הבירור האחרון
נושא: הבירור האחרון
שלום לכולם.
לפני שאני כותב על שיטה שנקראת חכמת הקבלה, או ניסיוני להציג שיטה לגילוי מציאות נוספת לזו הקיימת בעולם הזה, אני שואל את עצמי? עד כמה תמים ניתן להיות שבכלל אדמיין שבפורום שכזה אנסה להוכיח שקיים משהו נוסף שהוא מעבר לאותם רבדי העולם הנתפסים בחמשת החושים.
אז ראשית, אני לא בא לשכנע אף אחד, יותר מכך אני גם לא מסוגל להוכיח לאף אחד שאני צודק.
ומדוע לא ניתן להוכיח? מכיוון שאם הייתי מצליח להוכיח בצורה חד משמעית, חופש הבחירה היה חולף מהעולם, וכולם היו צדיקים גמורים, בובות על חוט על מנת להשיג לעצמם תענוג נצחי.
ומכיוון שזו אינה המטרה אלא דווקא ההיפך מכך (קיום חופש הבחירה), לא ניתן להוכיח דבר.
אלא מי שקיימת בתוכו אותה השאלה הפנימית שאינה עוזבת ומנקרת את מוחו עד למצב של ייאוש, דווקא הוא הראוי להתחיל לשמוע את מה שיש לחכמה זו להציג.
אז מהי חכמת הקבלה?
חכמת הקבלה הינה סדר של שורשים, מחשבה, כוח, המשתלשל בצורת קודם ונמשך, היינו סיבה ומסובב המתחברים למטרה נעלה וגבוהה שהיא גילוי.
מה זה אותו הגילוי, יש שיקראו לו בורא, יש שיקראו לו מחשבת הבריאה. מקובלים כותבים לנו שזה השגת הטוב הנצחי. תענוג נצחי. השגת שליטה על החיים שלי בצורה מוחלטת.
בחכמה זו קיימים שני סדרים.
הסדר הראשון – מלמעלה למטה. וזה השתלשלות העולמות הפרצופים והספירות עד לעולם הזה. חלק זה הוא מחשבת הבריאה. והוא בעצם הסולם עליו מטפס המקובל (שזו גם שאלה מה זה באמת מקובל), מלמטה למעלה.
הסדר השני – מלמטה למעלה. סדר זה נקרא בשם מדרגות או השגות. שהאדם שמטפס בשלבי הסולם חייב ללכת באותם הדרכים ולהשיג לאט לאט בדיוק על פי אותם החוקים שנאצלו ממעלה למטה.
ובמה תלויה ההשגה, במה תלוי הגילוי? בזיכוך הרצון של המקובל.
קשה להבין? עוד יותר קשה להסביר!
יש שיגידו שחכמת הקבלה איננה מדע מכיוון שאינה נתפסת בחושינו. כלומר שאיננה ממשית ואינה עומדת תחת אותם אבני הבוחן של המחקר המדעי.
וכנגד זה קיים כלל של ברזל אצל לומדי חכמת הקבלה: "כל מה שלא נשיג, לא נגדרהו בשם ומילה". ומהי השגה? השגה הינה המדרגה הסופית שבהבנה.
וטרם שהוא מתבהר לגמרי, הוא נקרא הבנה, השכלה וכדומה.
(יש כל כך הרבה להסביר....)
איך בכלל אפשר לחשוב שקיימת תפיסה או השגה של אובייקט בצורה שונה מזו שאני מכיר באותם 5 החושים. אני יכול להבין שאני תופס בצורה מדויקת יותר מעיוור או ממי שחסר את אחד החושים.
מה זאת אומרת להשיג לעומק את המדרגה הסופית שבהבנה.
אני לא יודע אם אצליח להסביר, אך אנסה.
בוא ניקח חומר שנקרא זכוכית קוורץ. אני מסתכל עליו בעיניים שלי ורואה משהו מוצק ותופס שהוא כזה כי כך הוא ניתפס בחושים שלי.
אני לוקח את החומר ושם אותו תחת מיקרוסקופ. אני מגלה שקיימים שם מולקולות והם זזות. למרות שתכונותיו מזכירות חומר מוצק, עכשיו תחת המיקרוסקופ החומר נראה לי כנוזל. זה מוצק נוזלי.
בעצם על ידי כלי חיצוני שפיתחנו שהוא המיקרוסקופ אני קולט שינויים בחומר שלא התאפשרו לי בעיניים רגילות.
למה קראתי לנושא : הבירור האחרון.
מכיוון שראשית אנו רואים שהבירור הזה של קיום או אי קיום של משהו שהוא מעבר לאקראיות העולם הזה, הבירור על קיומה של שיטה שתאפשר לנו לגלות מה שנקרא בורא, לא רק שהוא קיים שנים רבות אלא שהוא הופך יותר ויותר למסקרן ואטרקטיבי, אם לאלו המנסים להוכיח שהוא קיים ואם לאלו המתנגדים לכך.
