הגשר במחלף גלילות החדש צר מדי?

משה9

New member
הגשר במחלף גלילות החדש צר מדי?

יצא לי די הרבה לנסוע בצומת גלילות לאחרונה ולהביט על הגשר החדש שנבנה. משום מה נראה לי שהוא צר מדי - ייתכן שהוא בן שני נתיבים בלבד? אם כן, זה ביזיון שאין כמותו. לדעתי הוא היה צריך להיות בן ארבעה נתיבים, בגלל הפיצול שמגיע מייד אחרי סופו - לאיילון ולכביש 5, אבל לא בניתי על מע"צ שתבין זאת והסתפקתי בשלושה נתיבים, ועכשיו אני גם לא בטוח לגבי זה. מישהו יודע? אגב : 1. אני מסתדר מצויין גם כיום, כשיש פקק. יצא לי לנסוע לאחרונה כמה פעמים בכביש החוף כשהתחיל פקק כבר בסביבות גשר הסינמה-סיטי, ומה עשיתי? נסעתי ישר בנתיבים הימניים ועקפתי את הפקק, פניתי ימינה לכביש הקאנטרי קלאב, עשיתי חיש מהר פניית פרסה לא מסוכנת כלל, ועברתי את הצומת לכיוון מזרח כבר ברמזור הראשון! אין ספק כי חסכתי לפחות חמש דקות במקרה הטוב. 2. לאחר סיום בניית הגשר, גם אם טעיתי והוא יהיה בן שלושה נתיבים, אני צופה פקק רציני בסופו, לפחות בשעות העומס : התנועה המופנית לאיילון בנפחים הרבה יותר גדולים מכיום, תיתקל בפקק שקיים כבר היום בנתיבי איילון והפקק יתחיל מתוך הגשר החדש. התנועה שנוסעת לכביש 5 תיתקע ברמזור שמעל כביש איילון (ידוע לי שיבוטל בעוד כשנתיים בסיום בניית רמפת 5/20, אבל בינתיים יהיה פקק). אני מקווה שאני טועה אך זה מה שנראה לי שיהיה. 3. גם כשיגמרו את רמפת 5/20, אני לא יודע איך נפח התנועה האדיר ישתלב בכביש החוף. הפניה ימינה מכביש 5 לכביש החוף הנה בעייתית, וגם זרם המגיעים מכביש 2 יהיה כנחשול, משום שהרמזור שלהם יתארך בעקבות בניית הגשר הנוכחי. כדי למנוע זאת, חייבים להרחיב את כביש החוף מגלילות עד כפר שמריהו. משה
 

