הדרך ילכו בה

לפני שאפנה למקורות אפנה לסברה

לפי מה תקבע טעו אם לא על פי בית דין קודם ? האם תביט בתורה ישירות ?
 
דברים יז

ח כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט, בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע--דִּבְרֵי רִיבֹת, בִּשְׁעָרֶיךָ: וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ--אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ. ט וּבָאתָ, אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם, וְאֶל-הַשֹּׁפֵט, אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם; וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ, אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט. י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל.
 
ייפלא ממך מה שבית דין קודם העביר

אתה צריך לזכור שבדברי קבלה אין מחלוקת. לא מדובר כאן על סמכות לחוקק משהו חדש. אלא שבמקור מי שהעביר את המסורה הוא בית הדין.
 
אתה גם מוזמן לעיין בהלכות ממרים פרק א

אם בכלל את מקבל את סמכות חז"ל או שמא אתה רואה בהם רק המלצה אם בכלל. בכלל לא ברור ההבדל בינך ובין אחרוני הקראים הטיפשים.
 
ודאי שזה ענין לממרים

כיון שכאן יש מחלוקת ואומרים לך מי מוסמך להכריע בה. דברי קבלה גם יכולים לקבל עיוותים. 3000 הלכות נשתכחו בימי אבלו של משה.
 
ברור שאם יבוא חכם ויטען קבלה ואין להם

משהו להפריך אותו - למה שלא יאמינו לו ? אלא שמדובר לפי מה שאני מבין במקרה שיש סיבה לחשוב שהוא טועה. כגון שהם היו שם ולא שמעו דבר. או שמעו שאין בזה קבלה. או שהחכם לא היה שם באותו יום וכו'.
 
העברת המסורת אינה נושא להלכות ממרים

אלא להקדמה למשנה תורה. זה עומד בבסיס ההלכה. ולכן אין שום הלכה על סמכות בית הדין בנוגע לקבלה חוץ מההלכה שאתה המצאת.
 
למעלה