מה טוענת חכמת הקבלה? לפי חכמת הקבלה, יש שיטה שבאמצעותה אותו הכלי (למשל המיקרוסקופ במקרה שלנו), אותו החיישן, אותו המבנה, התבנית לתפיסת מציאות נוספת, צריך להבנות לא מחוצה לי אלא בתוכי. מי יהיה המכשיר המשודרג לקליטת המציאות? אני. אני המתוקן שהגיע לייאוש מרצונות העולם הזה ועכשיו מוכן להשקיע במשהו אחר. ולכן כותב בעל הסולם במאמרו הקדמה לתלמוד עשר הספירות: "אכן, אם נשים לבנו להשיב רק על שאלה אחת מפורסמת מאד, בטוח אנכי שכל השאלות והספיקות הללו יתעלמו מן האופק ותביט אל מקומם ואינם. והיינו השאלה הזעומה הנשאלת מכל בני האדם, שהיא: מהו הטעם בחיינו. כלומר, מספר שנות חיינו הללו, העולים לנו ביוקר כל כך, דהיינו מרבית היסורים והמכאובים שאנו סובלים בעדם, בכדי להשלימם על אחריתם, הנה מי הוא הנהנה מהם.
עד שלא הגעת למצב הזה, באמת אין טעם ללמוד את חכמת הקבלה. ולכן כששואלים מי יכול ללמוד את חכמת הקבלה, התשובה היא: כל אחד שרוצה בכך. כלומר שהגיע למידה כזו של ייאוש מהחיים האלה שהוא שיש לו רצון בשל, והוא מוכן לשבת על אדני שיטת חכמת הקבלה ולהשקיע בה זמן וכוח.
יש שטוענים שקיים בורא מכיוון שכך חינכו אותם מלידתם, יש שיטענו שקיים בורא מכיוון שהיה להם נס בחיים, אולי ניצלו מתאונה וכו, יש שיטענו שקיים בורא מכיוון שבצורה הגיונית הם לא מסוגלים להבין כיצד נברא עולם שבו קיים סדר וחוקיות ולכן הם מאמינים שקיים כוח שברא את הכול.
אך יש כאלו שקיים בהם רצון פנימי עמוק להבין את מטרת חייהם, להבין את הסיבות למה שמתרחש בעולם הזה, יש להם נקודה פנימית שלא נותנת להם מנוח מלהבין את מה שבתוכם: למה לעזאזל אני חי, קם כל בוקר ו??? יש לי הכול, כסף, כבוד, אישה או חברה אבל עדיין חסר לי משהו. ודווקא להם מוכנה שיטה זו.
נושא: הבירור האחרון
שלום לכולם.
לפני שאני כותב על שיטה שנקראת חכמת הקבלה, או ניסיוני להציג שיטה לגילוי מציאות נוספת לזו הקיימת בעולם הזה, אני שואל את עצמי? עד כמה תמים ניתן להיות שבכלל אדמיין שבפורום שכזה אנסה להוכיח שקיים משהו נוסף שהוא מעבר לאותם רבדי העולם הנתפסים בחמשת החושים.
אז ראשית, אני לא בא לשכנע אף אחד, יותר מכך אני גם לא מסוגל להוכיח לאף אחד שאני צודק.
ומדוע לא ניתן להוכיח? מכיוון שאם הייתי מצליח להוכיח בצורה חד משמעית, חופש הבחירה היה חולף מהעולם, וכולם היו צדיקים גמורים, בובות על חוט על מנת להשיג לעצמם תענוג נצחי.
ומכיוון שזו אינה המטרה אלא דווקא ההיפך מכך (קיום חופש הבחירה), לא ניתן להוכיח דבר.
אלא מי שקיימת בתוכו אותה השאלה הפנימית שאינה עוזבת ומנקרת את מוחו עד למצב של ייאוש, דווקא הוא הראוי להתחיל לשמוע את מה שיש לחכמה זו להציג.
אז מהי חכמת הקבלה?
חכמת הקבלה הינה סדר של שורשים, מחשבה, כוח, המשתלשל בצורת קודם ונמשך, היינו סיבה ומסובב המתחברים למטרה נעלה וגבוהה שהיא גילוי.
מה זה אותו הגילוי, יש שיקראו לו בורא, יש שיקראו לו מחשבת הבריאה. מקובלים כותבים לנו שזה השגת הטוב הנצחי. תענוג נצחי. השגת שליטה על החיים שלי בצורה מוחלטת.
בחכמה זו קיימים שני סדרים.
הסדר הראשון – מלמעלה למטה. וזה השתלשלות העולמות הפרצופים והספירות עד לעולם הזה. חלק זה הוא מחשבת הבריאה. והוא בעצם הסולם עליו מטפס המקובל (שזו גם שאלה מה זה באמת מקובל), מלמטה למעלה.
הסדר השני – מלמטה למעלה. סדר זה נקרא בשם מדרגות או השגות. שהאדם שמטפס בשלבי הסולם חייב ללכת באותם הדרכים ולהשיג לאט לאט בדיוק על פי אותם החוקים שנאצלו ממעלה למטה.
