בוא אני אתן לך דוגמא של מצב קיים
צומת חטיבת הנגב (הגדולה) היא צומת הכניסה לעיר באר שבע מכיוון כביש 60. לאחרונה הצטרף לכביש 60 קטע העוקף המחבר את כביש 40, מכיוון תל אביב להמשכו של כביש 40 לכיוון דרום, בעבר כביש 40 היה נחתך בשדרות רגר בבאר שבע בצומת הכניסה הצפונית וממשיך בצומת היציאה הדרומית. כאן נוצר חיבור כמעט מוחלט של כביש 40 לכביש העוקף המזרחי עם מעבר של ק"מ אחד בלבד בכביש 60 וביקור בצומת חטיבת הנגב. הכביש המזין את 60 מכיוון ת"א הוא כביש בעל נתיב תנועה אחד (אחד לכל כיוון) ועיקר התנועה בו היא תנועה של רכב כבד הפונה ימינה לכיוון ב"ש בכביש 60 ופונה שמאלה להמשך נסיעה על כביש 40. מופע הרמזורים ארוך ולגביו אין טענות. הבעיה היא שתנועת כלי רכב כבדים כשהיא באה בכמויות היא גורם מעקב. כאשר רכבים כבדים רבים עושים את המקטע הזה הם סותמים את אותו קטע של ק"מ אחד מכביש 60 במעבר מצד ימין של הכביש לצד שמאל של הכביש וכמויות הרכבים המגיעים מכיוון כביש 60 עצמו בואך באר שבע ומעוניינים להמשיך את נסיעתם נתקעים בתוך שיירות הרכבים הכבדים וטור המכוניות לעיתים מתמשך לאורך של 5-7 ק"מ! גורם לסתימת היציאה מעומר ותל שבע ופארק התעשיה של עומר וסותם את היציאה לכביש 40 לכיוון ת"א וכמובן את הכניסה לעיר באר שבע. מצורף תרשים של המצב הקיים.
צומת חטיבת הנגב (הגדולה) היא צומת הכניסה לעיר באר שבע מכיוון כביש 60. לאחרונה הצטרף לכביש 60 קטע העוקף המחבר את כביש 40, מכיוון תל אביב להמשכו של כביש 40 לכיוון דרום, בעבר כביש 40 היה נחתך בשדרות רגר בבאר שבע בצומת הכניסה הצפונית וממשיך בצומת היציאה הדרומית. כאן נוצר חיבור כמעט מוחלט של כביש 40 לכביש העוקף המזרחי עם מעבר של ק"מ אחד בלבד בכביש 60 וביקור בצומת חטיבת הנגב. הכביש המזין את 60 מכיוון ת"א הוא כביש בעל נתיב תנועה אחד (אחד לכל כיוון) ועיקר התנועה בו היא תנועה של רכב כבד הפונה ימינה לכיוון ב"ש בכביש 60 ופונה שמאלה להמשך נסיעה על כביש 40. מופע הרמזורים ארוך ולגביו אין טענות. הבעיה היא שתנועת כלי רכב כבדים כשהיא באה בכמויות היא גורם מעקב. כאשר רכבים כבדים רבים עושים את המקטע הזה הם סותמים את אותו קטע של ק"מ אחד מכביש 60 במעבר מצד ימין של הכביש לצד שמאל של הכביש וכמויות הרכבים המגיעים מכיוון כביש 60 עצמו בואך באר שבע ומעוניינים להמשיך את נסיעתם נתקעים בתוך שיירות הרכבים הכבדים וטור המכוניות לעיתים מתמשך לאורך של 5-7 ק"מ! גורם לסתימת היציאה מעומר ותל שבע ופארק התעשיה של עומר וסותם את היציאה לכביש 40 לכיוון ת"א וכמובן את הכניסה לעיר באר שבע. מצורף תרשים של המצב הקיים.