הבנת הנקרא בחשבון
הבן שלי קיבל את השאלה הבאה, המורה סימנה שהתשובה אינה נכונה, ואני סקרנית לדעת את דעתכם.
X, Y and Z each had identical containers of worms. X used 3/8 container, Y used 6/8 container and Z used 7/8 container.
Express the number of remaining containers as a product of a whole number and a unit fraction.
הבן שלי, ואני מסכימה איתו, כתב שלא נשארו אף מיכלים, כי בכולם השתמשו. המורה כותבת שהיה צריך לסכם כמה נשאר בכל מיכל ולכן התשובה היא 1 (8/8).
לדעתי הניסוח של השאלה Express the number of remaining containers ממש לא נכון ולא ברור.
אם היו רוצים לדעת כמה נשאר סך הכל בכל מיכל היו צריכים לכתוב במקום number את המילה portion/fraction לדוגמא, או אפילו total containers.
מעניינת אותי חוכמת ההמונים במקרה הזה, לא בשביל הציון, אלא בעיקר בגלל הבנת הנקרא. אם הרוב מסכים איתי, אפגש עם המורה ואדבר איתה לגבי הניסוח העקום של השאלות שהיא שואלת. ואם הרוב הבין את השאלה כמו שהמורה התכוונה, אצטרך לעבוד על הבנת הנקרא שלי (ושל הבן). זו לא השאלה המבלבלת הראשונה שהם מקבלים, ולכן החלטתי להיוועץ בכם.
הבן שלי קיבל את השאלה הבאה, המורה סימנה שהתשובה אינה נכונה, ואני סקרנית לדעת את דעתכם.
X, Y and Z each had identical containers of worms. X used 3/8 container, Y used 6/8 container and Z used 7/8 container.
Express the number of remaining containers as a product of a whole number and a unit fraction.
הבן שלי, ואני מסכימה איתו, כתב שלא נשארו אף מיכלים, כי בכולם השתמשו. המורה כותבת שהיה צריך לסכם כמה נשאר בכל מיכל ולכן התשובה היא 1 (8/8).
לדעתי הניסוח של השאלה Express the number of remaining containers ממש לא נכון ולא ברור.
אם היו רוצים לדעת כמה נשאר סך הכל בכל מיכל היו צריכים לכתוב במקום number את המילה portion/fraction לדוגמא, או אפילו total containers.
מעניינת אותי חוכמת ההמונים במקרה הזה, לא בשביל הציון, אלא בעיקר בגלל הבנת הנקרא. אם הרוב מסכים איתי, אפגש עם המורה ואדבר איתה לגבי הניסוח העקום של השאלות שהיא שואלת. ואם הרוב הבין את השאלה כמו שהמורה התכוונה, אצטרך לעבוד על הבנת הנקרא שלי (ושל הבן). זו לא השאלה המבלבלת הראשונה שהם מקבלים, ולכן החלטתי להיוועץ בכם.