משה9

New member
הפקק בכביש 4 לגבעת שמואל מצפון

פשוט לא יאמן, שיש פקקים שכל כך קל למנוע, אבל הם מתארכים שנים על גבי שנים . מאז הרחבת כביש 4 במחלף גהה, ב-1999, קיים מדי יום, במשך שעות רבות, פקק מיותר בכביש גהה בין מחלף גהה (ולפעמים אף ממחלף מורשה!) למחלף גבעת שמואל, פקק שזמן הנסיעה בו נע בין עשר דקות לעשרים וחמש דקות מיותרות לחלוטין. הסיבה לקיום הפקק הנה ריבוי נתיבים (שלושה + שניים שמגיעים ממחלף גהה) שהופכים לשלושה בלבד, כשהימני תפוס ע"י הפונים לגבעת שמואל או בני ברק. זה מגוחך ומיותר, משום שבקטע זה אי התנועה במרכז הכביש הנו עצום ורחב מימדים. בעבודה של מספר שבועות ניתן להפקיע מאי התנועה נתיב אחד באיזור מחלף גבעת שמואל, וכך כביש 4 בקטע זה יהיה בן ארבעה נתיבים (רצוי שעד מחלף בר אילן יהיו ארבעה נתיבים, כי גם אחרי גבעת שמואל יש בעיה עם תחנת הדלק ועם הפניה למחלף בר אילן). חבל, משום שהמוני ישראל שמעוניינים לנסוע באחד מכבישי האורך העיקריים, נתקעים בפקק שהוא פשוט מיותר. בעבר היו שם פחות נתיבים ומע"צ הוסיפה, אך לצערי לא סיימה את העבודה. פשוט לא ייאמן - כל כך קל לפתור את הבעיה, אך לא עושים זאת ואפילו לא מדברים על זה. הכיוון השני פחות פקוק, אך גם הוא מיותר - ממחלף אלוף שדה (ופעם ראיתי פקק ממסובים) עד מחלף גבעת שמואל ולפעמים עד תחנת הדלק שמצפון לה. עכשיו עוד ניחא, זורם, אבל עם סיום כביש מכבית, יתנקז נפח עצום של תנועה ממזרח צפונה, וייתקע בגלל מיעוט הנתיבים. יש להוסיף, על חשבון אי התנועה הענק, נתיב לפניה ימינה לפני מחלף גבעת שמואל. לא הגיוני שאלה שמגיעים מבר אילן לאלוף שדה - הנתיב שלהם ייגמר, ומאה מטר אח"כ יתחיל נתיב הפניה ימינה הקצר לגבעת שמואל. זו הסיבה העיקרית לפקק - ההשתלבות שלהם. יש לחבר את שני הנתיבים . ורצוי שיהיה נתיב רביעי כל הדרך עד מחלף גהה. בכלל, בכבישים ראשיים כאלה עם מחלפים קרובים, יש הכרח שנתיב ההאצה של אלה שיוצאים ממחלף יתחבר לנתיב ההאטה של הנכנסים למחלף הבא אחריו, כמו בנתיבי איילון (חוץ מהיציאה ממחלף הרכבת לכיוון דרום שלא מתחברת למחלף השלום, דבר שאכן יוצר פקקים).
 

yairp4

Active member
גם אני חושב ככה...

כביש גהה בקטע שבין בר אילן לבין גהה הוא התגלמות של שיטת "תלאי על תלאי" האהובה על מע"צ... כבר כשבנו את הגשר בגבעת שמואל ואת מחלף בר אילן (תחילת שנות ה-90 אם אני לא טועה) היו צריכים להסדיר נתיב רביעי בין שני המחלפים וגם את היציאות והכניסות מגבעת שמואל ובני ברק. אני לא ממש זוכר איך נראתה צומת גבעת שמואל לפני בניית הגשר, אבל כמו שזה נראה עכשיו כל מה שעשו זה לסגור את הפניות שמאלה מגהה ואת הפניות ימינה השאירו באותה צורה, עם תחנות האוטובוסים הבעייתיות שחוסמות את הכניסות לגהה ועם הנתיבים הקצרים לפניה ימינה שסותמים את הנתיב הימני בגהה... נדרש טיפול מקיף במחלף הזה שיכלול נתיבי האטה והאצה מסודרים וכן מפרצי אוטובוסים שלא יהיו על הכביש המהיר אלא בדרך שירות (בדומה לכביש החוף ברשפון ובאודים).
 

משה9

New member
ציפית ממע"מ שיחשבו יותר מדי קדימה..

עד כמה שאני זוכר, עד 1999, הפקק מצפון היה בעיקר עד מחלף גהה שהיו מעליו רק שני נתיבים. רק לאחר הוספת הנתיב, שהוריד את העומס מהמחלף עצמו, התנועה זזה קדימה ונתקעה בגבעת שמואל. כנ"ל בכיוון ההפוך עם מחלף מסובים. עכשיו כביש 4 הוא כביש נוח בקטע גנות-צומת מורשה לשני הכיוונים, מלבד צוואר הבקבוק של אזור מחלף גבעת שמואל-בר אילן.
 

alantan

New member
מסכים לגבי ,,מחלף" גבעת שמואל אלעק

אגב, הסיבה היא שדרך מס' 4 (כביש גהה) איננה דרך מהירה בקטע זה, ולכן הרשויות מרשות לעצמן חיים קלים ולא משדרגות את המחלף לרמה נאותה.
 

