האם ליבוביץ אהב את הקב"ה?

Souffle01

New member
והוא גם יהיה משוח!!!


מתחילת דרכו,רטואקטיבית!(מה שנקרא)


נחמדה וחכמה -תוסיפי הרבה סמיילים.

 
חדה כתער

ליבוביץ כפר באפשרות לידע או להכיר את אלוהים יהא אדם אשר יהא, ובכלל זה הנביא (בהקשר זה הוא אהב לצטט כאנטי-תזה לרמב"ם את רש"י במסכת יבמות: "...שכל הנביאים נסתכלו באספקלריא שאינה מאירה, וכסבורים לראות ולא ראו. ומשה נסתכל באספקלריא המאירה, וידע שלא ראהו ...")
 

Souffle01

New member
יוו...איזה מגניב

השאיפה היא הכל המטרה לא כלום

כל הגמרא - היא לא כלום!!!!

גבב של שטויות אתה אומר.

מה אתה עושה פה בארץ?
 

Souffle01

New member
שם המשפחה שלך צינוביץ או פרידמן - ואם מדובר בבני ברקי השרוף

מה הוא מנגן?
 

catchet

New member
תודה


אבל רגע, אתה אומר שלפי הפרשנות שלו גם הרמב"ם לא האמין שניתן להכיר את אלוהים, אז בכל זאת במה שונה גישתו?
 

catchet

New member
או לא, אל תפנה אותי לשיחות בבקשה

יש לי כאן ערימה של מאמרים המחכים לתורם להקרא :)

שאלתי שאלה פשוטה: מה ההבדל בין עמדתו של הרמב"ם - לגבי יחסו של האדם לאל, לעמדתו של ליבוביץ'. מי שבקיא בשיטותיהם אמור לדעת לענות על שאלה הזו בלי בעיה. אני מבינה מתוך תגובתו של אשר שההבדל נעוץ בגישתם כלפי נושא הנבואה. אם הבנתי נכון, הרמב"ם מכיר ביכולתו של הנביא להכיר את אלוהים (ורק לו כנראה שמורה זכות זו), ואילו ליבוביץ שולל את האפשרות הזו לחלוטין. זה ההבדל שהצלחתי לחלץ מתגובתו, אך איני בטוחה שזה נכון.
 
רק אם ל"מורה " קוראים אלברט אינשטיין

הרמב"ם פותח את משנה תורה בכלל, ואת הלכות יסודי התורה במילים המונומנטליות: "יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון....וידיעת דבר זה מצות עשה, שנאמר "אנוכי ה' אלוהיך" .."
 
למעלה