ובמה תלויה ההשגה, במה תלוי הגילוי? בזיכוך הרצון של המקובל.
קשה להבין? עוד יותר קשה להסביר!
יש שיגידו שחכמת הקבלה איננה מדע מכיוון שאינה נתפסת בחושינו. כלומר שאיננה ממשית ואינה עומדת תחת אותם אבני הבוחן של המחקר המדעי.
וכנגד זה קיים כלל של ברזל אצל לומדי חכמת הקבלה: "כל מה שלא נשיג, לא נגדרהו בשם ומילה". ומהי השגה? השגה הינה המדרגה הסופית שבהבנה.
וטרם שהוא מתבהר לגמרי, הוא נקרא הבנה, השכלה וכדומה.
(יש כל כך הרבה להסביר....)
איך בכלל אפשר לחשוב שקיימת תפיסה או השגה של אובייקט בצורה שונה מזו שאני מכיר באותם 5 החושים. אני יכול להבין שאני תופס בצורה מדויקת יותר מעיוור או ממי שחסר את אחד החושים.
מה זאת אומרת להשיג לעומק את המדרגה הסופית שבהבנה.
אני לא יודע אם אצליח להסביר, אך אנסה.
בוא ניקח חומר שנקרא זכוכית קוורץ. אני מסתכל עליו בעיניים שלי ורואה משהו מוצק ותופס שהוא כזה כי כך הוא ניתפס בחושים שלי.
אני לוקח את החומר ושם אותו תחת מיקרוסקופ. אני מגלה שקיימים שם מולקולות והם זזות. למרות שתכונותיו מזכירות חומר מוצק, עכשיו תחת המיקרוסקופ החומר נראה לי כנוזל. זה מוצק נוזלי.
בעצם על ידי כלי חיצוני שפיתחנו שהוא המיקרוסקופ אני קולט שינויים בחומר שלא התאפשרו לי בעיניים רגילות.
למה קראתי לנושא : הבירור האחרון.
מכיוון שראשית אנו רואים שהבירור הזה של קיום או אי קיום של משהו שהוא מעבר לאקראיות העולם הזה, הבירור על קיומה של שיטה שתאפשר לנו לגלות מה שנקרא בורא, לא רק שהוא קיים שנים רבות אלא שהוא הופך יותר ויותר למסקרן ואטרקטיבי, אם לאלו המנסים להוכיח שהוא קיים ואם לאלו המתנגדים לכך.
מה טוענת חכמת הקבלה? לפי חכמת הקבלה, יש שיטה שבאמצעותה אותו הכלי (למשל המיקרוסקופ במקרה שלנו), אותו החיישן, אותו המבנה, התבנית לתפיסת מציאות נוספת, צריך להבנות לא מחוצה לי אלא בתוכי. מי יהיה המכשיר המשודרג לקליטת המציאות? אני. אני המתוקן שהגיע לייאוש מרצונות העולם הזה ועכשיו מוכן להשקיע במשהו אחר. ולכן כותב בעל הסולם במאמרו הקדמה לתלמוד עשר הספירות: "אכן, אם נשים לבנו להשיב רק על שאלה אחת מפורסמת מאד, בטוח אנכי שכל השאלות והספיקות הללו יתעלמו מן האופק ותביט אל מקומם ואינם. והיינו השאלה הזעומה הנשאלת מכל בני האדם, שהיא: מהו הטעם בחיינו. כלומר, מספר שנות חיינו הללו, העולים לנו ביוקר כל כך, דהיינו מרבית היסורים והמכאובים שאנו סובלים בעדם, בכדי להשלימם על אחריתם, הנה מי הוא הנהנה מהם.
עד שלא הגעת למצב הזה, באמת אין טעם ללמוד את חכמת הקבלה. ולכן כששואלים מי יכול ללמוד את חכמת הקבלה, התשובה היא: כל אחד שרוצה בכך. כלומר שהגיע למידה כזו של ייאוש מהחיים האלה שהוא שיש לו רצון בשל, והוא מוכן לשבת על אדני שיטת חכמת הקבלה ולהשקיע בה זמן וכוח.
יש שטוענים שקיים בורא מכיוון שכך חינכו אותם מלידתם, יש שיטענו שקיים בורא מכיוון שהיה להם נס בחיים, אולי ניצלו מתאונה וכו, יש שיטענו שקיים בורא מכיוון שבצורה הגיונית הם לא מסוגלים להבין כיצד נברא עולם שבו קיים סדר וחוקיות ולכן הם מאמינים שקיים כוח שברא את הכול.
אך יש כאלו שקיים בהם רצון פנימי עמוק להבין את מטרת חייהם, להבין את הסיבות למה שמתרחש בעולם הזה, יש להם נקודה פנימית שלא נותנת להם מנוח מלהבין את מה שבתוכם: למה לעזאזל אני חי, קם כל בוקר ו??? יש לי הכול, כסף, כבוד, אישה או חברה אבל עדיין חסר לי משהו. ודווקא להם מוכנה שיטה זו.