alantan

New member
יש מן שדה בשטח שמאחורי תחנת הדלק פז

אני לא יודע אם ניתן להפקיע אותו, אבל אם כן, ניתן היה להעביר שם מסלול האצה (איך אומרים sliproad בעברית?) לכיוון דרום עם תחנות אוטובוסים, ולפנות את המזבלה שיש היום על תוואי הכביש הראשי. כמו כן, ניתן היה לסדר כניסה חלופית לתחנת הדלק. אשתדל להכין סכימה הערב...
 

alantan

New member
וזה ממחיש את כוונתי

למעלה זה לפני, למטה אחרי. אני בטוח שאפשר למצוא כמה חלקות הניתנות להפקעה איפשהו באיזור המדובר...
 

משה9

New member
כמו כן, אי התנועה שיש עכשיו הנו רחב

ביותר, וניתן להצר אותו בהרבה.
 

mem99

New member
אי התנועה הוא המוביל הארצי

בקטע זה של כביש 4 אחת משלוחותיו של המוביל הארצי עובר מתחת לאי התנועה במרכז הכביש. לדעתי, מסיבה זו יש מגבלות בניה הקשורות בכביש. כשהורחב מחלף גהה בסוף שנות ה-90 הם התעסקו הרבה עם אי התנועה הזה.
 

Roobie

New member
לפי מיטב הבנתי

אכן יהיו רק שני נתיבים על הגשר. אני לא רואה איך זה ייצור פקקים חדשים, לא יסעו הרבה יותר מכוניות על הגשר מאשר אלו שעכשיו פונה שמאלה ויוצרות את הפקק. כמה מכוניות כבר עוברות מכביש החוף לאיילון דרך מחלף שבעת הכוכבים (האופציה הקודמת היחידה), ממש לא הרבה (ויוצא לי להיות בצומת הסירה לא מעט ולראות את התנועה שם). והרי אחרי שעוברים את הרמזור בפניה שמאלה בתנועה עוברת מהר מאוד לאיילון ולהמשך כביש 5, כך שקשה לי להאמין שייווצר פקק על הגשר לפני הירידה. להפך, התנועה תזרום במהירות. לגבי הכיוון השני שדיברת עליו, מכביש 5 לכביש החוף בכיוון צפון, אני לא יודע יותר מדי.
 

משה9

New member
אז איך אנשים מצפון נוסעים לת"א?

אתה חושב שכולם ממשיכים בנמיר? הרוב נוסעים דרך איילון במיוחד אלה שנוסעים למרכז ודרום העיר, שלא לדבר על בת-ים, חולון ומערב ראשון. וגם אלה שנוסעים לדרום הארץ ולי-ם לדעתי מעדיפים את איילון ולא את כביש 5. ההשוואה למחלף הסירה אינה נכונה כי למחלף זה אין די קיבולת למגיעים מצפון ורוצים לנסוע מזרחה, מה גם שאין די מודעות אליו, ואנשים מעדיפים מהרגל לנסוע ממחלף גלילות. בנסיעתך הבאה שם, שים לב כמה מכוניות המגיעות ממערב פונות דרומה לכביש איילון - המון! לדעתי יותר מלהמשך כביש 5. וכשבונים מחלפים צריך לחשוב קדימה. נחכה כמה חודשים ונראה.
 

Roobie

New member
אני לא מבין איך סתרת את מה שאמרתי..

מה שאמרתי הוא שלא יהיה הבדל מול נפח התנועה שפונה היום לאיילון (ואני יודע שגם מי שנוסע לירושלים מעדיף את האיילון, זה מה שאני עושה [למודיעין]), אז אין שום סיבה לחשוש שיהיו פקקים יותר גדולים ממה שיש היום. יהיה שיפור רציני בכך שלא יהיו פקקים ברמזור בפניה שמאלה מכביש החוף וגם ביציאה מדרך נמיר צפונה התנועה תזרום הרבה הרבה יותר טוב.
 

