפסוק הסתום "ואהבת את ה' אלוהיך..." היא מפרשת ע"י המשכו: והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך ". קבלת עול תורה ומצוות היא אהבת ה', והיא-היא האמונה בה'! אמונת האדם בה' שאינו נתפס בתארים והאהבה שהוא אוהב את ה' שאין לו דמות - אין משמעותן אלא נכונותו של האדם לעבוד את ה' בקיום תורתו ובשמירת מצוותיה...".
דבריו של ליבוביץ אלו, לא מדעתו אמרם, כרוב ככל דבריו, אלא לקוחים מדברי תנאים במספר מקומות (בוריאציות שונות): "ואהבת - לפי שנאמר ואהבת איני יודע כיצד אוהב את המקום, תלמוד לומר והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצוך היום על לבבך, שמתוך כך אתה מכיר את מי שאמר והיה העולם".
העולה מהמורם, כי ליבוביץ ייתכן לומר כי אהב את ה' במשמעות זו, אף כי הולם אותו יתר על כך: " ירא ה", בבחינת יראת הרוממות.