נראה לי שמושגי יסוד ממש בהגותו של הרמב"ם
ממש נעדרים מדבריך האחרונים, ואיני יודע אם משוגה היא, או שמא חוסר ידיעה של ממש.
אני באמת חושב שלפני שאתה פותח בכלל את המורה בעניין זה, עליך "לחרוש" היטב את שמונה פרקים (בייחוד הראשון והשני) שקדם למורה בשלושים שנים לערך, כדי להבין על מה הרמב"ם מדבר בכלל במורה. יהא לך זה מבוא בסיסי לאותן חמש הכוחות בנפש (persona), ומהו הכח השכלי (המתחלק לשניים: העיוני והמעשי וההפרש ביניהם) ומהו הכח המדמה (שמשום מה במורה הוא נוטה לקרוא לו הכח המשער) והכח המתעורר ובעיקר מהאינטרקציה בין שלושתם. ואז אולי תבין, בהפרש המחיצה האחת שהיתה בין משה שהגיע לידיעתו לשאר הנביאים, כיצד הוא שהגיע לשלמות במידותיו ביטל את הכוח המדמה שבו, ונותר רק הכח השכלי העיוני (במונחים של ימינו תבונה טהורה) לידיעתו יתעלה.
ממש נעדרים מדבריך האחרונים, ואיני יודע אם משוגה היא, או שמא חוסר ידיעה של ממש.
אני באמת חושב שלפני שאתה פותח בכלל את המורה בעניין זה, עליך "לחרוש" היטב את שמונה פרקים (בייחוד הראשון והשני) שקדם למורה בשלושים שנים לערך, כדי להבין על מה הרמב"ם מדבר בכלל במורה. יהא לך זה מבוא בסיסי לאותן חמש הכוחות בנפש (persona), ומהו הכח השכלי (המתחלק לשניים: העיוני והמעשי וההפרש ביניהם) ומהו הכח המדמה (שמשום מה במורה הוא נוטה לקרוא לו הכח המשער) והכח המתעורר ובעיקר מהאינטרקציה בין שלושתם. ואז אולי תבין, בהפרש המחיצה האחת שהיתה בין משה שהגיע לידיעתו לשאר הנביאים, כיצד הוא שהגיע לשלמות במידותיו ביטל את הכוח המדמה שבו, ונותר רק הכח השכלי העיוני (במונחים של ימינו תבונה טהורה) לידיעתו יתעלה.