הגשר במחלף גלילות החדש צר מדי?

משה9

New member
ברור שיקל, אבל לא בצורה אופטימלית!

למה להסתפק כל כך במועט? בשעות מסויימות יהיו שם המון משאיות, כמו שעכשיו הרבה פעמים בפניה שמאלה יש משאיות. לדעתי יהיה משהו דומה למה שקורה בכביש 1 בין שער הגיא לי-ם, וזה לא משהו טוב!
 

mucool2

New member
אפשר להגביל את זמני נסיעת המשאיות

כך שייסעו מחוץ לשעות הפקקים. ואפשר למצוא לרובן מסלולים חלופיים.
 

alantan

New member
בשביל זה צריך לסמן את יעדי הנתיבים

מרחק רב לפני הנקודה שבה חייבים לקבל את ההחלטה של ,,הרגע האחרון".
 

למונס

New member
זה לא הגיוני מה שאתה אומר

"עכשיו הזרימה היא כמות המכוניות שעוברת שמאלה כל רמזור. וכמות זו לא עד כדי כך חזקה, משום שהפניה שמאלה היא רק צד אחד בצומת." "כשיהיה גשר, כל הזמן יעברו מכוניות," אתה צריך להבין שהכמות מכוניות לא מושפעת מהזרימה. זה נשמע הגיוני לחשוב על זה ככה שכשיהיה גשר אז הכל יזרום וכל הזמן יבואו מכוניות ויהיה פקק. אבל זה פשוט לא נכון, כי הכמות היא אותה כמות! זה לא שבגלל שהגשם מזרים מכוניות בלי לעצור אז פתאום "נוצרות" עוד מכוניות שמשתמשות בגשר כדי למלא את החלל הזה, אלה פשוט יהיה פחות לחץ שזאת כל המטרה. אם אתה ממש מתעקש אפשר להגיד שבמקרה הכי הכי גרוע הפקק "יעבור" מקום- במקום הרמזור של הפניה שמאלה היום, לכניסה לנתיבי איילון וכביש 5. אבל גם זה לא נכון כי גם אם נגיד יווצר באמת פקק בכניסה לאחד הכבישים, המכוניות שרוצות להגיע לכביש השני עדיין יזרמו כרגיל, לעומת היום שאם יש הרבה אנשים שרוצים לעלות על איילון, ואתה רוצה לכביש 5, אז אתה בכל מקרה תקוע ביחד איתם בתור לרמזור. עם גשר אתה נוסע חלק
 

משה9

New member
אני עדיין מחזיק בדעתי

כמות המכוניות כן מושפעת משום שקודם לא הייתה זרימה כל הזמן. למשל כשהרמזור הפעיל היה מכיוון דרום צפונה, מעט מאוד מכוניות פנו ימינה, כך שלא היה עומס והכמות אינה אותה כמות. תמיד כשרוצים להשוות נוח לקחת דוגמא קיצונית. תחשוב שקודם הרמזור שמאלה לבאים מצפון היה בן חמש שניות ונתיב אחד. עדיין היית אומר שהתנועה לא תשתנה? אני לא אמור שהמצב יהיה יותר גרוע מהיום, אבל הוא לא יהיה אופטימלי.
 

luckydude

Active member
אין מה לעשות, לא תקבל אופטימלי

עד שיגמרו את העבודות על כביש 531. כחלק מהפרוייקט הזה ייבנו מחלפים שיחברו את המשך כביש מס' 20 וכביש מס' 2 באיזור געש. הפרוייקט אמור לצאת לדרך השנה אבל הבנייה תקח שנים רבות.
 

mucool2

New member
ההבדל בין גשר עם רדיוס גדול לרמזור

הוא שבגשר התנועה זורמת במהירות גבוהה יחסית, ולכן מספר הנתיבים הדרוש קטן יותר מברמזור שבשימוש כיום. לדעתי 2 נתיבים יספיקו בהחלט לתנועה הפונה שמאלה לכביש 5.
 

XrayCharlie

New member
אני לא מסכים איתך

נכון שכאשר יש גשר התנועה זורמת כל הזמן ואינה ממתינה באור אדום (וכך בממוצע יתכן שכמות הרכבים העוברים היא אותו דבר אם לא יותר מזה) אבל בכל זאת מדובר באחד הצמתים הראשיים באזור ואם כבר משקיעים כל כך הרבה כסף, כדאי לבנות משהו שיחזיק מעמד (מבחינת נפח תנועה) "קצת" מעבר לחמש (סתם מספר) השנים הבאות. לדעתי זאת טעות קריטית שלגשר הזה יהיו רק 2 נתיבים. הרחבה בעתיד (אם זה בכלל יהייה אפשרי) יעלה הרבה יותר מאשר אם היו בונים את זה היום מראש. ואם אני כבר מעלה את הנקודה הזאת, האם יהייה אפשרי בעתיד להרחיב את הגשר או שלא לומדים כלום מכביש גהה בכלל ואזור מחלפי השבעה / גנות בפרט (אזור בו יש קושי אדיר להוסיף נתיב ולשחרר את צוואר הבקבוק)?
 

alantan

New member
אל תשכח שבעתיד מתוכננים כניסות

נוספות לאיילון דרום, בכפר שמריהו, אך יותר חשוב באיזור רשפון ואולי אף צפונה משם (לכשתאושר התכנית). תוך כעשר שנים לכל היותר מרבית כלי הרכב מנתניה וצפונה יכנסו לאיילון הרבה לפני מחלף גלילות מערב וחשיבותו תקטן משמעותית.
 

fireman

New member
אתה יכול לא להסכים

אבל מאחורי כל החלטה מה יהיה רוחב הכביש ומה תהיה רמת השירות שלו יש חשיבה הנדסית מרובה תוך התחשבות בנפחי התנועה הקיימים והעתידיים עם ראיה לטווח עתידי בגבול מסויים. כביש של נתיב אחד יכול לספק רמת שירות גבוהה יותר משל רמזול בעל 10 נתיבים שנותן מופע ירוק של 5 שניות. בעום הראשון מאפשר לתנועה לזרום, השני עוצר אותה, גורם לגודש מסויים ואז משחרר אותו במכה אחת. אפשר להעביר קוב מים דרך צינור של 3 צול ואפשר להעביר קוב מים דרך צינור של צול. אם תפתח את צינור הצול ותתן לו לזרום באופן חופשי ואת הצינור של ה3 צול תפתח ותסגור כל כמה שניות, אני מבטיח לך שלמרות שהקוטר שלו גדול יותר, אותה כמות המים תועבר מהר יותר דרך צינור בעל קוטר קטן שהזרימה בו חופשית רמזור הוא צוואר בקבוק, מחלף פשוט מעביר אותו למקום אחר...
כמובן שאין כוונתי להעביר מסר שמחלף יכול להתמודד עם כל נפח תנועה, כי גם זה מגיע מתישהו לסף הקיבולת שלו.
 
למעלה