משה9

New member
זרימת התנועה תהיה חזקה יותר

עכשיו הזרימה היא כמות המכוניות שעוברת שמאלה כל רמזור. וכמות זו לא עד כדי כך חזקה, משום שהפניה שמאלה היא רק צד אחד בצומת. ועד שהמכוניות מאיצות לוקח זמן וכו', כך שכל מופע רמזור עוברות X מכוניות. כשיהיה גשר, כל הזמן יעברו מכוניות, כמו בנתיבי איילון כך שהזרימה תהיה מאוד מאוד חזקה, ותחשוב : ברור שיהיו חוכמולוגים שיצטרכו להגיע לנתיבי איילון אך יהיו בנתיב השמאלי ויעברו ימינה ברגע האחרון, כך ההפך עם אלה מהנתיב הימני שירצו להגיע לכביש 5, ואת אלה שמגיעים מכביש 5 עצמו וצריכים להשתלב. לדעתי יהיה ברדק. בכלל, זה נראה לי מאוד אייטיז לסלול בגשר חדש וראשי שני נתיבים בלבד! ב-2006 צריך לפחות שלושה. כפי שXrayCharlie ציין, יהיו פקקים ובעוד כמה שנים יצטרכו להרחיב את הגשר המסובך הזה, וזה יעלה הון תועפות.
 

Roobie

New member
בלי להתכוון חיזקת את הטיעון שלי

לא שזאת היתה הכוונה שלי, אבל אם אתה מדבר על אלה מהנתיב השמאלי שירצו להמשיך בכביש 5 ואלה מהנתיב הימני שירצו להגיע לאיילון - רק תאר לך מה היה קורה אם אלה היו 3 נתיבים. וזרימת התנועה החזקה לא תפריע כאן, להיפך. התנועה תזרום מהר וחלק. וכמו שאלן אמר פה יותר למטה, בשנים הבאות יהיו כניסות נוספות לאיילון דרום, צפונה יותר, וחשיבותו של מחלף גלילות מערב תרד.
 

משה9

New member
כן, רק שזה יהיה עוד עשר שנים

בקצב שהדברים זזים, ועד אז אני לא רוצה לדעת בכמה תגדל הצפיפות בכבישים, לדעתי אי אפשר יהיה לזוז.
 

Roobie

New member
לדעתי,

הגשר יוכל להתמודד עם צפיפות באותו אזור, אין מה להשוות את זה למחלף גנות-השבעה מבחינת כמות המכוניות שנוסעת שם בבקרים. בנוסף לכך, אני די בטוח שברגע שכביש 6 יגיע עד מחלף אלייקים הרבה מאוד נהגים שנוסעים מהצפון לתל-אביב יעברו לכביש 6 (גם היום יש נהגים שעושים את זה, אבל כשכביש 6 יתקרב עוד קצת לצפון האמיתי זה ישפר את המצב. כרגע הוא מגיע רק לתחילת ההתחלה של הצפון, וגם זה לא ממש).
 

משה9

New member
נכון, פחות תנועה מבגנות-השבעה

אבל עדיין יש פקקים רציניים לפעמים. מה גם שיש כאלה שמוותרים עכשיו על הפניה שמאלה- אני למשל כשצריך לנסוע לדרום ויש פקק בשמאלה, נוסע דרך נמיר עד קק"ל או רוקח, ועכשיו אפנה שמאלה. ולגבי כביש 6 עד אליקים, יש עיכובים בשל הקברים. לא יהיה בשנתיים הקרובות. רק צריך לזכור שכשסוללים שני נתיבים, הימני הוא למשאיות והשמאלי לכלי רכב רגילים - כמו בכביש לירושלים, וזה בעייתי!
 

Roobie

New member
הימני למשאיות,

רק במידה שיש שם משאיות. זה לא בהכרח, ואפשר לעקוף אותן (גם על הגשר). וגם נתיב "וחצי" שיזרום בחופשיות יקל מאוד על הפקק שהרמזור הזה היה יוצר.
 
למעלה